Každá "sranda" má svá rizika. Baterie má záruku 160000 km nebo 8 let - a dýl asi auto mít nebudu. Výměna celé baterie stojí prý 90.000 Kč, ale většinou - pokud vůbec kdo měl poruchu - prý stačí vyměnit jeden článek, je to modulární.
Ano, asi existujou benzínová auta, co berou ještě míň (s neekologickým dieslem nechci srovnávat). Ale nejsou to takhle velká "rodinná" auta (s rozvorem střední třídy, jako Prius) a třeba já bych nebyl ochotný (s rodinou) na běžný provoz do Smartu nebo Fabie 1,2 přesednout.
Upřímně řečeno, taky jsem myslel, že ten Prius bude mít ještě menší spotřebu, prostě "pořád pod 5 l/100km" - a to nemá, to je asi iluze. Záleží na stylu jízdy - moje žena má s Priusem většinou skoro o litr nižší spotřebu, než já - já jsem zvyklý jezdit s dvoulitrovým Avensisem...
A CVT není novum, to jsem netvrdil - už v šedesátých letech měl třeba osobní DAF CVT na bázi kuželových řemenic. Moc to prý nevydrželo...