Bubáku,asi takhle. V USA mají jinou normu na určování oktanů v benzínu.Zhruba to vychází tak,že jsou o pět až šest čísel níž v evropě. Takže jejich 87čka (regular) je o něco víc než naše 91čka. pak mají 92okt(premium) a ten odpovídá zhruba naší 98čce. Takže 5,9tka je v USA na "premium" 92okt podle normy R+M/2 a v evropě je na 98okt dle normy RON. )¨
Já mám ZG vyráběný v Rakousku a tak nápisy na palivoměru a dvě samolepky na dvířkách nádrže a pod jejím hrdlem jsou psaný v evropský normě a tam je strikně nařízeno jezdit 98 a víc okt. benzín.
Krom toho všeho,když jezdím na míň jak 98 okt. Tak motor při prudký akceleraci a nebo naopak při velmi mírný jízdě,kdy automat řadí dřív v nižších otáčkách a když zařadí čtyřku(rychloběh) a hned po tom uzamkne měnič,tak slyším detonace.