Prvních 5 tisíc to bylo možná o litr víc, zejména v zimě. Já taky nemám palubní komp - čerpám vždy do plné a zapisuju čerpání a km do Palmtopu, čas času pak data vysypu do Excelový tabulky. Podle mojí statistiky by se dalo říci, že spotřeba vpodstatě klesala 30 tis. km, ale nejvýraznějších bylo těch prvních 5 tisíc. Jen pro zajímavost, tohle jsou průměry z čerpání za prvních 10 tisíc (vždy něco málo přes 50 litrů):
8,92 8,49 8,94 8,08 8,58 8,41 8,89 8,24 7,95 8,35 8,18 7,54 7,87 7,58 7,67 8,05
To, že jsem se na 40 tisících dostal na průměr 8,04 kolem nějž se od té doby pohybuju je dáno právě tím postupným snižováním během prvních 30 tis.
Nejsem zrovna eko-jezdec, snad jediné co dělám, a co má kladný vliv na spotřebu je, že běžně brzdím motorem. Prostě, když sjíždím z hor nebo dlouhýho kopce, místo abych tavil kotouče, zařadím rozumnou rychlost (většinou od 5 do 3) a jedu bez plynu. Ale úspora paliva spotřebovaného na volnoběh bude zanedbatelná - větší význam to má opravdu pro ty brzdy - v horách by s plně naloženým autem dostávaly dost nafrak.