Proč jsem vybral 1.8 jsem se snažil objasnit, takže zopakuji a upřesním:
Diesly se nabízí tři, VŠECHNY v objemu 1.9 (žádná 1.6). S nejslabším (100ps) by se plně naložené auto vyloženě trápilo, stejně jako s 1.6 benzin (107ps). Rozumný diesel (120ps) byl o 60 tis. dražší než silnější 1.8 benzín (140ps) + dražší obě pojistky a servis/olej, takže při ročním nájezdu něco přes 20 tis. benzín celkově vyjde levněji. Navíc je nesrovnatelně pružnější, takže nemusím řadit tak často jako u dieselu - a to říkám zcela zodpovědně jako člověk, který předtím s turbodiesely dost dlouho jezdil.
Co se týče naloženého auta, to mám vyzkoušeno opravdu dobře (6 lidí + 6 kol, 6 lidí + 4metrový serf + rakev..). Z pětky nutno řadit pouze při příliš nízké rychlosti, t.j. zhruba pod 70, kdy už otáčky padají pod 2 tisíce a klesá moment, a nebo při předjíždění. Při 90 a víc jsem ještě nenašel kopec, co bych bez ztráty rychlosti nevyjel. Přívěs nemám.
Lampy svítí dostatečně, xenony by byly lepší, ale o dost dražší.