Mondeo
Jelikož jsem vcelku spokojeným majitelem tohohle vozu tak přidám svoje postřehy. Mám mondeo 2.2TDCI ve vybavení GHIA, navíc xenony a bůhvíco ještě, koupil jsem jeden z prvních aut s 2.2 motorem dovezených do ČR v prosinci roku 2004 a dodnes jsem najezdil 85000 Km.
Auto má svoje pozitiva i negativa takže asi začnu negativy protože haní se vždycky líp než chválí :)
1) autoradio - mám klasický zabudovaný SONY radio co tam montovali - musim podotknout že už třetí a zase nefunguje, pokaždý se pokazí stejná věc - nepřehrává CD, po vložení disku to nic neudělá a zachvíli ho to zase vyplivne, kolega který má stejné auto už má rovněž třetí rádio - tzn velká slabina tohohle auta alespoň dle mých zkušeností
2)Podivnej zvuk - tady se projeví moje totální analfabecie co se týče motoru a ostatních věcí které jsou pod kapotou. Od začátku auto dělá občas šílenej zvuk všímám si toho když třeba vystoupíma motor nechám běžet každou chvilku něco cvakne a najednou to začne tak nějak divně vibrovat a hlučet pak to zas cvakne a je to OK, u charouze mi řekli že to je normální i když mě to přijde děsný - pokud se najde někdo moudřejší a řekne mi co by to mohlo bejt tak budu rád :) v charouzu tvrdí že to je kompresor klimatizace ale pak mi přijde podezřelý proč to dělá i když je klimatizace úplně off.
3) Za tohle teda výrobce nemůže a potká to jen řidiče kteří chtějí ušetřit na DPH - mám N1 úpravu - kvalita a provedení mříže je totálně otřesný. Na první pohled je řešení posuvné mříže praktické ale přišerné je zejména kvalita jejího zpracování - první věc - uvnitř trubek ze kterých je vyrobena jsou upadané částečky materiálu které se v každé zatáčce přemisťují z místa na místo za přisušného akustického doprovodu - příšerný, při jízdě přes hrboly drnčí kolejnice o plechovou desku - i když jsem se snažil maximálně všechno dotáhnout a upevnit, tohohle jsem se zbavil až zasunutím deštníku mezi kolejnice a desku čímž jsem to celé rozepřel dostatečně na to aby nedošlo ke kontaktu plech-plech ani na největších hrbolech.
4)Xenony - zhruba po roce začal jeden z nich blikat a pak přestal svítit úplně - vyměnili mi žárovku s komentářem asi jako že toto se stane maximálně jednou ! za deset let ! nicméně za dva měsíce jsem tam byl se stejnou záležitostí znovu kdy vyměnili ještě pár dalších součástek a od té doby je to OK
Teď k pozitivům
Obrovský auto, člověk má pocit že skutečně řídí něco, motor je parádní 155k točák krátkodobě 400N prostě když na to člověk šlápne tak to jede, jízdní vlastnosti paráda, prostě všechna ta chvála co jste kde četli na tohle auto je pravda. V interiéru ani po 85000 Km nic nevrže, nepiští ani se jinak zvukově neprojevuje (až na tu zatracenou mříž). Spotřeba dle zapnuté klimatizace, dlouhodobě 7l (léto 7,5 zima 6,5)s tím že jsem asi ukázkovým přikladem - 30% město 40 silnice a 30% dálnice - jezdím jak se dá - dálnice 160-170, jedničky 120-130 a okresky co to dá :)
Toť odemě asi vše