jiny nazor...
Mám přesně opačný názor, mám zkusenosti jak s tímto autem (2.2 TDCi 114 kw/360 Nm) tak s Mondeem MKII 2,5 V6 125 kw/220 Nm takže můžu celkem srovnávat, obě auta maj výbavu verze Ghia a jsou to kombíky. Materiál palubní desky je podle mě v novém mondeu výrazně kvalitnější (nikde nic neskřípe a kvalita dílenského zpracování je imho o něco lepší) a pro mě příjemnější než v tom starém, designově se mi líbí víc to nové i když MKII není vůbec špatné po vzhledové stránce. Interiér je v obou autech dost dobře utlumen a i v rychlostech 200 km/h není hluk nijak výrazný.
Po stránce ovladatelnosti bych opět vyzdvyhl nové mondeo (má lepší brzdy a podvozek si nechá víc líbit, řízení je přesnější) ovšem nejsem si jistý jestli to není způsobené hlavně tím, že nové obsahuje ESP, kdežto to staré se kterým teď jezdím ho nemá.
Motor - ačkoliv je u nového mondea diesel tak oproti jiným dieselům se kterými jsem měl tu čest (1.9 TDI@66 a 96 kw od VW a 1.8 TDCi od fordu) nemá takový pokles síly ve vyšších otáčkách, celkem v poho ho můžete vytáčet pokud je potřeba. Ovšem podle mých zkušeností je zbytečné ho výtáčet dál jak do 3500 ot/min.
Má opravdu dostatek síly, což oceníte hlavně při předjíždění. Jediný co mi vadí (a nejenom mně, potvrdil mi to každý kdo s tímto autem jel) je zvykat si na trochu "podivné" chování spojkového pedálu, nejednomu člověku to "chcíplo" při prvním rozjezdu.
Mondeo MKII - jde o benzín a ještě k tomu o vrcholný /v té době/ motor 2,5 V6 125 kw/220 Nm, auto má díky němu opravdu dobrou dynamiku. Ve srovnání s novým mondeem (2.2 TDCi) má tah rozložený do většího spektra otáček a jako každý benzín se nechává rád vytáčet. Dynamiku mají obě auta hodně podobnou s tím rozdílem ze u nového mondea si musíte přičíst hodně výrazný turboefekt a naopak u benzínu logicky s vyššími otáčkami roste výkon.
Celkově obě auta jsou na velmi vysoké úrovni, jen bych možná místo nového mondea uvažoval o Mazdě 6 (je jsem v 2,0 dieselu), protože mě jako auto (vzhled, interier, motor, podvozek) více nadchnulo.