Ja nemohu za to, ze zakonodarce v jiste chvili prestal rozlisovat mezi maximalni povolenou a max. konstrukcni rychlosti. To je proste klasicky cesky legislativni bordel.
Jinak ta konstrukcni rychlost se da popsat asi takto: rychlost odpovidajici otackam motoru na omezovaci pri zarazenem nejvyssim rychlostnim stupni. Pripadne cipovani, zmeny zprevodovani ci zmeny velikosti obuti (nedodrzeni ovyklych plus minus 5%) ma samozrejme vliv na hodnotu nejvyssi konstruktucni rychlosti!
Moznost pouziti a stupen nizsiho rychl. indexu u zimnich gum ma nasledujici logiku:
- silne nizkoprofilove a tim i vysokorychlostni zimni gumy se obvykle pri stejnem rozmeru letnich ani ve stejnem rychl. indexu nevyrabeji (vyjimku a rekordmana v tomto ohledu prestavuje zn. Nokian se svou zimni gumou WR);
- i "sestoupeni" o jeden index obvykle neznamena, ze je rychl. index nize, nez Vmax.
Priklad z praxe: na auto s deklarovanou Vmax 175 vyrobce obouva letni v H (do 210); auto v realu jezdi 185, tedy zimaky v T (do 190) jsou naprosto OK.