Rychlostní indexy jsou věčné téma. Podle vyhlášky 341/2002 § 21:
2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
Ale z toho nevyplývá, že můžeš použít zimní pneu nižšího rychlostního indexu, než je zapsáno v TP. Já mám třeba v TP předepsané letní gumy s indexem W, ale současně tam mám i uvedné M+S s idexem Q - to je rozdíl celých 6ti tříd.
Takže by mě zajímalo, kde Mitsi přišel na to, že lze použít zimní pneu s indexem právě o jednu třídu nižším.
A další otázka na Mistsiho. Že konstrukční a maximální rychlost vozidla jsou dvě různé věci je bez diskuze. A co je potom "Maximální povolená rychlost"? Protože přesně tu mám zapsanou v TP. A kde zjistím konstrukční rychlost svého vozidla, když se na ni kdejaký zákon a předpis odkazuje a mám podle ní volit gumy? Předpokládám, že ty termíny jsou nějak definované a nikdo si je necucá z palce. Podle mě je "Konstruční rychlost" a "Maximální povolená rychlost" to samé. Pokud ne, tak čekám nějakou zákonnou definici obou pojmů.
Prostou logickou úvahou bez jakékoliv opory v předpisech (tu očekávám od Mitsiho) bych řekl, že konstrukční rychlost je rychlost, na kterou je auto stavěné (tomu by i celkem odpovídalo to "Maximální povolená rychlost"). A maximální rychlost je prostě maximum, co se z auta dá vyždímat, IMHO to může být i víc, než na co je auto konstruované.