To Ajvn: Ještě k té brzdné dráze - rovný úsek; nájezdová rychlost 60 km/h (měřeno radarem pro vyloučení chyby rychloměrů použitých aut); stejná auta, ale jedno s ABS a druhé bez; stejné obutí; pod pravými koly kropený "uhlazený betonek", pod levými mokrý "državý" asfalt; úkol zabrzdit na co nejkratší dráze tak, aby pravá kola neopustila zhruba 1,5 metru široký pruh hladkého betonu (jinak zneplatnění pokusu). Výsledek: po mírném zácviku dokázali ti nejlepší účastníci testu zastavit "dávkovaným brzděním" na polovičce brzdné dráhy vozu s ABS - ta byla vždy víceméně stejná (tedy pokud řidič pochopil, že to musí co nejvíce "zahamtnout" - skoro každému to šlo "proti srsti"), největší problém bez ABS zase byl samozřejmě "nevybočit z lajny". Údaje o metrech nebudu uvádět - nechci si vymýšlet a přesně si to už nepamatuji. Ale to se psal rok 1995, třeba se od té doby něco změnilo a třeba dokonce k lepšímu...