Renault
Aby tady bylo něco jiného tak ještě něco navíc s jedním Mégane. Koupil jsem "ojetinu" starou 1 rok a najeto 24000 km. Po ujetých 2000 km začaly divné zvuky "chrastit šroubky v plechovce". V autorizovaném (velkém značkovém) servisu mechanik po poslechu konstatoval rozsypaný katalyzátor a objednal mě. Na dotaz, co to bude stát, mě sdělil, že katalyzátor bude za 15000 Kč a také sonda za další 3500 Kč. Já ale nekradu a pouze jako učitel mám jediný příjem - svůj plat. S touto vyhlídkou jsem vyrazil na jiný, malý a specializovaný servis na Renault. Potvrdili diagnozu a domluvili jsme se, že vymění za neznačkový universální katalyzátor a podle potřeby sondu za celkem 10000 Kč i s prací. Abych nezdržoval, stálo mě to jen 1000 Kč za identifikaci závady (přehození + a - na sondě) a seřízení na testeru. Je to šok když zjistíte, že na koupeném vozidle pracoval "takémechanikanik", který dokáže nemožné - přehodit kabely. Že to byla skutečná závada o tom svědčí i spotřeba. Před opravou 7,2 l/100 km a nyní 5,9 l/100 km.
Další, co z toho plyne byl podvod s paltestem před prodejem mojí osobě. Dostal jsem výtisk z testeru a přitom seřízení vůbec nemohlo odpovídat normě.