Euroauta s limitem 160km/h?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Automobilové novinky


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.2007  23:11

    Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

    Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h
    Zvětšit obrázek
    EU chce omezit prodej rychlých aut.
    foto: Rinspeed

    Poslanci Evropského parlamentu budou zvažovat další zbraň v boji s emisemi kysličníku uhličitého - výrobu pouze aut, která nemohou jezdit rychleji než 160 kilometrů za hodinu. S návrhem přišel britský liberální poslanec Chris Davies, podle něhož by se neměla v EU prodávat auta podstatně přesahující rychlostní limity v jednotlivých zemích.
    27.6. 2007 10:45

    "V době, kdy se Evropa obává o svou energetickou bezpečnost, je šílenstvím schvalovat prodej aut s vysokou spotřebou jezdící nebezpečnými rychlostmi, které zákon zakazuje," řekl Davies.

    Navrhuje proto, aby se v zemích EU mohla prodávat jen auta, která nebudou moci jezdit rychleji, než o čtvrtinu víc nad 130 kilometrů v hodině, což je rychlostní limit ve většině států unie s výjimkou Německa. Veškerá auta v Evropě by tak neměla být s to vyvinout větší rychlost než 162 kilometrů v hodině s výjimkou zdravotnických či vojenských automobilů.

    Podle ředitele tuzemského Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka je návrh nesmyslný, protože porušení rychlostních limitů je ve většině zemí minimálně přestupkem a mnohem jednodušší a efektivnější se jeví kontrola dodržování těchto limitů, či zavedení ekologických daní, než další zatížení výrobců vozidel.
    Rychlost by se musela korigovat i u starých aut

    Prakticky by také bylo nutné vyřešit i omezení rychlosti u starších aut, která by se stala rychlejší než nové vozy. "Rovněž by se asi zvýšil dovoz třeba i ojetých automobilů ze zemí mimo EU umožňujících vyšší rychlost," dodal.

    Daviesův návrh, o kterém bude hlasovat výbor pro životní prostředí v září a plénum EP o měsíc později, je sice nezávazný, ale očekává se, že vyvolá jednotný odpor německých poslanců. "Chceme vyrábět nejčistší auta, ne nejpomalejší," řekl bývalý předseda výboru pro životní prostředí Karl-Heinz Florenz.

    Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) sdružující 13 největších automobilek uvedla, že zákaz by vedl ke snížení emisí CO2 jen asi o jedno procento. Podle ACEA auta jezdí většinou malou a střední rychlostí na místních silnicích.
    Emise byla sníženy, to EU však nestačí

    Evropská komise v únoru navrhla v rámci boje s globálním oteplováním omezit emise u nových osobních aut na 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr do roku 2012. Reagovala na to, že většina automobilek neplní dobrovolnou dohodu, podle níž mají snížit emise do příštího roku na 140 gramů CO2.

    Komise kromě toho požaduje další snížení emisí až na 120 gramů CO2 dalšími kroky, například zaváděním biopaliv a zlepšením kvality dílů, které mají vliv na spotřebu paliva - pneumatik, klimatizace či řazení.

    Předpokládá se, že by s konečným legislativním návrhem měla EK přijít začátkem příštího roku. O automobilových emisích budou jednat ve čtvrtek také ministři životního prostředí EU.

    Davies ujistil, že není proti tomu, aby auta měla vysokou akceleraci. Rychlost je také jen jedním z kroků, které doporučuje. Na rozdíl od komise by dal automobilovému průmyslu více času na snížení emisí, ale přísnější limity. Do roku 2015 navrhuje limit 120 gramů na kilometr, a do roku 2020 pak 95 gramů.

    Nová evropská auta vypouštějí do ovzduší průměrně 161 gramů CO2 na kilometr. Škoda Auto dosahuje emisí asi 150 gramů a do konce příštího roku by se měla dostat těsně nad požadovaný limit 140 gramů.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.12.2008  01:29

      « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

      Nechce se mi to číst celé, ale nadpis stačí - rozhodně nesouhlasím! Ale kutilové omezovač dokáží vypnout. >:D :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 21.12.2008  13:05

        « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

        Myslím, že to budou řešit poviným modulem pro výběr mýtného a součástí bude i GPS se sledováním rychlosti. Osobně proti tomuto systému nemám nic. Lidi jezdí jak šílenci a dodržování rychlosti hlavně ve městech je nutností. A to omezení rychlosti na 160km/h neřeší.
    • 00 Reagovat !

      foto MiraTDi

      MiraTDi 21.12.2008  15:41

      « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

      UEsoudruzi se už úplně zbláznili a to samé si myslím o lidech, kteří toto a tisíce podobných omezení schvalují. Ted už jen každého očipovat a velký bratro nás bude vědět uplně všechno - to je neuvěřitelné, že se nejdou lidé, kteří s tímto principem omezení svobod můžou souhlasit - to je ukázka totální degradace společnosti.
      • 00 Reagovat !

        foto JOB

        JOB 21.12.2008  18:48

        « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

        No víš ono je to takový dvousečný. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Já osobně proti tomu nic nemám.Jak často jedeš více jak 160 km/h ? Jízdy na normálních silnicích se to nedotkne a na jízdu po dálnici 160km/h stačí ba dokonce si myslím že pro více jak polovinu populace je to moc velká rychlost.Současný stav totiž není o rychlosti ale o lidech.Běžně to vidím na dálnici kdy jedni si myslí že mají rychlé auto a tak můžou jet rychleji a druzí si myslí že když je povolená 130 tak můžou jet 130 v levém pruhu a nikoho nepustit.Až se opět naučíme být k sobě tolerantní tak to bude na silnicích vypadat jinak.V německu ač je tam neomezená rychlost je situace jiná. Jedu si svích 140 a ještě se mi nestalo aby na mě někdo troubil když předjíždím kolonu a on je rychlejší nebo aby mě tam někdo vjel když vidí že jsem rychlejší já.Lidem se nikdy nebude líbit když je někdo nějak omezuje ale konkrétně mi jsme národ který prostě nějaký režim potřebuje. ;-)
        PS: Je mi jedno že si o mě myslíš že jsem blázen >:D
        • 00 Reagovat !

          foto sybokcz

          sybokcz 21.12.2008  19:21

          « Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

          Problem je, ze to je vareni zaby v hrnci a diky takovymhle lidem, co jim nevadi postupne oklestovani svobod, to eurobyrokratum a byrokratum prochazi. Co zakazeme priste? Tucne maso? Dlouhe prochazky? Nemusim chodit daleko, superkutil navrhl integrovanou GPS na omezeni rychlosti, ok, tim to zacne. Pak ti GPS zacne mluvit do toho, ze touhle trasou je to delsi a v zajmu ekologie ti ji zkratime. Pojedes touhle a basta. Velky bratr te sleduje a nejsme daleko od doby kdy se tohle vsechno stane skutecnosti. A lidi tomu jeste budou tleskat.
          • 00 Reagovat !

            foto JOB

            JOB 21.12.2008  19:50

            « Re: Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

            Tady nejde o postupný okllešťování svobod. Nepleť si svobodu s anarchií. Nařízení a zákony jsou všude po světě,protože jinak to nejde.Pořád všichni křičíme jak je to na * že se pořád bourá a kolik je mrtvejch a když se udělá nějaký opatření tak je oheň na střeše.
            • 00 Reagovat !

              foto superkutil

              superkutil 21.12.2008  22:16

              « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

              Žijeme v malé zemi a tak jedinné možné soužití je dodržovat zákony. Pokud je začnou porušovat jedni, tak ostatním dojde trpělivost a začnou je porušovat taky. A bude džungle. Lidi se musí dodržovat zákony a pokud je nedodrží, tak za to platit a chodit do vězení. V této zemi chybí dostatečný postih. Také jezdím rychleji než mám, ale jen proto, že i ostatní tak jezdí. Rychlost 160km/h na tacho, je nějakých 145km/h ve skutečnost. Takže skutečných 160km/h je až až.

              Jel jsem teď v Německu (auto mi jede 230km/h) a už to taky není tak disciplínované jako dřív, ale pořád i když se jede 180-200km/h, tak je to v pohodě. Ale policie mnohem rychleji reaguje.

              Kontrola pře GPS se mi taky nelíbí, ale pokud to povede ke snížení nehodovosti, tak jsem pro.

              Byl jsem v létě v Norsku a tam jsou dálnice jednoproudé a je na nich 90km/h, ale všichni jedou těch 90km/h a tak to v pohodě ubíhá. Ale je tam minimum kamiónů a mnohem míň aut.
            • 00 Reagovat !

              foto sybokcz

              sybokcz 22.12.2008  08:59

              « Re: Re: Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

              Ale jde, copak to necitis? Stavajici narizeni (uz tak je jich az moc) uplne staci, jde jen o jejich vymahani. Pokud se bude dusledne kontrolovat 130 na dalnicich (a nebude tam takovy bordel jako ted), tak nakej eurochytrak nemusi prijit s limitem uz u vyrobce, nemyslis? Je to jenom vysledek toho, ze narizeni je az tak moc, ze na ne vsichni kaslou, protoze jim nerozumi. Je jich tak moc, ze jsou spatne vymahatelna a kde lidi nevidi postih, tak na to taky kaslou. Dulezita je odpovednost kazdeho cloveka a duslednost v trestani par zakladnich narizeni (zakonu chcete-li), zbytek je jenom pravni balast.
              • 00 Reagovat !

                foto JOB

                JOB 22.12.2008  12:23

                « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                Jenže zrovna tohle omezení se týká především ekologie a s tou je potřeba něco dělat.Nejsem žádnej ekoterorista ,a rozhodně nesouhlasím stím co dělají různé eko organizace ale je potřeba s čistotou planety něco dělat aby po nás něco zůstalo.Jestli k tomu pomůže nějaké omezení max. rychlosti tak jsem pro.Zrovna tak je potřeba dělat něco s bezpečností. To že je pořád více nařízení je přímou úměrou toho že roste počet vozidel.On na to jinak člověk kouká když se ho to přímo netýká a jinak když se ho to týká osobně.Dokud budu mít nadupaný fáro a budu jezdit 200 po dálnici tak budu na takovýhle nařízení nadávat ale jakmile někdo takový způsobí jakoukoliv újmu tímto jednáním mě nebo někomu z blízkých tak budu volat po nápravě.Znova opakuji že nemám problém téměř z řádným nařízením z poslední doby teda snad krom zímní výbavy,protože si myslím že používání zimních pneu v zimě by mělo být celoplošné. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto sybokcz

                  sybokcz 22.12.2008  12:39

                  « Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                  Vzdyt je jedno jakej je proto duvod, stejne je to jenom zastupne. Dneska je v mode ekologie, tak se utahneme opratku ve jmenu ekologie. Kolik aut ve skutecnosti (vsude na svete) denne jezdi 200, jak moc se podili na znecisteni (nechci hadat, ale budou to promile)? Podivej ja takhle nejezdim, auta na to nemam (a kdybych mel stejne bych asi nejezdil), nicmene kdyz na to nekdo ma, tak proc by si takovy auto nemohl koupit? Ze zere 20 na sto? Od toho plati v tom benzinu dane, a ze je jich v cene benzinu podstatna cast. Ze ty dane nejdou na vyrovnani negativni externality zpusobene spalovanim benzinu je jina, na to si musis ztezovat u jine reprezentace.
                  Ta ekologie souvisi i s tou vymahatelnosti jak jsem psal, kdyby se dodrzovalo 130, narizeni (auta max 160) by vubec nemuselo byt, presto by se mohla auta vyrabet, zalezelo by na poptavce. Jak jsem psal narizeni k narizeni a jeste ne z nasi PS, ale odjinud, a uz jsme u ty zaby v hrnci. To na vsechno potrebujete predpis?
                  Ad ty zimni gumy, pouzivam je co mam ridicak. Nikdo mi to nemusi pripominat, natoz narizovat. Pokud je nekdo nechce mit, tak at je nema. Ze zpusobi nehodu? Tak at zaplati skodu ze sve kapsy (Nemecky model) a kazdy si da hergot bacha na to co ma obuto. Jenze tady jsou lidi bohuzel historicky zvykly, ze je nekdo drzi za rucicku a tim krutym svetem provede.
                  • 00 Reagovat !

                    foto superkutil

                    superkutil 22.12.2008  13:52

                    « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                    Auto při jízdě škodí v podstatě několika vlivy: emise do ovduší, hluk, guma z pneumatik a výměna náplní při běžné údržbě. Navíc auto škodí tím že se vyrábí (emise z železáren, atd).

                    Evropa je hustě osídlená a pokud nechceme dopadnout jako amerika, kde se autům podřídilo vše, tak je nutné auta omezovat. Nejprve jejich vliv na ekologii - snížit emise a hlučnost. To se nejjednodušeji dá pomocí omezení rychlosti. A proč draze hlídat rychlost, když je to možné udělat již ve výrobě. Vždyť už dnes má většina aut omezovač na 250km/h.

                    Jezdím denně po dálnici a maximální rychlost 130km/h nedodržuje skoro nikdo. Většinou se jede 140-160km/h. Je jsem osobně pro zvýšení rychlosti na dálnicích v některých úsecích na 160km/h, ale tvrdě postihovat překročení povolené rychlosti (např 1000Kč do 10km/h nad, 3000Kč mezi 10-20km/h, 5000,-Kč mezi 20-30km/h atd.)

                    Peníze bych potom použil pro financování výstavby obchvatů měst a protihlukových stěn.

                    Jako další omezení bych zavedl větší podporu hromadné dopravy a vytlačil kamióny na vlaky. Mnoho firem totiž kamiónovou dopravu zneužívá a mohla by jejich počet omezit za cenu zvýšení počtu skladů (dělám v oboru). Navíc bych se snažil automobily vytlačit z měst, třeba poplatkem za vjezd do měst a poníze bych zase použil na zlepšení životního prostředí. A to i za cenu zvýšení cen zboží v obchodech. V ČR je totiž takový blbý zvyk vše podřizovat ceně zboží a to za jakoukoliv cenu, tedy i za cenu ekologických škod.

                    Musíme se naučit chránit přírodu a naše zdraví a to i za cenu zkomplikování života a zdražení života. bohužel v poslední době převládá v ČR těžký materialismus, lidi nakupují jak šílení a to i to co nepotřebují.

                    Nakonec bych na luxusní zboží a drahá auta uvalil daň z přepychu a z ní hradil zlepšení sociálních podmínek pro všechny (zdravotnictví, sociální služby). Vím, že daň z přepychu může někoho vytočit, ale je v dnešní době nutností.

                    A nebijte mě za mé názory moc. >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto sybokcz

                      sybokcz 22.12.2008  14:13

                      « Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                      Ja proti ekologii samotne nijak nejsem, naopak. Jen prosim s rozumem, viz ta komunisticka dan z prepychu, to dle meho cesta do pekel.
                      Nejaka omezeni byt musi, o tom se nepru. Puvodni myslenka byla odmitnout nesmyslna omezeni puvodem z Bruselu, tedy z pravidla nami nevolenych lidi, jen proto, aby vykazali cinnost.
                      Btw. viz ze tech 250km/h je naprosto dobrovolnych a vetsina automobilek to zavedla po dohode? Tak by to melov vypadat a ne nejaka euronarizeni.
                      • 00 Reagovat !

                        foto superkutil

                        superkutil 22.12.2008  15:25

                        « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                        Jo, jo, taky blbě nesu direktivní nařízení z EU, ale zase si říkám, že díky EU se vyhrabeme z toho českého Kocourkova (někdo tvrdí, že spíše Kočkova). Ta daň z přepychu některé nadzvedne, ale v rámci sociální politiky je to nutné. Pokud nechceme aby se po ulicích toulali bezdomovci a byla vysoká kriminalita, tak je to jedinné řešení. Prostě pokud má někdo na hodně drahou věc, tak má i na to přispět na zvýšení úrovně národa. Ve své podstatě už dnes všichni takto přispíváme, ale pokud by byla daň z přepychu, tak bychom všichni mohli mít o něco nižší daně. Jedná se v podstatě o progresivní daň převedenou do mnohem snadněji vymahatelné podoby.
                        • 00 Reagovat !

                          foto sybokcz

                          sybokcz 22.12.2008  15:43

                          « Re: Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                          Ja se obavam, ze vyhrabat se z Ceskeho Kocourkova do pseudosocialisticke EU je jako z blata do louze. Dan z prepychu je akorat populisticke gesto, ten kdo na to ma, ten to dokaze obejit a tech par lidi co se nechaj zdanit nezvysi vubec nic, natoz uroven naroda. Kdyz jim ty prachy nechas, pravdepodobne je nekde investuji, cimz nekoho zamestnaji. Takhle se zveda uroven, ne danema, narizenima a omezenima.
                          Ale to se myslim hoodne odbocilo od puvodniho tematu :).
        • 00 Reagovat !

          foto mysak2

          mysak2 08.05.2010  08:10

          « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

          Ano právě proto že 160a víc nejedeš tak často tak to z hlediska globálního oteplování nebude mít žádný vliv. Byla by to dle mého názoru jen další buzerace výrobců automobilů.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 08.05.2010  11:16

            « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

            Za tohle už dávno platíme. Za každý litr paliva každý z nás platí spotřební daň! Emise do ovzduší jsou víceméně úměrné tomu, kolik toho auto spálí. Kdo jezdí za hodně (těžké velké auto, styl brzda-plyn, 160 na dálnici atd.), tak ten zaplatí na této dani mnohem více, než kdyby měl menší lehčí úsporné auto a jezdil ekonomičtěji. Není nutné další opatření. To je, skoro jako bychom najednou zakázali např. prodej nožů, protože to může (i když nemusí) být vražedná zbraň. Ano, trestejme excesy jako doteď, ale nedělejme z našich zemí prostor nesvobodných lidí, kteří už nemůžou legálně skoro nic.
            • 00 Reagovat !

              foto superkutil

              superkutil 08.05.2010  18:56

              « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

              Myslím, že omezení do 160km/h by vůbec nevadilo, protože je to rychlost, kterou opravdu není důvod jezdit. Omezení na 160km/h by vyřešilo snížení hluku, emisí, znečištění přírody odpadem z pneumatik, atd. Bojím se spíše toho, že se rychlost na dálnici omezí na 110km/h nebo, že auta budou mít omezovač podle informace z GPS a že prostě víc než je povoleno jet nepůjde. A navíc se připravuje systém mýtného, který bude bonzovat jízdu nepovolenou rychlostí.

              Byl jsem a dovolené ve Skandinávii a tam se ve Švédsku jezdí max 100km/h a v Norsku dokonce max 90km/h. A nikomu to nevadí, nikdo to neporušuje, nikdo riskantně nepředjíždí, všichni jedou 90km/h a je to v pohodě. A spotřeba, ta byla u Mondea 2.2TDCI 114kW necelých 5 litrů. :yes:

              A povolat uzdu je Čechům možné, teprve až se naučí dodržovat zákony a pravidla. Zatím by potřebovali spíše zvýšit postih.
              • 00 Reagovat !

                foto mysak2

                mysak2 08.05.2010  20:15

                « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                S tím nesouhlasím. Pokud jde o bezpečnost provozu, bylo by daleko efektivnější hlídat piráty silnic a tvrdě je postihovat. Pokud jde o snížení emisí je tento návrh nesmysl a to z jednoho prostého důvodu, kolik aut v současné době jezdí po dálnici více jak 160?(nemyslím tím konstrukční rychlost) Velmi málo. To znamená, že ke snížení emisí sice dojde, ale jen u naprosto zanedbatlného procenta aut.
                Z toho logicky vyplívá, že zabudování omezovačů do aut bude mít v globálním měřítku jen velice zanedbatelný vliv na snížení emisí CO2. Domnívám se, že se jedná pouze o populistický krok a snahu jednoho politika se zviditelnit, aby to vypadalo, jako že se něco dělá. Ve finále budou náklady na zavedení tohoto návrhu do praxe neúměrně vysoké tomu, jaký bude výsledek.
                • 00 Reagovat !

                  foto superkutil

                  superkutil 08.05.2010  21:32

                  « Re: Europoslanci chtějí zakázat výrobu aut s rychlostí nad 160 km/h

                  Pokud jezdí po dálnici velmi málo aut více jak 160km/h, tak je mnohem jednodušší dát do aut omezovače, než platit policii a její vybavení pro stíhání pirátů silnic. :-)

                  Pokud vím, tak omezovače jsou v silných autech již dnes, ale jsou nastavené na 250km/h.

                  Problém je spíše v tom, že omezovač by byl v řídící jednotce a to znamená SW řešení a to se dá obejít a omezení odstranit.

                  Mnohem snažší řešení bude omezit výkon motorů a udělat lehčí vozy. A hlavně na výkonné a těžké vozy uvalit vysokou ekologickou daň.

                  A hlavně zvýšit postih pirátů silnic. Myslím, že v ČR jezdí nezanedbatelná skupina řidičů více jak 160km/h. Alespoň co vidím, tak dost aut jezdí mezi 160-200km/h. Jezdím dost často po dálnicích a měřit policajty na dálnicích jsem viděl mnohem méně, než aut jedoucích více jak 160km/h. Sám mám auto jedoucí až 230km/h a tak vím o čem mluvím. ;-)

                  Stejně po zavedení mýtného pro všechny dojde k automatickému měření rychlosti všech aut a bude konec rychlé jízdy.
  • 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 23.12.2008  07:24

    LOGIKA

    Vpodstate je to logické. Zákon zakáže predávať autá, ktoré umožňujú porušovať zákon. Ak je maximálka na diaľnici 130, potom auto, čo dosahuje vyššiu rýchlosť je mimo zákon. :-)

    Tu ani tak nejde o bezpečnosť. Koľko nehôd sa stane pri rýchlostiach nad 160 km/h na diaľnici? Príčiny sú obvykle iné. Ak ide o ekológiou, potom je blbosť stopnúť maximálku a ponechať bez limitu akceleráciu. Pri zrýchľovaní auta je spotreba najvyššia, nie pri vysokých rýchlostiach.

    Ak už naozaj má ísť o ekológiu a bezpečnosť, a chcú silou-mocou obmedzovať, nemalo by to byť jedno drastické opatrenie, ale súbor menej výrazných obmedzení, ktoré by sa zavádzali postupne. Limit pre výfukové plyny, limit pre maximálnu prázdnu hmotnosť, limit pre výkonovú hmotnosť. Postupne sa s tým zžijeme a za 20 rokov sa budeme smiať, že auto strednej triedy niekedy vážilo skoro dve tony, a že na to, aby normálne šlo, potrebovalo aspoň 120-koňový motor, a muselo mať 6-stupňovú prevodovku, aby bolo možné čo najoptimálnejšie využívať vlastnosti motora.

    Pozitívom, ktoré môže obmedzenie maximálky na 160 km/h priniesť, budú časom možno menšie, menej výkonné motory, a menšie a ľahšie prevodovky. Teda u novo konštruovaných áut. Ale to je asi tak všetko. Ak sa na tom aj ušetrí, minie sa to na elektroniku a ešte bude treba priplatiť. Suma-sumárum, motoristovi ostane opäť len prázdnejšia peňaženka a zbytočná buzerácia.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 23.12.2008  10:42

      « Re: LOGIKA

      Klaudius: Při vysokých rychlostech se už hodně projevuje odpor vzduchu a je potřeba dlouhodobě maximální výkon, zatímco při zrychlování je to jen na krátký čas. Ale samožřejmě i zrychlování je problém. Máš pravdu s tou hmotností, to je velký neduh.

      Proto jsem psal, že bych zavedl daň, třeba ekologickou, na auta s výkonným motorem a vysokou hmotností. S těmi motory je to zajímavé, vypadá to, že do budoucna budou motory přeplňované a to jak benzíny, tak dieselové a bude se tlačit objem dolů. Což samozřejmě třeba u dieselů není zrovna nejlepší cesta.

      Ale samozřejmě omezení max. rychlosti na 160km/h je holý nesmysl, bezpečnost dopravy to nezlepší, nehodovost taky ne. Prostě jsou dobří a špatní řidiči, ohleduplný a bezohlední. A pro ty posledně jmenované je i 160km/h moc.

      Ohledně hmotnosti je dobré se inspirovat auty od Subaru, která jsou výrazně lehčí i při zachování požadované bezpečnosti a tuhosti karosérie.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…