Fábie - motory 1.2 47kW a 1.4 55kW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 1.2
Chlapi asi to uzavrem tak, ze nekumu se zda 1.2 na dalnici naprosto nepouzitelna a hlucna jinemu se zda OK. Ja treba tvrdim, ze na dalnicni limity je naprosto v pohode a jede potichu. To je muj vlastni nazor a osobne jsem s hlukum hlavne na dalnici naprosto spokojen. S auty co jsem mel tu cest jezdit patri spise k tem tissim.
Pokud tohle auto srovnavate s auty o tridu ci dve vys tak no comment.V dane tride si myslim, ze to bude +- nastejno a spise budou hrat roli pneumatiky, povrch dalnice apod.Jeste k tem otackam napr. GP 1.2 toci pri 130 +- stejne takze pokud je tissi tak to vyvraci argument, ze ne vzdy auto, ktere toci vice musi byt zakonite hlucnejsi nez to co toci o napr. 800 otacek mene.
At si kazdej v danem aute projede a uvidi... -
"-- skrytý --" 17.01.07 17:37
« Bez nadpisu
No nevím jestli ohnivě, ale obhajuji ji proti hodně výrazným lžím. Je velký rozdíl mezi vychvalováním a obhajováním, neboli vůbec není to samé říct:
a) není pravda, že xyz je nepoužitelný
b) xyz je naprosto super
Jenže bohužel hodně lidí (včetně tebe, jak vidím) v tom žádný rozdíl nevidí. Potom se nemůžeš narážek na inteligenci divit, protože právě tohle je záležitost inteligence. Tedy nikoliv encyklopedické znalosti, zkušenosti s 50 auty atd. Ale prostá schopnost vzít větu a pochopit ji. Pochopit její smysl, informaci, kterou ta věta přináší. Když někdo pokládá na stejnou úroveň tvrzení "jablko je dobré ovoce, poživatelné a člověku z něj není špatně" a "jablko je to nejlepší ovoce, kam se na něj hrabe hruška!", tak opravdu je to smutné - a tady se to děje pravidelně, teď nemluvím jen o reakcích na mě, já tu nejsem zdaleka jediný kdo se občas ozve a navíc - schválně si to vyhledej, neozývám se na objahobu HTP ani nějak extra často.
Nemyslel jsem to s inteligencí jako urážku, ale asi to tak zní, to je mi jasné, ale bohužel no ;-)
A nevím co s tím má společného to, že jsem údajně řídil pouze dva auta (což není pravda, ale budiž, je to vedlejší). Znovu jsme zpátky - i kdybych řídil v životě jenom HTP, co by mi mělo jako bránit tomu ozvat se naprosto oprávněně a konstruktivně proti blábolu, že HTP je naprosto nepoužitelné na dálnici? Pro vyvrácení tohoto tvrzení mi stačí pouze jedna zkušenost - s daným motorem, nepotřebuju mít zkušenosti s 10 dalšími, protože o těch se vůbec nemluví, protože se nic neporovnává. A opět viz výše, obrovský rozdíl oproti tvrzení "HTP je naprosto super motor na dálnici, cítím se tam v něm jako král".
Nikdy, opakuji nikdy jsem se ani nezmínil o tom, že by HTP mělo být v čemkoliv lepší než libovolný jiný současný motor či dokonce i motor mladší než ty v generaci Felicií či Favoritů (což má do současnosti už docela daleko). -
"-- skrytý --" 17.01.07 16:35
« Bez nadpisu
Milý Tome,
Nedávno ses tu přiznal, že Fabia HTP je druhé auto, co jsi řídil, a od té doby ji (potažmo motor) všude ohnivě obhajuješ. Prostě typický případ přestupu z Felicie na Fabii Alenka v říši divů. Já jsem ji také vlastnil (dokonce také sedan), ale protože jezdím hodně, a ne jen jedním vozem, mám srovnání. Tady jsem se kriticky vyjádřil pouze k jeho hlučnosti, která je nesporná. I v porovnání s některými jinými motory ve Fabii. Pokud si pročteš diskuzi nazpět, zjistíš, že nejen kritizuji. Takže si neber každou kritiku HTP osobně, a pokud tu chceš diskutovat, buď laskavě slušný a otázky inteligence si řeš třeba doma. >:D -
"-- skrytý --" 17.01.07 08:35
« Re:
m4lcolm - pochopil jsem o čem je diskuze. Ale člověk se pořád učí, teď jsem se třeba naučil, že nemám přeceňovat inteligenci ostatních diskutujících, může se pak jednoduše stát, že někdo nepochopí, kdy je něco použito pouze jako přirovnání.
Takže jestli si chceš myslet, že to mé "srovnání" (které cituješ) HTP s motorem ze Š120 bylo myšleno nějak cíleně a ještě za účelem vychválit HTP jak není výborné, tak si to mysli ;-)
Jsi členem té skupiny lidí vyskytujících se zde na fóru, kteří jakoukoliv ne kritickou (nezaměňovat s nekritickou, význam je jiný) zmínku o HTP berou okamžitě jako bezmyšlenkovité vychvalování tohoto motoru, neřkuli tvrzení, že jde o nejlepší motor pod sluncem. -
"-- skrytý --" 16.01.07 22:43
« Bez nadpisu
Tych Berling je trochu viac variant, od spartanov s plechovou budou po 5-miestne ocalunene Multispace a tie posledne su zatlmene celkom dobre. A hovorim o Berlingu II s novym "nosom". Ale je jasne, ze hlukove tlmenie v pripade Berlinga nebolo na vrchnych prieckach dolezitosti pri vyvoji. -
"-- skrytý --" 16.01.07 21:23
« Bez nadpisu
S jedlom rastie chut. Ked som presadol zo 105-ky do Favorita, bol o trochu tichsi. Ked z Favorita do Felicie, to bola parada, tichucko. Ked z Felicie do Fabie MPi, to bolo neuveritelne, pri 90-ke motor nebolo pocut. Hmm, ale fakt! Potom z Fabie do Berlinga - OK, to je trochu mimo radu, je to uzitkove a malo HDi, ale bolo porovnatelne hlucne. No a teraz C5 HDi. Ako vyprazdnena koncertna sala. Uz som isiel reklamovat, ze som chcel diesel a nie benzin...
Co tym chcem povedat, ze cim novsie a drahsie auto, tym spravidla tichsie... A naopak, ked si clovek na nieco zvykne, zvycajne byva dost neobjektivny smerom k tomu horsiemu...
PS: najtichsie, ktore som kedy soferoval, bolo Mitsubishi Carisma 1.6, to na volnobehu ani zvonku nebolo pocut no a potom Lexus 400-ka... -
"-- skrytý --" 16.01.07 21:11
« Bez nadpisu
To je ubohá argumentace.
Takže solidní protiargument nemáš. Mám to brát jako potvrzení mého názoru? >:D
A ještě naprosto mimo mísu, já jsem žádné motory neporovnával.
A co je toto?
Proč bys nemohl porovnat šk. 1300 s novou 1,4? Zjistíš, že ta nová je tižší, výkonnější, méně žere atd. atd., ale srovnání to bude naprosto platné.
Zjevně jsi nepochopil předmět diskuze - nešlo to o porovnání starých motorů s novými, ale o to, zda je HTP hlučná v porovnání s aktuálními motory konkurence... -
"-- skrytý --" 16.01.07 19:35
« Bez nadpisu
No a je v tom nějaký problém? Proč bys nemohl porovnat šk. 1300 s novou 1,4? Zjistíš, že ta nová je tižší, výkonnější, méně žere atd. atd., ale srovnání to bude naprosto platné. Nechápu o co tady teď jde.
Když někdo přejde z Š120 na Fabii, taky bude porovnávat 1198 (či kolik to má) starý čtyřválec s novým moderním 1,2 HTP tříválcem. Taky bys mu řekl, že takové srovnání nemá smysl? :roll: -
« 1.2 47 KW
No to jsem rad, ze se ozvali i jini co maji tento motor a potvrdili, ze napr. pri cestovni rychlosti 130 na dalnici je tento motor tichy. Ja v teto rychlosti slysim hlavne proudeni vzduchu a hluk od kol a motor to se musim hodne zaposlouchat. Jezdil jsem v ruznych znackach aut tak si dovolim tvrdit, ze co se tyce hlucnosti v ustalene rychlosti tak je 1.2 OK.
Jen pro ty co maji jinou motorizaci ja netvrdim, ze neni napr. 1.4 tissi, ale jen se trosku zastavam 1.2, protoze kdyz to srovnam napr. s konkurentem Getz 1.3 tak na dalnici tišší Fabka 1.2 proste je.
Hlavnim zdrojem hluku je povrch dalnice napr. panelovka dela sve a velkou roli hraji i pneumatiky. Az tyto dve veci nebudu slyset tak pak teprve uslysim ten motor :roll:
Jinak je to debata tak prosim at se to tady nezvrhne ve slovni prestrelky. >:D
Jestli totiž narážíš na tuto větu:
Tedy nikoliv encyklopedické znalosti, zkušenosti s 50 auty atd.
tak věz, že to byl výčet dvou věcí, které nejsou ukazatelem inteligence. Tedy inteligence není a) encyklopedické znalosti, b) zkušenosti, c) atd.
Zase použiju přirovnání:
trzení - mrkev je něco jiného než švestka, broskev atd.
reakce - to jako chceš říct, že švestra je to samé jako broskev, jo?
:roll: