Mlhová světla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Mlhová světla 20.10.2005 14:29
- mlhovky 20.10.2005 14:37
- Bez nadpisu 20.10.2005 15:02
- Bez nadpisu 21.10.2005 10:58
- Bez nadpisu 21.10.2005 11:55
- Bez nadpisu 03.11.2005 18:26
- Bez nadpisu 03.11.2005 20:01
- Bez nadpisu 04.11.2005 08:08 mezek
- Mlhovky 04.11.2005 09:08
- Bez nadpisu 04.11.2005 10:42
- a co predni na zver? 04.11.2005 12:32
- Bez nadpisu 04.11.2005 12:34
- Bez nadpisu 04.11.2005 14:47
- Bez nadpisu 04.11.2005 14:55
- Bez nadpisu 04.11.2005 16:27
- Predni mlhovky 06.11.2005 21:04
- Bez nadpisu 06.11.2005 22:42
- Bez nadpisu 07.11.2005 07:14
- Bez nadpisu 07.11.2005 16:56
- Bez nadpisu 07.11.2005 18:21 mezek
- Bez nadpisu 13.11.2005 21:29
- Bez nadpisu 17.11.2005 22:50
- O mlhovkách 25.11.2005 16:35
- Bez nadpisu 25.11.2005 17:36
- Bez nadpisu 29.11.2005 10:26
- Bez nadpisu 29.11.2005 11:44
- Bez nadpisu 29.11.2005 12:33
- Bez nadpisu 29.11.2005 14:31
- Bez nadpisu 29.11.2005 15:02
- hmlovky 02.12.2005 18:30
- Copak jsme roboti ? 09.12.2005 12:26
- Bez nadpisu 09.12.2005 17:55
- Bez nadpisu 15.12.2005 08:12
- Mlhovky 23.12.2005 16:21
- Phase 02.01.2006 14:38
- Mlhovky... 02.01.2006 16:09
- Bez nadpisu 02.01.2006 16:20
- Bez nadpisu 03.01.2006 00:31
- neni to sice o mlhovkach 03.01.2006 11:43
- To: Wallot 03.01.2006 14:32
- Bez nadpisu 03.01.2006 17:48
- Reakce 03.01.2006 22:30 CtvrtSardel
- Bez nadpisu 04.01.2006 00:08
- Bez nadpisu 04.01.2006 16:12
- Bez nadpisu 05.01.2006 07:40
- Bez nadpisu 05.01.2006 12:05
- Bez nadpisu 15.01.2006 22:09 CtvrtSardel
-
"-- skrytý --" 20.10.2005 14:29
Mlhová světla
Také Vás rozčilují řidiči, kteří jedou v koloně před Vámi a svítí Vám zpětnou mlhovkou do očí?Je zcela evidentní,že pokud za ním někdo jede, tak se nemusí ještě zvýrazňovat mlhovkou. Naneštěstí se v mlze hůře předjíždí a člověk to musí déle trpět. Někteří jí nechávají i v místech, kde mlha téměř vymizí. Dobře to mají ošetřené v Německu, tam je to myslím tak, že s rozsvícenými mlhovými světly se smí jet max 50 km/hod.To si pak rozmyslí jet 100 km/hod. a mlžit autu jedoucímu za ním. -
Bez nadpisu
Nejvíc mě ale točí přední (obvykle neseřízené) mlhovky za mokra, nebo mírného deště. To je teprv lahůdka.
Musím se přiznat, že jsem na mlhovky jednou zapomněl, jel jsem v Alpách v šílenym mlíku a když jsem vyjel nad mraky, tak tam stál policajt a furt mlel Nebellichte až mě vytáh z auta a za 50DM mi to ukázal. Do dneška vim, že Nebel je mlha :) -
Bez nadpisu
predne hmlovky ma teda seru poriadne. Ale este viac ma sere, ze na M3 sa nedaju zapnut zadne hmlovky only. Casto som zadne pouzival ked bolo na ceste vela vody a bolo jednoznacne na autach predo mnou vidiet, ze ich bez hmloviek takmer nie je vidiet az pokial nie som u nich. Len teraz musim svietit aj predne ak chcem aby svietili zadne. Takze skor uz nesvietim vobec :(. -
"-- skrytý --" 03.11.2005 18:26
Bez nadpisu
mlhovky nepouzivam, je to v nasich podminkach naprosto zbytecne. takze nemusim resit problem s jejich vypinanim.-
"-- skrytý --" 03.11.2005 19:02
« Re:
to Fojťan: Člověče, kde bydlíš, že jsou v tvojich podmínkách mlhovky zbytečný??? Škoda, že jsi nejel včera z Prahy směrem na Mělník- nebylo vidět na metr jaká byla mlha! V něčem takovém může jezdit bez mlhovek snad jen naprostej šílenec nebo sebevrah!!!-
"-- skrytý --" 03.11.2005 22:08
« Re: Re:
bydlim v praze. jinak zadni mlhovky jsou ta nejzbytecnejsi vec na svete, akorat oslnuji. auto s obrysovyma je videt dobre, a kdyz uz je takova mlha ze ne, tak to uz se uz musi jet 20 kmh, takze to taky nema moc smysl.
a predni mlhovky? taky na nic. viditelnosti moc neprospejou (opet by musela byt vazne mlha ze by se jelo hrozne pomalu).
jedine co je sikovne, jsou ve stredni mlze dalkovky (v husty mlze samo ne, pak neni nic videt >:D ), protoze pak je clovek videt pro ostatni mnohem driv nez s celyma mlhovkama.-
"-- skrytý --" 03.11.2005 22:23
« Re: Re: Re:
člověče prozraď ještě jak dlouho se pohybuješ po silnicích, ale za volantem...-
"-- skrytý --" 03.11.2005 23:25
« Re: Re: Re: Re:
za volantem uz 8 let.
btw nechapu lidi, co si za priplatek nechaji na auto dat mlhovky, pritom to dost lidi dela. zajimalo by me uprimne, jak casto je pak rozsvicuji. na aute v kterem jezdim jsou, ale pouzil jsem je jen 3x za 5 let.
jinak abych nebyl spatne pochopen, je jasny ze si zadni mlhovku rozsvitim kdyz je velka mlha a jedu na konci kolony, to pak jo, pro jistotu, kdyby jel nekdo rychle. ale jinak nikdy.-
« Re: Re: Re: Re: Re:
Fojťan - o tobě mluví jasně už formulace "za příplatek dát na auto mlhovky". Slušný auta je maj totiž ve standardu.
V mlze nejlepší dálkový? To je blbej fór dne. Jel jsem párkrát i takovou mlhou, že i potkávačky dělaly bílou zeď. Pak bylo nejlepší jet jen na mlhovky s parkovačkama. Pravda, není to určitě denně. Ale ne každý jezdí, jen když se mu chce a svítí sluníčko.
Airbagy taky nepotřebuješ častějc než 1x ročně a u slušnejch aut o moc častějc ani ABS.
-
-
-
-
-
-
mezek 04.11.2005 08:08
Bez nadpisu
Fojťan: Promiň, ale 99% lidí si teď o Tv=m "zdravém rozumu" něco pomyslí, ale nic dobrého to nebude...
Ne nadarmo se říká - "...bacha, pražák...". /ti rozumní mi prominou.../
Právě v mlze na dálnici /viditelnost kolem 15 m./ jsem měl svoji zatím jedinou bouračku. Jeden idiot s náklaďákem jel bez mlhovek a já ho uviděl, až když se přede mnou objevil obrovský tmavý flek. Jediný, co jsem mohl udlat, bylo strhnout volant doleva. V tu chvíli předek ustřelil /začínala námraza, držela se ve vyjetých kolejích/. Horko těžko se mi podařilo auto /5,5 m. délka, v tu chvíli skoro 5 tun/ srovnat. První napříč doleva, potom napříč doprava a potom konečně rovně. Jen jsem zastavil, pravou stranou až v trávě, během pár sekund nás bylo na hromadě pět. Moje auto bylo jediné, které mohlo odjet, škoda 250000,-. Ostatní byly do šrotu.
A to jenom kvůli tomu, že jeden vůl nerozsvítil mlhovky.
Nutno dodat, že ta námraza začala až v místě nehody a já jel 60 km/h. A bylo to v noci. -
"-- skrytý --" 04.11.2005 09:08
Mlhovky
Sorry Mezku, ale to byla hlavne Tvoje chyba! Ano, ridic toho nakladaku je vul, mel zapnout zadni mlhovku, ale ty mas predvidat a jet takovou rychlosti, aby jsi mohl vzdy vcas zastavit a v mlze obzvlast. Je ale jednodussi to svest na nekoho jineho, co?
Me nejvic fascinuji debilci, co za normalniho pocasi a ve dne i v noci jezdi bud jen s parkovackama nebo i s potkavackama v kombinaci s mlhovkama. A jeste lepe, pokud je to v mirnem desti. To bych strilel. Ti idioti si neuvedomuji, jak moc to oslnuje. To mu vzdycky pustim mlhovky a dalkovy najednou, at si to taky uzije, celkem to funguje, spousta jich pak zhasne. A druhy typ imbecilu je, kdyz jedou v kolone a sviti mlhovkama vpredu, vzadu co to da. Kdyz jedu a vidim, ze na dohled za mnou nikdo neni, tak mlhovku zapnu, aby me videl, ale nebudu nekomu svitit cervenou do xichtu, kdyz jede za mnou pet metru!-
mezek 04.11.2005 10:47
« Re: Mlhovky
sporťák: Ale já neshazoval vinu na někoho jiného. Moje blbost byla těch 60 km/h, jeli jsme po týdnu domů, tak se "pospíchalo". Hlavní problém byla kombinace začínající námrazy a nerozsvícených mlhovek. Jinak ten náklaďák měl světla typu stará Avie. To jsou ty lucerničky, co nejsou pořádně vidět za jasné noci...
-
-
Bez nadpisu
Fojťan: ach jo... Bohužel jsem také s Prahy, takže pravděpodobnost, že tě někdy v mlze potkám existuje. Ale poznám tě, protože budeš asi jediný s rozsvícenýma dálkovýma.
Bohužel nemám auto (má to některé?), kde by šly nezávisle zapínat přední a zadní mlhovky. V mlze v koloně je to problém. Když jedu poslední tak buď budu ohleduplný k tomu přede mnou a budu riskovat, že to do mě zezadu někdo napálí (svítí buď přední nebo přední + zadní). Nebo budu více viditelný zezadu ale současně nepotěším toho přede mnou. Co zvolit? Raději volím vlastní bezpečnost, tedy rozsvícenou zadní mlhovku, bohužel společně s předními. -
"-- skrytý --" 04.11.2005 12:32
a co predni na zver?
Se zajmem si tu ctu pallmall nazoru na mlhovky. Jak se stavite ke sviceni prednimi mlhovkami za sucha za tmy v mistech, kde je zvysene riziko kontaktu se zveri, typicky s "vysokou"? Nesporny fakt je, ze predni mlhovky vyrazne lepe sviti do stran a alespon castecne nasvecuji kriticky pas kolem silnice do poli a do lesu, ktery jinak zustava ve tme.
Muzeme se tu bavit na tema, jestli dobre serizene predni mlhovky za sucha za tmy oslnuji nebo ne a na jakem voze. Na vlastnich ocich jsem si overil, ze stejny typ vozu co mam ja, proti mne jedouci, ve stejnych podminkach se zaplymi prednimi mlhovkami dle meho subjektivniho soudu neoslnuje o nic vic, nez bezny prumer klasickych klopenych svetel a pohled do jeho mlhovek mi necini problem. A to nosim dioptricke bryle, takze jsem na tyhle svetelne vjemy o to citlivejsi. Rikam, je to subjektivni nazor, nekdo to mozna citi jinak.
Faktem je, ze takove pouziti mlhovek zakon nepovoluje, policista se snadno otoci na paragrafu, ze ridic ma jet umerne podminkam na pozemni komunikaci, aby situaci zvladl, coz ale do praxe prevedene znamena, ze clovek by na rade silnic musel jet maximalne cca 30km/h, aby mel aspon nejakou davku jistoty, ze vzdy na nahly skok srny ze tmy do silnice zareaguje. To jsou ale neunosne podminky. Mlhovky v tomhle smeru velmi vyrazne pomahaji a zvysuji bezpecnost nejen mou, ale minimalne i vozidel jedoucich za mnou.
Osobne nemam problem priznat, ze predni mlhovky takhle na rade mist aplikuju celkem bezne a pravidelne, protoze z dlouhodobe zkusenosti vyskyt zvere v danych mistech mam vysledovany, nejde jen o domenku, ale o caste pravidelne kontakty. Diky nim jsem jiz i nekolikrat zachranil sve auto pred bezprostredne hrozicim stretem, ke kteremu by bez mlhovek zakonite doslo.
A co ted Vy na to? Je to z me strany "ospravedlnitelne"? Je to snad dokonce i rozumne? Nebo se do me pustite jak supi do mrsiny? >:D
Ja tvrdim, ze svym jednanim druhe neomezuju ani neohrozuju a konam tak za ucelem ochrany sveho zdravi a sveho majetku. -
"-- skrytý --" 04.11.2005 12:34
Bez nadpisu
Myslím že předníma mlhovkama toho před sebou asi neoslníte.Pokud jedu v koloně poslední, tak je klidně možno svítit oběma mlhovkama.Hlídat si hlavně zadní. Já nechápu "borečky, co jedou v mlze(nevelké) klidně 110-viditelnost to umožňuje a mají zaplé mlhovky.Chtěl bych vidět, kdo by za ním jel tak rychle, že by to neubrzdil.Buď vidím tak že 110 jet můžu, tak proč mlhovky, nebo jedu pomalu, je špatně vidět a pak je zapnu. To si bohužel dost řidičů neuvědomí.-
impaler 04.11.2005 14:27
« Re:
vir535: Protože stačí jeden ještě větší boreček, co mu to v pohodě v mlze jede 160 nebo tak. Fuj představa mít ho rychlostí 50 kmph v kufru. O kolik to v té mlze prodlouží jeho reakci/zkrátí vzdálenost na reakci, prosím nerouzpoutávat flame. Bude prostě méně jisté, co stihne.
majk66: naprostý souhlas.
Nechápu polemiku o tom, co je lepší, když je (třeba i trochu) mlha. Když není, mlhovky nerozsvěcovat. Když začne a je, je snad mnohem lepší svítit víc než míň, ne, i kdyby se frajer za mnou vztekal, jak ho to tuze trápí. V koloně samozřejmě není třeba.
-
-
"-- skrytý --" 04.11.2005 14:47
Bez nadpisu
no aspon ze se to tu rozproudilo.
k viadosovi: priplatek za mhovky je v autech od golfa, pres passat, accord, skoro vsechny japonce az po mercedes a a b.
k prazakovi: prazaci zase rikaji jak ti ostatni jezdi hrozne. a je to pravda, namachrovani vidlaci z venkova, co delali autoskolu nekde v okresnim meste s jednou krizovatkou, jsou ti nejhorsi na silnici. a jsou to prave ti, co neustale pri minimalni mlze sviti vsim co maji - za vsechny uvedu spoustu felicii s velice jedovatymi zadnimi mlhovkami, pres ktere nejsou videt brzdova svetla ani trochu.
k ostatnim: ja jsem vam nenadaval, tak mi taky nenadavejte, kazdej ma svuj nazor. kdyz jste agresivni, nechte si ho pro sebe a neurazejte. je to to nejubozejsi v diskusich co muzete udelat.
k dalkovkam: auto je s nimi mnohem driv videt nez s mlhovkami a potkavackami. jak jsem psal, pri velke mlze je to samozrejme na nic.
a jinak si za svym nazorem stojim, zatim mne nikdo nepresvedcil.
tzn => mlhovky akorat otravuji zivot. -
"-- skrytý --" 04.11.2005 14:55
Bez nadpisu
To Ajvn: Ospravedlnitelne to neni. Je to jen vymluva. Mlhovky se smeji pouzit pouze za mlhy, silneho deste ci snezeni - howgh. Navic predni mlhovky smis pouzit jen spolecne se zadnimi, takze pokud nemas zvlast spinace, oslnujes toho za tebou. Muzu si sice myslet, ze mas i pravdu, s mlhovkama vidis lepe na skarpu, odkud Ti muze neco vyskocit, ale omluva to neni.
Pouziju Tvoje argumenty na prikladu: Namontuju si na auto rampu s dalkovymi svetly, sklopim je trochu dolu a budu s tim jezdit s oduvodnenim, ze pak lepe vidim, nikoho neohrozuju a neomezuju, a chranim tim sebe a sve blizke v aute, a svuj majetek. Budes mi to jako ridic jedouci v protismeru tolerovat a schvalovat? Myslim, ze asi ne, pritom je to to same. Kdyz se bojis zvere, musis jet pomalu, nic jineho udelat nemuzes. K cemu Ti bude, ze uvidis srnu vybehnuvsi ze strany, kdyz to stejne neubrzdis?
To: Mezek - souhlas, Avie jsou strasny, misto svetel jen takovy bludicky,
a navic jsou mnohdy tak zadelany, ze je vubec nevidis.
To: Majk66 - moje auto ma oddelene ovladani mlhovek - predni tlacitkem vlevo od volantu, zadni otocnym spinacem na pacce blikacu. Jedina nevyhoda - kontrolka zapnutych prednich mlhovek neni videt, protoze ji volant prekryva.-
"-- skrytý --" 04.11.2005 15:30
« Re:
Sportak: Predni mlhovky jdou, alespon u Renaultu, bezne zapnout bez nutnosti zapnout zadni. Plati to opacne. Pokud chces mit zaple zadni, musis mit i predni. => Nikoho neoslnuju za sebou rudym svetlem. Aha, ale jak koukam, Ty mluvis ne o technickych moznostech, ale o zakonne povinnosti ;-)
S tou Tvou "analogii" .. no pokud nebudes OMEZOVAT (jak jsem to myslel ja), dej si k tomu rovnitko, ze nebudes oslnovat, tak si tam tu rampu svetel mej a jezdi s ni, mne to jako protijedoucimu ridici bude vesele jedno a nereknu ani popel. Ostatne, proc bych mel?
K cemu mi je videt srnu ze strany, kdyz to neubrzdim? Ale prave ze diky drivejsi mozne reakci, protoze ji vidim driv, driv vidim nejen moznou siluetu, ale treba i odrazy oci, to ubrzdim, pokud nejezdim jako vylizanec na plnej kotel tam, kde vim, ze to zvire mohu cekat. Samozrejme, ze pak na okreskach nelitam 90, ale kdyz to nejde jinak, tak v takovych usecich treba i "jen" 60-70 a i to muze byt casto moc.
Pokud ty predni mlhovky neoslnuji vic, nez napr. xenonove "tlumene" vybojky na vozech, a ony neoslnuji, tak mi to zakonne vymezeni moznosti pouziti prijde jako nedostatecne. P.S. Nemam nic proti xenonum.
To uz bych se vic pozastavoval nad tim, jak muze zakon benevolentne prihlizet faktu, ze neomezuje rychlost na dalnici po zapadu do vychodu slunce a je tak zcela normalni jet povolenou rychlosti 130km/h, ackoliv zadna soucasne pouzivana tlumena svetla nemaji dosvit dostatecny k tomu, aby mohl byt vuz v pripade nutneho brzdeni schopen zabrzdit na vzadalenost, na jakou je diky temto svetlum vyhled pri rychlosti 130km/h. To jsou paradoxy! Ano, v pripade havarie a dokazovani viny se pak na tento faktor prihlizi, ale to uz byva vetsinou pozde. Vysledkem toho jsou havarie podobne tem, co se stala memu kolegovi v praci, ktery pri rychlosti "minimalne" 130km/h nabral danka na dalnici ve Strednich Cechach a to auto po srazce v moc dobrem stavu nezustalo. A jeho slova, ze ho proste videl na posledni chvili, to je jen na zakrouceni hlavou nad takovym ridicem, kteremu takove elementarni veci nedochazi. >:-[]-
"-- skrytý --" 04.11.2005 15:36
« Re: Re:
k tem zviratum: i ve dne, natoz v noci ti do cesty skoci zvire, ani nemrknes. a at jedes 50, 90 nebo 130, tak s tim nic neudelas. proste nic. mlhovky sice sviti vic do kraju, ale je to tak blizko u auta, ze to nema valny smysl.-
"-- skrytý --" 05.11.2005 15:06
« Re: Re: Re:
Fojtan, nic ve zlym, ale s timhle pristupem vazne jezdis po silnici? Fatalismus za volantem, grrr >:-[] Kdyz se budes vymlouvat na svou bezmocnost a budes se schovavat za svou neschopnost cokoliv ovlivnit, co je pritom zjevne skalovatelne v mire rizika, jen ovsem chtit a nerezignovat, tak Ti asi fakt nezbyde, nez pasivne cekat, kdy to do nejakeho zivocicha naperes v tech 130, protoze je prece jedno, jak ctu mezi Tvymi radky, jestli jedu 130 nebo 50. Chm chm. Nevim nevim.-
petrumr 05.11.2005 22:13
« Re: Re: Re: Re:
K těm pražákům-znamej policajt zastavoval auta-radar-v obci 115km VW s pražskou spz-a známý začal-pane řidiči,jel jste v obci a on mu skočil do řeči-ale já nejsu z Prahy a známý mu řekl já Vím vy ste ze Zlína.To zkoušeli radar v mlze kde byla viditelnost 50 metrů. -
"-- skrytý --" 06.11.2005 19:07
« Re: Re: Re: Re:
ajvn: chtel jsem rict jen jedno: ze ty svetla proste proti zviratum stejne nemaji efekt, protoze ti tam to zvire uplne stejne skoci v noci jako ve dne. a kdyz ani ve dne se neda stihnout reagovat, tak natoz v noci.
mam dost neprijemny zazitek, asi dva roky stary: jedu po silnici, asi v sedm rano, naproste svetlo, tak 110 - 120 kmh. no a z krajnice mi pred auto skoci srnka. nestih jsem ani mrknout okem, a srnka zmizela pod zornym uhlem z kabiny pod auto. nacez se vynorila vlevo a bezela dal. a to ubehlo asi tak pul vteriny. ani jsem nesundal nohu z plynu, nic. proste se to NEDA STIHNOUT. no jak mi pak maji pomoct mlhovky v noci??-
"-- skrytý --" 07.11.2005 01:15
« Re: Re: Re: Re: Re:
fojtan, ale Ty mi tu dokumentujes nepouzitelnost mlhovek trochu ucelove jen na tech prikladech, kdy Ti skoci srna primo pred auto. Ale to preci neni jedina mozna situace, ne? :-) No a na ty dalsi ty mlhovky pomoct kuprikladu mohou ;-)
A jestli nejsou lepsi spis rovnou dalkove? Ano i ne. Pokud je moznost mit zaple dalkove, kde neni takovy traffic, jsou pochopitelne prijemnejsi na hledani ocima. Ale mej na pameti, ze pokud Ti bude stat primo v silnici vysoka a Ty to do nich budes prat dalkovyma, zustanou velmi casto stat na fleku jako zmrazeni. Jak to jen jde nejdriv, tak v takovym pripade prehod zpatky na klopene, budes mit vetsi sanci, ze se ta zver probere ze stuporu a odbehne ze silnice.
Bohuzel znam nekolik useku, kde to je, jak tu nekdo trefne psal, temer jak projizdka Safari a zaroven jde o frekventovany tah, kde dalkove kvuli provozu vetsinou nejdou dat .. tam pak vemu rad cas od casu za vdek aspon mlhovkam, podle denni hodiny, rocniho obdobi a tak.
Abych byl spravne chapan .. nejezdim s mlhovkama a priori zapnutyma :-) Pouzivam je jen velmi omezene v situacich zvyseneho vyskytu zvere v urcitou nocni dobu a na velmi specifickych mistech, kde to zpravidla velmi dobre znam .. jinak ne (kdyz nepocitam mlhu/husty dest).
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 04.11.2005 16:27
Bez nadpisu
To Ajvn: No ja jsem mel kolizi se srnou pred dvema mesici, sluzebni auto, dva mesice stare, v Polsku, rychlost okolo 100km/h, stmivalo se. Jen jsem uvidel jak se neco mihlo z leveho prikopu smerem pres silnici, ve svetlech jsem uvidel hlavu srny. Strhnul jsem rizeni doprava a pridal plyn. Ozvala se tupa rana. Kdyz jsem zastavil, srna uz tam nebyla a na aute ani skrabanecek - trefila me z boku bo prednich dveri. To bylo sakra stesti.
Ale i tak na "hledani" srnek mlhovky nepouzivam, pokud mozno tak dalkovy, kdyz nic nejede naproti. Ale ty mlhovky jsou Ti stejne naprd - i pri rychlosti 60km/h ujedes cca. 16 m/s, ty mlhovky ti osviti sirsi pas vcetne skarpy na vzdalenost max. 20m pred auto, a to si myslim, ze jim dost pridavam. Takze kdyz srnu "diky mlhovkam" uvidis i kdyby 40m pred sebou, minimalne vterinu ti bude trvat, nez zareagujes, preslapnes na brzdu a auto zacne skutecne zpomalovat, a to uz mas polovinu vzdalenosti k srne za sebou, a nez zabrzdis ze 60km/h na nulu, potrebujes dalsich minimalne 20m, a to uz ji mas na kapote. A to neberu v uvahu to, ze tech 60km/h urcite nepojedes, ale pojedes minimalne okolo 80km/h. A naopak beru, ze to bude na kvalitnim povrchu za sucha. Stale mi z toho vychazi to, ze mlhovky pouzivas jen pro svuj lepsi pocit, ale ve skutecnosti ti nepomuzou.-
"-- skrytý --" 05.11.2005 14:54
« Re:
Sportak: Klika je v zivote potreba. Tak at se Te drzi dal. ;-)
S tim vykonem mlhovek mam jiny nazor. Ty nepotrebujes "plny vid" v predni polosfere, pocit stejne vykonneho toku svetla, jako Ti davaji bezne tlumene reflektory, abys dokazal reagovat na obrysy a pohyb. Staci Ti vytvorene nizko polozene serosvetlo a ten tupy uhel kuzele, co osvicuji mlhovky do boku, je dostacne jdouci do sirky. Na 40 metru mas dostatecne nasvicenou plochu do boku mimo obrysy sveho vozu. Dostatecne na to, abys rozlisil obrysy a pohyb. Pochopitelne ten vykon svetla neni dostatecny k tomu rict, jestli se v poli vali sousedka nebo slamenny panak. >:D
Z toho Tveho vypoctu vyplyvaji dve podstatne rady. Nejezdi v takovych mistech 80 (skutecne v takovych mistech nejezdim vic nez 70) a predevsim, CEKEJ TO, ikdyz je to trochu paranoidni styl rizeni, ale pokud chces na silnici prezit, nic jineho Ti nezbyde. Ty prujezdy lesy a polemi nikdy nejsou tolikakilometrove, aby se clovek na to nedokazal po tu dobu soutredit, resp. aby dokazal reagovat vcetne stisknuti brzdoveho pedalu do jedne cele vteriny, ikdyz je to setsakra malo casu a utika v tu chvili neprijemne rychle.
A jeste tu nepadl jeden vyhodny aspekt prednich mlhovek. Funguji "podobne" jako adaptabilni svetlomety v jizde zatackou. Pomahaji videt do zatacky driv, nez tam doputuje kuzel tlumenych svetel. Diky tehle vlastnosti se mi jednou podarilo za zatackou na poslednich 25 metru zahlednout stojiciho jelena uprostred silnice a ze 70km/h to dobrzdit na krev necely metr do mista, kde pred picosekundou stal, nez se preci jen uracil v pudu sebezachovy odskocit. :-) Ale abych byl objektivni, musim pripustit, ze to bylo v useku, kde jsem to nebezpeci cekal a znal a jel jsem tam sice lechtave ustalenou rychlosti pod plynem, ale vedome pripraveny okamzite preslapnout na brzdu a taky se mi to tam zurocilo a auto a jelen zustal cely. V mne neznamem a tuctovem, nic nerikajicim miste, bych takovou kliku pravdepodobne nemel.
Zrovna vcera vecer jsem si na Tebe vzpomnel a v garazich jsem si empiricky zkusil podle sten a sajnu na nich, jak vysoko sviti tlumene a jak vysoko mlhovky. Ty mlhovky jsou u me skutecne znatelne pod urovni tlumenych, cca 15 cm. No a pri ceste domu v 2:30 v noci, aby toho nebylo malo, jsem potkal na dalnici D5 mezi Rudnou a Lodenicemi ve skarpe bezprostredne u vozovky dve cosi zerouci srny. (Na to misto bacha, na zacatku klesani do Lodenic, objevuje se tam vysoka casteji, nebyla to ojedinela nahoda) Holt me tohle disknusni tema nejak provazelo celym dnem. >:D
-
-
Predni mlhovky
Na jednu stranu predpisy hovori jasne, ale urcite vyhody zvlaste pri jizde v noci po vedlejsich silnicich se nedaji poprit. Ja sam nemam pocit, ze by me u protijedoucich aut predni mlhovky oslnovaly (sam je puzivam jen zridka mimo mlhu. Jen na par km dlouhych usecich kdy jedu lesema kde vim, ze je to jak prijzidet safari). jake jsou vase zkusenosti? Opravdu vam zapnute predni mlhovky tak vadi?-
-
"-- skrytý --" 06.11.2005 22:46
« Re: Re: Predni mlhovky
S tema dalkovejma to snad muze myslet vazne jen nekdo,kdo nevidel poradnou mlhu, huste snezeni atp. S tema je videt uplny hov... s tlumenyma o neco lip a s mlhovkama se da najit aspon okraj silnice. Na jare jsme jeli Nemecku na 3 proudove dalnici asi 60, kvalitni snehova vanice, ja jsem hlidal prava svodidla, ridic leva a kdyz jsme jeli uprostred nebyl videt ani jeden okraj dalnice. Pred sebe nebylo videt vubec nic, takze kdyby nekdo nemel rozsvicenou zadni mlhovku tak ho asi vcas neuvidime. Bylo to kolem pulnoci, provoz minimalni, zadne auto v dohledu. Tak blby pocit jsem predtim nezazil... Proste zadni mlhovka je videt nekolikrat lip nez obrysova svetla a predni zase sviti dobre do kraju a osvetluji silnici tesne pred autem, zatimco tlumena jsou moc vysoko a mlha odrazi svetlo primo do oci.-
"-- skrytý --" 08.11.2005 13:20
« Re: Re: Re: Predni mlhovky
S tím souhlasím, v tomto případě jsou mlhová světla na místě. Pokud je viditelnost tak špatná, že donutí jet pomalu. Mě vadí, pokud někdo používá zadní(přední mi nevadí, ty neoslňují) mlhovku při viditelnosti, která mu dovoluje tek bez problémů 110. V té rychlosti asi není třeba mít strach, že to do mě někdo ze zadu napálí z důvodu, že by mě neviděl dostatečně brzo.-
impaler 09.11.2005 07:26
« Re: Re: Re: Re: Predni mlhovky
Tož meleme si každý svoje - IMHO pánové teoretizují (všichni v dané situaci podle vás vyhodnotí možnou max. rychlost na 110 a ještě ji dodrží) a já radši opatrně ze zkušenosti (*, co nemají odhad, jak se dá jet, je v každém počasí a situaci bohužel víc než dost).
A až budu svítit víc, než se vám zdá (ale bude nás víc, sám se s tím zpravidla důležitě nepředvádím), tak mi to promiňte. :)
-
-
-
-
Bez nadpisu
Na zvířata jsou dobrý kvalitní xenony, který osvětlujou kraje silnice velmi velmi dobře. Doporučuju... ;)
K tématu..
Nesnášim borce, co si pletou mlhu a noc.
Prakticky všechny nový auta mají dostatečně kvalitní normální světla, aby mlhovky nebyly téměř vůbec potřeba. Zadní určitě, přední občas používám, když jedu na hory a sněží tak, že je přede mnou "bílá stěna", dám normální světla co nejníž a zapnu mlhovky, takže je aspoň něco vidět.
Jinak oceňuji řidiče, kteří, když je okolo víc aut, mlhovky vypínají. Já osobně, když je třeba na silnici uzavírka a semafor, vypínám světla a nechávám parkovačky. Protože přede mnou často stojí nějaký favorit nebo i Fábie, které mají zadní okno přesně ve výšce mých světel... Jednou jedinkrát jsem jel ve Fábii a na semaforech za mnou zastavil Touareg... Ještě několik minut sem periferně neviděl vůbec doprava, takže chápu, že to není příjemné a po dobu, co na těch uzavírkách stojíme, vypnu světla. Někteří to občas ocení bliknutím nebo mávnutím. Jen pro upřesnění, myslim tím spíš ty, kde se stojí třeba 3 minuty nebo víc, tam kde lidi často i vypínaj motor, ne normální semafory. ;)
BTW který auta maj zapínání mlhovek "buď přední nebo obě" nebo co to tu píšete? Že by koncern VW? By mě zajímalo, kterej chytrák to vymyslel.. -
"-- skrytý --" 07.11.2005 16:56
Bez nadpisu
ajvn: no vidis, pouzivas je omezene. myslis ze by ti treba staly za nejakych pet, deset tisic pri koupi noveho auta? me teda ne.-
"-- skrytý --" 07.11.2005 17:14
« Re:
Fojtan: Omezene jeste neznamena, ze je pouzivam na deset minut v roce. :-) Najezdim necelych 35tis. rocne a jsem v lokalite, ktere se mlhy a dalsi necasy pocasi zrovna nevyhybaji, takze je mam. Ale poridil bych si je i tehdy, ze bych je pouzival mene. Delam to predevsim pro sebe a pro sve bezpeci a opravdu se mi nechce cekat, kdy me nekdo sestreli celne (pripadne zezadu) v mlze jen proto, ze se mi nechce do toho par tisic dat, kdyz uz mam penize na cele auto. To je podobne jako s ABS.
-
-
mezek 07.11.2005 18:21
Bez nadpisu
Fojťan: ... názory na zamyšlení... Podle tebe jsou tedy mlhovky na autě jen jako kosmetický doplněk od výrobce...???
Proto jsou mlhovky vzadu se silnější svítivostí a jinou "optikou" než koncové světla, proto jsou přední bez "stínu", čiré... Pravda, já je taky používám při couvání v noci.-
"-- skrytý --" 07.11.2005 18:49
« Re:
pri couvani v noci, proc ne, ale snad jedine u felicie, kde sviti tak, ze normalne za provozu je to nebezpecne, protoze pres ne nejsou videt brzdova svetla. u me na fabii si moc neposvitis, a ani to neni treba, protoze zpatecky sviti dostatecne.
mozna to jsou nazory k zamysleni, ale stale si za nimi stojim. mlhovky ano, proc taky ne, ale jedine zadarmo. nikdy bych nedal penize za neco co pouziji 2x do roka, a to jezdim porad pres cely rok.
-
-
Bez nadpisu
ja som teraz, 2dni dozadu, hmlovky znova pouzil. Rano 5.30, po dazdi, lahky opar, este troska mrholilo. Tak som ich zapol, aby ma ostatny videli...lebo isli v pravom pruhu tak 90max, ja v lavom som nalozil 140, mierne som nestihal, tak aby mi tam nevbehli nahodou a videli ma uz z dialky... Akonahle som spomalil a zisiel z obchvatu, hned som ich vypol! -
"-- skrytý --" 25.11.2005 16:35
O mlhovkách
Jesli se mohu taky trošku vložit do diskuze, tak na používání mlhovek mám takovýto názor:
Pokud protijedoucí auto svítí předními mlhovkami, tak si nevzpomínám, že by mě to někdy oslnilo a tudíž vadilo. Mnohem častěji mě nasírají ti, co zapomenou zhasnout včas nebo vůbec dálková světla. Také bi-xenonové světlomety jsou pro mě u protijedoucího vozidla nepříjemnější, než rozsvícené mlhovky. A špatně seřízená potkávací (tlumená světla) patří také do této kategorie. Když někdo jimi svítí nahoru, tak je to skoro stejné, jako kdyby svítil dálkovými.
Jízda za autem s rozsvícenou zadní mlhovkou už je pro mě nepříjemnější, to je pravda. A to proto, že pokud takové auto doženu, musím za ním chvilku jet, než se mi ho podaří předjet. Rozsvícená zadní mlhovka vytváří světelnou clonu, přes kterou, nebo lépe řečeno skrz ni, je dopředu blbě vidět. Proto je nutné za takovým autem jet s větším odstupem. Ale když je mlha nebo když prší, jsem radši, když dojedu auto s rozsvícenou mlhovkou než když dojedu auto, který má místo koncových světel něco jako hřbitovní kmihotavou lucerničku (např. staré AVIE - jak je možný, že tykovýhle vozidla se ještě můžou po silnicích vůbec pohybovat ???!!! Co na to naše slavná ministerstva dopravy, či vnitra ? - NIC ! klídek, pohoda...).
Při jizdě většími rychlostmi (např. na dálnicích) zejména za soumraku a v noci V DEŠTI, kdy od zadních kol vyletuje vodní tříšt a vytváří neprůhlednou šedou clonu jsou dle mého názoru mlhovky velmi užitečné a měli by je používat všichni řidiči, jejichž zadní svítilny mají slabší osvit (Felicie nemusí :-) ).
Jinak při jízdě v noci za deště rád a často používám přední mlhovky, neboť je-li silnice mokrá, tak zčerná a "mizí". Mlhovky svítí těsně před auto a do stran, takže osvicují krajnici a silnice je tak výrazně lépe čitelná.
Ten, kdo tady tvrdil, že používat mlhovky je téměž zbytečné je u mě diletant s velkým D a nepatří vůbec za volant !
S úctou a v pokoře,
Váš Wimpi. -
"-- skrytý --" 25.11.2005 17:36
Bez nadpisu
To Wimpi :
U mě je diletant ten, kdo nezná nebo nerespektuje platnou legislativu, která jasně říká, že zadní mlhová světla smějí být použita pouze za snížené viditelnosti jako je mlha nebo husté sněžení či déšť. Zároveň přední mlhová světla smějí být použita pouze společně se zadními, takže za stejných podmínek.
Nejhorší diletanti jsou Ti, kteří se vymlouvají a používají různé nesmyslné výmluvy, aby ospravedlnili to, že poručují platné předpisy. Pokud jedu za deště a nějaký blb proti mně jede s rozsvícenými mlhovkami, tak si zaslouží nakopat do hlavy, protože si neuvědomuje, že ty jeho mlhovky se zrcadlí na mokré silnici a mě a ostatní protijedoucí tak oslňuje a tím pádem ohrožuje.
Bez úcty a bez pokory
Svůj Sporťák-
"-- skrytý --" 25.11.2005 18:13
« Re: Sporťákovi.
A hle - potrefená husa se sama ozvala! >:D
Ale stejně jsi mi milý Sporťáku udělal nesmírnou radost, neboť z Tvého příspěvku vyplývá, že jsem se po delší době měl možnost střetnout z řidičem, který poctivě a nade vše ctí dopravní předpisy. To je totiž v našich česko-moravských končinách naprostá rarita. Kéž by Tobě podobných jezdilo na silnicích více ! To by rázem ubylo mrtvol.
(Akorát mi člověče k Tvému vzorovému chování za volantem nějak nesedí to Tvé jméno "Sporťák". Nechtěl by ses přejmenovat ? Třeba na na "Gentleman" nebo i hezky by znělo "Slušňák").
Zdraví Wimpi.-
"-- skrytý --" 25.11.2005 21:37
« Re: Re: Sporťákovi.
To Wimpi :
No, dodržovat předpisy se snažím, ale ne vždy to jde ;-) . Ale rozhodně neprasím na silnici jako spousta jiných, nelepím se ostatním na kufr, nejezdím na červenou, neparkuju tam kde nemám apod. Přezdívku jsem získal díky své zálibě ve sportovních autech, než jsem letos koupil Swifta měj jsem Hondy Prelude a Accord Coupé. Božská to auta !!
-
-
-
"-- skrytý --" 29.11.2005 10:26
Bez nadpisu
Prolítnul jsem v rychlosti tuhle diskusi a nestačím se divit co jezdí po silnici mezi náma za pitomce... Co se týká zadní mlhovky tak samozřejmě pokud je dobrá viditelnost a jedete za někým kdo ji má zapnutou tak je to velice nepříjemný - potom by na takového člověka mělo stačit probliknout a pokud je to slušný člověk a pouze ji zapoměl vypnout tak ji vypne, pokud je to * který ji nemíní ani tak vypnout tak je asi potřeba mu domluvit "jiným způsobem". Ale na druhou stranu i když je špatná viditelnost (třeba mlha) a jedou za sebou auta v koloně tak by se měla mlhovka taky vypínat protože je to taky nepříjemný, zapnutou by ji měl mít vždycky ten poslední v té koloně a pokud ho nějaké auto dojede a ví o něm tak tu mlhovku zase vypnout. Nechápu jak tohle někdo nemůže pochopit, to jsou věci který by měli lidem natlouct do hlavy už v autoškole.
A co se týká předních mlhovek tak je jasný jejich použití zase při špatné viditelnosti (třeba za mlhy). Za dobré viditelnosti jejich použití vyhláška nedovoluje. ALE: já osobně nevidím důvod proč je nepoužít i jindy pokud to tomu dotyčnému v něčem pomůže, já sám jezdím běžně se zapnutýma předníma mlhovkama i v noci za dobré viditelnosti, protože prostě lépe vidím (když už nic jiného tak minimálně tím že svítí do stran tak kvůli zvěři). Stručně řečeno i kdybych jezdil s předníma mlhovkama celý den a pořád tak po tom může být každému prd, protože pokud jsou SEŘÍZENÉ TAK JAK MAJÍ BÝT tak to protijedoucímu řidiči NEMUŽE ABSOLUTNĚ VADIT, protože ty světla svítí v podstatě pár metrů před auto do země, to už i potkávačky svítí výše. A jak tady někdo namítal že mu vadí i odraz od mlhovek na mokré silnici, tak je to třošku k smíchu, to by na silnici muselo být namontované zrcadlo aby ten odlesk byl tak silný že by někoho oslňoval. To by mě někdy někdo na silnici mohl říct že sem * protože jsem ho oslňoval předníma mlhovkama, to by se se zlou potázal. Nechci se někoho dotknout ale někdy mě to přijde že sem píše kupa mladých kluků který mají zatím papíry tak možná na pincka a ty svý silácký řeči mají odposlouchaný tak možná od tatínka... -
"-- skrytý --" 29.11.2005 11:44
Bez nadpisu
Jouda, prva polovica prispevku o zadnych hmlovkach suhlas, aj ja to tak presne robim a naozaj by som bol rad, keby to tak robili vsetci.
Druha polovica nesuhlas. Nemam rad, ak niekto svieti prednymi hmlovkami vtedy, ked netreba, sice mi nesvietia priamo do oci, ale je to predsa len vacsia osvetlena plocha na casto velmi tmavom, lesklom a neprehladnom pozadi a to mi vadi, ci uz na protiiducom alebo za mnou nasledujucom aute. A to aj napriek tomu, ze mam okuliare s antireflexnou vrstvou a neviem cim vsetkym este, lacne neboli.
V takomto pripade s uplnou pasiou zapinam moje dialkove 5-6 metrov predtym, ako sa minieme. Ved aj ja chcem vidiet a tomu cloveku oproti to nemoze vadit (he, aspon tak raz pisali v nejakom mudrom motoristickom clanku neviem uz ani kde). Ale pozor, u autobusov nie, ti maju rychle reakcie a palbu opatuju okamzite...
No a najhorsie su na tom Skodovkari a asi vsetci dalsi postihnuti autami, kde sa zadna hmlovka da zapnut iba spolu s prednou (obratena logika voci tomu, co sa tu uz raz spominalo, ze predne by sa podla predpisu mali dat zapnut iba spolu so zadnymi), tym to velkoryso odpustam. Mal som Fabiu a ci som chcel alebo nie, furt som musel zapnut predne hmlovky, aj ked som napr. na prasnom snehu chcel zapnut iba zadnu.
Na terajsom aute nemam predne hmlovky vobec a absolutne ani len raz som nepocitoval potrebu ich mat. Fakt nie a to tyzdenne najazdim v priemere 600 az 1000km, zima-leto.
A aby sa nepovedalo, ze mi sople tecu po brade, o nieco vyse tyzden budem mat tridsat, mam vyse pol miliona najazdenych km na dvoch kontinentoch sveta s asi tridsiatkou - styridsiatkou aut roznych hmotnosti a rozmerovych kategorii. Predne hmlovky mali dokopy z nich asi tak styri auta. -
"-- skrytý --" 29.11.2005 12:33
Bez nadpisu
To tv:
a nemůže to být opravdu tím, že to auto které tě v protisměru oslňuje mlhovkami je má špatně seřízené? Já osobně též nosím brýle a mám citlivější oči takže mi děljí špatně takové ty přechody světlo/tma třeba při vjezdu/výjezdu z tunelu a podobně. Ale opravdu mi nevadí když má protijedoucí auto puštěné mlhovky, to mě stokrát víc vadí když má někdo špatně seřízené potkávací světla - to kolikrát na chvilku "oslepnu" a přemýšlím jestli ten člověk měl potkávačky nebo dálkové. A s tímhle případem se setkávám na silnici snad každý den (samozřejmě pokud vyjedu za tmy). To oproti tomu oslněn mlhovkami jsem se cítil snad párkrát v životě, a přičítám to tomu že byly ty mlhovky špatně seřízené.
A ještě takový dodatek k tomu že na některých autech nejde zapnout jednotlivě přední/zadní mlhovka. Zase to trošku nechápu, kdybych takové auto měl doma, dal by ho ihned nějakému autoelektrikáři aby mě to přepojil a udělal na palubovku ještě jeden vypínač - řekl bych že náklady budou řádově ve stokorunách...-
impaler 29.11.2005 14:42
« Re:
Joudo, já nový auto v záruce žádnýmu elektrikářovi strkat nebudu, nejsem blázen. Ale jinak souhlas, taky nechápu, proč a) zákon přikazuje současné použití (přiznávám mezeru ve znalostech) a b) bez ohledu na to (jezdíme i v zahraničí, kde to může být jinak) auto nemá nezávislé spínače pro přední a zadní.
-
-
"-- skrytý --" 29.11.2005 14:31
Bez nadpisu
Jouda: ano, tych, ktori maju zle zoradene akekolvek svetla vnimam o hodny kus viac (buchnuty/zohnuty naraznik, nehovoriac uz o zle vsadenych ziarovkach apod.). Alebo tych, ktori nevedia, ze existuje take koliesko, ktorym sa svetla daju sklopit. Lenze hmlovky sa pri plne nalozenom aute aj tak nedaju stelovat...
Jasne, aj ja by som si vedel vytiahnut a prerobit instalaciu hmloviek, ale... preco to mam robit ja? Presnejsie, preco to vyrobca robi prave takto, ako keby bol padnuty na hlavu? Okrem toho nie som zastancom rozvrtavania povrchu palubovky. -
"-- skrytý --" 29.11.2005 15:02
Bez nadpisu
Ja by som auto v zaruke dal iba jednemu elektrikarovi do ruky - samemu sebe...
Pochopim, ze moze byt prikazane mat zapnutu zadnu hmlovku, ak sa zapne predna (lebo je hmla), nakoniec da sa to dosiahnut jednou diodou, ak by aj kazda hmlovka mala vlastny spinac. Logiku toho vsak nie celkom chapem. Napr. Skodovka by takyto predpis porusovala, lebo tam sa predne daju zapnut aj bez toho, aby zadna svietila.
Mat vsak zadnu hmlovku zapnutu iba a len vtedy, ked su uz zapnute aj predne nielenze nema logiku, ale to uz vonkoncom nechapem. Lebo su aj take auta, ktore predne hmlovky nemaju a... co potom urobi Skodovka? -
"-- skrytý --" 02.12.2005 18:30
hmlovky
no, na 307 to je presne tak. najprv zapnes predne a az potom idu zapnut aj zadne... zapinaju sa cez otocny prstenec na packe pri volante...
ale ja som casto chcel mat zapnute len zadne (napr. na dialnici za dazda, kde dopredu bol vyhlad dobry, no za mnou velka hmlova clona) a netrvalo dlho, kym som zistil, ze musim naprv prepnut na dialkove svetla, potom zapnut hmlovky a hop! :-) naskocia hned zadne... teda nie je mozne naraz svietit aj tlmenymi, aj dialkovymi, aj prednymi hmlovymi svetlami...
btw. tie som obcas pouzival za dna, miesto tlmenych. su integrovane vo svetlach (nie ako pri novom modeli), a tak to nebolo napadne a aby som setril tlmene... parkrat som stretol oprotiiducu 307 s tiez zapnutymi hmlovkami bez tlmenych a nevadilo mi to. a da sa nastavit ich svetla vyska, takze som ju daval na najnizsiu polohu, s ohladom na protiiduce vozy.
cez den mi nevadi, ak auta maju zapnute hmlovky, aj zadne... ale uz za sera, pripadne v zimne dni, ked je toho svetla akosi malo, nedajboze v noci... takym by som tie svetla rozbijal. oslnuje to a dost unavuje.-
-
"-- skrytý --" 06.12.2005 17:58
« Re: Re: hmlovky
to nie, ale na 307 sa tie ziarovky musia menit casto... :-)-
« Re: Re: Re: hmlovky
To, že za mnou jedoucímu kolegovi řidiči nesvítím červeným světlem do obličeje, je slušnost. Zdaleka nemáme všichni stejnou vnímavost, proto jednomu světlo vadit nemusí, jinému je krajně nepříjemné. Mlhovka splnila svůj účel v okamžiku, kdy mě dojíždějící řidič zaregistruje. Pokud jede "vláček", tak poslední svítí, u ostatních je to zbytečné. Beru v úvahu normální mlhu na běžné silnici. Pokud je mlha taková, že spolujezdec musí jít před autem pěšky po krajnici, je to o něčem jiném. A na dálnici pochopitelně také. Tam se nechá předjíždět, takže příp. oslňující mlhovka je lehce řešitelný problém. PS: Svítit zadní mlhovkou za běžného deště, či hůře pouze mrholení, bych nazval idiocií. Tam je asi rozum dotyčného v .... (kde chcete).
-
-
-
-
"-- skrytý --" 09.12.2005 12:26
Copak jsme roboti ?
Reaguji na předchozí přispěvek od AC. Je minimum řidičů, kteří iniciativně rozsvěcují zadní mlhovku za běžného deště či za mrholení. Je ale hodně řidičů, kteří ji správně rozsvítí za hustého deště (důvod = odletující mlhová clona vody za zadními koly při vyšších rychlostech, zejména na dálnicích) a pak, když déšť ztratí na intenzitě, ji prostě zapomenou vypnout. Pak se někomu může zdát, že někdo takový zbůhdarma svítí zadní mlhovkou a tímto prudí své okolí. Proto bych já osobně takovouhle a v našich zeměpisných končinách dosti často se vyskytující "sklerózu" nečastoval přívlastkem "idiocie". Dyť jsme jenom lidi, ne ? Ruku na srdce, kdo z nás je tak dokonalý, že se mu nikdy nepodařilo zapomenout včas zhasnout mlhovku a nebo dálková světla ? Já se přiznávám, že tohoto poklesku se taky občas (ale nerad) dopustím. Za tato spáchaná příkoří se tímto všem postiženým hluboce omlouvám... Ach jo.
Wimpi. :*) -
Bez nadpisu
Wimpi: Máš pravdu, že nikdo není dokonalý. Každý z nás občas nějakou chybu udělá. Ale pokud dojedu řidiče, kterého nemohu předjet (nebo ne hned), a který mi svítí do obličeje vším, co má, 4x jej probliknu a on nereaguje, tak bys to nazval jak? A to není ojedinělý případ. Samozřejmě jsou tací, kteří pochopí. Bohužel jich je nějak pomálo :-( PS: Ono je potřeba občas kontrolovat palubní desku - co svítí (a proč to svítí!) a kolik co ukazuje (nejen tacho!) Kdo to nedělá, je jenom pytel koksu za volantem. A klidně do mě! -
"-- skrytý --" 15.12.2005 08:12
Bez nadpisu
Na moju priatelku (a pocitam, ze aj na takych 50% vodicov na cestach) by si mohol vyblikovat aj pol dna, aj tak by nepochopila, ze je to kvoli hmlovke. Samozrejme, medzitym by Ta slovne poslala do horucich pekiel asi 5 milion krat, pretoze by si myslela, ze tym arogantnym vodicom si ty...
Suhlasim s Wimpi, aj mne sa toto parkrat (pocitam asi tak raz za rok) stalo a hanbil som sa ako pes. Ale bolo cudne, ze asi len raz mi niekto kvoli tomu blikol.
Dokonalu uctu mam aj k tym, ktori vedia pochopit, ze ked sa ide v hmle (hustej hmle), tak ze za prvym si treba nechat dost velky odstup, lebo on preskumava cestu a svetla v 10m blizkosti za nim su asi to posledne, co si zela. Parkrat sa mi dokonca podarilo vystihnut aj takeho vodica, s ktorym sme sa ferovo po usekoch asi 20km striedali - raz on vpredu, raz ja. -
Mlhovky
Od té doby, co po silnicích jezdí přechvalované české Fóbie se světly, které oslňují i anděly na nebesích, nedejbože když do kufru někdo naloží tašku s nákupem z hyper mega super terra marketu...to pak svítí na celou galaxii...mě ignorant se zapnutými mlhovkami nikterak nevyvede z míry. -
"-- skrytý --" 02.01.2006 16:09
Mlhovky...
Sice to tu uz par lidi reklo, ale stejne si musim vylit srdicko...
Pouziti mlhovek je dano (celkem jasne) uz z jejich nazvu - tedy MLHA. Pouzivam je i v pripadech VELMI husteho deste/snezeni. To je dohlednost take mizerna a pri silnych destich, kdyz se na dalnici tvori "vodni oblak", chci byt viden. Pouzivam je tedy jen tehdy, ma-li to skutecne
V zivote nepochopim, na co nekteri pouzivate mlhovky za jasneho dne a noci - idelane s parkovackama. Prosim vas pochopte, ze ono to taky treba muze oslnovat. Snazim se vam to vysvetlovat tim, ze na vas bliknu mlhovkama a pak uz pustim dalkovy. Tim me nutite pouzivat mlhovky skoro denne. Argumenty, ze to sviti do stran si strcte za klobouk, protoze kdyby ty mlhovky svitily 10m, tak byste museli jet tak 20 - jinak na nic nezareagujete.
Zaverem pro vas: AUTO NENI KOLOTOC! Tak at na nem sviti jen to co ma! - a v tech svetlech at jsou predepsany zarovky!
Jsou veci, ktere by policisti mohli resit... -
-
"-- skrytý --" 02.01.2006 20:02
« Re:
MikiBoy, a kolko aut ide za tebou, ked mas zapnutu zadnu hmlovku??? vsetci ta radsej predbehnu, nie? alebo naopak, jazdis 160 - 180, ze to vsetkym jedno???
takych, ako ty nepochopim... :roll: najma, ak ide na spotrebu - 60-70 kmh a ma zapnute hmlovky zadne i predne...
ale ved este doznieva vianocna atmosfera, tak nech nie je rozsvieteny len stromcek...
asi sem uz nebudem chodit citat prispevky, lebo to nema cenu... -
"-- skrytý --" 02.01.2006 23:50
« Re:
btw, podle zákona si můžu zadní mlhovkou svítit kdy chci :D
...prosim o vysvetlenie. nechapem.
-
-
Bez nadpisu
cestou ze silvestra po D5 jsem opet praktikoval svoji zabavu sviceni lidem do ocicek bixenonama. treba nekdy pochopi ze zadni mlhovka za deste je jeste horsi nez ty xenony. nekterym autum svitej zadni mlhovky tak ze 50 metru v druhem pruhu za nima jsem skoro nic nevidel. asi zacnu praktikovat koleguv napad strilet po takovych to lidech paintbalovou pistoli :)
predni mlhovky jsou v poho sice jsou uplne nanic krom extra huste mlhy ale aspon neoslnujou a u dost aut co sem v tu nedeli videl to bylo skoro jedine predni osvetleni a aspon byla videt
offtopic - Je to hodne velka drina zmackout tlacitko odmrazovani zadniho okna co pouzit zadni sterac? Ze je takovejch lidi co si mysli ze je jsem teda netusil. Ze je to bavi jet v aute ze kteryho neni videt. Prece jenom dodavky maj aspon velky zrcatka.-
"-- skrytý --" 03.01.2006 09:19
« Re:
wallot: Naprostý souhlas! Světlo zbytečně puštěné zadní mlhovky mne irituje i za "normálních" okolností, ale za situace, kdy zimní gumy zvedají hojnou vodní tříšť se ve světle zadních mlhovek vytvoří "červená svatozář", kvůli níž ti vzadu nevidí vůbec nic!!! Ať žije ohleduplnost...
-
-
"-- skrytý --" 03.01.2006 11:43
neni to sice o mlhovkach
, ... ale jak tu nekdo nadhodil, kroutim hlavou nad "ridici", co vyjedou se svymi venku zaparkovanymi auty s poradnou cepici snehu na strese, na predni kapote, na zadnim skle a pro jistotu i na prednich a hlavne na zadnich svitilnach. Takove s odpustenim voly vidam behem zimnich mesicu dost a dost. Akorat je to urazka pro skutecne voly, protoze to je pracovite zvire a tihle blbci jsou lini si obehnout a ocistit v minute sve auto a dat ho do stavu, kdy nebude nebezpecim pro ostatni ohleduplne a svedomite. No jo, ale to bychom toho chteli asi moc. -
-
« Re: To: Wallot
rikam v druhem pruhu - magor s mlhovkou jel v pravem ja ho predjizdel logicky v levem takze jsem se k nemu musel dostat blizko. nejdriv poradne cti a pak krtitizuj. dekuji :D-
-
-
"-- skrytý --" 03.01.2006 16:32
« Re: Re: Re: Re: To: Wallot
pak je tedy jedno reseni .. necht kvuli Vam dvema nasi silnicari udelaji na tehle rychlostnich silnich ne dva, ale tri pruhy, Miki bude jezdit uplne v tom pravem, wallot uplne v tom levem a ten jeden pruh mezi Vami bude takove naraznikove pasmo. >:D
No a pak si bude moct Miki pysne rikat, co nas, danove poplatniky, ta jeho sranda s mlhovkou stala. >:-[] ;-)-
« Re: Re: Re: Re: Re: To: Wallot
Jezdím jen po D1 a tu stejně budou rozšiřovat :-! A pak, Wallot si může dát sluneční brýle...machři v Golfech je nosí i v noci >:D
-
-
-
-
-
-
Bez nadpisu
MikiBoy: Pokud se Tě to nedotkne: Jaká je Tvoje praxe za kolečkem? Myslím tím počet km. Argumentovat tím, že svítíš mlhovkami proto, aby se Ti nikdo nelepil na zadek, mi přijde jako a) zlomyslnost b) nevyzrálost. To druhé by Tě možná časem mohlo přejít. Obojí je ale na silnici nebezpečné. PS: Počet km sice neudělá ze špatného řidiče dobrého, ale je předpoklad, že už se nebude chovat jako dítě, které dostalo novou hračku.-
« Re:
To AC:
Mě jenom fascinuje, jak se tady všichni tváří, že zadní mlhovky oslňují všechno na půl míle daleko. Samozřejmě s nima nesvítím zbytečně (a znovu podotýkám, zákon to podle mě nezakazuje, což asi taky něco značí), ale jsem pro radši je používat víc než míň. A v podmínkách kdy je brzdná dráha 200m a někdo se nalepí 10m za mě mi přijde zadní mlhovka jako docela dobrý obranný prostředek. Takže - rychlá jízda mi vadí, jízda v prostředním pruhu když levý je volný mi vadí, nedodržování bezpečné vzdálenosti mi vadí, svícení dálkovýma do zrcátka mi vadí, ale mlhovky....? Come on...-
« Re: Re:
Mikiboy - no prave ze mlhovky spatne pouzite jsou mnohem horsi nez nak rychla jizda. nektery auta maj tak debilni mlhovky ze oslnujou na vice jak mnou popsanych 50m - ve 180km/h se spatne pocita presna vzdalenost od zacatku do konce oslneni >:-[] >:-[] >:-[]
jízda v prostředním pruhu když levý je volný mi vadí - ????????????? jezdi se v pravo >:-[]
pokud vidim auto pred sebou 300m tak prece nebudu rozsvecet mlhovky jaxe nekeri jedinci domivaji -
« Re: Re:
MikiBoy: Četl jsi po sobě, co jsi napsal? Co všechno Ti vadí a že Ti přijde zadní mlhovka jako dobrý obranný prostředek A ohánět se zákonem, který ukládá povinnost užít zadního světla do mlhy za mlhy, sněžení, a hustého deště..... ale nezakazuje jeho používání i když je jasno a viditelnost 5 km, nebude asi projevem kolegiality, ale spíš zoufalým pokusem o ospravedlnění Tvého jednání. A asi nebudu, jak to zde čtu, se svým názorem osamocen. PS: Nikdo nejsme dokonalý, ale ze Tvé strany je to schválnost, což je (slušně napsáno) smutné. -
« Re: Re:
to mikiboy:¨
takové * mám nejradši.
zadní mlhovky slouží k tomu, aby tě v mlze za tebou přijíždějící auta nepřehlédli.
V situaci, kdy jede někdo "x" m za tebou je jejich použití zbytečné - určitě tě vidí, ba naopak je nepříjemné a obtěžující.
Já sám se v těchto situacích stávám nepříčetným-párkrát probliknu, když nezhasne, dálkový na plnej kotel, popř. předjedu, zbrzdím a mlhovky oplatím, aŤ ví, jak to ostré červené světlo v mlze oslňuje.
-
-
-
CtvrtSardel 03.01.2006 22:30
Reakce
Ctu vase prispevky a uz musim neco rict...co si ten i.iot mysli??? Mel by sis radsi umejt zadni svetla, aby byly vubec videt obrysovky, abys to bahno nemusel prosvicovat mlhovkou!!!!!!!!!!!!!
Podle me jsou mlhovky, at predni ci zadni v 99% situaci zbytecny...predni kor, stejne si vic posvitis v mlze potkavackama nez mlhovkama, to by ta mlha musela bejt nejhustsi ve vysce svetel...Me osobne fakt vytacej lidi(vytunena 105L,...) ktery jedou na parkovacky a predni mlhovky! To bych praktikoval taky paintball...
Zadni me osobne tak neva, da se koukat kousek jinam, ale prijde mi zbytecna, pokud mas auto v dobrym stavu a zadni svetla nesvitej jak hrbitovni kalisek(takovej ten cervenej!:)
Mene mlhovek, mene mlhovek!!!
Jsou pouzivany tam, kde jsou zcela zbytecne a kde otravuji... -
"-- skrytý --" 04.01.2006 00:08
Bez nadpisu
zadna hmlovka je cervena... a cervena stupnuje u ludi agresivitu. mozno preto mi vadi, ak ide predo mnou niekto so zapnutou hmlovkou. a aj to oslnuje. pre tych, co hovoria, ze to je blbost - niektore auta maju jednu zadnu hmlovku, ktora az tak neoslnuje (307sw). no taka felicia - to je jeden pravy hak, jeden lavy hak... a mnoho dalsich inych aut. a napr. focus ma zadnu hmlovku dost nizko umiestnenu, ale za urcitych okolnosti (noc+dazd) je to tiez neprijemne.
moje predosle prispevky boli o ohladuplnosti, s cim sme sa viaceri stotoznili. ak su tie hmlovky dve, unavuje to oci, treba odvracat zrak a potom sa lahko prehliadnu brzdove svetla. aby sa ti, nedajboze, toto nestalo osudnym prave v situacii, kedy je brzdna draha 200m.
u nas, na slovensku, na ceste 1 tr. bez odstavneho prudu (s krajnicou) niekto napalil do stojaceho auta. (odhliahnuc uz od toho, ze na takychto rychlokomunikaciach sa nesmie stat) za dna, v obdobi, kedy sa svieti povinne...
miki, mne tiez vadi, ak sa niekto na mna (najma na dialnici pri 120-130, aj pri 90 kmh) zozadu lepi, obzvlast v tomto zimnom obdobi. obvykle su to mestsky vodici, zvyknuti jazdit najma v meste (kratky odstup, zly odhad vzdialenosti-rychlosti->pichnu sa tesne pred teba...) riesim to spomalenim. 99% vodicov ma predbehne. -
"-- skrytý --" 04.01.2006 16:12
Bez nadpisu
Vsimol som si, ze v CR je podstatne viac ludi alergickych na predne hmlovky. Nepouzivam ich len zo srandy, ale aby som videl. Nesvietia vysoko, pri mojich rozmeroch si nemozem dovolit mat ich rozstelovane. Myslim, ze ked ideme v zavese auta 500km, tak by mi to rychlo kamosi v tom druhom oznamili...
Ale aj tak na mna blikaju, alebo davaju dialkove. Ako hovorim, specialne CR, ani AT, ani HU, ani SR.
Zadne moc nepouzivam. Ked je tak zle, ze treba, jasne, ale tak ako ludom nerobi dobre, ak stojim na brzde celu cervenu, tak isto nepotesi ani to zurive svetlo.
Po precitani tohto prispevku, je mozne, ze si automaticky myslia, ze mam aj zadne a zbytocne sa rozculuju. Iny rozumny dovod nepoznam. -
"-- skrytý --" 05.01.2006 07:40
Bez nadpisu
To 555:
souhlas, taky občas používám přední mlhovky, který jsou samozřejmě dobře seřízený a nevidím v tom pro ostatní žádný problém a i tak na mě občas někdo zabliká. Přijde mi že to těm lidem vadí "z principu" a ne pro to že by je to oslňovalo.-
dcgsd 05.01.2006 12:03
« mlhovky
za posledni tyden jsem zase najezdil po republice peknych par kilometru a dost casto jsem hodne neslusne nadaval na ridice kteri si zapinaji nesmyslne mlhovky protoze spatne vidi. Jim sice mlhovky malinko pomuzou ale protijedoucim pridelaji nesrovnatelne vetsi problemy. Proste kdyz je nekdo slepej tak nema co delat za volantem.
Inteligenty s "modrym" svetlem bych taky nejradeji "zhasnul".
Tak a ted v klidu. Hodne neprijemne je pokud auto jedouci v protismeru ma zapnute mlhovky a je mokra vozovka. Svetlo se odrazi a vyrazne oslnuje.
Za snezeni naopak protijedouci auto casto zorne pole "presviti" (osvetlene snehove vlocky) a je spatne videt pro oba. To ze v hustem snezeni nebo mlze je dodre vypnout potkavacky a nechat jen mlhovky je asi pro vetsinu ridicu tajemstvim (uznavam ze takove pocasi je tak jednou rocne). Nejak toto pravidlo vyuzivaji za vyditelnosti dobre.
Skoda ze neni predpis definujici povolene (smysluplne) kombinace svetel.
K tomu modremu svetlu jen tolik, ze neni prilis prinosne ani pro majitele. na modre svetlo ma oko malou citlivost, klasicka zarovka jako zdroj se opatruje filtrem, modre svetlo je vyrazne vice pohlcovano (vodou, mlhou..) a tak pro stejny pocit osvetleni okoli je zapotrebi vetsi vykon zdroje. Zarovka je jeste k tomu musi prezhavit (teplejsi svetlo) a tak se zkracuje jeji zivotnost nekolikanasobne. Dalsim faktorem mluvicim proti je mensi uhel lomu a tim vznikajici odrazy od mokre vozovky. Lidske oko je nejcitlivejsi na barvu zluto zelenou (ma i nejrychlejsi regeneraci). sveho casu se pouzivaly zarovky s nazloutlym svetlem ve Francii. Skoda ze modni vlna tyto zarovky vytlacila z trhu.
O zadnich mlhovkach bez vetsi diskuze. Pokud je rozsvicena navic, neni to takovy problem jako ta predni. Bezpecnost jednoznacne zvysuji. Navic neznam blbecka ktery by "delal paradu" zadni mlhovkou
-
"-- skrytý --" 05.01.2006 12:05
Bez nadpisu
Ano je to take auto :-) Nejde ani tak o velkost, len nejakych 165mm ale predovsetkym svetelny tok neklesa tak rychlo pri zaspineni, ako na malych svetlach.
3brzdove svetlo tiez zvladli, je to par lediek, ktore svietia tak, ze vodic v rade za mnou je cervenej farby. Tazke zadna hmlovka + brzda by sposobila, ze by asi mot toho nevidel. -
CtvrtSardel 15.01.2006 22:09
Bez nadpisu
Panove mohu slavnostne prisahat ze vcera kolem 21.hodiny jsem pri jizde domu opravdu MUSEL pouzit predni i zadni mlhovky...stalo se mi to poprve v zivote...:)a ani si nepamatuju, kdy naposled se to stalo nekomu, s kym sem jel v aute, cili prakticka zivotni zkusenost=> MLHOVA SVETLA JSOU K NECEMU TEMER NIKDY, jinymi slovy MLHOVA SVETLA JSOU K NICEMU TEMER VZDYCKY ... Nekdo by si z toho mohl vzit ponauceni a napr. nepouzivat predni mlhovky misto potkavacek ...:) Jsem moc rad ze jsem se s Vami mohl podelit o sve ridicske zkusenosti! Mejte hezky den!