FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Lubos.1 04.04.05 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho ma
to Bluedream:
bol som pred 2 tyzdnami na prehliadke po 20 000 km a pneu boli opotrebovane rovnomerne, takze ich neprehadzovali. V zime som mal ale samozrejme prezute na zimne, takze sa to zatial neprejavilo. Ale v kazdom pripade to kontrolovali so zamerom kolesa prehodit (bol som pri tom). -
Tailor 04.04.05 11:30
« Bez nadpisu
Ja jsem koupil na svuj Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 5 kusu 16" plechovych kol se zimnima pneu a 5 kusu 16" hlinikovych kol s letnima pneu. Myslim si, ze tento rozmer je optimalni a soucasne maximalni, aby se kolo veslo na misto rezervy. Soucasne je to maximalni rozmer, na ktery lze nasadit zimni retezy. -
"-- skrytý --" 04.04.05 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
lubos1: ad zivotnost, mne bude stacit, ked mi vydrzia do najblizsej zimy :)) ale inak uz na oktavke som si overil, ze je nutne prehodnit po case zadne a predne, ked je vpredu diesel. ty mas ake skusenosti?
SirAnton: 195/65 R15, mam z nich dobry dojem, ale aby to bolo objektivne, musel by som ich otestovat na rovnakom aute, teda napr na oktavke vymenit matador za pirelli :)
ale musim sa zastat aj tych matadorov a oktavky I, boli sme v ramci firemnej akcie v budapesti na "skole smyku" na hungaroringu, boli tam okrem spominanych troch rozne auta, A6, Corolla, Focus 2003, nova Astra, Golf IV a vysledok testovania: prve 3 miesta oktavky s matadormi 195/65, k tomu nie je co dodat, akurat, ze objektivne to tiez nie je, lebo za volantom sedeli rozni ludia. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
mitsi: inak ma prijemne prekvapilo, ze mi tam dali pirelli p6, pozrel som testy a 1.miesto. musim uznat, ze tie pneu su fakt dobre, aj ked to neviem teraz porovnat, kolko z toho dobreho dojmu urobia pneu a kolko podvozok oproti oktavke I. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
samozrejme s vami suhlasim :-) tie 18" som tam napisal len z dovodu, ze ma prekvapilo, ze pneu 205/50 R17 a 225/45 R18 maju rovnaku cenu..
inak focus ma v technicaku napisane aj tie 18 ako povolene a je to aj vybava na prianie priamo z vyroby, tak by na to mal byt podvozok pripraveny, lenze aj mne neodbornikovi je jasne, ze ak tam dam nozkoprofil tak vsetky nerovnosti musi filtrovat podvozok a to sa casom musi odrazit na jeho stave.
16" sa mi zdaju byt optimalne, navyse to na focusa davaju ako standardny rozmer, 15 su podla mna idealne na zimu.
cervena v ziadnom pripade, ja som chcel bubny namalovat na zlto :)) urcite si to dam ale natriet na cierno, tak ako to mam teraz z vyroby, ked to zacne po case hrdzaviet, to sa mi fakt nepaci. -
"-- skrytý --" 03.04.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
Montáž výrazně širších kol (teď hovořím o kompletu ráfek / pneumatika) v porovnání s tím, na co byl ten pozvozek stavěn, přináší bez dodatečných úprav podvozku (změny pružin, tlumičů, nastavení geometrie a nejlépe konstrukční úpravy) VŽDY podstatné zhoršení jízdních vlastností: auto nedrží stopu, je extrémně citlivé na nerovnosti vozovky (teď nehovořím o komfortu), vyjeté koleje, boční vítr, řízení je nekorektní atd. Kromě toho nestíhají brzdy (v důsledku mnohem větších neodpružených hmot ztrácí pneu kontakt s vozovkou; hmotnost vozu se rozkládá na mnohem větší styčnou plochu pneu / vozovka, tudíž se dostává mimo rozsah vhodného plošného zatížení, gumy a prvky zavěšení kol se mnohem rychleji opotřebovávají, extrémně rostě hlučnost, ztrácí se komfort, zvyšuje se spotřeba a zhoršuje dynamika, zvláště u slabších motorů.
Závěr: Kromě estetického hlediska neshledávám VŮBEC žádné plus!
PS: Nejzásadnější, nejjednodušší a současně nejlacinější změnu jízdních vlastností k lepšímu přináší výběr vhodných pneu!!! -
"-- skrytý --" 31.03.05 11:51
« Re: Re: Re: Re: uz ho mam
tiez ma to se*ie, ze tam mam bubny, ale co uz, keby som to vedel predtym, asi by som to nezobral, len ja som sa to dozvedel az po zaplateni leasingu.. :-( aj ked tie bubny na focuse nevyzeraju az tak zle, velky priemer, dost uzke a cierno lakovane.. a ked sa na to pozriem racionalne, bolo by dost zvlastne zmenit rozhodnutie iba kvoli malemu vizualnemu nedostatku..
ale kaslem na to, aspon nebudem mat pokusenie tam slahnut 18" a usetrim na servise pri vymene dosticiek a kotucov..
inak auto je vo viedni, vcera som na nom prisiel :) -
"-- skrytý --" 31.03.05 09:39
« uz ho mam
tak vcera som si bol pre focusa. musim sa krotit v zabehu, takze som este dynamiku velmi neodskusal, ale subjektivne mi auto fakt "sadlo". mam tam teraz len 15" alu disky, tie pojdu na zimne pneu a na dalsie leto kupim 16" alebo 18" (17" nemaju zmysel, pretoze pneu 205/50 R17 a 225/40 R18 maju takmer rovnaku cenu).
elektrohydraulicky posilovac je fakt super, neda sa porovnat so ziadnym autom, v ktorom som sedel predtym.
nastvala ma iba jedna vec, moj focus ma predsa len vzadu bubnove brzdy, specialne som sa na to pytal, ale importer povedal predajcovi, ze vsade budu kotuce a nakoniec bol dost prekvapeny aj predajca. ale pokial to "na funkci nebude mit zadny vlyv" tak to rozdycham :-) musel by som focusa kupit v AT alebo DE, keby som chcel vsade kutuce :-(
kazdopadne predajca v bratislavskom forde ma skvely pristup k zakaznikovi, takze mozem len odporucit.