Auta s proslou homologaci

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.00  11:53

    « Re: Ver si, cemu chces...

    Ale chlapi, v rally se mohou pouzivat jen ocelove kotouce, karbony jsou zakazane. Dva tlumice na kolo pouzit mohu, ale budu mit hmotnosti a dalsi handicap, takze se mi to nevyplati. Kdo zna napravu z S4, tak vi, o cem je nyni rec. P.S.: 3
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  11:11

    « Re: Ver si, cemu chces...

    Věřím tomu co vidím a slyším.Nikde není napsáno ,že dva tlumiče v Béčku byly lepší než dnešní jeden ve WRCéčkách a těžko to někdo podepíše.Vývoj jde tak dopředu,že i ve WRC se používají materiály a technologie o kterých v době B se nikomu ani nezdálo.Třeba ty brzdy,které jsem už zmínil.Dovedeš si představit brzdy byť s kliníkovým třmenem,ALE s těžkým litinovým větaným kotoučem !!!!!.nejen ty brzdné vlastnosti ,ale ta váha .A s tím samozřejmě souvisí neodpérované hmoty,které se musily něčím tlumit (třeba dvojicí tlumičů ???? ).Atd.Atd.Odpověď na to proč jsou dnešní WRC lepší ,je asi ve vývoji aut celkem. Je to podobné jako kdyby někdo srovnával dnes jestli je lepší dnešní motor pro F 1 nebo byl lepší motor Turbo ,který se používal před léty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  10:20

    « Re: Motor Béček byl rychlejší než podvozek

    Jsem rád, že se našel někdo jako ladao, který se už na to taky nemohl dívat, jak tu magic práší. Ostatní jak vidím na to názor nemají...
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  10:17

    « jeste neco

    Nechápu jak jsi přišel na to, že náprava na S4ce je lepší než na WRCéčkach? Vždyť WRCéčka mohou mít konstrukci nápravy libovolnou. Tak proč používají vesměs McPherson a ne tu z té lancie? Odpovím si sám - protože není lepší. Je vidět, že magic je vševědoucí a všichni konstruktéři všech WRCéček jsou hňupi. Ale abys neříkal, že nemám pravdu, pokusím se sem dát časy z RZ, za kolik je jely Áčka v roce 1993 a za kolik Béčka. PS: napiš tu konečně magicu, co děláš? V jiných rubrikách jsi nás přesvědčil, že nejen tvůj technický cit (pokud nějaký máš) ale i vědomosti jsou nulové. Viz rubrika: 16V motory..., a Obsah válců ničím nenahradíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  10:05

    « magic je mimo

    Musím říct, že ladao mi mluví z duše. Všechno to bylo v tom, že podvozky nebyly tak kvalitní, a na ten přenášený výkon nestačily. Je třeba se podívat i na dosažitelné časy v RZ. A ty magicu prosím tě už tady nešiř své mylné názory, které vycházejí jen z toho, co sis přečetl někde na internetu. PS: kolik jsi doteď postavil takových závodních aut, že tak mluvíš?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.00  09:54

    « Ver si, cemu chces...

    Pokud ma CMT pocit, ze podvozky Becek byly horsi, nez dnesnich WRC, tak je zrejme, ze je jeste nikdy nevidel. Kdyby bylo predpisy umozneno pozuivat dvojici tlumicu na kolo bez omezeni, jako tenkrat, tak maji asi vsechna WRC zadni napravu podobnou jako Delta S4. Nema cenu vest takovehle diskuse, kdyz budeme subjektivni pocity nejlepsich pilotu a mechaniku na svete zpochybnovat tim, ze CMT z Hnidodulek nad Potokem to vi lepe. Jestlize u Jollyho, Astry a Noccentiniho jsou takovi idioti, tak jim reknu s kym se maji priste poradit. Treba potom v tom MS titul vyhraji a nebudou jen nejuspesnejsimi soukromymi tymy. Proste s lidmi, kteri nedokazi priznat, ze se vubec mohou mylit, nema smysl vest jakoukoliv diskusi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  09:30

    « Motor Béček byl rychlejší než podvozek

    Taky bych se chtěl zapojit do diskuze na auty sk.B.Nikdy jsem takové auto ani podobné neřídil,ale jen pár mých poznatků o těch autech.Je mi 47 a něco už jsem o nich přečetl. Podle mého názoru výkony těch aut nebyly moc v souladu s podvozkem.V té době (ale i v dávné )nebylo problém našlapat do motoru 400 koní a více ,bylo spíš problémem je přenést na to čemu se říká trať a potom to zase zastavit a to všechno v souladu s tím abych byl nejrychleší ,ale hlavně dojel !!!!!Dnešní WRC mají daleko daleko lepší podvozky,přenášení výkonu na kola a HLAVNĚ brzdy.Ty dnešní jsou skoro totožné z F 1 -8pístové-nekde jen 6pístové ,kevlarové kotouče atd.I pneumatiky jsou dnes daleko v předu.Takže tam je asi ten zakopaný pes a Ti co rozkodli,že nebude skupina S udělali jen dobře !!!V řidičích to rozhodně nebude,jak tady psal někdo dříve.Příkladem toho je Michele Moutonová a její spolujezdkyně Fabricie Ponsová na AUTĚ Audi Qattro S 1,které se nestaly mistry resp. mistryněmi světa je proto,že Michele před posledním závodem MS zemřel člen rodiny (tuším babička)a ona ten podnik nejela i když ji k titulu stačilo dojet (pokud si vzpomínám )do čtvrtého místa a to by pro ní možná nebyl problém i po tom co prožila.Taky jsem v té době nadával proč tu skupinu S nepustí.ONI věděli proč,protože by byla velmi nebezpečná.A dobře tomu.Stačilo,že se zabilo dost pilotů,i můj oblíbenec v té době-mladý a nadějný Henri Toivonnen.Tolik můj příspěvek.Pokud by někdo chtěl se mnou komunikovat i jinak-email ladislav.ondrasek@zdarns.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.04.00  12:30

    « Re: TO MAGIC

    Prvotně jsme se bavili o tom, že dnešní auta WRCéčka jsou rychlejší než bývalá Béčka. A já ti říkám, což je doloženo změřenými časy a ne subjektivními dojmy jezdcu, že už v roce 1991-92 byli na stejných erzetách stejní jezdci rychlejší než když jeli s nějakým Béčkem těsně před jejich zrušením. Pokrok je prostě velký, a porovnávat jen výkon motoru a opomenout pokrok ve vývoji ostatních dilů motorů svědčí o tom, že jsi úplně mimo. Co se týče pevnosti rámů a bezpečnosti, dnešní WRCéčka jsou zde na mnohem vyšší úrovni, což dokazuje i počet smrťáků v rally poslední doby. PS: píšeš tady o nějakém diplomu, který vlastníš. Ten je ale spíš z nějaké ekonomky, že jo? Usuzuju tak z tvých příspěvků v jiných rubrikách....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.00  10:39

    « Re: TO RSD

    Ja netvrdim, ze titan a chrommolybden jsou z hliniku (to bych musel vratit diplom), ja tvrdim neco uplne jinyho. Precti si znovu, z ceho a jak byla ta S4 udelana. A o svem nazoru na rychlejsi Acka nez Becka si zkus promluvit s lidmi, kteri je ridili. Vse ostatni jsou jenom zvasty. A rozhodne nehodlam nekoho oslnovat, nemam toho zapotrebi. Jen si trochu srovnej v hlave fakta. Jestlize tvrdis, ze podvozkovy soucasti nemohou byt ze slitin hliniku, tak se proste podivej na auta jako AR 156, AR 166, Audi S4, Lanci Delta HF Integrale EVO, Lancia Kappa, Lancia Lybra, Mitsubishi Lancer EVO VI, a dalsi. Jestlize tvrdis, ze Beckovy auta nemely oproti dnesnim WRC zadnou pevnost, tak opak je pravdou (Beckovy auta - tady mam na mysli Delta S4, 205 T16E2, RS 200, Quattro Sport S1 a ne S 130 LR nebo 2105 VFTS). Lze ti pouze doporucit studium dobovych materialu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  09:29

    « Re: TO MAGIC

    PS: TITAN taky NENÍ hliník!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  09:28

    « Re: TO MAGIC

    No, 14 dní jsem tu nebyl, a je tu plno příspěvků. Tak jsem zjistil, že auta skup. A pro rally byly rychlejší než Béčka už někdy v období roku 1991 - 1992. Už poslední Lancie, Celica ST 185 a spol. byly rychlejší. O Eskortu ani nemluvě. Co se týče rámu, magicu, nejsprve píšeš, že je z hliníku a pak že z chrommolybdenu. Tak si rozmysli, co kecáš. Chrommolybdenový hliník, to je opravdu maso. Co se týče hliníku na podvozku, tak tu neoslňuj s hliníkovými třmeny, držáky třmenů apod. když je měla z hliníku už Š 130 RS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.00  16:16

    « Re: Skupina B

    Lidi, mě se to rozběhlo v pohodě. Ta adresa je správná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.00  21:32

    « Re: Skupina B

    Mě se to zase nechtělo vůbec rozeběhnout !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.04.00  11:54

    « Re: Skupina B

    Muzes to upresnit? Na www.stormloader.com jsem nasel letecky simulator.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.00  15:50

    « Re: Skupina B

    Celkom zaujímavé veci o skupine B sú na
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.00  12:44

    « Re: Skupina V

    Na benzinkách se dají sehnat malé hasičáky-Práškové,nebo Pyrocol ve spray-Je to super hasivo,mám to zjištěný od hasičů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.00  17:09

    « Re: Skupina B

    To uz ale byla pripravovana superskupina S. Brousili si na ni zuby i u Opla a Porsche kvuli ni udelalo 959. To byla doba, ale ta technika proste utekla lidem. Hlavni vsak je, ze FIA i FISA povolily pravidla jak ve skupine N (polovina homol. serie), tak i v Ackach na WRC. Mozna se zase dockame toho, ze F1 bude jen rychlejsi easter, jako prave v roce 1986. Tenkrat byly souteze udajne nejsledovanejsi sportovni disciplinou pod sluncem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.00  15:59

    « Re: Skupina B

    Ten člověk co poslal RS 200 do lidí se jmenoval Santos , byli tam 4 mrtvý a 41 těžce zraněných , a k těm nehodám je třeba přidat i Ariho Vatanena , kterej měl tu kliku že to přežil . Delta S4 měla 400 koní skutečně jen při uvedení (mimochodem obsadila při prvním startu na RAC první 4 místa ) a pak byla běžná taxa kolem právě 600 . Lancia pak připravovala pro rally speciál kterej ale z výše (níže) uvedených důvodů na soutěžích nejel . Jednalo se o ECV 2 . Auto mělo sekvenční převodovku (1986) motor uprostřed a vážilo asi +- 900 kg . Motor byl kapitola sama pro sebe . Šestnáctistovka , dvě turba za sebou a křížový uspořádání 16 ventilů ( kvůli přeplňování ) . První prototypy dávali výkon 441 kW ( 600 koní ) . Co dodat - klika že nevyjeli .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.00  09:43

    « Re: Skupina B

    Jasne, napsal jsem to asi nesikovne. Pri 3500/min (+/-) zacal elektronicky rizeny ventil v sacim potrubi postupne uzavirat privod vzduchu do Volumexu (normalni Roots s vyladenejma ventilama a elektronickou kontrolou). To bylo kvuli tomu, ze pri vyssich otackach by byla cinnost kompresoru dost ztratova, takze se timhle jakoby vyradil z cinnosti. Ty autaky mely sice jenom petikvalt, ale litaly mezi stromama pres dve kila! Informace mam dobovy, zivim se tim, takze mam i celkem rozsahlej archiv. Neco je na Evocorneru (viz rubr. Lancia Delta Integrale) a hodne toho mam z Italie (Astra, Noccentini, Jolly), RallyRacingu (www.rallyracing.de) a Automobilisma. V Italii s tim jeste jezdi na ruznych setkanich a taky jejich obrslalomy a tam od Delty S4 dostane "na *" i monopost Osella. Jinak, existuje i filmovy zaznam Surrerovy nehody, nehody v tom Spanelsku (kdo to ridil nevim, plete se mi jeho jmeno s Carlosem Sainzem, jestli to nebyl on) i fotky ohorele Toivonenovy Delty. Nastesti, dneska mame doporucenou prum. rychlost na RZ 110 km/h, omezenou delku RZ a dnesni WRC se na 200 dostanou jen zcela vyjimecne. Nakonec se musim omluvit za dezinformaci - Lancer EVO VI 2000 ma podle fabrickych stranek skutecne nejen sekvencni prevodovku, ale uz i elektronicky rizeny diferaky. V lonske Monte Carlo jel Makkinen s manualem, takjsem nespravne usoudil, ze to tak je stale.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  09:19

    « Re: Skupina B - byli vsichni blbci?

    Co se tyce trubek tak mohu jen souhlasit, myslim ze jsem o tom cetl na www.rallycars.com, co se tyce toho kompresoru Velomex, tak jsem si to spatne prelozil. Jenze jsem nekde cetl, ze to bylo prave naopak, prave ze ten kompresor vypinal pri nakejch 4000ot. a po te se zapinalo turbo ... nevim trochu tomu nerozumim jak to bylo mysleno, protoze si nedovedu predstavit jak by to fungovalo, ale rad bych si o tom neco precetl, mas nakej link na podrobnejsi info o S4 ?? Jinak si myslim, ze se v podstate shodujeme a sam sis myslim odpovedel, ze dnesni WRC museji byt logicky rychlejsi ... ad. zruseni ... ale proc vetsina techto nehod vznikla a hlavne na jakych usecich ... alespon co jsem kdysi mohl videt, hlavne tu nehodu Surrera, kdy to proste nezvladnul ... totalne si to auto delalo co chtelo ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…