Saab 9-3 (2008)
3.12.2011Jak jsem se vůbec dostal k Saabu 93 SportSedan? Protože nastal ten správný čas a já se rozhodl konečně do toho praštit, tím teď myslím svatbu, ne…
Saab 9_3 (colin251)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
kuko 05.12.2011 13:10
Sobík
Tak, po dlouhé době konečně opět Sobík, a tuším že premiérově s twin-turbem :yes:
nejlepší barva, akorát bych to změnil na kombíka ;-) i s ohledem na plánovanou rodinu by to bylo praktičtější, ale chápu, když to byla dobrá nabídka tak lepší se přizpůsobit než hledat v bazarech a doufat....
k té spotřebě - kromě toho města mi ty tebou udávané hodnoty příjdou jako velice dobré, minimálně lepší průměr. To auto má 200k, k tomu automat, různé srágory filtry aby splňovalo Euro normy - žádný moderní diesel (v této kategorii 1.9-2.0l obsah, 110kw a víc, automat) nebude jezdit za 4.5l.
10l ve městě je ale dost, to je pravda. 8l bych viděl v poho, 9l no, dejme tomu, ale 10l. Za tolik jezdím já s benzinovým 5válcem který má ještě o pár kW víc. Možná ti to vyskočilo kvůli jedné blbé cestě přes město, zkus to měřit dál a uvidíš.
´
Palubka - tady je to extrém -buď jí miluješ nebo nenávidíš. Možná vypadá zastarale, možná tam nejsou nejměkčí plasty, ale mně se hodně moc líbí, a byl jsem překvapen, že i manželka když se prvně svezla byla nadšená.
Jinak obecně tento motor v testech chválili zejména za pružné zrychlení, akustický projev byl spíš průměrný, předse jen je to už starší konstrukce.
Ať ti slouží a užívej ve zdraví
:yes:-
colin251 05.12.2011 14:07
« Re: Sobík
Kombík, ač u většiny jiných značek se mi líbí, tak u Saabu zrovna 2x ne. Kdybych si počkal, tak kamarád, co měl tohodle Saab, měl ještě jednoho s tím samým motorem v kombíku, kterého taky prodával :-) Přešel na BMW 330 xd zrádce, se kterým má paradoxně i nižší spotřebu. Se Sobem jezdil v průměru za 9l.
Twin-turbo je opravdu supr (po zahřátí není špatný ani zvukový projev), ale degraduje tu pružnost právě automat, alespoň podle mě. S manuálem je rychlejší, úspornější i výkonnější (nemá snížený kroutící moment). Jen tak pro představu se mě držela do 160km/h obyčejná Octavie (ne RS) s dieselovým motorem (možná chipnutým, nevím), ať jsem na to šlapal, jak jsem chtěl.
Spotřeba ve městě je opravdu vysoká, se zahřátým motorem a nejúmírněnější jízdě, jaké jsem schopen, bych mohl kolem těch 8 jezdit, ale zpravidla to bývá víc.
Proti palubce vcelku nic nemám, je jednoduchá, účelná, jen prostě kvalita neodpovídá vysoké ceníkové ceně.-
kuko 05.12.2011 16:43
« Re: Re: Sobík
ano, souhlas, ve kvalitě materiálů a spracování byly rezervy, a když si ještě Saab hrál na "prémiovou" značku tak ta cena byla přestřelená. Ale už tak 3 roky zpátky se to hodně zreálnilo, možná tyhle top motorizace byly stále relativně drahé, ale běžné modely měly velmi lákavé ceny
automat - je to klasický hydro automat, tuším Aisin. mám ho taky. ano, ten motor je s ním utlumen, ale mně to nevadí - to pohodlí mi za to stojí. máš tam pádla pod volantem a jestli ano, jak jsi s tím spokojen (mění to vždy podle povelů, nebo někdy holt podřadí i sám)?
k té "honičce" s Oktávkou - jestli to byla třeba 125kW 2.0TDI, tak ta má jen o 7kW méně (a o jedno turbo >:-[] ) a tipnul bych že bude celkově lehčí, takže by neměla mít problém se tě držet.
Saab ale nikde své motory nedělal za účelem rychlosti jako takové - už při vývoji benzinových turbomotorů vždy nejdůležitější parametr byla pružnost - schopnost zrychlit třeba z 80km/h na 120km/h, a v této disciplíně byly schopni porážet i ryzí sporťáky. Otázka je, jak moc se jim to povedlo přenést do turbonafty....
a kombík je stejně nejlepší ;-)-
colin251 05.12.2011 21:38
« Re: Re: Re: Sobík
Podle ceniku, co jsem koukal na net, tak mel tenhle Saab stat tesne pod milion. Pravdepodobne realna prodejni cena byla jina, ale i tak to muselo byt dost.
Padla pod volantem nemam, ale uvazuju o nich. Z jinych aut s nima mam zkusenost, nijak zvlast jsem je nikdy nepouzival, ale pokud je potreba, je lepsi s nima radit, nez davat +/- volicem automatu. Podradit by mel v pripade potreby kazdy automat, jen u audi r8 se mi povedlo vlitnout v manualnim rezimu do cervenyho pole otackomeru, ale to byl r-tronic (robotizovanej manual).
Ta Octavia nebyla RS, do jinych 125 kw motor myslim nedavaj. Celkova hmotnost by mohla hrat roli pri zrychleni z nuly, jnak snad ani moc ne, pripisuju to spis tomu automatu. Pisu na Ipadu, tak omluvte chybejici hacky/carky.
-
kuko 06.12.2011 09:44
« Re: Re: Re: Re: Sobík
ceníková cena tesně pod milion zase není žádná tragédie - v roce 2008 byly ceny na maximu. Tady jsi dostal model těsně po F/L, s novým motorem, který v té době v rámci třídy moc konkurence neměl, tuším že tento motor byl jen v kombinaci s nejvyšší výbavou Aero a ještě další drahá hračička je i automat. Nakonfigurovat si takovéhle Volvo (nebudu to porovnávat s německou trojkou, ty jsou trochu jinde), nebo Alfu, jsi na velice podobné (ne li ještě vyšší) ceně. Nemluvě o tom, že v té době nebyl problém se přes mega přehoupnout s obyčejným Superbem >:-[]
S tou Oktávkou to byl pak buď slušnej driver, nebo jí klidně mohl mít čipnutou - určitě sám víš, jak rádi majitelé své TDI vylepšují :-) Samozřejmě může být pes zakopaný i v automatu - jeho správné naladění může motor vytáhnout o úroveň výš, naopak nesprávné z něj udělat línou lemru...-
colin251 06.12.2011 11:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Sobík
Ještě, že jsem ten problém s koupí nového auta nemusel řešit :-) Superb není špatný auto, v určité konfiguraci se mi i líbí, ale má ho každý, dost se kradou. Sob je taková individualitka, proto se mi líbí.
Nějaký zkušenosti s čipujícíma TDI-čkářema mám, dokonce i vlastní :). Doma máme jedno upravený 3.0 TDI od fy. Dieselpower, 1.8T z Octavie RS (to nevím, kdo chipoval) a pak tahle moje 1.9 TTiD od Hirsche. Ještě jsem zkoušel upravit 1.4 8v od Fiatu co jsem měl fy. Bitpower, ale tam jsem vůbec nic nepoznal (prostě malej objem no).
Ale jinak jsem spíš klidný řidič, do práce jezdím tempomatových 100km/h. Jednou jsem zkusil maximálku a těch 225km/h to bez problému jelo (je zvláštní, že odchylka oproti GPS není téměř žádná, žádných 5-10km/h, jak je běžných). Když jsem se rozjel z kopce, tak mi to ukazovalo 240km/h a možná, kdyby byl ten kopec ještě prudší, tak by to jelo víc.
Na turbo-benzín od Saabu ovšem tahle 1.9 TTiD nemá. Kamarád vlastnil už několik Saabu a teď nevím, jestli to byl 2.0t nebo 2.3t, ale vždycky to jelo moc krásně. Co mě trošku zklamalo, tak to bylo 93 TurboX v úpravě Hirsch. Opět díky automatu mi to nepřišlo, že by tam těch 300 kobyl bylo. Zvuk to ovšem mělo parádní, jen sedět na zadních sedačkách a cestovat někam dál jak pár desítek kilometrů, tak bych asi ohluchl. :-)-
kuko 06.12.2011 12:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobík
Ano, Turbo X jsem taky četl v testech (bohužel jsem neměl to štěstí zažít osobně), že je trochu sklamáním. Ono určitě jede krásně, ale prostě všichni od toho čekali víc.
Je to těžký - legendární 2.3T, který se dával do 9000 Aero nemusel řešit idiotské emisní limity. Prostě z něj vydolovali to nejlepší.
2.8T je původem motor od australského Holdenu, který v rámci koncernu právě Saab oturbil, a nabízí se třeba i Opelu Insignia (tam z něj teď vydolovali ještě víc koní, tuším nějak 325k)
Aktuální generace motoru 2.0T, což je už asi poslední origo Saab motor, je naopak velmi povedený, a trošku neprávem opomíjený. Už jeho papírové parametry jsou skvělé, a teď po loňské modernizaci ho ještě zlepšili. Co naplat, všichni chtějí sice mít ticho a pohodu turbobenzinu, ale spotřebu nejlépe na úrovni atmosferické nafty >:-[]
Já pokukuji po starší 9-3 první generace právě s benzinovým turbem. Při mém nájezdu (10-15tis) je diesel volovina, detto starý oplácký 2.2TiD.-
colin251 06.12.2011 14:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobík
TurboX je opravdu pěkné, jede to pěkně, ale když na to šlápneš, tak tě to nijak extrémně netlačí do sedačky. Prostě to pořád "plynule" zrychluje dál (někomu, kdo řídí slabá auta, to možná přijde rychlý, ale já sem tam silnější auta řídím, tak mě to nějak nevzalo). Je to takový nenápadný auto, co určitě dokáže pozlobit většinu vozového parku, který jezdí po našich silnicích. Jenže ta spotřeba. Přesně už jsi to nepamatuju, ale pod 10l to auto neumí jezdit. Někdo to možná neřeší, mě by to na každodenní ježdění zruinovalo :-)
Držím palce, ať se podaří najít nějakou pěknou a neporuchovou 9-3. Do Saabu bych taky bral jedině nějaký turbo-benzín, pokud bych neměl tohle twin-turbo :-) Myslím, že celkem se vychvaloval 2.0t, který umí spalovat i ethanol, ale ten teda nevím, jestli se dával do první generace 9-3.
-
-
-
-
-
-
-
-
Beng01 07.12.2011 19:52
Krásný sob
Zdravím, krásný sob :yes: . Kamarád má též stejnou 9-3, ale 2.0T Aero Biopower ve vzhledu Turbo X (kola, maska,...) a to je snad nejlepší kombinace, kterou může u tohoto modelu člověk zvolit - klasický saabácký čtyřválec, náhon na předek, plná palba Aero, provoz na ethanol a vzhled Turba X. Budí rozruch úplně všude a lidi na ulici se za ním otáčí. :-)
Samotné Turbo X je ovšem o ničem, čekal jsem od něho mnohem víc a byl jsem zklamán. Možná snad jedině ve vrcholné úpravě od Maptunu (340PS) by to asi stálo za to... ;-)-
colin251 08.12.2011 08:09
« Re: Krásný sob
Díky, díky. TurboX design je krásný, řekl bych téměř stejný, jako moje Aero. Teď nevím, jestli jsou ty kola TurboX 19" nebo 18", 19" ve velký TP nemám, takže bych je stejně nemohl mít (na léto používám 18", které jsou taky pěkné).
Motor 2.0T určitě taky pojede pěkně, už jsem měl tu čest se párkrát s turbo-motory v Saabu svízt, jen mě vždycky přijde, když je tam automat, že to autu trošku škodí. Zas ale za pohodlí v kolonách, kdy není potřeba neustále řadit, to stojí :-)
Rozruch určitě Saab budí. Už se mi několikrát stalo, když jsem za někým jel, že se otáčeli lidi dozadu nebo když mě někdo předjížděl, že třeba spolujezdec vykoukl z okýnka :-)
TurboX od Maptun s 340 koni nebo 300 koní od Hirsche nebudu už takový rozdíl. Je to dost těžký a ještě k tomu ten automat. Mít to auto a alespoň 200 kg míň a manuál, tak to už by bylo asi o něčem jiným. >:D-
Beng01 08.12.2011 16:11
« Re: Re: Krásný sob
Kola Turbo x jsou v základu 18" a za příplatek jsou 19".
Já jsem nikdy se SAABem, který byl v automatu nejel. Maunál je prostě manuál a automat je do kabria na pohodovou jízdu... Jinak s tím 2.0T nebyl prý problém se držet Nissana 350Z, který machroval na dálnici.
Samotný Hirsch v Turbu X, ale nebude zase taková sláva (300Ps/430Nm), ale ten vrcholný stage od Maptunu je prý už docela znát a manuál může mít člověk taky. Ale i tak 2.3T je prostě 2.3T... ;-)
-
-