Jeep Grand Cherokee (2014)
7.12.2014Zdravím všechny. Rozhodl jsem se přidat alespoň pár poznatků k autu, které jsme aktuálně pořídili do firmy. Nebudu tomu snad ani říkat recenze, protože…
Jeep Grand Cherokee (colin251)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- luxus 08.12.2014 13:01 overnight
- luxus 08.12.2014 14:02 colin251
- Paradička 08.12.2014 16:20 Delfin2
- Pěkné autíčko... auto... auťák 08.12.2014 20:05 šmoula nešika
- HEMI 09.12.2014 10:05 Barrichello
-
-
Barrichello 09.12.2014 10:02
« Re: luxus
Zas taokvý unikum to není, jezdí jich tu poměrně dost. Každou chvíli nějaký vídám. Jistě němců jezdí daleko víc, ale pokud by to chtěl někdo jako opravdu raritu,tak tohle by správný model nebyl. Opravdu je je jich celkem dost a když započtem i předchozí generace, tak už je jich celkem hafo.-
colin251 09.12.2014 11:07
« Re: Re: luxus
Však já taky nepsal, že to má být unikum, jen jsem napsal, že hromady jich nejezdí ... pokud to objektivně srovnáš s X5, ML, Q7 atd. tak jich jezdí neporovnatelně míň.
Když to vezmu hodně ze široka, tak unikum nemůže být žádné auto, kterého se vyrábí dejme tomu už tisíce/desetitisíce, tzn. žádnou běžná značka by se takto nedala brát.
Do firmy jsme GC kupovali ne abychom byli unikátní/vyjímeční nebo cokoli jiného, ale prostě proto, že se auto líbilo a momentálně se nám zdálo, že na výběr mezi SUV nějak nic moc není.
-
-
-
colin251 08.12.2014 14:02
luxus
nějak s tou unikátností na českých silnicích nevím ... u dealera mi bylo řečeno, že těch Grand Cherokee prodá tak kolem 100 za rok a to mi u takovéhoto auta připadá poměrně dost, když vezmu v potaz, že je to celkem drahý auto a navíc to není Evropan :-)
Ale jinak jo, připadá mi jako slušně reprezentativní SUV. Doufám, že se nebude nějak moc kazit. Jezdit na servis Liberec-Praha se mi 2x moc nechce, bude to stačit tak jednou za rok.-
Mirecek 25.01.2015 22:55
« luxus
je uz nejaky cas po koupi mas nejake poznatky ohledne auta +.- taky se poohlizim po SUVckach a grand v summitu to zatim vyhrava. Je tady malo informaci od tech co ho maji vetsina si cte recenze a pak se tady vypisuji. proto hledam ty kteri maj jeepa granda v nafte 3.0 a 8mi kvalt v automatu-
colin251 25.03.2015 13:56
« Re: luxus
Omlouvám se za pozdní reakci, ale nějak jsem si nevšiml.
Poznatky ohledně auta jsou, ale nejezdím s ním jenom já, tak je to těžký :-)
Spotřeba se drží kolem +- 10l/100km, někdy míň, někdy víc, záleží na profilu trasy a jak hodně se na to šlape (ale za 8l to jezdit neumí, zatím nejmíň lehce pod 9 na delší trase). Jeep má najeto necelých 8.000km. Nikde nic nevrže, všechno funguje jak má.
Četl jsem u někoho v recenzi, že měl problém se střešním oknem. To se nás netýká, okno funguje bezvadně a myslím tím jak mechanismus, tak odhlučnění.
Co mě trochu nevyhovuje, že když se chci pořádně rozvalit, tak se dotýkám pravým kolenem už středové konzole nebo jak to nazvat, no, není to úplně ono.
Raději mám sedačky s lepším bočním vedením. V Jeepu jsou spíš placatá křesla, tzn. pohodlná, ale právě bez výraznějšího bočního vedení. Dál mě trošku nevyhovují někteří asistenti ... automatická dálková světla ... mají svoje mouchy a občas nezhasnou, když by měly. Hlídání odstupu od vpředu jedoucího auta, už se mi stalo, že mi to na dálnici ve 150 zahamtlo brzdu, ale já jsem chtěl sám brzdit dýl ... trochu mě to vystrašilo, tak jsem to vypnul a nechal jen zobrazovat výstrahu grafickou i zvukovou.
Hlídání mrtvého úhlu ... občas to nereaguje na některá auta a to i kamiony. Nevím, jestli je to schválně nebo to prostě není 100%.
Co se týče jízdního komfortu, tak bych řekl, že díky vzduchovému podvozku je přijatelný, nejel jsem zatím s jiným podobným autem, který by ho mělo, těžko tedy srovnávat. Oproti Leonu ST FR, který taky řídím, je to jak na polštářku, ale to je úplně jiný auto. :-)
Něco málo k audiu ... na to, jak je výkonné, tak mi nepřijde, že by hrálo nějak extra, ale možná by to chtělo lepší zdroj, než je běžné rádio.
Taky máme v autě kameru, pro sledování provozu před námi. Nějak mi nedošlo, že ta umělá krabička, která v sobě schovává všelijaké senzory (ta co vede od zrcátka a je přidělaná zevnitř okna), že je tak velká. Takže bylo docela problém naší kameru umístit, tak aby tahleta krabice neclonila ... úplně jsme to stejně nevyřešili. Co mě ale trápí víc, tak to, že když jsem natáhl kabel na přívod elektřiny. Píchl jsem ho do loketní opěrky, tak jsem zjistil, že ta zdířka v loketní opěrce je napájena přímo z baterie auta, tudíž se kamera nevypne, ani když není nastártováno. Zatím baterie drží, tak snad to bude v pořádku. V kastlíku pod rádiem ja další místo, kam by se napájení dalo píchnout, ale zase už by nešel zavřít. Takže je to takový neřešitelný problém.
Xenony ... krom toho automatického zapínání/vypínání k nik nemůžu říct nic špatného, řekl bych, že jsou to ty jedny z lepších co se týče dosahu.
Řazení ... automat je celkem ok, má sice 8 stupňů, ale třeba v naší Audi A6 se 7st. DSG při např. 130km/h točíme o dost míň (z hlavy bych to odhadl asi tak o min. 500-600 ot. méně). Ještě jsem si taky vzpomněl, že když řadím sám pomocí pádel, že se vlastě auto po určité době nepřepne zpět do automatického režimu. Což naše jiný auta s automatem dělají. Takže občas řadím sám, nechám tam 8 st. a sjíždím z rychlostky do města ... auto sice samo řadí dolu třeba na 3 st. ale když přidám, už mi to další vyšší stupně nezařadí, prostě tam je pořád 3 st. dokud sám nepřeřadím nebo když nepřepnu zpět do automatického módu.
Ještě bych měl výtku ke kufru, je mělký, plato je umístěno nízko, níž než končí zadní sedačky. Trošku ho ještě zmenšuje originální umělohmotná vana, která má celkem vysoký lem.
Jinak nevím, co by tě konkrétně zajímalo, klidně se zeptej. Po těch pár tisících kilometrech je vše zatím ok.-
Mirecek 29.03.2015 18:21
« Re: Re: luxus
diky za rozsáhlý prispevek, jeste me zajima to vzduchove perovani, jaka je s tim jizda je lepsi nez s tlumici nebo je to hodne pohodlne a neni tolik citit rozbytá silnice? Jak se s tim projizdi ostrejsi zatacky. motor s prevodovkou jsem cetl ze by chtela poladit aby si vic rozuměly, jaky je vas nazor?-
colin251 30.03.2015 00:08
« Re: Re: Re: luxus
Jestli je vzduch lepší než obyčejný tlumiče nedokážu 100 % říct. Snad by měl být lepší, jinak by ho tam nedávali :-) Nejel jsem grandem bez vzduchu. Podle mě tam rozdíl je, ale zázrak nečekej. Leon st fr co řídím, tak je určitě větší kostitřas a audi a6 před aktuálním facelifem bez vzduchového podvozku mi nepřipadá pohodlnější. Co se týče zatáček, tam s autem moc nezávodím, ale extra se určitě nenaklání. Na komfortu pérování a naklánění v projížděných zatáčkách se holt podepisuje váha necelých 2500 kg, to se ošálit nedá. Určitě si s tím netroufnu to, co treba s normálním osobákem (např audi a6, leon st). Jeep má ty limity nižší a toho jsem si všiml třeba i přes tu krátkou zimu celkem rychle. Sedláme 20" zimáky :-)
Sladění převodovky s motorem je celkem OK. Jediný, co si teď vzpomenu, tak že plyn v první chvíli na sešlápnutí nereaguje a pak poměrně rychle zabere ... auto má tendenci se rychle rozjíždět. Chce to prostě citlivou nohu. No a jinak samozřejmě automat občas řadí jinak, než bych si představoval já, ale to dělá víc automatů. Prostě si zařadím občas sám. ZF v Jeepu je prostě jiné než např. Dsg u koncernu.
Nejlepší ale bude, pokud chceš znát odpověď na svoje otázky, tak zajdi k dealerovi a projeď si ho. Pokud bude jen trochu slušnější, tak tě přiveze i po rozbitých cestách i rychlejším tempem, tak jako nás. Dneska je v SUV velká konkurence. Každý auto má něco. Bmw bude luxusnější, VW možná lehce úspornější, Porsche sportovnější a Range Rover všechno dohromady. Tady záleží asi jen na penězích a sympatiích :-)-
Mirecek 30.03.2015 00:44
« Re: Re: Re: Re: luxus
svezl jsem se ale na tech par km, toho clovelk nepochyti moc. Me zajima tohle auto mel bych ho sam a nemusel bych bejt jako vetsina s X5 nebo X6 a VW Q5,7. Rover se mi nelibi ani trochu. Odlisoval bych se od vetsiny u nas v ulici. Taky uz nezavodim to mam za sebou, na zavodeni si muzu nechat upravene RSO s nadupanym motorem a predelanou prevodovkou. Chci ale neco jineho nez maji ostatni. a cekam az v cervnu prijde s motorem na EURO 6. To me zajima i kvuli cestam do zahranici v nekterych mestech uz chtej E6 jinak jsou vetsi poplatky.Jeste zkusim poptat nacipovani to si pak prevodovka rozumi vic s motorem tak uvidim. ladej i prevodovky tak se taky zeptam . diky za rychlou odpoved.-
colin251 30.03.2015 10:19
« Re: Re: Re: Re: Re: luxus
To my, když jsme se byli projet, tak prodejce rovnou navrhl, že nás vezme po rozbitých silnicích, ať z toho něco máme. Zkusili jsme si teda drncání, zrychlení i max. deceleraci.
Občas mě vzduchový podvozek překvapí ... mám najetých pár cest, kde vím, jak to s jinýma autama drncá, ale v Grandu to podvozek nádherně vyžehlí. Na druhou stranu mě občas taky překvapí, ale v opačném směru. Jak už jsem psal, není to samospásný.
To že má být Euro6 motor jsem netušil, myslel jsem si, že změny budou až v novým modelu. Jestli jezdíš do zahraničí a tohle zohledňují, tak je lepší si počkat. Jinak já za sebe jsem pro motor bez Euro6. Snad všichni toho dosahují pomocí vstřikování močoviny a to se mi opravdu nechce dolívat každých 10-15 tis. km. Proto se mi nezamlouval ani Touareg ... po faceliftu už to má taky.
Pokud jsi absolvoval zkušební jízdu, tak doporučuji opakovat :-) Je lepší si udělat pořádný názor, než pak litovat.
Ještě že k autu máme záruku na 5 let/100000 km, takže pro nás tak akorát, než ho prodáme. Tenhle motor je taky v Maserati a to mě trochu uklidňuje. Přeci by tam nedali, alespoň doufám, nic extra špatnýho. :-)
Ještě k převodovce ... určitě se nejedná o něco extra nepovedeného, přeci je to jen ZF. Oproti právě DSG, které řadí lehce vyšší stupně, ale nižší (nebo i zpátečka) mi přijdou horší, tak ZF řadí stejně nahoru i dolu. Občas nechá vyšší otáčky, ale to i DSG. Zrovna včera mi v audině nechal automat točit dvojku skoro ke 3000 ot. v normálním nesportovním režimu. Někdy taky řídím Saaba s automatem od Aisinu, ten je suverénně nejhorší. Tam to s tím dvou-turbovým dieselem docela pěkně škube.
ORS měl doma bratr a bylo to fajn svezení, taky ji měl lehce upravenou. Teď jezdí mimo jiné i s Opelem OPC (minulé generace). Super auto, hlavně ten úžasnej zvuk co jde z výfuku. Trochu jsme si s ním hráli ... jeden katík pryč, blow-off ventil ... no nádhera jak to syčí a práská do výfuku. Druhej katík zůstal, kvůli emisím a kvůli chybové hlášce po jeho vyndání ... to by řešil chip, ale do toho už jsme nechtěli investovat, mělo to být auto jen na chvíli. Maximálně tam bude těch 250 koní, ale do 200km/h tomu naše 305 koňová audina neujede. Audina ujede až na maximálku, která je tach. 280km/h po rovině (vyzkoušeno v NDR cestou z letiště). S koncernovýma autama jezdíme do DieselPower, zatím vždycky spokojenost, i když za jiný peníze než konkurence.
Čip do Granda nějak nevím, zatím jsem tady nenašel firmu, které bych na tohle pro Jeepa věřil. Pro minulé generace dělali úpravy u Startechu, tam bych to zkusil, bohužel pro novou generaci už nic nemají a zaměřili se na Jaguar, Land Rover.
S Jeepem jsem jednou zkusil maximálku a 210km/h tam bylo. Nemyslím si, že by pro běžné ježdění potřeboval výkon navíc. Táhne poměrně pěkně v celém rychlostním spektru.
Jinak je celkem fajn být s Jeepem jediný v ulici. Soused dole Q7, nahoře Touareg, přes ulici ML a X5 :) Nedávno jsem viděl tabulky, kde jedno z nejprodávanějších SUV je Grand Cherokee, asi 4. nebo 5. místo :) (první suveréně X5).-
Mirecek 30.03.2015 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: luxus
vetsina prodejcu chce prodat auto a tak si i pridavaji n´jak to auto jezdi. Mam ted v planu zajit do 3 autosalonu tak jsem zvedav jak se tam ukazi. Ted vsude davaj tech 5let a servis na 5 let. Najel jsem tak 40km. po ruznych cestach ale jak jsem psal je to takove rychle a clovek se v cizim moc neciti. Na ty upravy bych spis zajel do nemecka tam je to sice o neco drazssi a pry o dost lepsi.jak motor tak prevodovku. Nechci to na rychlost s tim se neda jezdit rychle max. rovne ale zatacky to uz je o usta. Chtel bych prave aby se zlepsil chod motoru i prevodovky a tim se pak snizi i spotreba a motor se nedrzi v otackach. Sila se pak projevi hned od zacatku. Taky nechci byt prave mezi tema co maji vetsinu aut stejnych a i barva je u vetsiny stejna bud bila nebo cerna. kdyz reknu ze tam stoji auto pred barakem tak ho najde i slepej kdyz bude jine nez vetsina. :-) a nechci bejt ta vetsina. soused me lanaril na X6 a pak jsem zjistil ze by dostal tucnou provizi za nic. tak chci mit neco jinyho nez prave ti ostatni.-
colin251 30.03.2015 16:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luxus
Pravda, že většina prodejců chce prodat. Když jsme vybírali nový auto, tak se mě všude ptali, po jakých dalších autech koukáme a pak říkali, v čem je jejich nabízené lepší než ty ostatní.
Proto nás překvapil svým přístupem pan Augustin z Motortec v Brně. Taky se zeptal, ale místo pomlouvání všechny ostatní značky chválil. Říkal, že je v SUV už hodně velký výběr a každý model má něco do sebe. Nic nenutil, nic nehanil. To jsem dlouho neviděl. Navíc před podpisem smlouvy přidal "zdarma" tažné zařízení, povodně jsme ho měli platit (něco přes 20.000,-Kč). Taky jsme v ceně dostali servis na 5 let/100000 km "zdarma", je tam i jednou výměna brzdových destiček a kotoučů, což není malá položka + standardní servis.
Přes jeho pojišťováka nám bylo nabídnuto dobré pojištění povinné+hav. za myslím 32tis. Kč. Což mi přijde jako hodně dobré. Pokud porovnám s nedávno uzavíraným pojištěním na Audi A6, kterou už máme 4 roky a má nalítáno přes 100tis. km za 25tis. Kč :-)
Dozvěděli jsme se taky, že se Grandy téměř nekradou a je zbytečný pořizovat satelitní vyhledávání, že se kradou jen benzíny (na Ukrajinu, do Ruska ... tam o diesely nemají zájem). Vzhledem k pojištění s GAP se nebojím, i když by ho někdo ukradl (3 roky je auto pojištěný na 100 % hodnoty).
Jinak pokud objednáš skladovku a ne do výroby, tak auto tady bude za +- 3 týdny. Do výroby je to 6 měsíců :-) V Evropě je velký centrální sklad a mají tady snad všechny modely ve všech barvách, výbavách, motorizacích, tak by snad neměl být problém.
Dobré je taky dávat pozor na akci. My jsme ji bohužel prošvihli, ale i tak nám byla nabídnuta cena téměř rovnající se té akční.
Ještě jsem si vzpomněl, že auto bylo kupováno v prosinci a přijelo na letních pneu. Nabídku na kola a pneu za 120tis. Kč jsme odmítli. Samostatnou pneu nám nabídli za 8tis. Kč. No, tu stejnou jsem si našel na internetu za 6,5tis.Kč a tak jsem zkusil, zda by nám neprodali jejich pneu za tuhle cenu nebo že si přivezu vlastní ... dohodli jsme se na koupi jejich za 6,5tis.Kč, takže spokojenost.-
Mirecek 30.03.2015 21:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luxus
mam v palnu zajet jeste do firmy Imofa, maj tam dobry ceny a auta hned k odberu, kdyz bych dostal asi dobrou cenu sel bych i do euro 5 je tam i barva ktera me zajima. tak uvidim mam to v planu do konce tydne. pojisteni delam pres net je to o dost levnejsi. kdyz se chce neco usetrit a zbytecne neplatit navic kdyz se nemusi. tak uvidim jak to dopadne. chtel bych si dat darek k narozeninam a tohle by se mi líbilo jako darek.-
colin251 31.03.2015 11:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luxus
Tak zrovna Imofu nemusím. Měl jsem s nimi kdysi špatnou zkušenost.
Barvy na Granda jsou pěkný skoro všechny. My jsme chtěli mít hlavně uvnitř světlou kůži.
Pokud to nebude tajné, tak by mě zajímalo to pojištění. Mě to přes net nikdy nevycházelo levněji. Na Granda máne hav.+pov. poj. za cca 32.000,-Kč s bezlimitním pojištěním skel, 5 % spoluúčastí nebo 5.000,-Kč, poj. limit 150 mil. Kč + GAP pojištění.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Delfin2 08.12.2014 16:20
Paradička
Veľmi pekna krabica ;-) Páči sa mi ten agresívni look v bielej je to poriadny fešák :-! Nech slúži prajem veľa kľudných km :yes: -
šmoula nešika 08.12.2014 20:05
Pěkné autíčko... auto... auťák
Pěkný večer coline. Ono jich po Liberci jezdí víc. Často potkávám starší MY taky v bílé (jako má Sebbe), možná i podobně hnědší interiér, a když to vidím, tak si krk div nevykroutím, ač toto není ani z daleka moje oblíbená třída. GC má krásný styl. :yes:-
colin251 08.12.2014 20:33
« Re: Pěkné autíčko... auto... auťák
Taky zdravím. Ano ano, vím, že po Liberci jezdí i další GC v bílé. Zrovna minulý týden jsem jednoho cestou z práce potkal, taky bílý Summit. Pak jich pár má třeba Alfavaria a naši známí také mají GC. :-) Hromady jich ale člověk zase nepotká :-)
Tuhle hnědou kůži jsem myslím viděl i na modelu před facelifem u výbavy Overland. U Summitu moc na výběr není, což je, myslím si škoda. Já osobně mám radši světlý interiér.
-
-
Barrichello 09.12.2014 10:05
HEMI
to HEMI jezdí cca za 15 v GC s 8st převodovkou, pokud bys tam vrazil lPG, s kterým HEMI nemá problémy, tak jezdíš možn i za méně než s naftou. Pravda, má to ěnjaké omezení typu podyemní garáže, ale komu tohle neva, může se vozit osmiválcem.-
colin251 09.12.2014 11:13
« Re: HEMI
Hemi je super motorizace, o tom se dohadovat nehodlám. Ale přesto, že by si firma mohla dovolit živit takový auto, si ho prostě nekoupíme.
Je prostě rozdíl jezdit minimálně o polovinu víckrát k benzínce, platit vyšší pojistku, projet při našem nájezdu za dobu vlastnictví auta v benzínu nějakých cca 200.000,-Kč navíc oproti naftě.
Je fajn, když se najde nějakej šílenec, co si to koupí a neřeší tyhle věci. Vždycky se za takovým autem rád ohlédnu a klidně i pochválím.
Předělávka na plyn pro nás nic neřeší. My právě hodně parkujeme v různých obchodních domech kde je všude zákaz s LPG. Sice je pravděpodobnost toho, že by se něco stalo mizivá, ale náhoda je blbec.-
Barrichello 09.12.2014 13:36
« Re: Re: HEMI
Tak pokud parkujete často v garážích, tak to beru.
Akorát sem to nepochopil s pojistkou - 3,0 CRD spadá do stejný kategorie jako 5,7 co se týče povinnýho, takže cena stejná a co se týče havarijky, ta se to odvíjí od pořizovací ceny a tam sou ceny dost podobné, nehledě když se to HEMI nekoupí přes ofiko zastoupení ale třeba z německa nebo kanady....
Já HEMI měl, 26 měsíců v Chrysleru 300C. Zvuk famozní.....motor taky, trošku to srážel interiér a podvozek. Ale ono je taky rozdíl 2005 a 2014 no. Doba pokročila.
-
colin251 09.12.2014 21:33
« Re: Re: Re: HEMI
S tím povinným je to pravda, myslel jsem si, že je ještě kategorie do 3.0l a pak nad 3.0l. Nicméně havarijní bude určitě o něco dražší. Určitě to není nic tak zásadního.
Víc udělá těch 200.000,-Kč na rozdílné spotřebě a pořizovací cena koukám do ceníku rozdíl 110.000,-Kč. Navíc si myslím, že prodej taky bude obtížnější a podle prodejce se benzíny dost kradou, kdežto diesely ne.
Když už tak rovnou pořídit SRT :-) Jedno předváděcí mají v Praze s 6000km za 1.650.000,-Kč a to už je skoro srovnatelná cena s novým 3.0l Summitem :-)
-
-
jupo 09.12.2014 14:28
« Re: Re: HEMI
Auto v pohode, mam uz druhe a tentokrat s V6 benzin. Dizel je motoricky dobry, ale daj si pozor na def injector. Je na spodku motora a nieje absolutne nicim chraneny, takze ten kus plastu dokaze urvat aj obycajny prejazd kaluzou vody na ceste, co potom okamzite znamena stop a odtah do dilera. V USA s tym maju ludia dost problemov, no da sa zohnat kryt, ktory toto riesi. Nechapem preco automobilka uz nieco za tie dva roky co sa to predava neurobila. Inak prajem vela stastnych km.
-
-
na českých silnicích unikátní vůz :yes:
jenom ta tradiční přední maska mi u Jeepů tak trochu připomíná nějaký pouliční kanálový poklop, nicméně působí velmi robustně a značí, že tohle auto není žádná měkota, tedy jasný záměr výrobce