Recenze

9 Majitel

Jeep Grand Cherokee Grand Cherokee Summit 2015

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6 Jeep Grand Cherokee, foto 7 Jeep Grand Cherokee, foto 8
Jeep Grand Cherokee, foto 9 Jeep Grand Cherokee, foto 10 Jeep Grand Cherokee, foto 11 Jeep Grand Cherokee, foto 12 Jeep Grand Cherokee, foto 13 Jeep Grand Cherokee, foto 14 Jeep Grand Cherokee, foto 15 Jeep Grand Cherokee, foto 16 Jeep Grand Cherokee, foto 17 Jeep Grand Cherokee, foto 18 Jeep Grand Cherokee, foto 19 Jeep Grand Cherokee, foto 20 Jeep Grand Cherokee, foto 21 Jeep Grand Cherokee, foto 22 Jeep Grand Cherokee, foto 23 Jeep Grand Cherokee, foto 24 Jeep Grand Cherokee, foto 25 Jeep Grand Cherokee, foto 26 Jeep Grand Cherokee, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta džípina Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: nafta počet válců: 6 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 570 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Zdravím všechny. Rozhodl jsem se přidat alespoň pár poznatků k autu, které jsme aktuálně pořídili do firmy. Nebudu tomu snad ani říkat recenze, protože po pár stovkách kilometrů se tomu tak říkat nedá.

Výběr vozu byl poměrně jednoduchý. Nevím jak Vám, ale mě přijde na trhu SUV poměrně malý výběr aut ... MB ML, BMW X5, RR Sport, VW Touareg, Audi Q7, možná ještě něco, ale to mě teď nenapadá. Range je příšerně drahej, Audi zastaralý, BMW přes práh nesmí a Mercedes nezaujal, takže výběr poměrně rychlý ... buď Touareg nebo Grand Cherokee :) Škoda, že se nadá koupit Volvo XC90, vypadá to na zajímavý auto.

Touareg byl super, z ceníkové ceny se mi podařilo získat slevu cca 400.000,-Kč a to je opravdu hodně. Uhlazený design, kvalitní zpracování atd., prostě klasický Němec. Tomu autu není moc co vytknout. Bohužel vedle Jeepu vypadá moc sterilně a nemá "kule" :)

Nikdy jsme doma neměli žádnou "Ameriku", a proto ani nevím, jestli to vlastně pravá Amerika je, ale pro mě jo, takže tomu tak teď budu účelově říkat.

Zvenku je Jeep opravdu robustní, určitě tomu pomáhají ostře řezané tvary, je to prostě taková hranatá vysoká krabice :) Design působí, alespoň podle mě docela moderně. Pomohl tomu facelift myslím pro modelový rok 2014. Tenhle konkrétní Jeep je navíc vyroben již jako model pro rok 2015. Modelový rok 2015 přináší proti předchozímu pár vylepšení a to konkrétně: světle hnědou kůži, podsvětlené prahy s nápisem Summit, aktivní rušení hluku pomocí reproduktorů, lepé odhlučněné skla, to je myslím si všechno.

Když už jsem nakousl tu výbavu, jedná se tedy o výbavu Summit, ta je u Jeepu nová (od 2014) a zároveň nejvyšší možná (verzi SRT počítám zvlášť, to je sportovní model). U téhle výbavy se vlastně už za nic moc nedá připlácet ... jedině, když chcete jinou barvu nebo DVD/BD systém pro zadní sedadla, jinak je vše ve "standardu".

Vypisovat celou výbavu asi nemá moc smysl, je poměrně rozsáhlá a může si ji každý najít na stránkách Jeepu.

Odkaz na ceník http://www.cz.jeep.com/price-list/price-list/grand_cherokee_cenik.pdf

Snad jen pro zajímavost pár věcí:

Adaptivní bi-xenony, asistent dálkových světel, el. seřiditelná sedadla s pamětí vyhříváním a ventilací, el. zrcátka a volant s vyhříváním, panoramatická střecha, hlídání mrtvých úhlů, aktivní tempomat s hlídám proti srážce s jiným vozidlem, vzduchový podvozek, 8 st. aut. převodovka, 19 repro včetně subwooferu 825 W Harman/Kardon, automaticky zaclonitelná všechna zrcátka atd.

Teď něco málo k interiéru. Jak už jsem napsal výš, je to pro mě Amerika. Otevřete dveře a vykoukne na vás samá kůže (na sedadlech, ve dveřích a i celá palubní deska je obšitá kůží), dřevo, chrom. Zpracování se zdá být v pořádku, zatím jsem neslyšel nikde nic zavrzat a to, i když se jelo přes přejezdy a po rozbitých silnicích. Olizovači plastů by ale potěšení nebyli. Plasty, které jsou vidět, tak jsou tvrdé, mě to nijak nevadí (naštěstí jich není tolik, když je všechno schovaný pod kůží). U jiných aut, třeba Audi A6 před aktuálním faceliftem, kterou ve firmě taky máme, je najdete na stejných místech a to je "Němec". Co je ještě taková drobnost, tak to, že střecha a sloupky jsou potažené světlým semišem nebo co to je. Není to jen obyčejná látka, na omak je to velice příjemné. U Jeepu a v nejvyšší výbavě, je strop černý, což je většinou u ostatních aut za příplatek. Světlý strop dostanete, jen když si objednáte světle hnědou kůži. Je to asi jen detail, ale já jsem si všiml, že "Němci" to mají opačně.

Když už jsem u toho vnitřku ... sedačky jsou celkem příjemné, i když v předu na sedácích by mohly být určitě trošku výraznější bočnice, co se týče zad, tak tam je držení těla v pořádku. Ale tak asi chápu, že Američani mají větší zadnice a asi by se do sportovnějších sedaček nevešli :) Jinak sedadla jsou, co se týče komfortu, tak akorát. Nevím, jestli se ještě trošku neprosedí a pak by to bylo určitě bez poznámek. Volant je pěkně tlustý a částečně ve dřevě. Myslím si, že je úplně v pořádku a ani, když se chytí za dřevěnou část, tak neklouže. Jinak volant je kompletně elektricky nastavitelný a vyhřívaný. Jsou na něm i "pádla" pro řazení a několik čudlíků ... na levé straně jsou čudlíky pro ovládání palubního menu a telefonu, vpravo je ovládání tempomatu a aktivního tempomatu, trošku zvláštnost je, že ze zadní strany volantu jsou další ovladače a to k ovládání hlasitosti, přepínání stanic, ladění.

Na tunelu mezi sedadly toho moc není, je tam jen joystick automatické 8 stup. převodovky od ZF a otočný volič jízdních režimů (písek, bláto, skály, sníh, auto). Co je na voliči převodovky zajímavé, tak to, že ať máte zařazeno cokoli, tak joystick se vždycky se vrátí do své původní polohy, nezůstane třeba v poloze D/S, na tohle je třeba si jen trošku zvyknout.

Palubní ukazatele jsou částečně analogové a částečně digitální, přirovnal bych to k Opelu Insignia po faceliftu. Po levé i pravé straně jsou analogové ukazatele a uprostřed větší digitální obrazovka. Na ni může být zobrazeno několik informací ... rychloměr, spotřeby, křížení náprav, varování překročení rychlosti, výška vozidla, prostře vše, co vás jen napadne. V Jeepu je taky poměrně velká obrazovka systému Uconnect 8,4". V systému Uconnect vlastně nastavuje vše ... rádio, navigaci, telefon, klimatizaci, atd. Co celkem "amící" vymysleli dobře, tak ovládání klimatizace, nejen, že se dá ovládat dotykově, ale nechali i pár klasických čudlíků, aby člověk nemusel neustále lézt do systému, tady by se měli páni od Peugeotu přiučit. Systém Uconnect je opravdu svižný, jen neobsahuje češtinu, ale komu nedělá problém nějaký světový jazyk, tak nemá problém. Viděl jsem i firmu, která češtinu umí do Jeepu nahrát, takže pokud by to pro někoho byl nepřekonatelný problém, tak si ji tam může nechat nahrát dodatečně. Trošku takovým archaismem jsou u Jeepu vyskakovací čudlíky ve dveřích (ale viděl jsem to myslím si i u X5) a pak nožní ruční brzda (je vlevo vedle odkládacího místa pro nohu, takhle to měl i MB). Možná se to někomu bude zdát divné, ale není problém si na to zvyknout a hlavně tam nijak nepřekáží. Další takovou zajímavostí jsou zadní sedadla. Dají se sklopit v několika polohách, takže kdo si chce poležet, i tohle se tam dá. Trošku výtku může někdo mít k nepolohovatelným hlavovým opěrkám. Jsou prostě napevno v jedné poloze. Mám cca 182cm a nemám s nima žádný problém, ale někomu to nemusí vyhovovat. Řekl bych, že je to takto uděláno proto, že se jednodušeji pomocí páčky sklopí sedačky do vodorovné polohy a zároveň s nima i opěrky a není potřeba je nejdřív zasouvat, když by někdo vpředu měl sedadlo hodně posunuté dozadu. Když už jsem u toho sklápění sedadel, tak jsou dělená v poměru 60:40 a žádný průvlak mezi nimi na lyže nenajdete.

Kufr je celkem dlouhý, ale mělký. Je to hlavně kvůli tomu, že pod podlahou kufru je ukrytá plnohodnotná rezerva. Kdyby tam nebyla, tak je tam jáma jak do propasti. Auto totiž jezdí na 20" discích s pneu 265/50 a to prosím i na zimních. Prodejce říkal, že se tam ani nic jiného kvůli brzdičům nevejde, vpředu by měly být 350 mm. To znamená, že na zimu teď jezdíme na 20" discích. Pneu se daly pořídit za 6500,-Kč (Nokiany), to je myslím si přiměřená cena. V kufru je samozřejmě taky vyndavací roletka. Mě přijde trošku fórová. Nejsou tam na ni kolejničky, takže pokud je zasunutá a chci ji vytáhnout, musím se s ní trefit do otvorů na konci kufru (tuhle záležitost jsem taky myslím vyděl u X5, ale přijde mi to hrozný).

K jízdním vlastnostem vám toho asi zatím moc nenapíšu. Snad jen něco málo. I přesto, že je auto na 20" discích a profil pneu je 50, tak se nejedná o žádného kostitřasa. Je to určitě zásluhou pneumatického odpružení. Když to třeba srovnám s Audi A6 na 17" discích bez S line paketu, tak mi Jeep přijde měkčí. Auto drží v zatáčkách bez problémů, prostě si člověk musí zvyknout na větší váhu a vyšší posez. Auto si samo reguluje světlou výšku, takže při rychlejší jízdě se sníží do Aero režimu, aby eliminovalo náklony. Jeep dává ke svým novým vozům také poukaz do Jeep Academy. Kdo si chce vyzkoušet, co jeho auto umí, může toho využít. Po republice je několik center, kde vám ukážou, co vaše auto všechno umí. Zvažujeme, že by jsme se příští rok přihlásili, aby jsme zjistili, co všechno Jeep zvládne.

Teď jsem si vzpomněl, že jsem vlastně ještě nenapsal, co je v autě za motor. Jedná se o 3.0 diesel italské výroby. Na to, že je to diesel, tak je hezky tichý a jeho výkonové parametry jsou na úrovni německé konkurence 250 koní, 570 Nm. Mít to auto o půl tuny míň, byla by to střela :) Takhle při váze 2,4 tuny jsou jeho parametry 202km/h, 0-100 km/h za 8,2s. Přijde mi, že maximální rychlost je uměle omezená, ostatní mají maximálku min. 220km/h, ale zase kdo s takovým autem by běžně u nás lítal přes 200km/h. Taková auta na to nejsou primárně stavěná. Tím nechci říct, že se nedá jezdit rychle.

Spotřebu asi zatím taky nemá moc smysl hodnotit, první cesta Brno-Liberec za 9,5l. Předpokládám, že třeba tak o 0,5l klesne, ale víc asi ne. Průměrná spotřeba kolem 9-9,5l bude standard. Holt jako Audi (3.0TDI, 305 koní) za 5,8 Liberec-Brno nedá :) Při přejížďkách mezi městy (20 km) po okreskách při 100km/h je to za 9l.

Bylo by fajn mít pod kapotou alespoň HEMI 5.7, no jo, ale to auto by žralo i trávu kolem cest :) Jezdit se spotřebou o další polovinu vyšší než u tohodle dieselu, to už je pomalu na vlastnictví ropného vrtu :) I když má Jeep nádrž 95l nebo 100l, tak to stejně vypadá na celkem časté tankování. Zvukově i výkonově na tom 8 válec je určitě líp, ale při ročním nájezdu 30.000-35.000 to trošku do peněz přeci jen leze. Je fakt, že za stejnou cenu mohl stát doma právě i ten 5.7 Hemi v osmiválci :)

Ještě přidám jednu zajímavost ohledně servisu. K autu jsme dostali servis na 5 let nebo 100.000 km "zdarma". V podstatě se jedná o to, že každý rok nebo jednou za 20.000 km přijedeme do servisu, vymění nám náplně, olej, filtry atd. a jede se domu bez placení čehokoli. V ceně je dokonce i 1x výměna brzdových kotoučů a destiček. Jasně, mají to i některé jiné automobilky (jako příplatkovou položku v ceníku), ale prostě to potěší.

Jak je vidět, nejsem žádný velký spisovatel, takže všichni, co jste si to přečetli, tak vám chci poděkovat. Mrzí mě, že vám neumím zprostředkovat všechny vjemy z jízdy nějakou dechberoucí recenzí jako tady mají jiní kolegové, ale s tím asi moc nenadělám :) Kdyby vás snad něco ještě zajímalo, co jsem zapomněl, tak se můžeme pobavit v diskuzi.



Silné stránky

neokoukaný vzhled
málo se kradou a to ještě ve verzi s dieselem (benzíny se kradou, to pozor)

Slabé stránky

některé plasty
ruční nožní brzda
vyskakovací čudlíky ve dveřích
menší kufr
automaticky se nedovírající okna vzadu
absence češtiny
vzdálenější servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupováno v Motortec Brno u pana Augustina. Tohodle pána můžu všem vřele doporučit. Velice pěkné a ochotné jednání. Nic nenutil a nehanil konkurenci. Nějako tu slevu jsme také dostali. Takže to shrnu za 1 *****.

 


Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee Grand Cherokee Summit 2015

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

to se ještě uvidí

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10

díky servisu na 5 let/100 000 km v ceně dávám 10 bodů

náhradní díly
10

ty by mě snad neměly zajímat

výkon motoru
9

výkonové parametry jsou ok, i když nepatrně výkonnější 3.0 diesely jsou

spotřeba
8

uvidím, kam až klesne, zatím nemáme s SUV zkušenosti, tak nevím, za kolik se dá s takovým autem jezdit

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

mohl by být větší, nebýt plnohodnotné rezervy






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…