reklama


Recenze

9 Majitel

Fiat Panda 4x4 Climbing

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Panda, foto 1 Fiat Panda, foto 2 Fiat Panda, foto 3 Fiat Panda, foto 4 Fiat Panda, foto 5 Fiat Panda, foto 6 Fiat Panda, foto 7 Fiat Panda, foto 8
Fiat Panda, foto 9 Fiat Panda, foto 10 Fiat Panda, foto 11 Fiat Panda, foto 12 Fiat Panda, foto 13 Fiat Panda, foto 14 Fiat Panda, foto 15 Fiat Panda, foto 16 Fiat Panda, foto 17 Fiat Panda, foto 18 Fiat Panda, foto 19 Fiat Panda, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Panda Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 200 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Panda je už můj druhý Fiat. První byl Fiat Punto JTD ELX II. generace, se kterým jsem byl navýsost spokojen a tak když už začínal mít dost najeto a již jsem nepotřeboval diesel, bylo na čase poohlédnout se po novém či lehce jetém voze. Původně jsem chtěl koupit Grande Punto s motorem 1,4i, ale když jsem uviděl tuhle krásku, nebylo po svezení cesty zpět. Sice je o něco menší než zmíněné Punto,(hlavně kufr), ale při cestování ve dvou lidech to až tak nevadí. Panda je z roku 2005 a při koupi měla najeto 32.000 Km, což bylo doloženo i servisní knížkou. Jedná se o model s pohonem 4x4 ve vrcholné verzi Climbing a s benzínovým motorem 1,2i. Kromě toho je tato Panda nabízena ve verzi Cross a s motorem 1,3 JTD o výkonu 51 Kw.

Výbava Pandy je, pokud vezmeme v úvahu, že se jedná o minivůz, a rok výroby 2005, poměrně bohatá. Čítá např. 2x airbag, ABS, EBD a MSR, el. okna vpředu, el. ovládaná zrcátka, posilovač řízení City, velký palubní počítač, autorádio s CD a 4 reproduktory, one-touch ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem,výškově stavitelné sedadlo řidiče, verze climbing navíc obsahuje změnu předního a zadního nárazníku, celkem bohaté oplastování jak dveří, tak podběhů, lepší sedačky a hlavové opěrky, přední mlhovky a střešní lyžiny.

To, co ovšem rozhodlo o koupi daného vozu je pohon 4x4. Ten je realizován prostřednictvím klasické viskozní spojky, kdy se sepnou zadní kola při jakémkoliv prokluzu předních kol. Samotné sepnutí se děje naprosto neznatelně a plynule. Jízdní vlastnosti v terénu jsou díky krátkému rozvoru a vcelku velké světlé výšce (210mm), brodivosti cca 35cm, a ucházejícím nájezdovým úhlům vynikající. Samozřejmě, do těžkého terénu není určena, neboť jí schází alespoň redukce či uzávěrka diferenciálu, ale funkci redukce řeší rekordně krátká jednička. Kdo by požadoval uzávěrku diferenciálu, pro něj je v nabídce ještě Panda Cross, která je však svou cenou již neúnosná. ( cca 410tkč. za nové auto, cca 300tkč za ojeté).

Kladným a zároveň slabším článkem auta je motor. Můj výběr padl na klasický benzinový motor řady FIRE o objemu 1,2i, který disponuje osmiventilovou technikou. Jistě se nejedná o výkřik moderní techniky,( s drobnou obměnou i v nové 500), ale jedná se o naprosto spolehlivý a na údržbu nenáročný agregát, který je navíc velmi lehký a nezatěžuje tak zbytečně přední nápravu. Druhý motor 1,3 JTD, který se do Pandy dává má sice větší točivý moment, v Pandě je ale velmi hlučný a navíc je vcelku náchylný na kvalitu nafty, s čímž by mohly být spojeny vyšší náklady turbo,vstřiky apod.). Vzhledem k celkovému ročnímu proběhu kolem 8.000 km a ceně nafty byla má volba jasná.

V terénu je 1,2 dobrý dělník o výkonu 60PS, který má velmi nízko položený točivý moment (102 Nm. při 2.500 ot.), a díky krátké jedničce a dvojce má vždy dostatek síly. Naopak na silnici to žádný přeborník není, o čemž vypovídají i tovární údaje. Nejhorší je zrychlení 0-100km/h, které se podle mnou provedených orientačních měření pohybuje kolem 18s, naopak v pružnosti je na tom podle mého názoru velmi dobře (již v 60km/h lze řadit na rovině pětku). Pokud se dostane do tempa, jede velmi hezky a i při obsazení ve třech lidech a plném nákladu je schopná do středně velkých kopců držet zvolenou rychlost (cca 100-110km/h). Pro dynamičtější jízdu je motor potřeba držet ve vyšších otáčkách,tzn. od 3.000-5.000 což je dáno i krátkými převody. při 100 km/h točí 3.000 ot.). Naopak velmi dobrá je spotřeba, která při podílu 80% mimoměsto činí 6.1l/100km. Při stálém provozu ve městě se pak dlouhodobá spotřeba pohybuje kolem 7,5 litru až 8 litrů, což má nepochybně ne svědomí pohon 4x4 a krátká jednička. Vzhledem k tomu, že se jedná o auto, které je určeno k provozu na okreskách, městě a lehčím terénu, jedná se o dostatečné pohonné ústrojí, které papírově příliš neoslní, ale jinak se s ním žije velmi příjemně, kdy po vlastnictví dieselu stále obdivuji kulturu chodu benzínu:-) Jediné, co příliš nekvituji je malý objem palivové nádrže který činí jen 30litrů,(standart je 35l), což je daň za pohon 4x4..

Jízdní vlastnosti Pandy jsou takové jako u každého mini, zde vzhledem ke zvýšení auta o 50 mm oproti standartní verzi a s tím spojeného tvrdšího odpružení, se jedná na nerovnostech o poměrně neposedného medvěda, kterému velmi prospěje, pokud vzadu sedí alespoň jedna osoba. Naopak dobře se vyrovnává s krátkými příčnými nerovnostmi a odtlumení nerovností a děr je i díky velkému profilu kol (185/65 R14) jako v o třídu větším autě. V zatáčkách drží i přes věší náklon velmi dobře stopu, občas to ale vypadá, že skončím budkou ve škarpě.. V terénu jak už jsem zmínil je velmi dobrá, nájezdové úhly 24 a 42 stupňů a přechodový úhel 24 stupňů mluví za vše a na takhle malé auto je to vskutku zajímavá hodnota.Rovněž stoupavost 50% je vynikající.

Tolik omílaná kvalita materiálů a zpracování Fiatu je zde naprosto bezpředmětné řešit. Po obhlídce spár např. na přední kapotě a zadních dveří kufru u Pandy a nové Fabky se jedná o naprosto srovnatelnou kvalitu provedení. V interiéru jsou výhradně tvrdé plasty, které jsou ale vcelku odolné, a na druhou stranu nevržou, a to ani na kočičích hlavách, ani teď při pořádných mrazech se v autě neozve jediný pazvuk, což jsem u Punta říci nemohl. O to víc s podivem je, že Pandu montují Poláci:-)

Konkurentů tenhle vysokonohý minimobil moc nemá.. Můžeme mluvit o Ladě Nivě, Suzuki Jimny, které se ale vyznačují menší protostorností, v případě Nivy zastaralým interiérem, po palivu lačnícím motorem, a vskutku neortodoxním jízdním vlsatnostem. V případě Jimnyho se opět jedná o malý prostor pro osádku, a při jízdě ještě slabší motor, interiér před FL byl rovněž slabší..Naopak obě auta mají lepší terénní výbavu, která jim umožňuje dojet poněkud dál, ale na silnici se Pandě rovnat nemohou. V případě Suzuki můžme mluvit ještě o Ignisu, který má vynikající motor,obdobný pohon 4x4, ale podle mého názoru horší interiér, výbavu a pro mě špatně akceptovatelný vzhled..

Když to shrnu, jsem s Pandou velmi spokojen a vždy se těším, když si sednu za její volant, a to kvůli vysokému posezu, hravým jízdním vlastnostem, obratnosti, a bezprostřednosti celého vozu (ovšem s výjimkou volantu), kdy vám připadá, že s ním jezdíte odjakživa.

Pro pobavení a zároveň vážné srovnání doporučuji shlédnout video o porovnání Range Rover vs. Fiat Panda v terénu:-)

Silné stránky

- motor
- výbava
-pohon 4x4
-dobré využití obestavěného prostoru
-vyšší posez
-dobré zpracování
-v terénu výborné zpřevodování 1.stupně
-lehkost,živost, komunikativnost
-dobrý výhled
-tuhá karoserie

Slabé stránky

- motor
- absence bočních airbagů
- absence ESP
- nedělená zadní lavice
- široký středový tunel
- jen tři hvězdy v Euroncap
- malá palivová nádrž
- H4 žárovky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi bylo potřeba vyměnit tyčky stabilizátoru,(cca 1000,-Kč za obě) které klepaly- díky jízdě v terénu, byla provedena kontrola a výměna oleje a všech filtrů, zkontrolován olej v převodovce a diferenciálech.Jinak je vše bez problému.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jedná se o soukromého prodejce, kde jsem kupoval již druhého fiata, spolupráce s ním byla vždy špičková, auta byla vždy ve vynikajícím stavu s odpovídajícími kilometry.

 
reklama

Novinky v recenzi

18.2.2009 10:39

Autorádio

Pokud by náhodou někdo věděl o orginálním rádiu do Fiatu Panda s CD přehrávačem za solidní cenu, sem s ním..už drahnou dobu ho sháním a je jich trochu nedostatek..

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Panda


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

absolutně bez problému..

praktičnost
8

velmi dobré obestavění prostoru, prostornost, na druhou stranu nedělené zadní sedadlo, a užší interiér.

prostornost
8

to samé viz. shora

jízdní vlastnosti
8

velmi dobré, na hrbolech odskakování zadní nápravy jako u většiny vozidel této třídy.

jízdní komfort
9

dobré odtlumení nerovností, pohodlné sedačky, nastupování, kultivovaný motor,

provozní náklady
0

velmi dobrá spotřeba 6,1l/100km, dobrá cena náhradních dílů

náhradní díly
8

dobrá dostupnost, nízké ceny náhradních dílů

výkon motoru
7

alespoň nová verze s 51 kw by bodla:-) ale jinak spokojenost, věděl jsem do čeho jdu.

spotřeba
10

očekával jsem cca 8 litrů, reálná o dva litry nižší..

hlučnost motoru
8

velmi dobrá kultivovanost, od 3500ot. je však více slyšet, což nevadí, má sympatický zvuk.

kvalita sedadel
8

dobrá, nevadilo by výraznější bční vedení.

brzdy
10

jedním slovem výborné, kotouče na všech čtyřech kolech, vpředu vzduchem chlazené.

zavazadlový prostor
9

na mini velmi slušný objem 220l.


Více o modeluFiat Panda 169 (od 2003)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase horkokrevný Jihoevropan

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase…

Nekonečně dlouhé nohy, smyslné rty a poprsí jako by modeloval sám Leonardo Da Vinci (†67)! Takhle v italském…

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si ale jen přes Wi-Fi

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si…

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím Wi-Fi, návrh ve…

 

iSport.cz

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají Crosby, Stamkos, Toews a další hvězdy NHL?

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají…

Tohle tu ještě nebylo! O fotbalových partnerkách se toho napsalo už hodně, ale zámořský web TheSporter dal…

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se McDavid. Soupeři i nadával

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se…

Profík na ledě a profík v šatně, to je úděl sportovní superstar. Ale někdy to zkrátka klouzne každému. Connor…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod názvem Čistý komín

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod…

Je to jen pár dní, co si národ dělal legraci z vymyšlené aplikace na udávání sousedů. Aplikace Bonzačka však…

 
 
reklama