Recenze

9 Majitel

Lancia Delta Lancia Delta 1,4 T Gold

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Delta, foto 1 Lancia Delta, foto 2 Lancia Delta, foto 3 Lancia Delta, foto 4 Lancia Delta, foto 5 Lancia Delta, foto 6 Lancia Delta, foto 7 Lancia Delta, foto 8
Lancia Delta, foto 9 Lancia Delta, foto 10 Lancia Delta, foto 11 Lancia Delta, foto 12 Lancia Delta, foto 13 Lancia Delta, foto 14 Lancia Delta, foto 15 Lancia Delta, foto 16 Lancia Delta, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Delta Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:24000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Kvalitně zpracované, pohodlné auto a pohledné auto (subjektivně), které chytne za srdce..

Silné stránky

vnitřní prostor, posuvná zadní lavice, pohodlné sedačky, výborný turbomotor , přesná převodovka, pohodlné odpružení, odhlučnění, i v základu kvalitní rádio.

Slabé stránky

Přitahuje pozornost a z toho bohužel vznikají úmyslné či neúmyslné škrábance, nepřehledná karoserie, horší opěrky hlavy, absence některé výbavy.. Již jsem musel z důvodu poškrábání klíčem lakovat zadní díl u nádrže, přední dveře od ťukance na parkovišti..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

I přes mé velmi nízké očekávání v celku v pohodě (absolvována jen první servisní prohlídka)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V pohodě, nic jsem neočekával, nebyl jsem tedy zklamán. Prodejce odpovídá současné úrovni dealerství Fiat/Alfa/Lancia. U našich dealerů prostě musíte něco vydržet..Abych nehanil, byla mi nabídnuta zkušební jízda, zapůjčení vozu i srovnání s jiným vozem.

Lancia Delta

V létě minulého roku jsem pojal myšlenku na nákup nového benzínového hatchbacku nižsí třední třídy pro dojíždění do práce (cca 15km). Vzhledem k tomu, že jsem odjakživa jezdil italskými vozy, chtěl jsem se porozhédnout, zda někde něčíhá lepší nabídka, původně jsem měl v hledáčku Fiat Bravo 1,4T 120 PS, nicméně jednalo se v té době o starší model a tak jsem se jal prohlédnout i konkurenty. Zároveň jsem věděl, že za auto nechci dávat více jak 400 tis. Kč. Postupně jsem shlédnul vícero konkurečních vozů (VW Golf, Kia Ceed, Mitshubishi ASX, Peugeot 308, Renault Megane, Mazda 3) a nakonec stejně skončil u dealera Fiatu. Ten měl jako převáděcí vozidlo právě mnou popisovanou Deltu. Při našem rozhovoru, kdy jsem trval na (novém) Bravu, mi řekl, že si je mohu projet obě a porovnat obě auta a že on osobně by dal přednost předváděcí Deltě (samo, že proto, že by se jí jinak nezbavili, kupců na tohle auto je velmi málo:-)). Projel jsem si tedy obě auta a rozdíl byl opravdu markantní, byť obě auta měla stejný motor..Delta je delší, má delší rozvor, je naladěná více do komfortu a byť má technický základ právě v Bravu, moc se porovnávat nedala. Odhlučnění, odpružení, interiér a materiály, zakrytování prahů a podvozku,to se opravdu přísliš srovnávat nedalo. Za Bravo bych dal celkem 400 tkč v mnou požadované výbavě, za rok starou Deltu s 12 tkm si prodejce účtoval cca 330 tkč.

Po krátkém váhání jsem si skutečně Deltu odvezl a myslím, že jsem udělal dobře, byť jsem musel zkousnout některé ústupky ve výbavě. Delta je designem krásné auto (uznávám, velmi subjektivní), má pěknou barvu a v kombinaci s chromovanými zrcátky a dvojitou koncovkou výfuku vypadá náramně dobře, však mnou kupované auto atakovalo cenovku jako nové 600tkč. Auto má najeto nyní cca o 12 tkm více a proto mohu sdělit své první dojmy soužití s touto kráskou..

První co mě na autě bezprostředně zaujalo je motor. Jednalo se o základní motor v nabídce a 120 PS a to ve mně moc důvěry nevzbuzovalo. Mám ještě druhé auto (Fiata Cromu 1,9 JTD) od uživatele Hitachi, která má 150 PS a trochu jsem se toho obával. Nicméně mé obavy byly liché. Motor je krásně tichý, má lineární zátah, rád se vytáčí, byť nemá žádnou výkonovou špičku (tak jako jiné euro turbomotory), jde lehce za plynem, výkon je dávkován plynule a ve spojení s přesnou šestistupňovou převodovkou se jedná o velmi dobré soužití. Auto je lehké, aerodynamicky velmi dobře udělané, takže ani ve vyšších rychlostech není slyšet aerodynamický hluk, tudíž vzhledem k tvaru a váze ve finále mé druhé auto s vyšším výkonem předčí. Byť Croma je na poměry třídy s tímto motorem velmi kultivovaná, pochopitelně na benzínový motor stále ztrácí. Výkonově je motor zcela dostatečný a nikdy jsem nedostatek výkonu zatím nepocítil. Na tachometrovou maximálku se dostává poměrně s klidem, byť největší elán má cca do 170km/h, které dosáhnete velmi lehce, pak je to již poněkud horší..

S tím souvisí ovšem jeden neduh a to jsou velmi dlouhé převody. Dvojka se dá vytočit na zhruba 105km/h, trojka sahá až ke zhruba 150km/h, čtyřka je schopna atakovat maximální rychlost..Při 100km/h auto točí cca 1900 otáček na nejvyšší rychlost, na pětku 2100 otáček, při dálniční 130km/h jsou otáčky hruba na 2500. Pro pohodovou jízdu to není problém, člověk se aspoň "neukvedlá", motor je příjemně pružný, nicméně nevím, zda to kolegové příliš nepřepískli. Reálně se 90km/h nedá jezdit na šestku, abyste zároveň neměl pocit, že motoru šíleně ubližujete, město ale zase vklidu odjete na čtyřku.. Motor se ideálně cítí kolem 2500-3000 otáček, což je téměř dieselový rozsah, to mě nutí se zamýšlet, kam době spěje a co vlastně chceme z benzínových motorů mít. Zátahem, spotřebou a celkovým dojmem však tenhle minimotůrek připomíná klasický 1,8- 2,0 litrový motor, což je do jisté míry vyznamenání pro linearitu výkonu, nicméně spotřebou se jedná o ekvivalent, úspora se koná opravdu pouze za klidné jízdy. Tak jako bylo mnohkrát popisováno, pokud nevyužíváte výkon motoru, je schopen jet zhruba o litr až litr a půl úsporněji než větší objemy, při využívání výkonu motoru se však karta obrací, při běžném použití je spotřeba srovnatelná. Emisní normy jsou však neúprosné a proto díky bohu za takový motor..Bůh ví, co nás čeká..

Pokud se jedná o pohodlí, je na tom Delta velmi dobře..Je výborně odhlučněná, plavně překonává příčné nerovnosti, díry na silnici filtruje velmi dobře (16" kola), interiér je i v základu jako obývák. Sedačky jsou velmi pohodlné, byť jsem si na ně musel zvyknout, nyní když přesednu např. do služební octávky, nemohu si zase zvyknout na ně, protože mi připadají tvrdé a nepohodlné (věc názoru). Auto má kvalitní audio s CD + MP3, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dálkové ovládání centrálu, ovládání rádia na koženém volantu, kompletní sadu elektronických pomocníků (ESP, ABS, ASR apod), LED denní svícení a LED zadní svítilny ( u auta z modelového roku 2009!), elektrická okna i zrcátka, hill holder, mlhovky s cornering funkcí, apod. nicméně některé prvky výbavy postrádám..A vzhledem k tomu, že jsem bral hotové auto bohužel nebyla možnost je doobjednat.. Hlavně mi chybí tempomat, který by byl vzhledem k charakteru motoru potřeba a dále by jízdu zpohodlnil, vyhřívané sedačky a xenony, snad ještě systém Blue and Me..Jinak jsem na výbavu nenáročný, takže to co tam je je pro mě dostačující. Co se mi velmi líbí, je bílé podsvícení celé přístrojovky v jednom tónu (ne jako u octávky rádio zelené, budíky bílé), podsvícení klik dveří a led noční osvětlení interiéru. Líbí se mi i důsledné čalounění interiéru, loketní opěrka, výplně dvěří, prostor na ruku ve dveřích, všechno je potaženo látkou a vyvolává pocit útulnosti.

Fascinující je cit pro detail..Chromovaná linka kolem oken končící znáčky Lancia, značky Lancia vryté do opěrek hlavy, příkladné slícování dílů (bez legrace), mohutná chromovaná maska a vzhled světlomětů byť bez xenonů, zadní led svítilny a velké brzdové světlo pod křídlem..V noci velmi pěkné..Cit pro detail je to, co to auto povyšuje právě vzhledem nad běžnou konfekci i koncernové bratry Fiat Bravo a Alfu Romeo Giulietta, která je zaměřením jiná, nicméně třeba lepší interiér, byť je Giu modernější auto, si troufnu říct najdete právě v Deltě..

Auto samozřejmě není žádné luxusní prémiové zboží, nicméně pocit luxusu navozuje velmi dobře, hlavně na palubě, kde se opravdu cítíte velmi pohodlně a uvolněně. Je znát technický základ v koncernovém bratříčkovi, ale ten je pro potřeba Lancie dále zdokonalen a vylepšen. Za cenu 600 tkč by auto bylo asi ekonomickým nesmyslem, za 330tkč se jedná naopak o výbornou nabídku, byť bylo lehce jeté.

Motor jezdí za cca 7 litrů a to auto opravdu nešetřím, jezdím svižně, protože k tomu motor přímo vybízí, podvozek rovněž. Na kvalitních silnicích je výborný, na velmi rozbitých cestách jsou při rychlejším průjezdu znát drobné nedostatky zadní nápravy, přeci jen stará Delta to rozhodně není..Už jen přeposilované řízení, byť jinak přesné, nedává příliš šancí na sportovní jízdu.. Jedná se spíš o auto,ve kterém nemáte ani chuť nikam spěchat, jen si zapnout kvalitní audio a v pohodě a pohodlně (byť třeba svižně) si dojet tam kam chcete..A o tom asi Lancie má dnes být..

Co o autě říct v souhrnu? Jedná se o kvalitně postavené auto, kde nic nevrže, materiály jsou na úrovni a hlavně výborně funguje jako celek. Můžete s ním jezdit vě městě (posilovač City), stejně jako brázdit se super spotřebou delší cesty. Po faceliftu bylo dopilováno odpružení a podvozek a auto konečně dostalo ten feeling, který mělo mít od počátku. Jedná se i vzhledem k bazarovým cenám o velmi dobrou alternativu zavedeným konkurentům. Není pro vyznavače sportovní jízdy, je pro ty, co se chtějí odlišit, chtějí mít něco poněkud jiného než denně potkávají na silnici a přitom neslevovat z nároků na pohodové, pohodlné, spolehlivé a velmi pěkně vypadající auto.

Abych jen nechválil..Některé věci jsou dost nelogické..Například kožený volant ano, ale páka ruční brzdy a řadící páka ne..Hlavice řadící páky je sice možná efektní, ale příliš velká a nepříliš dobře se držící. Opěrky hlavy jsou sice fajn, ale jsou na opření hlavy celkem nepohodlné. Hůře se otevírá víčko nádrže (je nutné hodně zatlačit), auto má nepřehlednou karoserii, zejména předek, kde je velký převis a pak boky karoserie (díky za velká zrcátka), zrcátko u řidiče se při vyšších rychlostech chvěje, loketní opěrka by mohla být výše (nebo aspoň polohovatelná do výšky). Auto má velmi málo odkládacích prostor ( kapsy ve dveřích, velká přihrádka u spolujezdce a tím to končí).Auto má také vysoký nakládací práh u zavazadlového prostoru, ale to je dané typem karoserie. Je velmi nízké, pod nárazníkem vpředu je další plastový díl, který snižuje světlou výšku. V kombinaci s dlouhým převisem se těžko parkuje u obrubníku. Auto má na můj vkus poměrně měkký lak, přední kapota i díky sklonu již má některé oděrky od odlétávajících kamínků.

Ani servis Vás nezruinuje..Servisní prohlídka s výměnou oleje a filtrů, svíček a tyček stabilizátoru, které vyměnili na mé přání, byť podle nich staré byly OK, vyšla na cca 6 tkč s daní, na servis se jezdí po 30 tkm nebo dvou letech.

Bohužel Lancia mizí v propadlišti dějin..těžko říct, zda se jedná z hlediska koncernu Fiat o správný krok nebo ne, nicméně pokud byla Lancia zanedbávána tak dlouho jako byla, těžko se dal čekat jiný výsledek. Třeba někdy dojde k jejímu oživení, jako luxusnější odnože automobilky Fiat, tak jako tomu bylo v dobách nedávno minulých. Auto jsem s tím kupoval a byl jsem si vědom, že automobilka končí. Nicméně i to pro mě bylo zajímavé..Vyzkoušet poslední původní italský model této kdysi velmi slavné značky..A rozhodně nelituji..


 


Další vozy Lancia Delta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

vzhledem k novému autu bych to očekával..

praktičnost
10

do kufru se vleze kočárek, posuvné zadní lavice, zvětšení kufru či prostoru pro nohy boduje..šírka a délka interiéru v rámci poměrů nižší střední třídy výborné

prostornost
10

viz komentář výše

jízdní vlastnosti
10

jedná se o poměrně lehké auto, lehký motor nad přední nápravou, i když je vzadu je torzní tyč, auto neposkakuje a je naladěno hezky na komfort, dobře však drží stopu

jízdní komfort
10

po faceliftu se velmi zlepšil..výborné odhlučnění (skla, podběhy, motor)

provozní náklady
9

První servisní prohlídka stála cca 6000,- Kč, spotřeba se při svižném stylu drží na sedmi litrech, nízké pojištění, takže dobré.

náhradní díly
10

zatím jsem nepotřeboval, spousty jich je unifikovaných s Fiatem Bravo, dostupnost tudíž bez problému

výkon motoru
10

postačuje, není to žádný drak, ale na pohodovou jízdu a svižné předjíždění je vždy výkonu dost. Maximální rychlosti dosahuje vcelku s přehledem (dle tacho)

spotřeba
10

dálkové jízdy s občasným předjetím 6,2l, čistě město 7,5l, podíl mimoměsto 60% a město 40%, 6,9l, jízda mimo město svižnější 7l, dálnice 7,2l +- 140km/h, okresky s využitím potenciálu motoru 7,9l

hlučnost motoru
10

výborné odhlučnění..

kvalita sedadel
9

dobrá, jen ty opěrky..dobré boční vedení, bederní opěrka..

brzdy
10

velmi účinné.

zavazadlový prostor
10

385-465 litrů dle posunuté zadní lavice, nikdy jsem nepotřeboval více (i s jedním miminem)


Více o modeluLancia Delta (2008-dosud)
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 





Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…