Diskuse

Mitsubishi Outlander (2017)

9.11.2017

Obrovské kombi, délka 470 cm.

 

Mitsubishi (Zetti)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 26.11.2017  14:03

    Hezky pěkně

    Zkus pak změřit pružné zrychlení...třeba 80-160.
    • 01 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 27.11.2017  11:25

      « Re: Hezky pěkně

      160 tezko. To auto je v normalnich rychlostech tiche jako luxusni limuzina. Tedy neplanuju s tim jet pres 130. A druhy problem je, ze obecne nemam rad dalnice. Klidne pojedu po okresce 2 nebo 3. tridy o hodinu dyl, nez po jakykoliv pojebany dalnici nebo jiny dvouproudovce.
      • 00 Reagovat !

        foto martinw

        martinw 14.12.2017  12:27

        « Re: Re: Hezky pěkně

        Dalnice nemusi mit clovek rad aby je mohl pouzivat, nekdy dokonce musi :-)

        Me tahle generace neprijde jeste technicky vychytana, ale verim ze muze slouzit dobre ty kratke pojezdy okolo 30 - 40km to proste zvladne paradne, jen musite mit kde nabijet pres noc.

        Tesim se na novou generaci hybridniho CR-V ktera by mela prijit pristi rok do evropy.
        • 01 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 15.12.2017  06:57

          « Re: Re: Re: Hezky pěkně

          Tohle je trochu usmevne. Mitsubishi je fabrika se stoletou tradici a 50letou praxi v elektromobilech. Outlander PHEV ma napriklad patentovany podvozek AYC s elektronicky rizenymi diferencialy prevzaty z Mits. Evolution (skoro 20 let). O tom se vetsina testu ani nezminuje. Funkci AYC najdes na internetu.

          Samozrejme je kde nabijet, dokonce je auto naprogramovany na casy HDO (drive nocni proud v nizkem tarifu), jinak by PHEV postradal smysl. Je to auto urcene pro preferovani kratkych jizd s moznosti prakticky neomezeneho dojezdu v civilizaci.

          Jedna z vychytavek Outlandera je treba hlidani kvality benzinu. Vyrobce vi, ze Evropa pouziva prisady, ktere zkracuji jeho zivotnost. Predepisuje tankovani min 15 litru benzinu behem tri mesicu a taky si to elektronicky hlida.

          CRV co jsem se koukal neni plug-in hybrid, ale hybrid. Je potreba to rozlisovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 15.01.  07:07

    fandim ale

    Zaujimave info o spravani hohoto hybridu, ale letne gumy v januari, naozaj?
    • 00 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 15.01.  07:46

      « Re: fandim ale

      Diky. K tem pneu. Mam vlastni mozek, nepotrebuju legislativni aplikaci. 2mio km a posledni bouracka z vlastni viny v roce 79 spolu s timhle autem mi k tomu dava podle mne opravneni.
      • 10 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 15.01.  09:37

        « Re: Re: fandim ale

        Tak ak si v zime môžeš povedať - dnes nasnežilo/je poľadovica nechávam auto doma - tak ok dá sa jazdiť na letných. Ja napríklad chodím na Paha-SK bez ohľadu na počasie a neviem si predstaviť robiť to na letných gumách - to by bol hazard. Ono 4WD ti bude pri brzdení na dve veci... A hlavne mi nejde do hlavy, keď môžeš dať mega za auto a 20 000 na gumy (zas ti dlhšie vydržia letné) nedáš... ;-\

        Príklad brzdenie zo 45km/h = +20m pre letné pneu
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 15.01.  10:10

          « Re: Re: Re: fandim ale

          To je proste. Nejezdim na SK, vlastne mimo Prahu jezdim velmi malo. To neni jen 20 tis, to je bud sada disku, nebo neustale prehazovani. Dale skladovani a manipulace s nima.
          Se snehem a ledem se potkavam velmi zridka a skutecne vetsinou nemusim jet kdyz nechci. A tady mas odkaz na gumy z myho Eva jak vypadaly po peti letech [odkaz] Spis mam strach z neumetelu na zimnich gumach ktery si myslej ze auto jezdi jako v lete.
          Az sjedu tyhle gumy, skocim do nejakych celorocek. Jojo, nechapu jak jsme mohli prezit bez detskych sedacek, zimnich gum, cyklistickych prileb. Pust si video v recenzi.
          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 15.01.  12:53

            « Re: Re: Re: Re: fandim ale

            No ved presne cca 20000 na sadu diskov potrebuješ gumy zoderieš tak ci tak.
            A teraz k argumentu ako sme mohli prežiť: ideš po snehu pred tebou auto na zimných gumach začne prudko brzdiť a tvoja brzdna drahá je tak 2 krát dlhšia ako jeho. Takisto sú super opatrní sviatocni soferi ktorí si to v zime valia 60 po ceste prvej triedy lebo majú letne gumy a za nimi kolóna... a hneď je kopa nebezpečných situácii na svete.
          • 00 Reagovat !

            foto vondry87

            vondry87 15.01.  15:29

            « Re: Re: Re: fandim ale

            Tak jestli máš doma ještě jedno auto na zimních a s tímhle vyjíždíš jen za hezkého počasí, tak bych to chápal, jinak je to nerozum. Jinak cena skladování a přezouvání mi přijde ve vztahu k ceně vozu směšná. Celoroční pneu se rychleji sjedou a jsou dražší, takže provozování oddělených sad pneu bez kompromisů vyjde podle mě cenově přibližně stejně.
            • 00 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 15.01.  16:52

              « Re: Re: Re: Re: fandim ale

              Nejhorsi je smrt z vydeseni. Manza mela na ASX celorocky CrossClimate a nemely chybu. Na Outlanderu PHEV vydrzi gumy az 50K. Je to rozlozenim sil a omezene brzdeni mimo rekuperaci. Dve sady gum jsou pro auto s dokonalym podvozkem a mym najezdem nesmysl
              Ja si vzpominam asi pred 10 lety s Hondou CRV na zimnich kolech dalnice zasnezena ze nebylo videt kde jsou okraje. Jedu zpusobne jako vsichni poplasenci nejakejch 80, 90, kdyz se za mnou objevi svetla velkyho auta, nebo spis zlutyho autobusu. Predjel mi dost razantne a ja si rek, hele kdyz on (na letnich pac autobusy neprezouvaj), tak ja muzu na zimnich taky. Tak jsem s odstupem jel za nim, predjeli jsme vsecky "slusny" osobaky a v klidu dojeli do Prahy.

              Jak rikam nejhorsi je smrt z vydeseni. Prezouvat se nebude i kdyby ste mi strasili kriminalem.
              • 00 Reagovat !

                foto Rasto

                Rasto 15.01.  17:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: fandim ale

                Ako celoročné beriem ak malo najazdis a motas sa pri Prahe ale letné to je blbosť - jasne po rovine v 100 to tomu autobusu šlo - ale nerozumiem o čom to vypovedá?

                A lepšie zakončenie by bolo: prezuvat sa nebude aj keby som mal zajtra búrať ;-)

                Lebo ty si sa rozhodol, že to je zbytočné a reálne argumenty ťa nezaujímajú.
                • 00 Reagovat !

                  foto Zetti

                  Zetti 15.01.  17:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fandim ale

                  Neboural sem 39 let, nevim proc by sem mel s tim zacinat. Z toho skoro 20 let na letnich i v zime a to nepocitam ze toho mraky bylo profesionalne i s karavany, ktery sem stahoval z nemecka nebo holandska. V lete nebo na snehu nebo ledu. Ucis ptaka litat a zacina to byt trapny, tak se nezlob kdyz uz nebudu na tohle tema reagovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 17.01.  21:43

    Topení

    To vážně jezdíš teď v zimě bez topení s pootevřenými okny, nebo nastavenou klimou na 17,5 st.??? To je trochu... divné :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 18.01.  06:39

      « Re: Topení

      Jak vidis jen kratke trasy. Kdyz jedu dal, topeni poustim. Vylezat z vyhrateho auta do mrazu taky neni zadna hitparada. Vychozi teplota z garaze je 8 st. V bunde je to uplne v pohode, aspon se nemusim prevlikat. Navic je to vsechno kvuli zvedavosti. Proste chci vedet (ted) jak to funguje.

      17,5 stupne je svetrova teplota, shodou okolnosti mam v jednom dome 17 stupnu. Je to malo pouzivane, jen se v nem temperuje a topi jen kdyz je to treba. Pokud ale do nej prijdes zvenku, sundavas bundu. Nejsem poseroutka, jezdim i na 4 kolce i v mrazu i na snehu, to je velka zabava, potkavam se i s enduristama, ty taky nekoukaj na to kolik je venku stupnu. Proste se primerene obliknou a hotovo.

      Nakonec jeste doplnim, auto ma vyhrivany volant i sedacky.
      • 00 Reagovat !

        foto Jetty

        Jetty 18.01.  18:52

        « Re: Re: Topení

        Tak psal jsi o přesunu na 50km, to už není zas tak krátká trasa, jako když jedeš pro rohlíky... ;)

        Ohledně volantu a sedaček už si nedělám iluze, že bys je při přesunu zapínal - to jsou pověstní žrouti el. energie.

        Ale ok, ať ti to šlape :yes: ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 19.01.  07:02

          « Re: Re: Re: Topení

          Zkousim, testuju, merim. To nese urcity diskomfort. Ze topeni bere energii jsem vedel, ze to je pres 6kW, to se nikde nedoctes. Je to zaroven varovani pro zajemce o cisty EV. Tam je to o tom kam dojede.

          A ted drobet k technice. V prodejni siti dostupny vyhrivany potah ma pri 12V spotrebu nekde kolem 100W, to se odvodit od pojistky 8A. U sedacek to nebude o moc jine. Myslim ze vidis ten rozdil topeni 6000 (pri 350V) a potah 100W pri 12V, u volantu to bude podobne, protoze vyhrivane sedacky a hefty maji i motorky s baterkou 12 - 20Ah. To vyhrivane sedadlo v mym aute ma docela dlouhy nabeh, volant hreje behem par minut.

          Ale nemusis si opravdu delat starosti o tom co zapnu nebo ne. Diky za posledni radek a taky za inspiraci k zmereni spotreby vyhrivane sedacky a volantu. To mi taky zajima.
  • 00 Reagovat !

    foto Mysak

    Myšák 05.02.  18:11

    Topení a rekuperace

    Zdravím, PHEV máme od srpna. Celkem spokojenost. Nepříjemnosti začal až s chladným počasím. Pravda speciální auto potřebuje trochu jiné ovládání. Bydlíme kousek od města a jezdíme v týdnu na elektřinu. Pomocné topení reaguje poměrně pozdě. Buď před odjezdem přes telefon zaktivujete topení na cca necelých 10 min, otevřením dveří se funkce vypne, nebo požadavkem na vyšší teplotu za jízdy aktivujete spalovací motor i když chcete jet na elektřinu. Co je nepříjemné, i přes minimální nastavení cirkulace vzduchu popř. i při uzavřeném okruhu, pocit chladného průvanu v autě. Do města jsme před tím používali novou Mazdu 2 a ta topila již pár stovek metrů od domu a to stála ve vjezdu do garáže. Myšák stojí v temperované garáži 12 st. C a když se nepředehřeje tak spíš chladí. Co ale vůbec nepochopím, je to, že i při dlouhých cestách, kdy pracuje benzínový motor, musím po nějaké chvíli zvyšovat požadovanou teplotu, aby byl pobyt v kabině příjemný. Rozhodně jinak než u dieslu, kterého jsme před tím měli.
    A ty páčky pod volantem používám, neboť nastavením např, B0 se dociluje setrvačného pohybu vozidla, což výrazně ovlivňuje spotřebu v rovinaté krajině a někdy to kombinuji s voličem. Zařazovat neutrál za jízdy nedoporučuji, zkusil jsem to před křižovatkou a opravdu se v autě něco zpouzí. Při zapnutém tempomatu B 0+1 nefunguje.
    Po dálnici lze docilovat různých spotřeb. Záleží na tom jak spěcháte a kam až jedete bez nabíjení. Jde to za 5,2 litrů i za 8 l při zásadním překročení povolené rychlosti blížící se maximálce. Velmi příjemné je zrychlení ve vysokých rychlostech při předjíždění, žádný hluk a přitom zátah. Motor je slyšet při nižších rychlostech,když chcete nechat na křižovatce všechny za sebou. Nebo když generujete elektřinu při malé rychlosti.
    V letním režimu do konce listopadu jsem měl dlouhodobou spotřebu 2,3 l na 100 km a k tomu elektřinu. Celkem jezdím za 1,18 Kč za km. Uvidím co s tím udělá zima.
    A protože mám čip od ČEZ, taky jsem si uvědomil, proč čistě elektrické rodinné auto dnes ještě ne. Když se přede mnou sešli na dobíječce dvě Tesly s plánem dobíjet každá nejméně hodinu, odjel jsem. Na to nemám trpělivost. I když jim fandím. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 06.02.  06:28

      « Re: Topení a rekuperace

      Ahoj,
      nemuzu souhlasit s tim ze auto po startu netopi, podle mne topi, ale pokud jedes na eko, tak je snizeny nejen vykon motoru ale i nabeh topeni. Zkus se rozjet bez eko a uvidis.
      S pocitem chladu pri delsi jizde souhlasim, ale podle mne to zpusobuje automatika. Topeni clovek vnima pocitove. Tedy automatika hreje naplno do doby nez se interier ohreje a pak se intenzita ohrevu snizi a tim vnimani teploty foukaneho vzduchu. Telo vnima chladnejsi proud jako pocit ochlazeni. Je to stejne, jak kdyz se prijde z chladu do zimy a naopak. Da se to eliminovat ohrevem volantu nebo prostym pridanim. U ASX to bylo naopak, bylo treba zapnout topeni naplno a pak postupne ubirat.

      Ja auto nepredehrivam, predehrev bere energii z baterie, nelze cerpat ze zasuvky. Vcera jsem jel na farmu pro mliko, cela cesta na elektrinu. Zpet to mam 12 km, ale dojezd baterie i pri eko rezimu byl jen 8. Pokud se vypne topeni, auto bylo jiz nahrate, dojezd okamzite naskoci na 12. To topeni skutecne zere kolem 30% kapacity baterie.

      Tak zdravim nevim kam z Prahy vychod.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…