Recenze

1 Majitel

Mitsubishi Outlander PHEV

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Outlander, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta outlander-phev Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:350 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 3

Popis vozu

Obrovské kombi, délka 470 cm.

Silné stránky

Určitě technika. Složitý jak atomová elektrárna někde psali, to je

Slabé stránky

Horší komunikace s mobilem, zejména slibované sdílení aplikací

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nebyl zatim

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné. Vstřícné jednání, velká sleva, dokonalé zaškolení

Jak jsem k elektromobilu přišel

Někdy vloni jsem se svez v elektrickým béčku a pocit byl perfektní. Musím říct, že mám najeto přes 2 mio kilometrů s asi 40 autama. Poslední bylo Mitsubishi Evo X. Prostě se člověk na silnici vydovádí, až hledá spíš klid a pohodlí. A to elektromobil dává na 100%. Zpátky k tomu béčku. Jízdní vlastnosti super, akcelerace v kombinaci s tichem uvnitř. Jenže béčko mělo deklarovaný dojezd magických "až" 200 km a my při zkušební jízdě 12 km spotřebovali 30% kapacity baterie. Prostě tudy cestry nevede. Tak jsem různě pokukoval. Samozřejmě je synonymem elektromobilu Muskova Tesla, ale Tesla se mi nelíbí ani vzhledově, ani designově ani zpracováním. Navíc já mám vnitřní limit za nové auto nedat víc než mega. BMW i3 se mi nelíbí velikostí ani designem, Kia Soul, Ioniq a další jsou překopávky spalováku na EV. Klasický hybrid Prius jsem zkoušel, je to takový gumový a u všech mi vadila převodovka. Outlander ji nahradil japonsky dokonale. Chybějící točivý moment nahradil dalším elektromotorem a pokud i toto je málo, pomůže přímým pohonem přední nápravy ještě dvoulitrový spalovák. Mimo rozjezd od nuly to auto jede relativně jako čert. Tedy Outlander je třímotorový tank. V letošním roce se tu objevila akční nabídka aut Mitsubishi ke stému výročí. Sleva na auto byla kolem 200K a ve výbavě není kromě metalízy co doobjednat. Jak jsem řek, kupuju auto do mega a tak jsem drze nabídl 6 devítek na skladovku, kterou nikdo jiný nechtěl. Za týden jelo auto domů, stovku do mega jsem nechal jako dýško.

Předvedení auta trvalo nekonečně dlouho od oběda do tmy. Stejně si z toho moc nepamatuju, nechávám jiné auto na protiúčet a sedám do PHEV a mažu domů. Spoléhám na seznámení se s návodem, ale to ještě nevím, že má asi 1000 stran. Z autosalonu máme nabito a 10 litrů benzínu. 10 litrů benzínu je absolutní minimum co má v nádrži na 45 litrů zbýt. Po pár kilometrech stavím u benzínky a dotankuju oblíbenou Vervu 100. Dávám jí úplně do všeho od motorovky přes 4kolku až po auta. Před sebou asi 120 km, za chvíli vyprchá z baterie veškerá šťáva a auto si začíná dělat co chce. Spíná si motor, ten dobíjí baterie, nebo pohání přední nápravu. Zapíná a vypíná a to se mi vůbec nelíbí. Kudy a kam proudí energie ukazuje přehledně displej. Auto má několik jízdních módů a 5 stupňů rekuperace, ne 6, vlastně 7 a když počítám brzdu tak 8. 6 stupňů se ovládá pádly, sedmý rekuperuje i při déčku. Pokud chci využít kinetickou energii, musím přehodit na neutrál. Auto při přepnutí pípá, moc se mu to nelíbí. Ale pak ztichne a jede jako když vítr šumí údolím. Pod rádiem je tlačítko eco, co dělá nevím, ale myslím, že trochu omezuje intenzitu akcelerace. Za voličem RND je tlačítko EV pro čistě elektrický mód. Pokud dochází šťáva, je tam jen pro ozdobu. Pak jsou ještě dvě tlačítka SAVE a CHRG. Tlačítko SAVE je pro paralelní hybridní mód. Tedy když se stiskne SAVE, prakticky to není žádná změna. Motor zapíná, vypíná jak se mu zachce, resp podle toho jestli auto táhne nebo jede z kopce a to je to co se mi nelíbí. Každý ví, že na prohřátí motoru je potřeba ujet 10-15 km a tak přepínám na CHRG. Motor běží pořád, dobíjí baterii do plusu (na rozdíl od SAVE) a za chvíli slyším, jak se otáčky stabilizují. Motor se ohřál, přestalo běžet elektrické topení, které ohřívá vodu místo motoru a na baterii postupně stoupají dojezdové kilometry. Když jich je víc, než zbývá domů, vypínám CHRG a přepínám na EV.

Ekonomika EV provozu. Moc mi zajímalo jaká je pravda s nabíjením. Na jednom EV fóru se EV vychvalují do nebes,spousta věcí se nejeví reálně. A taky není. Při venkovní teplotě aktuálně 5°C a vnitřním vytápění na 21°C mám při eko provozu dojezd na akumulátor kolem 32 km namísto deklarovaných "až" 52. Akumulátor se nabíjí kolem 5,5 hodiny při 10A. Asi 9,5 A je počáteční proud, který ke konci nabíjení klesá asi na polovinu. Celková spotřeba nabíjení je kolem 10kWh. Při naprogramování nabíjení běhen NT (HDO) mi vychází čistá cena 1,85 CZK na kWh. To odpovídá asi 2,20 včetně DPH. Pokud spotřebuju 10 kWh pro dojezd 32 km vychází mi asi 22 korun na 32 km, což je teoretických 70 korun na 100 km. Z tohohle pohledu bych doporučil hodně střízlivý výpočet při nákupu čistého EV. Baterka je teď nová, ale dá se předpokládat časem pokles kapacity. Zase jsem si vzpomněl na dojezd Mercedesu B namísto deklarovaných 200 km sotva 50. Svůj díl z dojezdu spolkne i klimatizace nebo topení.

Papírová hodnota akcelerace z nuly na 100 je někde kolem 11s. To vypadá jako lenoch, ale skutečnost je trochu jinde. PHEV má evidentní problém s počátečním rozjetím z nuly zejména do kopce. Při prudkém sešlápnutí plynu se spustí i přední motor, který pomáhá přímo přední nápravě. Tady je absence převodovky a skoro dvě tuny hmotnosti trochu znát, ale kolikrát potřebuješ jet z nuly ausgerechnet až na 100. Co ztrácí na kinetice v počátku, o to živější je v bežném provozu. Je to jednoduchá matematika. Pro předjíždění, vmáčknutí se do řady plyn reaguje rychle bez prodlevy. Solidní akcelerace je znát už za zpomalovacím prahem. Před ním zapnu rekuperaci, abych zpomalil bez šlápnutí na brzdu a za ním i lehké sešlápnutí plynu nechá za sebou i auta s mnohem lepším papírovým zrychlením. Podle mne, to musím ještě zkusit tu počáteční akceleraci ovlivní i stav nabití baterie, pokud je baterie prázdná nebo skoro prázdná, není odkud energii pro rozjezd brát. Pokud energii má, slušně srovná i obsah kufru. Mám najeto 600 km, to je na konkrétní tvrzení brzy. Mimochodem z té prvně natankované nádrže mám ještě asi tři čtvrtiny, většina denních jízd se vejde do těch elektrických 30 - 40km a to nepočítám tu benzínovou stovku na cestě z autosalónu.

Konektivita v Outlanderu má tři možnosti, aspoň víc jsem neobjevil. Samozřejmě BT telefon s kompletním načtením kontaktů, WIFI připojení pro ovládání topení, klimy nebo nabíjení a sdílení aplikací Android nebo iPhone. iPhone nemám, nezkoušel jsem. Sdílení aplikací Android je trochu komplikované, protože Google si nepřejě používání pro Česko. Musí se v účtu nastavit podporovaná země a nainstalovat apku Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice. Jakmile jsem přenastavil USA zpátky na Česko, tak se to přestalo zase sdílet. Na druhou stranu je displej dost důležitý na informace o provozu, že si Waze nechávám na sloupku v mobilu a na sdílení aplikací kašlu. Poslední aplikací je ovládání přes WIFI. Jenže wifi připojení si odmítá pamatovat heslo, dosah přes dvě zdi do garáže cca 15 m je nedostatečný a wifi se odpojí po každém přerušení signálu. V garáži mám jak v lednici i v létě, takže klimu zapínat nepotřebuju, topení mám dojem, ještě nevím, žere proud z baterky a nabíjecí časy mám pevně nastavené pro HDO. Tedy WIFI ovládání je po mne zase k ničemu. Užitečný je tedy jen BT telefonu. V autě se díky tichému běhu telefonuje perfektně, mobil pokud nepotřebuješ k navi apod může být uložen ve středové opěrce.

Pokračování příště.....

 

Novinky v recenzi

11.12.2017 14:46

Prvnich 1000 km

Spotreboval jsem pulku nadrze benzinu. Odhadem 20 litru. Mimo cesty z autosalonu jsem nejel trasu delsi nez 50 km. PHEV ma pro mne smysl.

9.11.2017 15:14


Další vozy Mitsubishi Outlander



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

nevím

praktičnost
6

Větší kufr než potřebuju, interiér, pohodlí

prostornost
6

Obrovský prostor před zadními sedadly

jízdní vlastnosti
6

Slušná akcelerace, mám málo najeto nevím

jízdní komfort
6

ticho, krásné ticho při provozu na elektřinu

provozní náklady
6

Těžko soudit, nabíjím baterii jak to jde

náhradní díly
6

Snad nebudou hned tak potřeba

výkon motoru
6

Výkon všech 3 motorů slušný

spotřeba
6

neměřím

hlučnost motoru
6

elektromotory jsou tiché, spalovák je slyšet.

kvalita sedadel
6

sedadla ok, spokojenost

brzdy
6

se moc nepoužívají brzdí se rekuperací

zavazadlový prostor
6

velký, veliký, větší než potřebuju


Více o modeluMitsubishi Outlander (2012-dosud)
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT – Oldschool, co neurazí Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT – Oldschool, co neurazí

Outlander patří k těm „nejsyrovějším“ SUV, jaká dnes…

Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

 





Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…