Recenze

1 Majitel

Mitsubishi Outlander PHEV

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Outlander, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta outlander-phev Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:350 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 3

Popis vozu

Obrovské kombi, délka 470 cm.

Silné stránky

Určitě technika. Složitý jak atomová elektrárna někde psali, to je

Slabé stránky

Horší komunikace s mobilem, zejména slibované sdílení aplikací

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nebyl zatim

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné. Vstřícné jednání, velká sleva, dokonalé zaškolení

Jak jsem k elektromobilu přišel

Někdy vloni jsem se svez v elektrickým béčku a pocit byl perfektní. Musím říct, že mám najeto přes 2 mio kilometrů s asi 40 autama. Poslední bylo Mitsubishi Evo X. Prostě se člověk na silnici vydovádí, až hledá spíš klid a pohodlí. A to elektromobil dává na 100%. Zpátky k tomu béčku. Jízdní vlastnosti super, akcelerace v kombinaci s tichem uvnitř. Jenže béčko mělo deklarovaný dojezd magických "až" 200 km a my při zkušební jízdě 12 km spotřebovali 30% kapacity baterie. Prostě tudy cestry nevede. Tak jsem různě pokukoval. Samozřejmě je synonymem elektromobilu Muskova Tesla, ale Tesla se mi nelíbí ani vzhledově, ani designově ani zpracováním. Navíc já mám vnitřní limit za nové auto nedat víc než mega. BMW i3 se mi nelíbí velikostí ani designem, Kia Soul, Ioniq a další jsou překopávky spalováku na EV. Klasický hybrid Prius jsem zkoušel, je to takový gumový a u všech mi vadila převodovka. Outlander ji nahradil japonsky dokonale. Chybějící točivý moment nahradil dalším elektromotorem a pokud i toto je málo, pomůže přímým pohonem přední nápravy ještě dvoulitrový spalovák. Mimo rozjezd od nuly to auto jede relativně jako čert. Tedy Outlander je třímotorový tank. V letošním roce se tu objevila akční nabídka aut Mitsubishi ke stému výročí. Sleva na auto byla kolem 200K a ve výbavě není kromě metalízy co doobjednat. Jak jsem řek, kupuju auto do mega a tak jsem drze nabídl 6 devítek na skladovku, kterou nikdo jiný nechtěl. Za týden jelo auto domů, stovku do mega jsem nechal jako dýško.

Předvedení auta trvalo nekonečně dlouho od oběda do tmy. Stejně si z toho moc nepamatuju, nechávám jiné auto na protiúčet a sedám do PHEV a mažu domů. Spoléhám na seznámení se s návodem, ale to ještě nevím, že má asi 1000 stran. Z autosalonu máme nabito a 10 litrů benzínu. 10 litrů benzínu je absolutní minimum co má v nádrži na 45 litrů zbýt. Po pár kilometrech stavím u benzínky a dotankuju oblíbenou Vervu 100. Dávám jí úplně do všeho od motorovky přes 4kolku až po auta. Před sebou asi 120 km, za chvíli vyprchá z baterie veškerá šťáva a auto si začíná dělat co chce. Spíná si motor, ten dobíjí baterie, nebo pohání přední nápravu. Zapíná a vypíná a to se mi vůbec nelíbí. Kudy a kam proudí energie ukazuje přehledně displej. Auto má několik jízdních módů a 5 stupňů rekuperace, ne 6, vlastně 7 a když počítám brzdu tak 8. 6 stupňů se ovládá pádly, sedmý rekuperuje i při déčku. Pokud chci využít kinetickou energii, musím přehodit na neutrál. Auto při přepnutí pípá, moc se mu to nelíbí. Ale pak ztichne a jede jako když vítr šumí údolím. Pod rádiem je tlačítko eco, co dělá nevím, ale myslím, že trochu omezuje intenzitu akcelerace. Za voličem RND je tlačítko EV pro čistě elektrický mód. Pokud dochází šťáva, je tam jen pro ozdobu. Pak jsou ještě dvě tlačítka SAVE a CHRG. Tlačítko SAVE je pro paralelní hybridní mód. Tedy když se stiskne SAVE, prakticky to není žádná změna. Motor zapíná, vypíná jak se mu zachce, resp podle toho jestli auto táhne nebo jede z kopce a to je to co se mi nelíbí. Každý ví, že na prohřátí motoru je potřeba ujet 10-15 km a tak přepínám na CHRG. Motor běží pořád, dobíjí baterii do plusu (na rozdíl od SAVE) a za chvíli slyším, jak se otáčky stabilizují. Motor se ohřál, přestalo běžet elektrické topení, které ohřívá vodu místo motoru a na baterii postupně stoupají dojezdové kilometry. Když jich je víc, než zbývá domů, vypínám CHRG a přepínám na EV.

Ekonomika EV provozu. Moc mi zajímalo jaká je pravda s nabíjením. Na jednom EV fóru se EV vychvalují do nebes,spousta věcí se nejeví reálně. A taky není. Při venkovní teplotě aktuálně 5°C a vnitřním vytápění na 21°C mám při eko provozu dojezd na akumulátor kolem 32 km namísto deklarovaných "až" 52. Akumulátor se nabíjí kolem 5,5 hodiny při 10A. Asi 9,5 A je počáteční proud, který ke konci nabíjení klesá asi na polovinu. Celková spotřeba nabíjení je kolem 10kWh. Při naprogramování nabíjení běhen NT (HDO) mi vychází čistá cena 1,85 CZK na kWh. To odpovídá asi 2,20 včetně DPH. Pokud spotřebuju 10 kWh pro dojezd 32 km vychází mi asi 22 korun na 32 km, což je teoretických 70 korun na 100 km. Z tohohle pohledu bych doporučil hodně střízlivý výpočet při nákupu čistého EV. Baterka je teď nová, ale dá se předpokládat časem pokles kapacity. Zase jsem si vzpomněl na dojezd Mercedesu B namísto deklarovaných 200 km sotva 50. Svůj díl z dojezdu spolkne i klimatizace nebo topení.

Papírová hodnota akcelerace z nuly na 100 je někde kolem 11s. To vypadá jako lenoch, ale skutečnost je trochu jinde. PHEV má evidentní problém s počátečním rozjetím z nuly zejména do kopce. Při prudkém sešlápnutí plynu se spustí i přední motor, který pomáhá přímo přední nápravě. Tady je absence převodovky a skoro dvě tuny hmotnosti trochu znát, ale kolikrát potřebuješ jet z nuly ausgerechnet až na 100. Co ztrácí na kinetice v počátku, o to živější je v bežném provozu. Je to jednoduchá matematika. Pro předjíždění, vmáčknutí se do řady plyn reaguje rychle bez prodlevy. Solidní akcelerace je znát už za zpomalovacím prahem. Před ním zapnu rekuperaci, abych zpomalil bez šlápnutí na brzdu a za ním i lehké sešlápnutí plynu nechá za sebou i auta s mnohem lepším papírovým zrychlením. Podle mne, to musím ještě zkusit tu počáteční akceleraci ovlivní i stav nabití baterie, pokud je baterie prázdná nebo skoro prázdná, není odkud energii pro rozjezd brát. Pokud energii má, slušně srovná i obsah kufru. Mám najeto 600 km, to je na konkrétní tvrzení brzy. Mimochodem z té prvně natankované nádrže mám ještě asi tři čtvrtiny, většina denních jízd se vejde do těch elektrických 30 - 40km a to nepočítám tu benzínovou stovku na cestě z autosalónu.

Konektivita v Outlanderu má tři možnosti, aspoň víc jsem neobjevil. Samozřejmě BT telefon s kompletním načtením kontaktů, WIFI připojení pro ovládání topení, klimy nebo nabíjení a sdílení aplikací Android nebo iPhone. iPhone nemám, nezkoušel jsem. Sdílení aplikací Android je trochu komplikované, protože Google si nepřejě používání pro Česko. Musí se v účtu nastavit podporovaná země a nainstalovat apku Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice. Jakmile jsem přenastavil USA zpátky na Česko, tak se to přestalo zase sdílet. Na druhou stranu je displej dost důležitý na informace o provozu, že si Waze nechávám na sloupku v mobilu a na sdílení aplikací kašlu. Poslední aplikací je ovládání přes WIFI. Jenže wifi připojení si odmítá pamatovat heslo, dosah přes dvě zdi do garáže cca 15 m je nedostatečný a wifi se odpojí po každém přerušení signálu. V garáži mám jak v lednici i v létě, takže klimu zapínat nepotřebuju, topení mám dojem, ještě nevím, žere proud z baterky a nabíjecí časy mám pevně nastavené pro HDO. Tedy WIFI ovládání je po mne zase k ničemu. Užitečný je tedy jen BT telefonu. V autě se díky tichému běhu telefonuje perfektně, mobil pokud nepotřebuješ k navi apod může být uložen ve středové opěrce.

Pokračování příště.....

 

Novinky v recenzi

5.4.2018 09:14

5000 kilometru

V nedeli prvniho dubna před delsi jizdou jsem mel na tachometru 4700 km a spalil jsem za celou dobu 5 mesicu asi 100 litru benzinu. Ten prumer mi kazilo několik dalkovych jizd vzdycky kolem 300 benzinovych km v jednom tahu. Posledni byla prave v nedeli a ja prestavam sledovat spotrebu, protože to uplne postrada smysl. Vsecko se odviji od stylu jizdy a hlavne topeni. V nedeli bylo venku asi 16 stupnu, slunicko prohrivalo karoserii a ja jel okreskovou pohodicku bez topeni při spotrebe kolem 5 litru na sto. Zpatky uz s topenim, vypnutym eko a po dalnici ještě za deste 150kou. Displej ukazoval 10 litru na sto. Hlavni zásada ekonomicke hybridni jizdy (SAVE) je

UDRZUJ BATERII NA 40% KAPACITY

Jedine tak se da naplno vyuzit cely vykon pro optimalni benzinovou spotrebu. Spotreba ale není hlavni prednosti pluginu, ale tou je komfort jizdy a neskutecne ticho. To auto je tak tichy, ze v obytne zone se lidi otaceji. To ticho se od takove almary jako je Outlander proste neda ocekavat. Kdyz je vypnute topeni, tak je slyset jen sustot vzduchu a odvalovani pneumatik.

MITSUBISHI – ZAPRACUJTE JESTE NA AERODYNAMICE

Diky nizke hladine hluku se da dokonale vyuzit solidni aparatura. Nezapomen si ji v nastaveni vyladit na svoje ucho. Tady bych mel malou vytku. Vyskove reproduktory miri smerem k sobe. Posadka tedy vysky vubec neslysi. Budu zvazovat vymenu, nebo jinou upravu.

MITSUBISHI – NASMERUJTE VYSKOVE REPRODUKTORY !

Kombinace toho co jsem vyse popsal dava logiku pro koupi pluginu i když clovek nenechava auto pravidelne u zasuvky a parkuje na ulici. EV je nejen ekonomicka vyhoda, navic srovnavani s klasickym spalovakem není v zadnem smeru mozne. Jsou to principialne uplne jiny auta.

Nedavno jsem musel vytahnout svého baworacka z garaze. Sestivalcovy dvousedadlovy roadster ma najeto 50000 a je vizualne i technickym stavem prakticky jako nove auto. Projizdim cestou z garaze obytnou zonou a pripada mi v pomeru k tiche jizde elektromobilu ze v aute slysim vsechny dily co se v aute o sebe soupou. Nekolikrat stahuju bocni okenko abych si poslechl, jestli to priserne skripani je slyset i zvenku. Nebylo. To skripalo jen v mem mozku. Za par kilometru si zvykam a zase si uzivam jizdu jako pravy petrolhead. Ve skutecnosti ale vim, ze se ke klasickemu pohonu nikdy nevratim. Baworaka bud prodam, nebo ho necham v garazi jako relikvii. Neumim si predstavit, ze bych s nim nekam dobrovolne jel.

ZASE MENIM STYL JIZDY

Preci jen jsme spolu za tech 5 mesicu srostli. V podstate v zasade radim „plachteni“ B0. Dalsimi stupni rekuperace reguluji jizdu v provozu. D prakticky nepouzivam, na neutral taky neodrazuji.

CISTE ELEKTRICKA JIZDA

Klekla mi baterka ve 4kolce, tak jsem si musel zajet pro novou. Mam ze zasuvky naplno nabito. Cesta tam a zpet vetsinou mimo obce dava dohromady 40 km. Uplne beznym silnicnim spis ofenzivnim nez defenzivnim tempem jedu (bez topeni) cele na ciste elektrickou jizdu a ještě mi na konci zbyva na dojezdu na displeji 7 km. Ta hodnota se ale muze ještě prodlouzit, protože nevim co se odehrava v aute mimo toho co muzu ovlivnit. Jestli bezi ohrev baterie, nebo predehrev topeni apod.

LOUCENI

Tohle je zrejme poslední textik. Cilem blogu nebylo sdeleni jak je auto spolehlive, nebo co stoji udrzba. To vsechno je nepodstatne. Cilem bylo sdileni dojmu z jizdy a opravit vymysly novinaru, kteří svymi texty a recenzemi vice pokazi nez věci pomahaji. K tomu se pridaji vyjadreni teoretiku se spatnymi matematickymi odhady a vysledkem jsou uplne zcestne (ne)skutecnosti. Kdybych nejezdil dalkove cesty, tak se bez problemu dostanu hluboko pod normovanou spotrebu, tedy typicky kazdodeni elektricka jizda do práce a z práce a nejaky vikend. Prumerny kilometrovy naklad se tak bude pohybovat nekde kolem koruny.

ALTERNATIVY

Jsem zvedavy na novy model 2019 s baterkou s navysenou kapacitou o 20% a atmosferickym motorem 2,5 litru. Praxe kterou ma Mits s elektrickymi a hybridnimi vozy mu dava velkou vyhodu a jsem zvedav, jak se s tim popasuje nastupujici konkurence. Zatim nevidim auto, za které bych mysaka vymenil a myslim ještě dlouho neuvidim. Jako hlavni problem vidim turbo a prevodovku. Jakmile ma auto jedno z toho uz mi dal nezajima.

26.2.2018 08:08

Aktualizace Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice

Minuly tyden probehla aktualizace softu Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice a stary postup instalace do mobilu uz nebyl mozny pouzit ani když jsem si udelal cistou registraci emailu na US. Pokud tedy chces soft nebo aktualizaci, musis jit rovnou na https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto nakopirovat pozadovany soft na kartu mobilu a spustit instalaci. Pri instalaci musis odpojit mobil z interfernetu. Jinak se místo instalace objevi hlaska ze v tvy cesky zemi nemas na apku narok. Musim konstatovat ze jak si clovek zvykne na komfort Waze s hlasovym ovladanim, tedy při zadani se ztlumi i radio a navíc se apka za jizdy nepta jestli jsem spolujezdec. V tom mobilu se na to uz neda koukat.

30.1.2018 10:46

Rekuperace energie na dalnici? Blbost

Rekuperace nastava, pokud ridic uvolni plynovy pedal a necha volic v poloze D nebo B. Uvolnenim pedalu se elektromotor stava generatorem proudu a energie se vraci do akumulatoru. Outlander ma 7 stupnu nastaveni rekuperace D a B0 - B5 a navíc rekuperuje primo provozni brzdou. V praxi pouzivam zakladni stupeň rekuperace D nebo volim radici pakou B3 a B5. Moznost nastaveni rekuperace padly na volantu B0 – B5 prakticky nevyuzivam. Neutral N, D, B3 a B5 se voli pohodlne pakou volice. Vychozi poloha paky B3 nebo B5 se da na jiné nastaveni zmenit pouze padly. Chces li dat zpet B3 z B5, musis nejdriv zaradit D a pak B3. B nezaradis, dokud nezvolis D.

Nekteri novinari v testech uvadeji, ze energii lze ziskat zpet při rekuperaci. To je pravda, ale jen z hodne male casti. Ano, rekuperace (ne)vyznamne ovlivnuje dojezd elektromobilu, ale je vyuzitelna jen tam kde se stridaji rezimy jizdy, to znamena při zpomalovani před zpomalovacim hrbem, u znacky snizeni rychlosti, nebo efektivní brzdení jizdy z kopce. Prakticky se tyka jen mestskeho a primestskeho provozu. V zadnem pripade nebudes rekuperovat energii při rychlostne ustálene jizde nebo jizde po dalnici. Daleko casteji energii setrim odrazenim na neutral. Ovsem cim jede auto rychleji a zvetsuje se odpor vzduchu, tim je odrazovani sporadictejsi. Odpor vzduchu almaru velikosti Outlandera zpomali stejne citelne jako brzdeni motorem D, coz je vlastne vyklad slova rekuperace do praxe. Tedy si lze rekuperaci predstavit stejne jako brzdeni motorem. Cim vyssi stupeň rekuperace, tim citelnejsi brzdeni. Tak si vzpomen kolikrat na dalnici brzdis motorem a bude ti jasne kolikrat na dalnici budes energii rekuperovat.

27.1.2018 06:57

PHEV Watchdog podruhe, pust si video

Byl jsem zprostredkovane upozornen MMCZ, ze do zasuvky OBD se nemá nic strkat, tak do ni nic nestrkej, mohlo by to mit vliv na funkci motoru nebo ABS. Za prve do ni zatím nic nestrkam, nejak nemam tu potrebu a za druhé by mělo jit jen o sber dat, ale chapu, ze ma MMCZ obavu, abych vozu neublizil. Nakonec tu ja mam stejnou. Na druhou stranu PHEV Watchdog poskytuje analyticka data, která by stejne dobře mohla byt dostupna na hlavnim displeji. Vlastne nejde o noc jineho, nez o software a když to umi „amater“, tak to urcite dokaze i vyrobce. Pust si tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=uulN-LJdLjI
perlicka je ke konci, sber dat o kazde jizde.

25.1.2018 08:06

Docela funkcni radio

Posloucham za jizdy radio, ani si nepamatuju kdy a jestli vubec nekdy jsem prehraval nejaky disk. Outlander PHEV uz ani CD prehravac disku nemá, plne se spoleha na prehravani z mobilu, ale ten taky nepouzivam. Disponuje ale radiem, které jsem dosud nemel. A to ani u baworaka, který aktualne chrape zimnim spankem v moji garazi. Nejen ze umozni poslech digitalniho vysilani DAB, ale na nase pomery i dokonalym prijmem FM. Ja si rad poslechnu nejaky ostrejsi bigbítek, manza zase ty české vodrhovacky co hrajou na impulsu. Museli jsme ale najit kompromis, který prezijeme oba a tak jsme skoncili na Country radiu. Je to radio které ale v aute bezne nehraje na celem uzemi CR, ovšem Outlander tu pravdu uplne maze. Zatim mam za sebou typove dve dlouhe cesty, jednu za C. Krumlov, druhou do Domazlic. Obe cesty jsme poslouchali Country bez preruseni s vyjimkou vrcholku votickeho kopce, na nemz je nejaky vysilac který zrejme rusi vsechny prijmy. To je prijemne prekvapeni, vzhledem k tomu ze jsem uz vystridal několik desitek aut s jednotlivym najezdem v desitkach tisíc km , tak jsem s tim, ze nebudu muset preladovat ani nepocital.

24.1.2018 16:37

Spotreba 2 litry na sto? Proc ne?

Auto mam skoro 3 mesice, najeto asi 3100 km. Benzinova spotreba PHEV se nepocita no stovky ale tisice kilometru.Bral jsem benzin celkem trikrat vzdycky do plne nadrze. Dvakrat kolem 25 litru a jednou skoro 40. Prvni tankovani se nepocita. Aktualne mam v nadrzi stav ¾. Z te poslední nadrze tedy zbyva asi 35 litru, které se daji od natankovaneho objemu pro vypocet spotreby odecist. To znamena, ze spotreba benzinu na prvnich 3100 km byla asi 55 litru, to vychazi podle mne na necelych 1,8 litru na sto. Ja vim ze o benzin ani tak nejde ale je zabavne to sledovat.

PHEV je auto typicky pro satelitaka s garazi, který se potrebuje pohybovat nejvic po kratkych trasach. Pro koho to auto je pro koho není si musí každý spocitat sam. Nakonec není problem si vest před nakupem nejakou knihu jizd.

Mam kamarada, taky satelitaka, ten to ma do práce presne 32 km. 32 km tam a 32 km zpet. 32 km ujede bez potizi i s topenim na EV, v praci mu staci 5,5 h na opetne dobiti. Po dobiti ujede stejnou vzdalenost zpet. 20x do mesice ujede celkem pres 1200 km aniz by spotreboval kapku benzinu. Pri spotrebe kolem 5 litru, tzn pohodova jizda do limitu mimo město bez topeni, muze za deklarovane 2 litry na sto ujet dalsich 550 km. Tak se v pohode vejde do 4 litru na 2000 km. Jak jsem napsal na zacatku, je to teorie a kazdemu to bude vychazet jinak v zavislosti na charakteru cest.

23.1.2018 18:26

Monitoring provozu Outlandera PHEV přes OBD konektor

PHEV je slozity stroj a pro jeho provoz muze byt dulezita aktualni informace o stavu baterie, nabijeni, kapacity. Treba by nas zajimalo kolik benzinu nebo elektricke energie bylo spotrebovano. informace muzeme dostat z auta jak je dnes moderni i pres aplikaci v mobilnim telefonu. Jako zdroj poslouzi zasuvka OBD II na kterou pripojis vhodny diagnosticky konektor s BT připojenim. Do mobilu si stahnes apku a tady jsou dve moznosti. Bud si zaplatis ofic verzi na gogle play. Ta se jmenuje EvBatMon nebo si zagooglis a najdes gratis verzi apky se jmenem PHEV Watchdog. Za priplatek 5 ecek dostanes plnou verzi apky bez reklamy. Outlander je nekonecny zdroj zabavy. Porad je co objevovat, analyzovat, nastavovat. Je co testovat, zkouset atd. Technicky dokonalejsi PHEV jsem zatim nepotkal. Uz se tesim az zas zitra nekam vyrazim.

22.1.2018 11:51

Waze na displej

Zda se to jednoduche, ale propojeni dvou androidich zarizeni uplne jednoduche není. Ale zase to není uplne veda. Pro komunikaci telefonu, tedy zejména sdileni Waze vcetne hlasoveho ovladani je u Outlandera (a asi i u jinych) potreba stazeni apky Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice. To ale google nechce dat lacino a tak hlasi, ze apka není urcena pro Cesko. Staci si ale nastavit v google jinou zemi (třeba USA) a apka jde bez problemu stahnout. Po stazeni lze nastavit zpet Cesko, jinak vyhledavace kde je prihlaseni podava jiné vysledky hledani. Nekdy je potiz s propojenim, ale staci tlf odpojit a zase pripojit. GPS se nacita do telefonu, zkousel jsem ho vypnout a pouzit GPS z auta ale to nejde. Mobil (Samsung A3 2017) se umisti do stredove operky, GPS funguje i schovany. Ale furt ten mobil v aute zapominam. Kabel USB – USB-C jsem objednal na ebay za dvacku, ma dokonce zlacene konektory, nebo aspon tak vypadaji. Nez to kupovat a Alze za 170 + 35, tak se vyplati par tydnu pockat. Waze na velkem displeji je pecka. Apka ma svou vlastni ikonu mimo zobrazovaci plochu pro rychle prepnuti.
Mam ještě jeden tip vycteny z internetu. V pripade ze by Outlandera někdo potreboval mit on line vcetne apky Outlander PHEV II Remote Control, muze do auta umisti trvale mobil s nainstalovanym TeamVieverem. Pres nej lze v aute zatopit, klimatizovat a další funkce. Ja to nepotrebuju, do garaze to mam tri kroky suchou nohou.

15.1.2018 06:53

Dalnicni spotreba

Cesta do Domazlic z Prahy vychod. Prahu preskocim na elektriku, nahore na Barandaku dochazi stava. A to byla chyba. Nuluju displej a vyskakuje benzinova spotreba kolem 17 litru. Ta ale jde vzapeti dolu a ustaluje se pri rychlosti 140 a vnitrni teplote 22 st. na 11 litrech. Pripominam ze velky dil energie z baterie spotrebuje odporove topeni a benzinovy motor musi energii doplnit. Zakon zachovani energie plati, to nezrusi ani EU. Tedy pri tomhle sviznem tempu nemam moznost zapnout nabijeni, motor by kvilel v otackach. Je třeba si uvedomit, ze generator musí pokryt spotrebu na jizdu a topeni kolem 26 kW, nemá uz kapacitu na dobijeni. Uz tak je to generator jako hrom. Na konci dalnice u Dobran sundavam nohu z plynu, jedeme v rade a dobijim CHARG. V cili mam dojezd na baterce kolem 22 km. Pulnocni navrat, venku je minus dva a z mlhy slusne naledi. Startuju na svých letnich gumickach, zapinam 4WD,spustim paralelni hybridni provoz SAVE a nechavam teplotu 22. Jedu normalne o něco mene nez je povoleno. Ze je naledi nepocituju do doby, az trochu necitlive slapnu za vesnici na plyn. Navrat na dalnici, mlha ustupuje, silnice je sucha. Nasazuju opet tempo 140, je hodne po pulnoci a ja se tesim domu. Nuluju displej a spotreba se ustaluje mezi 8 a 9 litry. Z toho plyne pouceni, při delsi ceste nech v baterce rezervu kolem 50% a jed na SAVE. Pri akceleraci a v kopcich pohaneji napravy vsechny tri motory, při deceleraci SAVE vraci spotrebovanou energii ve stejnem mnozstvi a udrzuje dojezd jako na zacatku. Vice nez 50% bych s ohledem na vlastnosti lionek nedoporucoval. Mam najeto 3000 km, to auto neprestava bavit a porad je co se ucit.

12.1.2018 14:04

Dokonalý podvozek S-AYC z Mitsubishi Evolution

Narazil jsem na video o tom jak se chová sofistikovaný podvozek s oběma elektronicky řízenými diferenciály. Vzhledem k tomu, že nepřezouvám na zimní gumy a ani tak nehodlám udělat, už jsem měl tu čest stisknout na zasněženém kopci knoflík 4WD. Auto se ihned srovnalo a sníh lítal skutečně od všech 4 kol. současně. Pak že není elektromobil zábavnej....

8.1.2018 16:37

Jízda bez topení Part II

Vybity auto a okolnosti mi veli okamzite na cestu do Podebrad. 50 kilaku tam a 50 zpet. To znamena cestu na benzin. Nechavam vypnuty topeni abych zjistil, jaky ma vliv na spotrebu benzinu. Vysledek byl sokujici. Spotreba neco malo pres 4 litry na sto. To by znamenalo, ze bez topeni mysak ujede 1000 kilaku na nadrz. A to je motor jen par hodin v chodu, je nezajety, syrovy. Jizda famozni, tichy chod jak v nejluxusnejsi limuzine bez rusiveho ventilatoru, jen musim nechat skvirku v okne aby se nemlzily okna. Kde ty novinari v tech testech vzali, ze je auto hlucny nechapu.

8.1.2018 07:56

20% dojezdu za vypnute topeni

Auta se spalovacim motorem vyuzivaji odpadni teplo pro vytapeni interieru. Odpadni teplo je tedy prakticky zdarma, pocita se tedy jen pohon ventilatoru.
Normalka jezdim kratke trasy s nastavenim 17,5°C. Dostavam se na spotrebu prepocitanou na 100 km na nejakych 26 kWh. V garazi mam kolem 8°C a tak je vychozi teplota konstantni. Vcera mi napadlo topeni vypnout na startu uplne tlacitkem OFF a na displeji po nekonecne jizde po Praze naskocila spotřeba 21 kWh. Dojezd se tim prodlouzil o 20%, pokud vychazime z konstantni hodnoty nabiti 10 kWh. Na kratke mestske trasy absence topeni nevadi. Predehrat interier ze site nemuzu, protoze spotreba topeni je vyssi nez kapacita nabijeni. Mohl bych zapnout topeni pred ukoncenim nabijeni, ale to bych musel znat cas odjezdu, ale stejne vidim veskere manipulace s topenim za zbytecne. Radeji dojedu dal a tady se najednou naklad na kilometr snizi o 25%, tzn. za 22 korun ujedu vic nez 40 km. Dalsi varovani pro zajemce o EV. 20%.

5.1.2018 06:58

Ani gram emisi pro Kolin

Na jedne ceste do Kolina bych chtel demonstrovat smysl PHEV. Asi zadny elektromobilista nekupuje EV aby usetril peníze. Tech duvodu je vic, ale jako popiratel ciste elektromobility bych chtel demonstrovat priklad jedne cesty, kde se podili kilometrove 60% cesty na benzin a 40% na elektrinu. I tady ma elektrina smysl. Samozrejme je tu porad fakt, ze projev jizdy elektromobilu je navykovy. Chapu ze elektromobilista si uz spalovak nekoupi. Ja urcite uz taky ne. Hlavni prednost je v lokaci emisi, tedy cestu mimo obec vyuzivam k vytvoreni zasoby energie a uvnitr obce pro jeji vyuziti. Do Kolina to mam asi 40 km, mam nabito a displej ukazuje dojezd 35 km. 5 km mi do cile chybi, ale ja nechci spoustet studeny motor ve meste. Jak by to vypadalo, auto se pysni nalepkou EV a smrdelo by jak Avie. Pred Kolinem mam dojezd 8 km a do cile 13 km. Spoustim nabijeni, do Kolina vede krasna nova silnice, jedu svizne tempo 100, motor pohani predni napravu a tak na zacatku města mam cil 2 km a dojezd 10 km. Na prujezd mestem a zpet bohatou zasobu elektricke energie. V hybridech a hlavne v PHEV je budoucnost, tim jsem si jist. Mam najeto 2500 km, krome prvniho tankovani jsem bral 26 litru benzinu a jak se zda, brzy budu muset tankovat znova. V nadrzi na 45 litru zbyva ctvrtka.

3.1.2018 10:56

Dalsi změna jizdniho stylu – zákon zachovani energie plati

Cim vic se s autem jezdi, tim vic vylezaji najevo nesmysly v ruznych testech a recenzich od novinaru. Proste se podle toho neda vubec ridit. Ono to vlastne vyplyva i z prvotni meziradkove informace o tom jak s autem novinari a jini neumetelove zachazeji. Ja mam u Mitsubishi kamarada, se kterym jsem jel testovaci jizdu. Bohuzel jsem auto pak musel koupit jinde. Ta cena auta se mi zdala neprimerena, tak jsem zvazoval, ze bych koupil predvadecku. On mi ale povida, hele neblbni, to bych ti nikdy neprodal, ty si na auta dost pedant a tohle fakt dostalo zabrat. Pak jsem se nekde v recenzi docetl, ze to auto mělo spotrebu pres 11 litru, ze je motor hlucny se vysokych otackach a podobne blbosti. Proboha co s tim ty lidi delaji? Mackaji knofliky s vypnutym mozkem? Toci studeny motor na plne otacky? Ja jsem na ciste benzinovem prumeru kolem 7 litru a to se s tim moc nemazu, včera na ceste z Budejek do Prahy mi nikdo, pokud si vzpominam, nepredjel, to auto jede neskutecne. Pravda jezdim zadem pres Oparany a Tyn nad Vltavou mimo dalnice. V aute je ticho jako by motor nebezel. Proc? Je to proste. Pokud potrebuju akcelerovat, například za obci nebo před kopcem nezapinam, nebo vypinam CHARG nabijeni. Pouzivam elektricky nebo hybridni rezim. Nabijeni zapinam az od rychlosti 80. Motor si prebira predni napravu a prebytek energie jde do baterie. Jakmile Outlander nabere tempo, potrebuje pro jizdu relativne malo energie. Ten dvoulitrovy benzinovy moturek, obzvlaste když není ohraty nezvladne oba prikazy tedy jet v tahu + nabijet, tak se to snazi dohnat otackama a ty pak logicky jsou slyset. Proste si vyberu useky, kde budu prubezne s jizdou nabijet a useky zejména do kopcu, predjizdeni, nebo akcelerace za obci, kde se proste s jizdou nabijet neda. Baterii udrzuju v minimu dojezdu 5km, abych mel porad nejakou zasobu energie. Pred dojezdem si nabiju baterii na hodnotu o 20 pct mene nez je dojezd, ten se cestou trochu prodluzuje vlivem ohrateho topeni a když chybi, zbytek k vlastni zasuvce dojedu na SAVE, tedy hybridni mod. Cim dyl s tim jezdim tim dyl mi to bavi. To auto je tak jiné nez ostatní. Objevil jsem studnici informaci na My Outlander PHEV.com.

27.12.2017 08:29

Benzinovy provoz 7l /100km

Prvni delsi cesta tam a zpet mela 315 km. Vyzkousel jsem vsechny rezimy, tzn. elektricka jizda do dojezdu asi 8 km, pak zahrati motoru nabijením baterie a nakonec paralelni hybridni jizda. Predtim jsem natankoval vlastne podruhe od nakupu auta. Tachometr ukazoval 1300 km, auto spotrebovalo krome elektriny pouhych 26 litru V100. Byly to ale same kratke trasy, tech 315 bylo poprve. Chtel jsem zjistit, kolik by si auto vzalo kdyby nebylo dobijeno. Neumim jet defenzivne, sice se vyhybam dalnici, ale mam sklon k prekracovani rychlosti a když mi napadne, tak i predjedu. Tedy zadne eko, ale taky zadna cocka. Svizna jizda. Na ceste tam i zpet, tedy nemusim definovat co bylo do kopce a z kopce, při vyuzivani rekuperace, nebo zarazeni neutralu auto bralo kolem 7 litru V100 na 100 km v obou rezimech, spis pod nez pres. Eko provoz byl vetsinou vypnuty, protože ten lehce omezuje akceleraci a ma vliv i na vytapeni. Ja myslim, ze 7 litru benzinu na 2 tuny auta se solidni akceleraci i se dvouma lidma vubec není spatne, i když o to nejde. Hlavne jedeme na elektrinu, potichoucku, plynule, v pohode. Jako na televizi se krasne sleduji na monitoru toky energie. Kola pohani bud zadni el. motor, nebo oba el. motory, nebo se k nim prida spalovaci motor. Je dobře mit nejakou energii v baterii před stoupanim, aspon to pisou v navodu. Voticak ale Outlander vybehl s prekvapivou lehkosti, mozna proto ze byl slaby provoz, nikdo neprekazel, nemusel jsem brzdit ani akcelerovat. Nebo si spalovaci motor vezme predni napravu a elektromotory odpocivaji. Uvnitr není prakticky slyset nic, vsechno ukazuje jen displej. Pokud si naprava nebere vsechnu energii, prebytecna ze spalovaku tece do baterie. Vsecko reaguje na plyn, motor třeba tahne, dobiji baterii a po ubrani plynu rekuperuje zpet. Nekdy rekuperuje i motor dobiji, jindy se motor vypne a dobiji jen rekuperaci. Ridic nemá sanci to nijak ovlivnit. Paralelni hybridni rezim jede a udrzuje dojezd baterie mezi 2 a 4 kilometry. Chybi mi otackomer a samozrejme nejaky teplomer spalovaciho motoru.

11.12.2017 14:46

Prvnich 1000 km

Spotreboval jsem pulku nadrze benzinu. Odhadem 20 litru. Mimo cesty z autosalonu jsem nejel trasu delsi nez 50 km. PHEV ma pro mne smysl.

9.11.2017 15:14

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mitsubishi Outlander



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

nevím

praktičnost
6

Větší kufr než potřebuju, interiér, pohodlí

prostornost
6

Obrovský prostor před zadními sedadly

jízdní vlastnosti
6

Slušná akcelerace, mám málo najeto nevím

jízdní komfort
6

ticho, krásné ticho při provozu na elektřinu

provozní náklady
6

Těžko soudit, nabíjím baterii jak to jde

náhradní díly
6

Snad nebudou hned tak potřeba

výkon motoru
6

Výkon všech 3 motorů slušný

spotřeba
6

neměřím

hlučnost motoru
6

elektromotory jsou tiché, spalovák je slyšet.

kvalita sedadel
6

sedadla ok, spokojenost

brzdy
6

se moc nepoužívají brzdí se rekuperací

zavazadlový prostor
6

velký, veliký, větší než potřebuju


Více o modeluMitsubishi Outlander (2012-dosud)
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 





Blesk.cz

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit: Závistiví sousedé ji připravili o peníze

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit:…

Jak daleko může zajít lidská závist? Své o tom ví vozíčkářka Martina Voráčková (45). Finanční sbírka, kterou…

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek. Staré černobílé dokonce vybarví

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek.…

Zřejmě posledním střípkem do skládačky letošní konference Google I/O je nová verze aplikace Fotky Google pro…

 

iSport.cz

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Americký útočník Patrick Kane, který vyhrál s 20 body produktivitu, byl zvolen nejužitečnějším hráčem hokejového…

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či strachu z Jablonce

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či…

V sobotu večer se v Plzni zpívalo, tancovalo, pilo a veselilo až do ranních hodin. Fotbalisté Viktorie získali…

 

Reflex.cz

Přestaňte jen snít: 10 tipů kam utéct s batohem

Přestaňte jen snít: 10 tipů kam utéct s batohem

Běžná dovolená vám nestačí? Jste unavení, otrávení ze stereotypu, máte pocit, že každodenní shon nemá smysl?…

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…