Recenze

Xylo (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mitsubishi Lancer Sportback 1,8 MIVEC

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8 Mitsubishi Lancer, foto 9
Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 12 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Lancer Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:108124 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,9

Popis vozu

Po poměrně dlouhé řadě služebních vozidel jsem začal v prosinci 2012 řešit potřebu "hlavního" auta. Vlastním Mitsubishi Pajero Pinin r.v. 2004, které velmi zdatně slouží mým rodičům na jihu Čech, kde od dopravního prostředku člověk očekává poněkud něco jiného než v Polabí. Neplánuji žádné skotačení po lesních či polních cestách. Potřebuji se dopravit na golf (4,5 km a 6,0 km), občas zajet nakoupit a jednou za čas vyrazit za rodiči či přáteli. První otázkou byla velikost. Úplně malá auta jsem vyřadil z jednoduchého důvodu - do kufru se nevejdou golfové hole. U nižší třídy (ala Fabie) se cena, za normální výbavu a rozumný motor, přiblíží " na dostřel" větším autům. Zaměřil jsem tedy svou pozornost na nižší střední třídu. Tady mám poměrně velké zkušenosti s auty služebními či z půjčoven (Octavie, i30, Astra, Golf, Mazda 3 ...). Pro profil mých cest je diesel naprosto nevhodný, takže jsem se zaměřil na benzínové motory. Neměl bych problém mít ve služebním autě turbomotor, ale do soukromého chci klasiku, kterou v současnosti lze nalézt u japonských výrobců. Mazda 3 v 1,6 benzín pocitově nejede (možná i díky výbornému podvozku) a v 2,0 je trochu drahá. V Aurisu je výborná 1,6, ale tuhle Toyotu nějak nemám rád, na rozdíl od služební RAVky, kterou jsem používal v roce 2006-2007 a soukromé Corolly hatchback 1,6, což byl můj rezervní vůz před Pajerem. O Mitsubishi Lancer jsem začal přemýšlet, když jsem na Internetu zahlédl nabídku showroomového vozu za cenu 310 tis Kč. Prolezl jsem všechny motoristické weby - české, německé a anglické a začal pátrat, co způsobuje, že se Lancer skoro vůbec neprodává. Na nic pro mě zásadního jsem nenarazil a tak jsem zajel do AutoPalace ho okouknout. Shodou okolností měli na showroomu i v bazaru úplně stejné auto - Sportback v zlaté metalíze a tak jsem pobíhal z plochy do krámu a zpět a porovnával úplně nové a tříleté auto. Pak jsem navíc potkal venku stejného prodejce, který mi před 6 lety prodal první Mitsubishi a už to "jelo". Auto mělo jednoho majitele a na tachometru (normálně) těžce uvěřitelných 53 tis km zdokumentovaných servisní knížkou. Až na oděrky a "korunový podpis" na zadku bylo vše v pořádku a tak jsem neváhal a po zkušební jízdě složil zálohu.
Auto je v prostřední výbavě Invite, která obsahuje mimo jiné 7 airbagů, elektronické bezpečnostní systémy EBD (elektronický systém rozdělení brzdného účinku), ASC - systém aktivního řízení stability, TCL - systém elektronického řízení trakce, BOS - bezpečnostní systém přednostního brzdění, EBA - nouzový brzdový asistent, ESS - systém signalizace nouzového brzdění, automatickou klimu, tempomat, kůží potažený volant i hlavu řadící páky a dešťový senzor. Navíc jsou v mém autě vyhřívaná přední sedadla a Bluetooth Link System.
Kola jsou ze slitiny a pneumatiky v rozměru 205/60/16. Vzhledem k předpokládanému využití jsem zakoupil celoroční pneu Goodyear Vector 4 Seasons.
Podvozek je tvrději nalazený, ale méně než např. Mazda 3. Motor jede velmi klidně od 1500 otáček a okolo 2500 začíná dost zabírat a ukazovat svou sílu 140 koní. Převodovka má 5 dost nakrátko naskládaných stupňů . Na 5. se dá jezdit od 60km/hod. Na poněkud hlučnější motor jsem si už zvykl. Buď jedu piánko anebo trochu "tlačím na pilu" a počítám s tím, že to bude u pumpy poznat ...
První výlet z Brandýsa nad Labem do Č.Krumlova ukázala, že na delší trase nebude spotřeba nijak vysoká - cca 200 km s rychlostním průměrem 75 km/hod (prška, mlha a tma) za 7,3 l/100 km. Nové pneumatiky auto tak nějak zkomfortněly.
Zpáteční cesta v trochu větším provozu - průměr 69 km/hod a spotřeba 6,7 l/100km.
Konečně jsem se dostal k aktivaci handsfree systému a byl jsem velmi příjemně překvapen. Hlasové ovládání není v češtině, ale angličtina mi naprosto vyhovuje.
Přiznám se, že nemám moc rád moderní vymoženosti ala stop-start, rádce pro řazení atd., takže oceňuji, že v autě nejsou.
Po ročním provozu musím velmi pochválit sedadlo ridiče, sedí se mi prostě super.

Silné stránky

Líbí se mi ...
Poměrně velké.
Příjemný motor.
Řízení, brzdy, spojka, řazení.
Sedadlo řidiče.
Výborné rádio.
Velmi dobré tovární handfree.
Výborný přístup k běžně vyměňovaným dílům - filtry, svíčky, žárovky.
Po sklopení zadních sedaček se dovnitř vejde kolo (29´) bez nutnosti jakékoliv demontáže.

Slabé stránky

Není moc dobře odhlučněné
Vysoké otáčky motoru při dálničních přesunech

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Doplněna chybějící krytka středu kola (poklička) za 327,- Kč.
Výměna gumičky v zadním stěrači za 25,-Kč.
Srpen 2013 - poslední kontrola v autorizovaném servisu - 7.200,- za olej, brzdovku a chladící kapalinu se mi zdá docela dost. Na konci roku mi končí prodloužená záruka, takže už nebudu mít důvod je dále navštěvovat.
Výměna předních brzdových destiček za 1300,- včetně práce v neautorizovaném servisu.
Duben 2014 - přední stěrače Bosch Eco za pěkných 207,- Kč. Krytka střešního nosiče za 368,-Kč.
Srpen 2014 - výměna oleje a filtrů.
Květen 2015 - prasklá žárovka HB4 v levém předním světle (origo VW za 340 Kč). Objednány svíčky Denso - stejné jako mám v autě za 299,-Kč/kus + filtry a olej.
Srpen 2015 - výměna oleje, filtrů a svíček svépomocí. Velmi jsem ocenil jednoduchý přístup k vzduchovému filtru a svíčkám. Výměna cca 15 minut. Olej jsem nechal vykapat a asi se konečně budu muset dokopat k nákupu klíče na olejový filtr (povolil jsem ho hasákem :).
Listopad 2015 - preventivně jsem vyměnil baterii v ovladači, zdála se mi poněkud unavená. Nová Varta typ CR 1616 za 45,-.
Únor 2016 - prohlídka spodku auta, vše OK. Zadní desky (origo) stále cca 4 mm, přední jako nové.
Květen 2016 - výměna prasklé žárovky v pravém světlometu - typ HB4 - zakoupena od výrobce GE za 211,-Kč.
Srpen 2016 - výměna oleje a filtrů. Klíč na filtr opět nezakoupen, ale hasák funguje bez problémů. Materiál : olej Mogul extreme 4l za 530,-Kč, vzduchový filtr Champion (249,-), olejový filtr Febi (103,-), kabinový filtr Ashika (122,-) a těsnící kroužek na výpustní šroub Mitsubishi za 47,-Kč. Celkem 1.051,- Kč.
Říjen 2016 - výměna prasklé pravé kombinované žárovky brzdová+obrysovka . Prasklo "brzdové" vlákno. Zakoupena náhradní zn. Hella za 45,-Kč.
Květen 2017 zakoupeny nové stěrače Heyner za 276,-.
Červenec 2017 - pro srpnovou výměnu oleje zakoupeno 5 l Mogul Extreme 10W40 za 539,- a olejový filtr za 99.-Kč.
Srpen 2017 . Výměna druhé kombinované žárovky (obrysové a brzdové), opět prasklo brzdové vlákno. Tentokrát na levé straně, takže asi zase (podle kvality žárovek) mám na 100 tis km pokoj. Nové stěrače mám zatím pořád v krabičce.
Výměna oleje a olejového filtru (Mogul Extreme 10W40 5l za 539,-, filtr 99,-Kč).
Září 2017: Zakoupena gumička do zadního stěrače (a ihned vyměněna) a nová žárovka brzdová+obrysová do sady. Placeno 91,- Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autopoint. Všechno proběhlo jak domluveno. Předání vymydleného a naleštěného auta :-)

 

Novinky v recenzi

13.12.2017 20:12

Už pět let

Lancera už mám pět let a za tu dobu jsem najel 55 tis km bez nejmenšího problému.

30.8.2017 13:37

Výměna oleje a filtru

Včera jsem absolvoval cestu z Brandýsa přes Prahu do svého jižního bydliště. Protože jsem dorazil ještě skoro za světla, stačil jsem auto zvednou zvedákem na pravé straně, vyndat výpustní šroub a auto zase pustit na kola, aby olej mohl vytéct. Dnes jsem už jen vyměnil filtr a nalil nový olej (Mogul Extreme 10W40 5l za 539,-, filtr 99,-Kč). Z auta vyteklo a vykapalo (přes noc) asi 3,7 l. Jako obvykle jsem nejprve nalil pouze 4 l a následně budu kontrolovat hladinu a pokud by bylo potřeba, tak doleju. Zatím za poslední 3 roky, kdy si dělám výměnu sám, vždycky stačilo nalít 4 l a nikdy jsem nic nedolévat a to olej kontroluji docela často.

23.2.2017 10:50

100 000 km

Dnes se na odometru objevila hodnota 100.000 km.

19.8.2016 09:33

Pravidelný roční servis

Výměna oleje + olejového, vzduchového a kabinového filtru svépomocí. Náklady 1051,- Kč.

27.5.2016 16:20

Emise + STK

Dnes jsem absolvoval emise a STK. Počet závad jako obvykle nula, emise dle pana technika mám "výborné" ...

18.5.2016 10:11

Další závadička

Výměna potkávací žárovky v pravém světlometu (levá měněna před rokem). U pravého světla je místa trochu méně kvůli nádržce na kapalinu do ostřikovačů, ale výměna je i tak nepříliš náročná. Žárovky HB 4 se dají koupit od cca 125,-Kč, ale protože nemám rád, když nemám kompletní náhradní sadu, tak jsem zakoupil v Č.Krumlově jedinou, kterou tam měli - General Electric za 211,-. Potkávačky mi svítí automaticky, takže po 6-7 letech a 85-94 tis km si myslím, že žárovky nárok na výměnu měly.

8.2.2016 16:46

Klepání od přední nápravy ...

Od soboty (dnes je pondělí) mě dost zneklidňovalo klepání přicházející při jízdě od přední nápravy, takže jsem vyrazil k jednomu z našich místních automechaniků. Závada byla velmi rychle nalezena v podobě velkého šroubu zaraženého do pravé přední pneumatiky.

2.1.2016 15:22

Už 3 roky ...

Čas letí jako blázen a Lancer mi už slouží 3 roky. Přiznávám, že jsem přes léto a na podzim pokukoval po něčem jiném (hybrid), ale nakonec jsem se rozhodl, že další auto bude elektro za max 350 tis Kč (nové), takže si asi počkám :). Naštěstí je Lancer výborné a spolehlivé auto.

27.5.2015 16:23

Prásklá žárovka

Tak mě potkala první výměna žárovky a hned exotický typ HB4 v levém potkávacím světle. Přístup je 1A, takže výměna asi minutu. Kupodivu originální sada žárovek/pojistek je v AutoPalace za neuvěřitelných 250 Kč (je značená jako Outlander 07). Další servis si udělám sám doma, takže jsem si objednal olej, filtry a origo svíčky Denso - vše cca 2000,-Kč.

27.1.2015 15:34

Návštěva v AutoPalace Spořilov

Dnes jsem byl v AutoPalace, kde mi byly v rámci svolávací akce vyměněny senzory airbagů a hnací řemen. Za cca 1,5 hod čekání jsem prošel všechna auta, která mají uvnitř i venku a potvrdil jsem si svůj pocit, že auta jsou dnes hodně podobná, zejména v interiéru ....

22.12.2014 18:55

2 roky

Tak mám Lancera už 2 roky a moje spokojenost je naprostá.

17.8.2014 10:48

Olej a STK

V srpnu jsem absolvoval výměnu oleje a filtru u jednoho šikovného chlapíka (cena 1500,-Kč). Také jsem zajel na STK a prošel bez závady

29.4.2014 10:24

Po 16 měsících užívání .....

Jsem naprosto spokojen. Auto naprosto splňuje má očekávání.


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Naprosto spolehlivé .... viz soupis úkonů a dílů v sekci servis.

praktičnost
9

Plní to co od auta chci ...

prostornost
10

Super, je to kupodivu docela velké auto. Do úložného prostoru se vejde golfový bag bez nutnosti vyndávat driver.

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobré ....

jízdní komfort
8

Je tvrdší než Octavie na 15 kolech, ale ne nijak přehnaně. Od podběhů je slyšet všechno a i aerodynamický hluk je poměrně vysoký v porovnání s např. Golfem.

provozní náklady
9

Na očekávané úrovni ....

náhradní díly
9

Bez problémů ....

výkon motoru
8

Motor je super, ale auto je trochu moc velké. Jednotka je docela krátká, takže občas trochu "hrabu".

spotřeba
9

S lehkou nohou a na delší trase i okolo 6,5 l/100km. Na normální "cajdačky" tak okolo 8,0 l/100km.

hlučnost motoru
9

Normálně o něm moc nevím. Na dálnici točí okolo 3500 tis otáček a to už je slyšet ... Dá se vytočit až na 6 tis,mezi 4 a 6 tis je nejen slyšet, ale i jede.

kvalita sedadel
10

Sedačky jsou super.

brzdy
9

Velmi dobré.

zavazadlový prostor
9

Pro mě v pohodě, sedačky se dají velmi lehce sklopit, takže pokud potřebuji převézt něco většího není problém.


Více o modeluMitsubishi Lancer (2007-dosud)
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…