Diskuse

Volkswagen Golf (2009)

10.5.2010

Jako hlavni auto pro rodinu pouzivam Suzuki Grand Vitara 2.0 103kW (r.v. 2007). O rychlou jizdu mi moc nejde (vetsinou jezdim podle znacek), takze mi…

 

Volkswagen Golf VI (WoodyPWX)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.12  19:51

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    V S režimu je dsg u GTI (už po relativně krátkém zžití) velmi předvídatelné, nemluvě o režimu manuálním..., při brutálnějším podřazování (při brždění před zatáčkou při ostré jízdě) tě sice nepustí až tak na krev jako manuál, ale zase ti to vrátí bleskovým řazením pod plynem (na výjezdu ze zatáčky)...
    I tento "automat" ovládáš pořád především ty (jako celé auto) a možnosti jak umět dsg zvládnout k obrazu svému je poměrně dost..., samozřejmě, že "mouchy" se dají najít na všem.
    Pro mě je dnes manuál v GTIčku celkově paradoxně větší kompromis, než dsgéčko...
    Dvouspojka je v koncernovém hh (GolfuR/GTI) poměrně hodně dlouho (už 9. rok), za tu dobu se postupně (ale později) dostala do různých sportovních aut, od Porsche, BMW, Nissan (GT-R), Ferrari až po McLaren, čímž jasně dokázala své sportovní ambice (nikoli kultivovanost a komfort klasického atm s hdm) , ale v sériovém hh (jiném, než "koncernovém") ji už dlouho nikdo nebyl schopen nabídnout...
  • « 00 Reagovat !

    foto WoodyPWX

    WoodyPWX 18.03.12  15:45

    « Re: Re: Viz. Novinka - DSG

    DSG je urcite vzdycky rychlejsi nez ja, pokud uz je jasne co udelat a to je prave ten problem. Automat proste nevi a odhaduje na rozdil od predvidani cloveka. Pri bezne jizde se velmi casto trefi a tak si pekne jedu, ale me vadi ten moment prekvapeni, pokud se sekne.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.12  11:13

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    Že bych někoho vyloženě uznával (nebo dokonce vyznával) tak to ne. Z časopisů u nás aktuálně hodnotím, jako nejlepší EVO. U meinstreamu a prémie (z toho co mě reálně zajímá) dávám jednoznačně přednost vlastní konkrétní osobní zkušenosti kterou pak v recenzích (samozřejmě je třeba umět číst i tzv. i mezi řádky) víceméně konfrontuji a dělám si tak dílčí názor názor na jednotlivé redakce/redaktory. U cenově nedostupných SS je samozřejmě osobní zkušenost problém, tam je člověk víceméně odkázán na zkušenosti/postřehy druhých, ale u aut (SS), které si velmi pravděpodobně nikdy sám nekoupím, to jako větší problém nevidím.
    Ovšem, že by si nějaký renomovaný časopis (typu EVO, AUTOCAR), nebo redaktor (typu ChH) dovolil označit dsg jako něco pro HH (GTI/R) velmi vhodného a přitom by věděl, že se v něm dsg chová tak, jak si popsal původně, to považuju za nesmysl, navíc takovému VW může být celkem jedno jestli GTI/R bude někdo chválit spíš v manuálu, nebo v dsg, takže nějaké uplácení a podobně bych v tomto případě taky spíš vyloučil. Další věcí je, že manuály sice koncern umí poměrně slušně, ale kvalit manuálu jako je např. v CTR rozhodně nedosahují, což je pro mě další důvod k tomu, dát přednost dsgéčku.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.12  10:57

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    Jiostě, že jsem reagoval na tvůj příspěvek. Pětkové GTI s dsg jsem si dovezl jako zcela nové přímo s Wolfsburgu už na jaře v roce 2007 a asi za dva půl roku jsme koupili ještě jedno úplně nové šestkové GTI, opět s dsg, manulál po předchozí skvělé zkušenosti s dsg v tomto případě nepřipadal v úvahu. Nikde nepíšu, že nemáš s dsg delší zkušenost, psal jsem hlavně o tom, že je dsg (zejména v záběhu) náchylnější na nešetrné zacházení, v tom jetém pětkovém Golfu taky nešlapala zrovna perfektně, ale už podle stavu podvozku bylo jasné, že se předchozím majitel z celým autem rozhodně nemazlil a věděl proč ho prodává. Jinak k tomu podřazení o dvě rychlosti apod., to je to co právě jedna z hlavních věcí, která každého toho nevěřícího Tomáše velmi zajímá a jsou překvapeni, jak rychlé to podřazení reálně je, že je i měřitelně o něco delší, než u přechodu z jedné spojky na druhou je logické, ovšem tvůj případný subjektivní pocit toho, že "čekáš" příliš dlouho je způsoben dvěma faktory, jednak si z běžného přeřazení dsg zmlsaný jeho bleskovou rychlostí, ale hlavně si u manuálu při podobném podřazení zaměstnán tím, že ubereš plyn, zmáčkneš spojku, zařadíš rychlost, vymáčkneš spojku, přidáš plyn (vynechám ťeď "meziplyn"), přičemž ti nějaká sekunda uběhne tak, že o tom ani nevíš a pokud tohle všechno stihneš stejně rychle jako dsg o dvě rychlosti níž, budeš si připadat velmi rychle, i když ve finále budeš ještě stále o něco pomalejší, než dsg. Je toí stejný efekt, jako když např, sedíš sám v baru a i pětiminutové čekání na kávu ti připadá téměř nekonečné, ale pokud by sis ho udělal doma sám, tak ti nějakých pět-deset minut uteče jako nic.
    Celou dobu píšu o mokré 6st. dsg pro příčnou zástavbu, 7st. suchá pro příčnou zástavbu je znatelně méně kultivovaná, ale cukání mezi 1. a 2. rychlostí při hodně pomalé jízdě se týká i mokré 6st. dsg (zvlášť v kombinaci s benzínem).
    Jinak pro "typ auta (plynulá jízda nenarocny ridic = manzelka, rodina, pan tovarnik apod.)" je právě daleko vhodnější klasický automat s hdm, než podobný robotizovaný manuál s dvěma spojkama (dsg/S-tronic spod.), u něhož je rychlost řazení vykoupena celkovou nižší kultivovaností a menší uživatelskou přívětivostí. Zjednodušeně se dá říct, že dvojspojka je obecně moderní sportovní "automat" (automat z uživatelského hlediska, technicky je to robotizovaný dvojspojkový manuál jak píšu výš), ideální právě do HH, sportovních vozů i SS, viz současná nabídka u těchto vozů. To, že koncern VW cpe dsg i do automobilů, jako je třeba dieselový Amarok nepovažuji za nejvhodnější řešení.
    Docela výmluvný je fakt, že např. do nové A8 se dvojspojka (7st. S-tronic) vůbec nedostala (má 8st. Tiptronic), přičemž A7(A6) se shodnými motorizacemi ji má a pokud se jedná o přímé praktické srovnání, tak pro tyto třídy a zaměření se jednoznačně lépe hodí 8st. tiptr. (moderní klasika s hdm). Dvojspojka (S-tronic, DKG...) dostává (ve srovnání s hdm) větším smysl až u sportovnějších mutací jako S/RS/M apod.
    Proti manuálu v principu nic nemám (má své výhody/nevýhody jako všechno na světě) a kdo se bez "nostalgického" třetího pedálu zatím neobejde, nemá ani jinou možnost.
    Každopádně těchto lidí ubývá/ubývat bude a zatím u nás stále hovoří pro manuál především jeho nižší cena (zvlášť v nižších třídách), naopak stále hustší provoz hovoří jasně v neprospěch manuálu..., navíc prostor pro další zdokonalování všech typů "automatů" je logicky nepoměrně větší, než u manuálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WoodyPWX

    WoodyPWX 18.03.12  10:10

    « Re: Re: Viz. Novinka - DSG

    A k tem recenzim na renomovanych serverech, koho uznavas ty? Kdyz pominu estrady jako TopGear a porady plne product placement jako Autosalon, kde se dozvis jen ze to jede, to fakt jede.. jezis to jede a je to desna zabava, tak treba FifthGear, EVO nebo Autocar ti sice reknou i neco malo o reakcich plynu, lagu turba, rozlozeni vahy apod. ale velmi casto jen chvali. A to vcetne lidi, ktere mam moc rad, jako Chris Harris (zvlast, kdyz priznal, jako to chodi s recenzemi u Ferrari: [odkaz] Vsimni si treba, jak se ve video testech snazi u kazdeho sportovniho auta "umelym" smichem a "radosti" lidem ukazat, jak je to zabava. Treba v driftu. Ze zacatku sem jim veril, ale pak si rikam, ze zkuseny recenzent aut, ktery jezdil kde cim, je ohromen driftem Toyoty GT86, kdyz predtim opravdu miloval drift v M3 a M3 GTS a jeste asi 100 dalsich o tridu lepsich autech? Ja to po nem nechci, ale automobilka jo. Asi by to nebyla moc dobra reklama na auto, kdyz by driftoval se zamracenym vyrazem a pak poznamenal, ze diky lagu turba se auto obtizne ridi plynem na limitu. Misto toho uslysis uz asi po 150te "Kouknete na tohle... to proste miluju.... juhuuuuu". Neco podobnyho, jako "ridic Frantisek" na konci testu Autosalonu radostne poznamena, ze "tohle auto by si teda koupil" Z toho uz se mi chce obcas zvracet 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WoodyPWX

    WoodyPWX 18.03.12  09:40

    « Re: Re: Viz. Novinka - DSG

    Nejsem si jisty, jestli opravdu reagujes na muj prispevek. To co ja popisuju jako problem DSG nema nic spolecneho se zajetim auta nebo logikou samotneho DSG. Souvisi to s principem dvou spojek, kdy jedna ovlada pouze liche a druha pouze sude stupne. Pokud plynule zrychluju a mam treba zarazenou 5, DSG automaticky ocekava, ze budu dal zrychlovat a na druhe spojce predradi 6. Jenze ty poradne prislapnes plyn a chces pridat vic nez utahne kroutak. Bud se spolehnes na logiku DSG, ktera na to podle zkusenosti prijde velmi rychle (zvlast s plynem znatelne bliz k podlaze nebo uplne na podlaze s kickdownem) nebo klidne padlem pod volantem podradis sam, to je jedno. Dulezite je, ze na druhe spojce je prichystana 6 a ne 4. Musis proste cekat. Jasny, neni to hodina, ale i pul sekundy tobe, jako ridici, okamzite pocitove rekne, ze je neco spatne. Tys dal pokyn, ktery je zrovna ted zpracovavan vyrazne pomaleji, nez jindy, kdy to kroutak utahne a podrazovat se nemusi. Zadny spolujezdec nikdy nepozna, ze by neco nebylo v poradku. To je nesmysl. Nema zadne jine podnety nez to, jak se zrovna chova auto a to plynule jede a pak podradi. Ze to mezi tim na pul sekundy delalo neco jineho, nez chtel ridic, vis jen ty. A je toho samozrejme vic, jako treba nechtene prerazeni v zatacce nebo nereagovani na padlo podrazeni, protoze by motor tocil moc apod. A to vcetne "manualniho modu", ze ktereho se ale prepne na plnou automatiku, kdyz podle auta neco neni "ok". S DSG sem jeste pred zakoupenim GTD zkousel v GTI Mk5 a Passatu, jak pisu v recenzi auta. A to hlavne jako spolujezdec, takze sem byl plynulosti DSG unesen. To GTI sem zkusil i ridit, ale musis s nim jezdit v ruznych situacich delsi dobu, nez prestanes byt ohromen zatahem, plynulosti a vykonem a zacnes si priznavat i chyby. To je stejny jako s manzelkou >:-[] Ze zacatku to jsou jen pocity, ktere nedokazes pojmenovat a netusis, co se deje. Snazis se je i potlacit, protoze prece vsichni pisou, ze DSG je bozi a stala prece tolik penez. To nemuze byt spatne. Ale pak zacnes cist recenze i lidi, kteri skutecne umi ridit a hlavne se neboji rict na plnou hubu, ze je neco spatne a proc (viz. treba PJanda na autoforum) a razem dokazes pochopit ty naznaky a priznat si, ze neco obcas nefunguje. Nejsem zadny "pan Bych", ja ji mam v aute 2 roky. Navic v oleji, takze necuka jako ta sucha. DSG je super pro urcity typ aut (plynula jizda, nenarocny ridic = manzelka, rodina, pan tovarnik apod.), ale do pristiho sportovniho auta ja osobne volim jedine manual. Uz nechci byt super rychly a plynuly a efektivni pri razeni. Chci mit vetsi kontrolu nad autem. Proto si kupuju sportak. To je vse.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.12  00:54

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    Pak máš zřejmě vadný kus se kterým se možná i nedobře zacházelo (např. předváděcí vůz, nedej bože "novinářské" auto apod.) na což je dsg (zejména v době záběhu) mnohem citlivější, než atm s hdm, nebo klasický mahuál. Než jsem si kdysi koupil úplně nové pětkové GTI, byl jsem projet jedno jeté pětkové GTI s dsg ve VW v Olomouci, nebylo vůbec moc staré, km těžko říct (ty se dají stočit), ale dsg (stejně jako podvozek) bylo v poměrně hodně špatném stavu, zřejmě tomu majitel dával záhul dost často už od prvních km, včetně častých launchcontrol, které (zvlášť nezajetému dsg) dsgéčku logicky příliš nesvědčí.
    Pokud by byla pravda to, co píšeš, pak by každý slušný automagazín dsg v Golfu GTI/R, SciroccuR apod. doslova rozcupoval a napsal by, do HH dsg? Nikdy!
    Těžko by ho pak takový Autocar dal do pomyslného koktejlu toho nejlepšího z nejlepších HH, těžko by se taky psalo, že pro roccoR je dsg (až na vysoký příplatek) jasně lepší volbou apod.
    Každému nevěřícímu "Tomášovi" (ohledně jasné "nevhodnosti" dsg pro HH) jsem zatím spolehlivě zavřel "hubu" jen tím, že jsem ho s dsg ostřeji svezl (jak v automatickém S režimu, tak v manuálním) a chtěl jsem pokaždé, ať dává hodně dobrý pozor, jestli dsg při jízdě neudělá nějakou jasnou/zřetelnou chybu... a zatím se to nikomu nepodařilo (a že už pár těch nevěřících Tomášů bylo).
    Důležitý faktorem je u DSG i otázka určitého zžití řidiče s dsgéčkem, které chce delší čas, než je tomu u klasiky s hdm. Slabším místům dsg se dá bud předcházetˇ, nebo je rychle vyřešit, pokud už víš/nebo časem zjistíš jak. Pokud zůstaneme u 6st.dsg pro příčnou zástavbu, tak u ní si dost lidí (právem) stěžuje na sklon k tzv. poskakování (ve spojení s dieselem nemusí být tento problém až tak znatelný) při hodně pomalé jízdě někde na hranici 1. a 2. rychlostního stupně, jde např. o velmi pomalé popojíždění v kolonách, na parkovišti apod. Je to způsobeno tím, že dsg je v režimu D naprogramováno výrazně ekonomicky a odřazuje na vyšší rychlosti už v nejnižších možných otáčkách, takže už i při velmi pomalé jízdě má dsg tendenci přeřadit na tradičně odsazenější dvojku, ale vzhledem k tomu, že řidič nemůže dále zrychlovat stávají se nízké otáčky motoru pro dvojku příliš nízké auto "škube".
    V takové situaci stačí dát volič dsg buď do S režimu, případně do M(anuálního) režimu a problém zmizí jak mávnutím kouzelného proutku. Vůbec případné problémy, které poněkud přehnaně (aspoň u dsg, které funguje tak, jak by fungovat mělo) popisuješ jsou v režimu D, který je nastaven prioritně spíš ekonomicky, na náhlé změny rychlosti (nahoru i dolů) je mnohem vhodnější režim S, nebo "M". A pokud už máš nějaký náhlý problém v režimu D (což mívám opravdu velmi výjimečně) a nechceš nějakou sekundu navíc čekat, máš možnost zmáčknout jedno z tlačítek pod volantem a dsg přejde velmi rychle do manuální režimu, kde už ponechá volbu převodu na tobě...
  • « 00 Reagovat !

    foto WoodyPWX

    WoodyPWX 17.03.12  22:28

    « Re: Re: Viz. Novinka - DSG

    Po prechodu z manualu ve slabsim atmosferickem benzinu v SUV na DSG se silnym turbo dieselem v lehkem aute sem se citil jako v raji a samotne DSG mi taky pripadalo jako dar z nebes. Pokud po nem nechcete nic neocekavaneho, tak budete spokojen. Napr. nasazet jednotlive kvalty pri rozjezdu nebo podrazovat pri delsim przdeni, to mu jde paradne a hladce. Zkuste ale behem postupneho zrychlovani poradne slapnout na plyn a misto prerazeni je razem podrazeni a na to DSG neni pripraveno, protoze na druhe spojce uz ma vyssi kvalt a ejhle, uz cekate. Mozna troj-spojka, ta by to poresila. Horsi je, kdyz ma podradit o vic nez jeden stupen, pak je zas konec. Manual je v tomhle pohotovejsi a navic vite presne, co se deje a co se bude dit a kdy. Uz nekolikrat ve me hrklo, ze auto nereaguje jak chci a ten kamion se blizi. Pridam a ... ono nic... tak pridam vic a po chvili auto vyrazi, ale az moc, tak zas musim ubrat. S manualem radi vase ruka v primem spojeni s hlavou a snadno se prizpusobi situaci o ktere vi vsechno. DSG se jen snazi vysledovat, co asi prijde a tech vstupnich udaju moc nema ( zmena rychlosti, naklon auta, natoceni kol, ale pred auto a do vasi hlavy nevidi). Proto nemuze byt nikdy ani srovnatelne, natoz lepsi. Pak je tu samozrejme faktor "zabavy", kdy ma ridic lepsi pocit, kdyz do rizeni vic zasahuje, ale to samozrejme u rodineho auta nebo limuziny neni treba.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 17.03.12  21:23

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    Jasně že na pořádné porovnání by to chtělo auto se stejným motorem, protože tady se nedalo poznat jestli ta větší turbodíra je daná motorem, nebo převodovkou... Ke stejnému názoru ale došel také Lukáš V., který s tím redakčním GTI E35 jezdil a já ho pustil na půl hodiny za volant mého GTI, kdy jsme si auta prohodili... Ale nikomu neberu jeho volbu s DSG, do auta na pohodové ježdění si to dovedu představit, ale do lehce sportovního auta kde se chci bavit, chci prostě manuál, ikdyž to řazení bude klidně o chlup pomalejší než dvojspojka DSG :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.03.12  21:11

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    Abys mohl vynášet podobné soudy, musel bys jet i se srovnatelně zajetým Edition 35 v manuálu.
    Subjektivně! je naopak zpravidla pocit silnějšího vozu u srovnatelných verzí s "automatem", a to platí jak pro GTI, tak třeba pro Porsche a další...
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 17.03.12  20:18

    « Re: Viz. Novinka - DSG

    DSG je lepší než manuál .. můj názor .. PDK (DSG) mění názory lidí o tom, že do Porsche patří manuál.. Je to rychlejší než pravá ruka a levá noha, má to víc kvaltů než manuál a je úspornější .. myslím Tome, že pro tebe je hlavní nevýhoda vyšší pořizovací cena (můj názor)
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 17.03.12  10:34

    « Viz. Novinka - DSG

    Ahoj, přečetl jsem si Update a musím přispět se svojí zkušeností před týdnem. Měl jsem možnost se svézt asi půl hodiny s GTI Edition 35 s DSG a ikdyž to auto má mít nějakých 24 koníků navíc, tak jsem měl pocit, že to DSG je cestou někde ztratilo. Auto reagovalo pomaleji, turbodíra byla o poznání znatelnější. Je to pravda jiný motor, protože vychází ze staršího petkového GTI a stejný se dává do Golfa R a třeba také Scirocca R či Cupry R, ale mě ta převodovka prostě moc nesedí, já si raději zařadím co potřebuji a kdy potřebuji >:-[] U tvého dieselového GTD to sladění s DSG je samozřejmě jiné...
  • « 00 Reagovat !

    foto WoodyPWX

    WoodyPWX 17.03.12  09:57

    « Re: DSG

    Jak sem psal, spotreba na N opravdu klesne a navic pozor, i se zatazenou rucni brzdou auto se zarazenym D/S dal "tahne", takze nedoporucuju ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.09.11  14:42

    « Re: DSG

    Takže u mokré DSG se opravdu vyplatí, už při trochu delším čekání (např. na zelenou), dát volič na "N"...

    To úplné nerozpojení mokré DSG je zřejmě i jeden z důvodů větší kultivovanosti mokré DSG (proti suché), zejména při rozjezdech a popojíždění...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.11  10:54

    « Re: Re: DSG

    No tak v tom případě máme potvrzeno, u toho mokrého nerozpojí zcela.

    U suché DSG to určitě neni, spojka by se neuchladila. Taky proto suché 7kvalty DSG neumí launchcontrol.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.09.11  19:41

    « Re: DSG

    Tak to je právě můj případ (mokré DSG)...
    U suché DSG je tohle zásadně jiné v čem?

    edit - zkoušel jsme tu okamžitou spotřebu na místě a v poloze D/S/R je o cca dvě desetiny litru/hod. vyšší, než v poloze N/P.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.11  18:49

    « Re: Re: DSG

    U DSG máš jednu spojku po většinu času rozpojenou ;-)

    Aby spojka zůstala částečně spojená při stání v režimu D je myslitelné, ale pouze u DSG s mokrými spojkami.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.09.11  18:24

    « Re: DSG

    Ano, ta změna zvuku právě dokazuje, že v poloze N/S "nestojím" na spojce/kách (nemusí být tedy rozpojena/y) podobně jako u manualu, což považuju pro spojku/y při delším stání za vhodnější, protože spojky jsou stavěny s ohledem na to, že po většinu času své životnosti "spojují", nikoli "rozpojují"...
    Změnu okamžité spotřeby jsem zatím nesledoval, ale při volnoběhu se stání ma místě by měla být prakticky stejná...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.11  18:12

    « Re: Re: DSG

    To může bejt taky tim, že s rozpojenou spojkou se netočí převodovka, zatimco na N se točí, akorát nic nepřenáší na kola. Co ukáže palubní počítač za spotřebu?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.09.11  18:08

    « Re: DSG

    Tak proč se potom při volnoběhu mírně mění zvuk motoru/výfuku při změně polohy z D/S na N/P?
    Že se u robotizované DSG spojka/y při stání rozpojí je snad logické (stejně jako u klasického jednospojkového manuálu), ale stání (u DSG) na brzdě v poloze voliče D/S bych zjednodušeně přirovnal jako stání (u klasického manuálu) na brzdě i spojce (která je tímto také rozpojena), ale stání na brzdě v poloze N je obdoba toho, kdy u manuálu stojím pouze na brzdě (nikoli na spojce) a má řadicí páku v poloze neutral...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…