Recenze

Wiseman (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C4 Tendance 1.4 VTi 95

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen C4 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2550 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 136 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,9

Popis vozu

Při rozhodování o koupi nového auta jsem vybíral z 12 automobilek. Po pečlivém porovnání všech aut která přicházela v úvahu jsem odstranil 6 nejdražších a ze zbylích 6ti volil podle poměru nabídka/cena/sympatie. Nakonec mi zbyli auta 3 a to:

Ford Focus, Kia Cee'd a Citroen C4

Nejlepší výbavu v poměru k ceně měla Kia (USB port by už dnes opravdu měl být standard bez příplatku...). Bohužel opravdu propadla při zkušební jízdě, interiér auta je podle mě špatně dimenzovaný, cítil jsem se tam jako v plechovce + slečna prodejkyně vyhořela na plné čáře už když automaticky posadila moji přítelkyni na zadní sedačku a sama si sedla na sedačku spolujezdce. O autě toho taky moc nevěděla, natož aby se nedejbože pokusila o to nám udělat nějakou nabídku (NH Car Strahov).

Zato prodejci Ford (Valoušek Praha) a Citroen (Autoport Praha) si nás získali, profesionální a flexibilní přístup, dostali jsme i nabídku a nebyl problém se cokoliv dozvědět nebo se na nečem domluvit. Nakonec to dopadlo tak že jsem si obě auta vyzkoušel a to hned po sobě, takže jsem nejdřív projel C4, pak Focuse a hned nato znovu C4 abych se ujistil co mi sedlo líp. Focus měl lepší financování které v Citroenu neuměli přebít, auto si mě ale vůbec nezískalo vnitřkem (místo úložného prostoru ve dveřích škvíry a celé mi přišlo velmi neosobní a umělé, ani tolik opěvovanými jízdními vlastnostmi jsem si nebyl vůbec jist. V C4 jsem se prostě cítil perfektně, to auto se řídí samo a má charisma.

Nový Citroen C4 s motorem 1.4 VTi, výbava Tendance, barva červená babylone. Je to předváděčka s paketem City a najeto měla 2.300km.

Silné stránky

• vnější design auta
• jednoznačně vnitřní design auta (po usednutí do vozidla máte pocit že sedíte v něčem opravdu speciálním)
• "budíky" si zaslouží vlastní odrážku, jejich zpracovaní, funkčnost ale hlavně podsvícení mě naprosto nadchly a jsou výrazným prvkem už tak elegantní palubní desky
• kvalita zpracování materiálů
• vnitřní prostor na předních sedačkách velmi velkorysý, zadní sedačky s porovnáním s ostatními auty v segmentu nabízejí lepší standard
• zavazadlový prostor
• motor 1.4VTi je velmi pružný a zatím mě stále překvapuje velmi příjemnou spořebou. Po 3 dnech jizdy ve městě a cesty Praha - Liberec - Praha po dálnici, se kombinovaná spotřeba dostala na 6,9l/100km s dojezdem 900km na nádrž
• výborně dimenzované odkládací prostory (konečně opravdu velké kapsy u dveří, přihrádka spolujezdce a odkládací prostory na drobnosti + na lahve či kávy v kelímku)
• tichý chod při jízdě ve městě, motor není téměř slyšet hlavně pokud zastavíte. Na dálnici je už motor slyšet ale není to nic co by rušilo
• řazení - tak a teď vím že jsem tu uplně sám, četl jsem ostatní recenze :). Opravdu ale nechápu co proti tomu všichni mají, řazení je úplně stejné na jaké jsem byl 8 let zvyklí z mé staré Xantie a nikdy jsem sním neměl sebemenší problém. Jednu dobu jsem se živil parkováním aut v hotelu a seděl jsem skoro ve všem co jezdí a gumové nebo ne, mě to prostě vyhovuje přesně takhle jak to je nejvíc.

Slabé stránky

• motor 1.4 VTi má pouze 136 Nm což je téměř polovina nejslabšího dieselu který se do C4 dává, takže nástup výkonu je poskromný a občas mám pocit že mu moc rychle dochází dech... je pravda ale, že motor ještě není zajetý, za 3 tisíce otáček jdu málokdy a že po xantii 2.1 turbo dieselu co jsem měl předtím, jsem si ještě asi pořádně nezvykl. Snad se to zlepší s časem.
• vysoké prahy u dveří řidiče a spolujezdce - pořád si nemohu zvyknout a špiním je :/

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nemůžu říct, doufám že to nebudu dlouho potřebovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak jsem napsal výše, zkušenost mám jednoznačně výbornou a to s autosalonem Autoport Praha. Paní prodávající byla maximálně vstřícná, věděla o prodávaném autě vše na co jsem se zeptal a to i včetně technických parametrů. Nic nám nevnucovala a snažila se pro nás najít nejlepší variantu jelikož nám prostředky nedovolovali si moc vybírat. Nakonec nám nabídla předváděcí auto s velmi hezkou slevou, které nešlo odolat a přibalila i zimní pneu v rámci Citroen akce a sadu hezčích koberečků.
Prodejem ovšem služby nekončili, vše bylo totiž přípraveno i pro přihlášení vozu, takže na registru jsem šel rovnou k okénku a podal hotovou složku s papíry, za což se mi dostalo nechápavého pohledu paní za přepážkou, která mi po vzpamatovaní velmi poděkovala.

 


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Dávám 10 protože je to nové auto a proto očekávám 100% spolehlivost, pokud něco přijde časem co nebude souviset s normálním opotřebením, tak snížím rating

praktičnost
10

Tady je to u mě bez debat, úložný prostor je tak dobře vyřešen jako málokde

prostornost
10

Naprosto odpovídají standardům v danném segmentu a ještě jde o hodně dál

jízdní vlastnosti
10

Že se v zatačkách víc naklání nez Focus mě nezajímá, já to tak mám rád a proto sem si ho koupil

jízdní komfort
10

Bez diskuzí, přítelkyni konečně přestali bolet záda a mě zadek což přisuzuji dobře dělaným sedačkám, jinak auto je hodně pohodlné i s absencí Citroen hydrauliky

provozní náklady
10

Jezdím na benzím a ostatní jsem zatím neřešil

náhradní díly
0

nevím, doufám že nebudu muset nikdy řešit

výkon motoru
8

Dávám 8 kvůli nízkému "krouťáku" motoru. Ještě se budu muset podívat jak na tom jsou 1.4 u konkurence a případně upravím pokud je tom C4 výrazně lépe nebo hůře

spotřeba
10

Na to že je to benzín, tak jezdím s lepší spotřebou než co sem měl s mojím starým 2.1 Turbo dieselem. Zatím v šoku a spokojen

hlučnost motoru
10

Naprosto spokojen, vyšší rychlosti v normálu, není to Bentley abych při 200km/h slyšel tikot hodinek na ruce

kvalita sedadel
10

Jak jsem napsal výše, s kvalitou sedadel jsem velmi spokojen, boční vedení mě drží v zatáčce tak akorát

brzdy
10

Já nevím jak ostatní ale mě se ta jedovatost hodně libí a naprosto vyhovuje, stačí málo a brzdí a tak to chci

zavazadlový prostor
10

velikost kufru je k velikosti auta opravdu velkorysá a taky se mi líbí kobereček po kterém zavazadla samovolně špatně cestují (doufám že se nevyšisuje časem)


Více o modeluCitroën C4 N (2010-dosud)
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného oblékl Froome

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného…

Největší favorit cyklistické Vuelty Chris Froome získal už ve třetí etapě červený trikot lídra. Britský vítěz…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…