Recenze
Ford S-Max
Technické info
Přezdívka auta Esmax Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 1171 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Takže na úvod napíšu, proč jsme se rozhodli pořídit do rodiny právě tento vůz. Že budeme potřebovat nové auto nám bylo jasné hned poté, co jsme nabourali Renaulta Scénica a oprava by byla dosti drahá ( náhledněte do mé recenze na něj ). Otec má vlastní firmu, ve k
teré používá Ford Transit a druhé auto je prostě potřeba. Čili jsme nejprve uvažovali o nějaké druhé, menší dodávce,která by ale měla 5 míst a sloužila by i jako rodinné. V úvahu padl Ford Tourneo Connect nebo Volkswagen Caddy. Už jsme měli vybrané konkrétní vozidla,ale Caddyho nám prodali ještě dříve, než jsme se stačili na něj zajet podívat. Takže jsme vyrazili na obhlídku Tournea do ČB, ale zjistili jsme, že byl bouraný na levé přední kolo, takže z něj sešlo. Hledali jsme tedy dál. Z těchto dvou modelů se nám už žádný konkrétní nezamlouval, takže jsem strávil noc u počítače a hledal další, jiné, praktické,ale zároveň hezké vozy. Ale už ne dodávky. Našel jsem spousty aut, ale asi nejlepší byl Volkswagen Touran rv. 2007. Ale po konzultaci s rodinou jsme dospěli k názoru, že byl příliš drahý. Takže už jsem hledání auta nechal na tátovi.
Jako náhodou jel hned druhý den táta z práce přes Tábor a projížděl kolem autobazaru ANDY AUTA,které dováží auta ze zahraníčí. A právě tam stál kamión s C-maxy, S- maxy a Galaxy. A tak se na ně šel s kolegou podíval a hned se jim zalíbil jeden S-max a C-max. Mě se Ford C-max celkově nelíbí a naštěstí ho záhy prodali,takže už se uvažovalo jen o koupi S-maxe, který se jako model celé rodině líbí,je praktický a splňuje naše podmínky a to velký kufr a mnoho prostoru. Ale tenhle konkrétní se mi na fotkách tolik nelíbil... Ale co, moje auto to není :) Táta s kolegou automobil zabukovali a koupili ho. Musím uznat, že v reálu vypadá docela pohledně a jsem spokojen. :)
Popis modelu:
Tento Ford je velice povedené MPV od Fordu, nemá žádnou svojí předchozí generaci ( tento náš model ) a to já považuji za +. Je to něco nového...nebo spíše bylo. Ale byť je 5 let starý, působí na mě docela novodobě. Ford umí skvěle podvozky, o čemž jsem se přesvědčil u Focusu i Transitu, čili u S-maxe tomu není jinak,podvozek a odpruženost je perfektní. Díky podvozku je S-max i pohodlný. Je zajímavé, že Ford s tímto modelem vyhrál evropské Auto roku. Vlastně je to pochopitelné, protože je to auto, které je praktické, výkonné a pohledné. Sice byly různé námitky, že Auto roku by mělo být už konečně sportovnější atd. , ale proč ? Sporťáky jsou pěkný auta,ale aby se stalo Autem roku mělo by mít užitek pro většinu skupin lidí a S-max má, myslím si, větší užitek. Pravděpodobně žádná rodina nepotřebuje sporťák, který má jen dvě místa. S-max je pro rodinu skvělá volba a je to auto užitečné a podle mě ze za něj nemusí nikdo stydět.
Konkrétně k tomuto Fordu :
Tento Smax, kterého jsme si pořídili, je dovezený z Belgie, kde byl zakoupen jako nový vůz do jedné firmy, která s ním jezdila každý den celé 4 roky a stihla na něm najezdit přes 150000. Ale i navzdory tomuto není nikde potlučený a po důkladné prohlídce v servise jsme museli měnit akorát olej, jinak všechno naprosto v pořádku, takže se o něj hezky starali i když to bylo služební auto, což se v ČR často nevidí :) Zevnitř velice zachovalý,jedinou vadou je poškozený reproduktor na pravých zadních dveřích.
Silné stránky
Za první a důležitou silnou stránku považuji motor, je to srdce auta a náš šetřič kroků. Toto srdce nese název 1.8 TDCi - samozřejmě nafťák, co jiného ode mě čekat. Má 125 koní a S-maxem si rozumí a nemá s ním tolik práce. Možná si říkate, že vy byste si raději pořídili dvoulitr nafťáka... Takže abych vysvětlil, proč zrovna tenhle motor a ne 2.0. Zaprvé tento motor žádný S-max v autobazaru v tu chvíli neměl a zadruhé 2.0 je spíše vhodný pro S-maxe, který by často jezdil delší trasy,jezdil plně naložen a rychle. My na delší trasy máme Transita, fakt plně naložený S-max pojede tak čtyřikrát za rok na letiště a zpět a rychle se dá jet i s 1.8TDCi, o čemž jsem se přesvědčil,když jsme s Fordem jeli 200... takže to jest k mému vysvětlení :-)
Další silnou stránkou je bezpochyby podvozek a jízdní vlastnosti. Jak jsem již psal, Ford podvozky umí skvěle a podle toho to vypadá. A kdo s S-maxem někdy jel nebo je jeho majitelem tak ví, o čem mluvím. Na to, jak je vozidlo vysoké,široké a dlouhé, jezdí a ovládá se skvěle. Pochopitelně při průjezdu s maximálně vytočenými koly se objevuje mírná nedotáčivost, se kterou se ale počítá - u dieselu se projevuje dříve. Díky podvozku je Smax opravdu pohodlný a jízda s ním je od jiných aut opravdu odlišná...Zkrátka jízda s tímto vozem je zábava a nemělo by dojít k mikrospánku, pokud nejste řidič z donucení :-D
Samozřejmě jednou ze silných stránek je i velmi prostorný kufr. Když se na vůz dívate z venčí, nepřijde vám tak velký jako po otevření 5. dvěří. Vejde se do něj opravdu hodně věcí a oproti našemu bývalému vozu Renault Scénic je to nesrovnatelný rozdíl.
Já osobně jako další silnou stránku považuji vzhled tohoto modelu, který se Fordu vážně povedl. Auto není ničím přehnané a ani znuděné. Je plné života a srší z něj radost. Samozřejmě myslím jak vzhled exteriéru tak i interiéru. Černá s chromem jde dokonale k sobě a pohled na palubní desku je krásný. Volant pefektní, skvěle vypadající a dřží se také pefektně. Jako skvělý a povedený nápad považuji design ruční brzdy. V tomto voze si tak chvíli připadáte jako v letadle. Povedený design + praktičnost = Ford S-Max. :-)
Slabé stránky
Tomuto modelu nemám přímo co vytknout, jsou to jen maličkosti a detaily.
Motorový prostor je po otevření kapoty značně nepřehledný a k nějakým součástkám apod je horší přístup, ale na druhou stranu, u málo vozů v dnešní době je tomu jinak.
Parkování s tímto vozem není nejlehčí, s délkou necelých 5 metrů se do řady vozidel se začátečníkovi parkuje se značnými obtížemi, ale díky tomu, že táta má již zmíněného Transita, který je na tom délkově podobně, si už zvykl a jemu osobně parkování nedělá takový problém.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce velice solidní, auto nám celé ukázal, na chyby a odřeninky právě poukazoval, neskrýval je, ukazál techničák, servisní knihu,... prostě byl velice poctivý, což v dnešní době je málokterý bazar. :-)
Přidat názorDiskuse: Ford S-Max
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford S-Max
-
Ford S-Max (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2009 189 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford S-Max (2011) Majitel: japa22
Přidáno: 11.11.2011 339 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2008 749 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.9.2008 649 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford S-Max (2021) Majitel: vondry87
Přidáno: 19.2.2022 269 Majitel 9.70 Uživatelé