Recenze

Wacko (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford S-Max

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 1 Ford S-Max, foto 2 Ford S-Max, foto 5 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8 Ford S-Max, foto 9 Ford S-Max, foto 10
Ford S-Max, foto 11 Ford S-Max, foto 12 Ford S-Max, foto 13 Ford S-Max, foto 14 Ford S-Max, foto 15 Ford S-Max, foto 16 Ford S-Max, foto 17 Ford S-Max, foto 18 Ford S-Max, foto 19 Ford S-Max, foto 20 Ford S-Max, foto 21 Ford S-Max, foto 22 Ford S-Max, foto 23 Ford S-Max, foto 24 Ford S-Max, foto 25 Ford S-Max, foto 26 Ford S-Max, foto 27 Ford S-Max, foto 28 Ford S-Max, foto 29 Ford S-Max, foto 30 Ford S-Max, foto 31 Ford S-Max, foto 32 Ford S-Max, foto 33 Ford S-Max, foto 34 Ford S-Max, foto 35 Ford S-Max, foto 36 Ford S-Max, foto 37 Ford S-Max, foto 38 Ford S-Max, foto 39 Ford S-Max, foto 40 Ford S-Max, foto 41 Ford S-Max, foto 42 Ford S-Max, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Esmax Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 1171 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Takže na úvod napíšu, proč jsme se rozhodli pořídit do rodiny právě tento vůz. Že budeme potřebovat nové auto nám bylo jasné hned poté, co jsme nabourali Renaulta Scénica a oprava by byla dosti drahá ( náhledněte do mé recenze na něj ). Otec má vlastní firmu, ve k
teré používá Ford Transit a druhé auto je prostě potřeba. Čili jsme nejprve uvažovali o nějaké druhé, menší dodávce,která by ale měla 5 míst a sloužila by i jako rodinné. V úvahu padl Ford Tourneo Connect nebo Volkswagen Caddy. Už jsme měli vybrané konkrétní vozidla,ale Caddyho nám prodali ještě dříve, než jsme se stačili na něj zajet podívat. Takže jsme vyrazili na obhlídku Tournea do ČB, ale zjistili jsme, že byl bouraný na levé přední kolo, takže z něj sešlo. Hledali jsme tedy dál. Z těchto dvou modelů se nám už žádný konkrétní nezamlouval, takže jsem strávil noc u počítače a hledal další, jiné, praktické,ale zároveň hezké vozy. Ale už ne dodávky. Našel jsem spousty aut, ale asi nejlepší byl Volkswagen Touran rv. 2007. Ale po konzultaci s rodinou jsme dospěli k názoru, že byl příliš drahý. Takže už jsem hledání auta nechal na tátovi.
Jako náhodou jel hned druhý den táta z práce přes Tábor a projížděl kolem autobazaru ANDY AUTA,které dováží auta ze zahraníčí. A právě tam stál kamión s C-maxy, S- maxy a Galaxy. A tak se na ně šel s kolegou podíval a hned se jim zalíbil jeden S-max a C-max. Mě se Ford C-max celkově nelíbí a naštěstí ho záhy prodali,takže už se uvažovalo jen o koupi S-maxe, který se jako model celé rodině líbí,je praktický a splňuje naše podmínky a to velký kufr a mnoho prostoru. Ale tenhle konkrétní se mi na fotkách tolik nelíbil... Ale co, moje auto to není :) Táta s kolegou automobil zabukovali a koupili ho. Musím uznat, že v reálu vypadá docela pohledně a jsem spokojen. :)

Popis modelu:
Tento Ford je velice povedené MPV od Fordu, nemá žádnou svojí předchozí generaci ( tento náš model ) a to já považuji za +. Je to něco nového...nebo spíše bylo. Ale byť je 5 let starý, působí na mě docela novodobě. Ford umí skvěle podvozky, o čemž jsem se přesvědčil u Focusu i Transitu, čili u S-maxe tomu není jinak,podvozek a odpruženost je perfektní. Díky podvozku je S-max i pohodlný. Je zajímavé, že Ford s tímto modelem vyhrál evropské Auto roku. Vlastně je to pochopitelné, protože je to auto, které je praktické, výkonné a pohledné. Sice byly různé námitky, že Auto roku by mělo být už konečně sportovnější atd. , ale proč ? Sporťáky jsou pěkný auta,ale aby se stalo Autem roku mělo by mít užitek pro většinu skupin lidí a S-max má, myslím si, větší užitek. Pravděpodobně žádná rodina nepotřebuje sporťák, který má jen dvě místa. S-max je pro rodinu skvělá volba a je to auto užitečné a podle mě ze za něj nemusí nikdo stydět.

Konkrétně k tomuto Fordu :
Tento Smax, kterého jsme si pořídili, je dovezený z Belgie, kde byl zakoupen jako nový vůz do jedné firmy, která s ním jezdila každý den celé 4 roky a stihla na něm najezdit přes 150000. Ale i navzdory tomuto není nikde potlučený a po důkladné prohlídce v servise jsme museli měnit akorát olej, jinak všechno naprosto v pořádku, takže se o něj hezky starali i když to bylo služební auto, což se v ČR často nevidí :) Zevnitř velice zachovalý,jedinou vadou je poškozený reproduktor na pravých zadních dveřích.

Silné stránky

Za první a důležitou silnou stránku považuji motor, je to srdce auta a náš šetřič kroků. Toto srdce nese název 1.8 TDCi - samozřejmě nafťák, co jiného ode mě čekat. Má 125 koní a S-maxem si rozumí a nemá s ním tolik práce. Možná si říkate, že vy byste si raději pořídili dvoulitr nafťáka... Takže abych vysvětlil, proč zrovna tenhle motor a ne 2.0. Zaprvé tento motor žádný S-max v autobazaru v tu chvíli neměl a zadruhé 2.0 je spíše vhodný pro S-maxe, který by často jezdil delší trasy,jezdil plně naložen a rychle. My na delší trasy máme Transita, fakt plně naložený S-max pojede tak čtyřikrát za rok na letiště a zpět a rychle se dá jet i s 1.8TDCi, o čemž jsem se přesvědčil,když jsme s Fordem jeli 200... takže to jest k mému vysvětlení :-)

Další silnou stránkou je bezpochyby podvozek a jízdní vlastnosti. Jak jsem již psal, Ford podvozky umí skvěle a podle toho to vypadá. A kdo s S-maxem někdy jel nebo je jeho majitelem tak ví, o čem mluvím. Na to, jak je vozidlo vysoké,široké a dlouhé, jezdí a ovládá se skvěle. Pochopitelně při průjezdu s maximálně vytočenými koly se objevuje mírná nedotáčivost, se kterou se ale počítá - u dieselu se projevuje dříve. Díky podvozku je Smax opravdu pohodlný a jízda s ním je od jiných aut opravdu odlišná...Zkrátka jízda s tímto vozem je zábava a nemělo by dojít k mikrospánku, pokud nejste řidič z donucení :-D

Samozřejmě jednou ze silných stránek je i velmi prostorný kufr. Když se na vůz dívate z venčí, nepřijde vám tak velký jako po otevření 5. dvěří. Vejde se do něj opravdu hodně věcí a oproti našemu bývalému vozu Renault Scénic je to nesrovnatelný rozdíl.

Já osobně jako další silnou stránku považuji vzhled tohoto modelu, který se Fordu vážně povedl. Auto není ničím přehnané a ani znuděné. Je plné života a srší z něj radost. Samozřejmě myslím jak vzhled exteriéru tak i interiéru. Černá s chromem jde dokonale k sobě a pohled na palubní desku je krásný. Volant pefektní, skvěle vypadající a dřží se také pefektně. Jako skvělý a povedený nápad považuji design ruční brzdy. V tomto voze si tak chvíli připadáte jako v letadle. Povedený design + praktičnost = Ford S-Max. :-)

Slabé stránky

Tomuto modelu nemám přímo co vytknout, jsou to jen maličkosti a detaily.

Motorový prostor je po otevření kapoty značně nepřehledný a k nějakým součástkám apod je horší přístup, ale na druhou stranu, u málo vozů v dnešní době je tomu jinak.

Parkování s tímto vozem není nejlehčí, s délkou necelých 5 metrů se do řady vozidel se začátečníkovi parkuje se značnými obtížemi, ale díky tomu, že táta má již zmíněného Transita, který je na tom délkově podobně, si už zvykl a jemu osobně parkování nedělá takový problém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce velice solidní, auto nám celé ukázal, na chyby a odřeninky právě poukazoval, neskrýval je, ukazál techničák, servisní knihu,... prostě byl velice poctivý, což v dnešní době je málokterý bazar. :-)

 


Přidat názorDiskuse: Ford S-Max

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto máme jen krátce, čili zatím vše ok.

praktičnost
10

Pro rodinu skvělé a praktické i na větší náklady.

prostornost
10

Mnoho prostoru, který nestál tolik :-)

jízdní vlastnosti
10

Skvělé, prostě Ford.

jízdní komfort
10

Velmi dobrý, pohodlný auto.

provozní náklady
10

Na dosti těžké auto je spotřeba cca 7 litrů/100 km perfektní !

náhradní díly
8

Nejsou nejlevnější, ale ne předražené.

výkon motoru
9

Nám to stačí.

spotřeba
10

Jak jsem již říkal, spotřeba je na tohle těžčí auto dost dobrá.

hlučnost motoru
10

Za studena je hlučnější, což je jasné u dieslu, ale poté kadlí tiše.

kvalita sedadel
10

Super.

brzdy
10

Stavěné přesně na hmotnost vozu

zavazadlový prostor
10

velikánský :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…