reklama


Recenze

Viper (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Leon 1,9 TDi Top Sport

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 24 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 27 Seat Leon, foto 28 Seat Leon, foto 29 Seat Leon, foto 30 Seat Leon, foto 31 Seat Leon, foto 32 Seat Leon, foto 33 Seat Leon, foto 34 Seat Leon, foto 35 Seat Leon, foto 36 Seat Leon, foto 37 Seat Leon, foto 38 Seat Leon, foto 39 Seat Leon, foto 40 Seat Leon, foto 41 Seat Leon, foto 42 Seat Leon, foto 43 Seat Leon, foto 44 Seat Leon, foto 45 Seat Leon, foto 46 Seat Leon, foto 47 Seat Leon, foto 48 Seat Leon, foto 49 Seat Leon, foto 50 Seat Leon, foto 51 Seat Leon, foto 52 Seat Leon, foto 53 Seat Leon, foto 54 Seat Leon, foto 55 Seat Leon, foto 56 Seat Leon, foto 57 Seat Leon, foto 58 Seat Leon, foto 59 Seat Leon, foto 60 Seat Leon, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta Lentilka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1898 výkon [kW]: 110 / 146 * kroutící moment [Nm]: 320 / 418 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 5,8 *

Popis vozu

Předem chci napsat, že „recenze“ by měla být takový souhrn dojmů, pokud by někdo o tomhle autě uvažoval. Vím to sám na sobě, jak jsem hledal každý názor a v jednom období jsem zde byl každý den na recenzích Leonu od Tommyho Cupry a Fabky RS od Feriho (Tommy – jestli to čteš, tak tímto díky, dost možná bych skončil bez tvé recenze úplně někde jinde, škoda, žes ji stáhnul).

Předchozí vozidlo jsem měl přes dva roky a nejspíš i protože to bylo moje první auto, který si označení auto zaslouží, tak jsem ho doslova miloval. Možná i proto, že tím byla Honda Civic VTi, což je hodně srdcová záležitost.
Po získání jiného zaměstnání a s tím nově vzniklou nutností poměrně daleko dojíždět jsem se rozhodl hondici pustit do světa a najít něco, co jí nahradí.

Požadavky byly následující:
- nízká spotřeba
- slušný výkon
- auto se musí libit
- nesmí to být masovka
- hatch vzhledem k praktičnosti

Vzhledem k rozhodnutí jít do "chrochtáka" do seznamu ještě přibyla kolonka - měl by to být koncern. Za tímhle rozhodnutím stála úvaha o dostupnosti náhradních dílů, zkušenostech servisů s údržbou VW motorů i charakter starých PD, kdy většině lidí nepříjemný kopanec shledávám vcelku zábavným.
Po přečtení všech různých recenzí padla volba na 1,9TDi ARL, nejvyšší výkonový stupeň verzí 1,9TDi a v té době pravdědobně výkladní skříň koncernu v oblasti dieslů. Volba auta tím pádem také byla jasná - VW Golf IV mi přijde jednak starší a jednak s sebou nese trauma určité skupiny majitelů. A o jiném hatchi než s Leonu s tímhle motorem nevím. Navíc designově se mi to auto vždycky strašně líbilo. Vzhledem k cenám mě ještě vrtala hlavou Fabie RS, ale naštěstí přišla "krize" a ceny aut se dostaly na dostupnou hladinu:) Navíc Fabka nějak nesplňovala mou představu o nemasovce, strohý interiér mě taky moc nepřesvědčil a přecjenom je to o třídu nižší vůz.

Auto tedy bylo vybraný - zbývalo vyřešit dva problémy - jednak prodat hondici, což vzhledem ke "krizi" a najetým km, které jsem odmítal stáčet trvalo dýl, než bych myslel a navíc za cenu, který dodnes nevěřim. A potom najít ten správný kousek.
Ne že bych byl nějak extra náročnej, ale když si člověk stanoví u ne moc rozšířeného vozu ještě i barvu (červená nebo žlutá), servisní knížku, prokazatelnou historii a normální cenu, tak zjistí, že auta prostě nejsou...:)
Nakonec jsem pro Lentilku musel k západním sousedům, konkrétně do Chemnitz. Už když jsem ji viděl na parkovišti, tak mi rozum řek sbohem a nastoupil prachsprostej chtíč. Naštěstí po prohlídce bylo jasný, že žádnou ránu auto nikdy nechytlo, historie byla jasná, serviska poctivě vyplněná a prodejce navíc nabídl slušnou slevu - nebylo co řešit.
Takže bylo vymalováno.

Výbava vozu je klasickej TS - tedy aut. klima, ESP, 4 vaky atd.. Navíc je asi jen tempomat a vyhřívání sedaček, možná ostřikovače předních světel byly za příplatek, to už nevím.

MOTOR
Výkon je 110kw, což je na sériovou 1,9 slušný číslo. Na druhou stranu se musí starat o víc než 1500kg, což je prostě znát. Víc než samotnej výkon mě ale dostal samotnej charakter motoru. Jednak slušná kultivovanost (oproti 2,0TDi, kdy na volnoběh motor kvedlá řadičkou) je vcelku klidnej, jednak rozsah otáček, mezi kterými podává výkon - samozřejmě po kopanci okolo 2tis krouťák klesá, ale do 4 tisíc pořád táhne víc než slušně a v případě nouze se dá vytočit i dál. Vzhledem k faktu, že 90% cest mám po dálnici, mě taky příjemně překvapilo naladění převodovky - ve 120km/h točí auto 2tis, při 160 lehce pod 3. Řazení celkově je na jedničku /nebo destíku ve zdejším hodnocení/, je přesné a jde krásně zlehka.
Spotřebu mám dlouhodobou okolo 6l/100km, ale je to dáno tím, že na dálnici jezdím jen 120. Při svižné jízdě po dálnici si vezme okolo 8-9, což pořád považuju za slušnou hodnotu, i když obecné povědomí u tdi 5 na sto je při normální jízdě jen těžko dosažitelné.
Nevýhodu vidím ve značné prodlevě turba – prostě mu chvíli trvá, než se roztočí, ale dá se na to zvyknout a když se s tím pak počítá, tak není problém.
Celkově shrnuto – spokojenost, s neduhy „ropáku“ jsem při koupi počítal a tak největší mínus má u mě auto za to, že vypadá rychleji než jede, jestli mi rozumíte. Tomu se dá samozřejmě pomoci chipem či jinou úpravou, zatím nechávám holku v sérii a časem se uvidí.

PODVOZEK
Auto je naladěno dost tvrdě, ale i díky tomu je na kvalitním asfaltu vážně schopné. ESP zasahuje citlivě a navíc není žádný problém ho vypnout, auto se chová krásně čitelně a na 225 gumách opouští stopu na suchu až za hranicí, na kterou se normální člověk nedostane. Při zhoršených podmínkách dá znát, že už by nebylo radno přidávat, takže s ním řidič rozhodně brzdou provozu není.
Na nekvalitní vozovce si samozřejmě vybírá daň v podobě ran a rázů, až je ho člověku líto. Určitou měrou se na tom samozřejmě podílejí i úzkoprofilové pneu, holt nelze mít všechno a určité kompromisy je nutno udělat.
Stabilita ve vysokých rychlostech je také naprosto v pořádku, není problém je stále 200km/h jako cestovní rychlostí (samozřejmě v Německu:)), limitován je spíše motorem, kterému ve 190 dochází dech a táhne se jak hlemýžď.

INTERIÉR
Moc nevím, co k tomuhle tématu psát. Klasický koncern – tzn. kvalitní materiály, kvalitní slícování, nikde nic nevrže. Přístrojovka přehledná, ovládací prvky se nachází tam, kde je člověk hledá. Snad jen detailek – nádrž jde otevřít až po vypnutí motoru, vzhledem k chlazení turba by mi nevadilo, kdyby to šlo i za chodu.

Recenzi samozřejmě časem doplním, auto mám přecjenom jen 3 měsíce a 10tis km. Pokud by někomu něco extra chybělo, ať mi písne dole v diskusi, doplním.

Ještě taková prosba na závěr – kdysi, v jednom z prvních Speedů, byl srovnávací test dvou Leonů, jeden TDi, jeden 1,8T. Byl to test na černym podkladě, auta byly červeny a bylo to jedno z prvních srovnání nafta x benzin (nafta to tam vyhrala..:)) Časopis jsem tenkrát s čistým svědomým vyhodil, s větou „stejně takový auto nikdy mít nebudu“. Nemáte ho doma někdo náhodou? Bylo by možný poslat mi scan na e-mail? Díky moc


Hodnocení po 20tis km
Od napsání recenze již zůstalo dost vzorku na asfaltu a počítadlo kilometrů mi ukázalo další zdolanou metu – 20tis km, takže mě napadlo, že bych sem mohl hodit souhrn dojmů a poznatků, které se spolu s delším soužitím s autem dostavily.
U spotřeby se potvrdila hodnota 6l (konkrétně 6,2l s rychlostním průměrem 78km/h za posledních cca 6tis km), ale zároveň jsem zažil absolutní dno a top. Takže – minimum mám 4,6l, ale určitě by se našli lidé, kteří by to stlačili ještě níž – přecjenom jestli 4,6 nebo 4,2 je mi putna a že bych se kvůli tomu musel za tím náklaďákem plazit… Maximum bylo cca 15l, taková malá rally vložka, na delší vzdálenosti se člověk nedostane přes 10l ani když jede na dálnici podlahu. Svižná jízda na dlouhou vzdálenost dá na okresce 6,5l.
Zajímavé je použití prémiových paliv – tankuju teda pouze na Benzině a s Vervou je spotřeba cca o 0,4l nižší – při rozdílu koruna na litru se to vyplatí i finančně. Klidnější chod ani lepší výkonový parametry nepozoruju.
Výše zmiňovaný rychlostní průměr dává tušit, že auto tráví většinu svého života na dálnici, faktem je, že v 99% 120km/h na tempomat. Maximální vyzkoušená rychlost byla 230 tacho, těžko říct, kolik by to bylo GPS, ale obecně proměřuje v rámci jednotek km/h. Musím ale sportovně přiznat, že to chce hoooodně dlouho rovinku/zkopec a rozhodně to není disciplína, v níž by auto vynikalo. Tou je podle mě průžný zrychlení, asi jako u každého chrochtáka. Člověk dojede náklaďák, co si to šolichá 90, koukne do protisměru, vidí mezeru, zařadí 4, dá plnej, napočítá do dvou, zařadí se a metelí si to spokojeně dál. Pokud je extrémně línej, nechá tam 6, napočítá do šesti a je tam taky.
Auto zrychluje od cca 1200 otáček, ale to už je dost málo. Každopádně plnej krouťák má, odhaduju, tak v 1900, docela rozdíl oproti firemní fábii, která začala jet až při 2100.

Co se týče spolehlivosti – měnil jsem zatím prasklou žárovku, toť vše… Výměnu rozvodů nepočítám, to je běžná údržba. Zajímavá je spotřeba oleje – po koupi si motor trošku bral, nyní za posledních 7tis km neubyl ani mm.

Novinkou byl pro auto zimní režim – vzhledem k přídělu sněhu na začátku října a napadnutí cca 60 čísel za noc to byla zkouška ohněm – a Lentilka obstála. Dokonce do té míry, že jsem moc nechápal – auto už už vypadá že se zahrabe, vepředu něco zacvrká a jede se dál (el. uzávěrka diferenciálu?? nevim, ale funguje to perfektně). Problém je ale světlá výška auta – vyjetý koleje dávají spojlerům pocítit zmrzlou krustu, v případě nově napadnuvšího sněhu je pak přední lízátko možno využívat jako radlici a vypomáhat silničářům…

K palubnímu počítači – v případě poklesnutí teploty pod 4,5 C se sám přepne z jakékoli hodnoty právě na teploměr – výstraha kvůli námrazám. Otázkou je pro mě dlouhodobý průměr – čekal bych, že se bude nulovat na 9999km, tedy hodnotě displeje, ale vypozoroval jsem, že max hodnota byla cca6600 km. (edit - limitem je 999h jizdy)

Co se týče designu – při koupi jsem měl trochu strach z reakcí okolí, přecjenom to není žádná šedá myška.. .. a zatím naprosto bez problémů, když už někdo reaguje, tak pozitivně, na silnici mě dokonce i lidi pouštěj, příjemná věc. Ťukám teda na zuby, dřevo a kapotu, třeba to ani nikdo tou korunou neobjede.

Co se týče vnitřního prostoru – auto je to tak pro dva, nebo max s malým dítětem, tohle je fakt špatný, předchozí cíva byl, ač třídvéř, mnohem prostornější. Na druhou stranu jezdím většinou sám, takže bez problémů, ale někomu by to mohlo vadit.

Toť asi vše, uvidíme, co mě napadne při 30tis km. Jakýkoli dotazy zodpovím v diskusi…

Silné stránky

- vzhled
- barva
- podvozek (na kvalitních silnicích)
- motor (poměr výkon/cena)
- interiér (tak nějak nemůžu překousnout interiér Leona II)
- hluk ve voze
- výbava

Slabé stránky

- podvozek na nekvalitních silnicích (dálnice brno - bratislava je s TS na 17" vážně špatná kombinace)
- benzin je benzin (i když za to to auto nemůže a pořád je tu verze 1,8T/132, 155 nebo 165kW)
- tvrdé plasty v odkládacích schránkách - věci tam lítaj a rachotěj (vím, že stačí vyložit protiskluzovym pryžem, ale tak mohlo by to bejt v základu jiný)
- sedačka řidiče by mohla jít nastavit níže
- prodleva turbodmychadla
- při rozjezdech saze z výfuku (nemyslím tím nějaké sprinty, prostě klasické popojíždění třeba v zácpách - zajímavý je, že při plnym plynu už nečoudí)
- ve verzi s vyhřívanýma seslema přijde člověk o držák na pití, kelímek není kam dát
- výhled vzad při couvání
- zadní okýnka nejdou stáhnout až dolů. zůstanou viset zhruba v 1/3 zdvihu... vzadu teda nikdo nejezdi, ale co kdyby. .proste strasny minus ;)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím naštěstí bez poruchy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší, auto půjčil na projíždku, poskytl slevu.

 
reklama

Novinky v recenzi

16.9.2012 18:51

zkušenosti chip

Na cca 130tis km jsem si auto nechal čipnout. Volba padla na chipforum.cz. Plán byl lehký čip na cca 180 koníků bez kouře. První překvapení padlo při měření neupraveného motoru - 166PS. Tlak na turbu byl normální, moc jsme tomu nerozuměli, ale proč ne. Po načipování to ukázalo 198PS, bohužel s kouřem, ale po tom, co jsem se byl projet jsem již nechtěl měnit. S čipem jsem najel zbylých cca 60tis km, po 10tis začala klouzat spojka, ale to je asi normální u auta co má 140 a kdo ví jak s tím jezdil předchozí majitel. Naštěstí stačila přeobložit, ani jsem ji celou neměnil. Jinak neodešlo absolutně nic závažnýho na 180tis vylítla tlakem hadice od turba, tu jsem kupoval novou. Spotřeba dokonce o fous klesla. Takže pro všechny sejčky - ten, kdo čipuje kvůli spíše rezervě výkonu při předjíždění, případně tomu dá jednou za čas /můj případ, stále zůstala dálniční rychlost 120 tempomat/, tak nebát se a upravovat.

16.9.2012 18:40

Prodáno

16.7. prodáno. Již podruhé se mi potvrdilo, že lidi nekoukají na technický stav, ale hlavní je, aby auto opticky ladilo. To mi bohužel kazil dost lak, každý kdo žluté seaty zná, tak potvrdí, že kvalita je naprosto tristní a s postupem času se dá na autě najít tolik odstínů žluté, až to bolí. Každopádně novému majiteli přeju spoustu km a hlavně at to s ním nedopadne, jako s mým předchozím vozem..

2.6.2012 11:28

prodej

bych na podzim fakt nevěřil, jak velky muze byt u nas prodej trochu specifickeho vozu s na prvni pohled vetsim najezdem. Nikdo uz nekouka na technicky stav, hlavne aby to melo najeto 140 a nalestenou kapotu. Takze opravdu auto stale mam a skoro premyslim nad venovanim nejake charite ;)

27.10.2011 21:25

prodej

s těžkým srdcem prodávám.. více info http://www.sportovnivozy.cz/22349-seat-leon-top-sport

16.10.2011 19:10

dojmy po 80tis

čas se překulil a padla tak i další hranice - najeto mých 80tis km. Pořád chválím spolehlivost, neplánovaně jsem byl v servisu jen jednou, když vylítla hadice od turba, jinak nic. Co se týče běžných oprav, tak pár žárovek (pravá praská častěji?), dva kryty pod motorem (je to fakt nízký..) a x litrů oleje a filtrů. Opravuji svá slova a nepraktičnosti - v létě uvnitř věci pro dva na 14 dní včetně stanu, spacáků atd plus 2 mtb - a naprosto bez problémů včetně luxusního výhledu vzad. Spotřeba je teď pod šesti, 120tempomat dělá své :)

20.6.2010 10:56

40tis

Prolomena bariéra 40tis km. Auto spolehlivě šlape, žádný problém, jen tak dál. Výměna jen spotřebních věcí (kotouče, destičky), dopřál jsem autu nový botky, vždycky jsem tyhle chtěl a naskytla se příležitost, tak jsem neváhal. Při zimní vyjíždce jelo auto v Dojčlandu tempomatových 190 třebas i hodinu v kuse (jasny, sem tam ťuk o brzdu, ale minimálně), celková spotřeba 7,8. Řek bych, že OK :)

5.4.2010 10:32

Široké letní pneu

Když jsem auto loni kupoval, tak jsem na zimních jezdil jen asi dva týdny a s autem jsem se teprv seznamoval. Rozdíl zimní (195 65 15) a letní (225 45 17) jsem tedy dokázal plně posoudit až letos.. A že to bylo překvapení - auto citelně přestalo jet, což bych u tohodle motoru nečekal a spotřeba se zvýšila taky kvalitně - v průměru o 0,5 l/100km, při režimu podlaha přes 1 l. Jasný, nějakej nárůst se dal čekat, ale tohle bych si netipnul.. No aspon že v zatáčkách je rozdíl plusovej :) ...by mě zajímalo, jakej je rozdíl na výkonově slabších vozech, to musí být dobrý peklo.. ..jak to máte vy?

7.3.2010 15:14

Najeto 30tis km

Tohle bude hodně krátký zápis. Porucha žádná, auto spolehlivě šlape. Vyzkoušeny extrémní podmínky, přes brodění se ve sněhových záplavách po startování za nižších teplot než je 20 stupňů pod nulou. Na španěla docela výkon, sice trochu kuckal, ale žádnej problém.
Přibyly i negativní zkušenosti – za poslední dva měsíce 3 vniknutí do vozu, naštěstí bez poškození interiéru či čehokoli ukradení. Nechal jsem opískovat skla, těžko říct, jestli to něčemu pomůže, snad trochu jo.
Trochu u mě opadlo nadšení z kvality zpracování interiéru, VW nebo Audi jsou jinde, občas něco zaskřípe, ale nic zásadního a navíc jsem dost hnidopich.
Toť vše, překvapení žádná, spolehlivý společník, s koupí naprostá spokojenost. Co se týče plánů do budoucna, originál cupra r kola a chip by se mi líbily, uvidí se, jestli na 40tis km něco z toho na autě bude.

29.10.2009 18:13

Dojmy po 20tis km

Do recenze přidány dojmy po ujetí 20tis km...

3.9.2009 19:04

Vzpomínka na Hondici

našel jsem video s hondou, tak ho sem jako vzpomínku vkládám. auto to bylo asi ve všech měřitelnejch parametrech horší, ale k srdci mi přirostlo rychle. takhle hluboko pod kuži zatim leoše nemam, musí se ještě trochu snažit ;)

Video

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1,9 TDi Top Sport

Další vozy Seat Leon


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím deset, až se něco vyloupne, tak budu snižovat:)

praktičnost
9

5ti dvéřovej hatch. Co víc si přát...

prostornost
6

Vnitřní prostornost by mohla být větší, rozvor náprav je také obecně známa slabina této platformy.

jízdní vlastnosti
8

Vzhledem k hmotnosti motoru je znát těžká příď, ale podvozek je odladěnej vážně parádně.

jízdní komfort
7

Tady budu přísnej, podvozek je vážně dost tvrdej, i když pak to na kvalitním asfaltu vynahradí.

provozní náklady
9

Mohlo by to žrát třeba 2 na sto a servis provádět nějaká humanitární organizace, že jo.. takže jen za 9.

náhradní díly
9

koncern VW..

výkon motoru
7

Výkonu není nikdy dost...

spotřeba
9
hlučnost motoru
6

Na tdi je to víc než slušný, ale v absolutní konkurenci samozřejmě ztrácí.

kvalita sedadel
9

Mám rád tužší sedadla, takže spokojenost.

brzdy
7

Průměr.

zavazadlový prostor
7

Více o modeluSeat Leon
Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan

Především je třeba říci, že novou řadou Toledo dala…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 

reklama





Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Víme, kdo nahradí Czadernovou na Nově! Začínala jako rosnička

Víme, kdo nahradí Czadernovou na Nově! Začínala jako…

Novou moderátorkou Televizních novin, hlavní zpravodajské relace televize Nova, se stane Petra Svoboda (33)! Ta…

 

iSport.cz

Koho vezmou za Rosberga? Blízko je vychovaný mladík, šanci má i Button

Koho vezmou za Rosberga? Blízko je vychovaný mladík,…

Všichni piloti formule 1, kteří letos podepsali nové smlouvy, si nyní rvou vlasy. Nečekaným odchodem Nika…

Slavia v euforii! Škoda loboval jako Poborský: Radil mi i trenér gólmanů

Slavia v euforii! Škoda loboval jako Poborský: Radil…

Úžasná jízda! Fotbalisté Slavie neprohráli ani 12. ligový zápas pod trenérem Jaroslavem Šilhavým, v 16. kole…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama