Recenze

Viper (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Fabia RS

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta černá svině Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:25000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1392 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,8 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Ošklivá koza. Volba škodováckých zaslepenců. Nesmysl s automatem. Není divu že nemá nástupce.
Nebo je všechno jinak?

S Fabií jsem jezdil asi půl roku a natočil na ní přes 25.000 km. Tato porce již dokáže složit slušný obrázek o derivátu vozu, který vídáme všichni okolo sebe. Takže jaká je?

Rovnou na začátek říkám že mě mile překvapila a úplně nechápu, proč má tak špatnou pověst. Na druhou stranu – kolik z těch přispěvovatelů ji opravdu řídilo?

Fabku jsem si nemohl nijak nakonfigurovat, naskytla se zkrátka možnost si na půl roku vyzkoušet jednu skladovku, přesto se mi volba zamlouvala. Příplatková výbava byl Black package (zatmavená přední světla a maska), antracitová kola, střešní okno, alarm, loketní opěra. Barvu bych bral modrou, ale jinak bych nevolil jinak.

Jak vypadá?
No, viz foto 
Můj pohled: černočerná. Zdálo se mi, že barva ji alespoň trochu opticky snížila, naprosto tragické proporce výška/šířka to však zcela zakrýt nedokázalo (to prostě nejde). Přesto bych ji nehodnotil tak strašně kriticky, našel jsem si úhly ze kterých se mi vyloženě líbila. Denní svícení v mlhovkách ji dělá ve zpětném zrcátku nasupenou a až jsem se divil jaký reálný respekt na silnici budí a jak rychle se auta klidí z cesty. Boční pohled také není nic z čeho by si jeden chtěl nechat vypíchnout oči, problém přichází z pohledu zezadu – zde je označení koza opravdu na místě. Difuzor v té černé kombinaci nebyl vidět, u jiných verzí to trochu přikrčuje a maličko zlepšuje.
Poznámka ke světlům – sice to vypadá dobře, ale zase to vůbec nesvítí. Jsem trochu zhýčkaný z xenonů, ale tohle je moc. Naopak denní svícení (svítí i se zapnutými hlavními světlomety) svítí jak na lesy a u menšího popojíždění třeba na zahradě ani není třeba zapínat hlavní.

Interiér
Tady už je pro mne problém. Ceníková cena auta lízala 580tis a uvnitř to vypadalo… …no jako v jakékoli jiné fábii. Totální strohost, odměřenost, bez oživení – jako kdyby to designoval švéd v depresi v laboratoři za polárním kruhem a došel mu chlast.
Co jsem koukal do fabie 3, tak vše je jinak a Škodovka si vzala velke ponaučení.
Kladně hodnotím určitě ergonomii, v tom prostě koncern nemá konkurenci a nakonec mě nejvíc rozčilovalo asi ovládání telefonu přes páčku stěračů – asi by vyřešilo lepší rádio/navigace.

Praktičnost
Velký překvapení. Kufr chyběl, to se asi musí někde v příplatcích zaškrtnout (jmenuje se to combi), ale to před ním mě vzalo dech. Na zadních sedačkách je mnohem více místa než v Octavii I (a to spousta lidí pokládá za rodinné auto), cesta ve 4 není absolutně jakýkoli problém. Na druhou stranu – u horského kola jsem musel sundávat jak přední tak zadní aby se tam rám vešel, ale to je nejspíše jen rozmazlenost z větších vozů.
Shrnuto – na třídu městských vozů klasa, jako první auto do rodiny jen s kompromisy a bez dětí.

Konec keců – jak teda jezdí?
V přímce jako ďas. Šklebte se jak chcete, ale je pár řidičů a aut kteří by na setkání nejraději zapomněli – BMW 330xd (asi ta čtyřkolka žere výkon víc, než si mnozí dokážou představit. Za mě palec nahoru za palce nahoru od řidiče). Honda Civic type R. jo jo, verze FN2 plus, ověřeno na dvou kusech – zde mě to jako fanouška hondy až mrzelo – totální deklas, 100-200 o auto a půl, na okresce na jakékoli delší rovince překážela.
Ale od začátku. Sednete do auta a snažíte se dát sedačku níž než je pozice řidiče autobusu – a ono to nejde. Takže první dny se snažíte sžít s pocitem, že pedály nemačkáte od sebe ale dolu do podlahy a že pro řadicí páku se je třeba skoro ohnout (má verze bohužel neměla tlačítka pod volantem, takže řadičku jsem hledal často). Přesto vyjedete a -kurník, proč to hrabe? Po překonfigurování nohy se povede i toto, gumování pro začátečníky se může přeskočit a hurá na silnici. Co povídat, normální fabie – lehce ovladatelná, pohodl – jauuuu, kdo rozkopal tu silnici? Tak tohle není nic pro bolavá záda. Tichá – až moc, na sportovní verzi. Sundání okénka nic moc neřeší, ale aspoň už je slyšet kompresor a sání.
Dostali jsem se za město, volno přede mnou, plyn na podlahu – a přichází peklo. Asi ne pro řidiče supersportů, ale všem ostatním se první „plnej“ z rychlosti dejme tomu 40 zaryje do paměti. Jestli jste to udělali jen volantem v jedné ruce, tak už ho držíte hezky oběma, protože jinak jste ve škarpě, otáčky letí jako splašený a úplně nejlepší je, že když se přidá do práce i turbo tak auto ještě zrychlí – připomnělo mi to milovaný V-tec. Před omezovačem už tolik netáhne, ale toho si na první 3 stupně stejně nevšimnete, na 4 vás to napadne a až na 5 vám to docvakne – a to už se valí fakt rychle.
Chtělo by to i zabrzdit co – a nic. Tak více a už se něco děje. Tak ještě více – OK, vše v pořádku. Jenom nejsou přeposilovaný jako zbytek koncernu, tohle jsou body k dobru. Navíc mi ani jednou neutahal (na okruhu jsem nebyl), zaslouží si kladné hodnocení.
Tak se koukneme i zatáčky. Zatočení volantem, takový pocit jako že tyč řízení má tak kilometr ale OK, přední kola zatáčí také, přenos váhy váhavý, ale zatáčí to. Pohled na tachometr ukáže že také dost rychle. Plný plyn, XDS zapracuje takže bez výletu do protisměru a valíme dál. DSG tam sází kvalty fakt rychle, zadní výfuk to stvrzuje práskáním a na světě fakt není špatně. Pokud si šáhnu ke srovnání se Civicem, do kterého jsem se navážel před chvílí, tak zde se role obrátí a civic ukáže záda s přímou úměrou rychlosti k technické pasáži.
Zvuk je u auta se sportovnějšími ambicemi důležitý, tak tu ještě chvíli zůstaneme. Auto nepůsobí vůbec špatně, ale problém je že si všechno představení nechává pro okolí. Pokud ho někomu půjčíte a on okolo vás projede, tak je to fakt super. Pod plynem syčí, prská, práská do výfuku a celý je to příjemný. Bohužel zpoza volantu vnímáte tak 30 % a to je málo. Pro majitele by měl být sportovní výfuk povinností.
FAZIT? Opravdu sportovní to není, ale které auto dnes je? Poslední bylo CTR 7G nebo Megane RS a prodalo se jich asi 5 kusů. Lidi nechtějí sportovní vozy, protože žít s nimi je peklo. Rychlost jí ale fakt neschází a nebýt špatného posazu za volantem tak ji hodnotím ještě lépe.

Převodovka
Patřilo by to do jízdy, ale protože zrovna tahle část vozu budí tak velké emoce, tak si zaslouží samostatný odstavec. Rozdělil bych ho na sportovní jízdu a ostatní. Znovu raději zmiňuji, že mi chybělo řazení pod volantem a pro manuální řazení jsem tak musel hledat řadicí páku. Spoustu chyb by to asi odstranilo.
Sportovní jízda
Přeskočíme režim D a jdeme rovnou na S. Elektronika nechává stále podřazeno o asi 2 stupně než by bylo v D a řadí až tesně před omezovačem. Přesto si troufám tvrdit, že ideální to není – řadička nelze přepnout doprava na manuální režim, to lze pouze na déčku. Takže zpět o jedno nahoru a šup s ní doprava na manuál. Řazení je poté klasicky – dopředu nahoru a dozadu dolu. Úplně manuální režim to stejně není, jednotka automaticky odřazuje, ale jinak je vše ok. Dokonce i při zařazeném nízkém stupni a plném plynu si auto nepodřadí. Tedy jen do doby kick downu, ale to je v pořádku. U mě byl problém s chybějícími pádly, stávalo se mi že před zatáčkou při tahání za páku se nic nestalo, ale to byl spíše výjimečný problém. To co mi vadilo více byla dezorientace v převodových stupních – u Octavie II DSG to fungovalo tak, že jsem si před bržděním nacvakal co potřebuji, auto si to zapamatovalo a podle toho jak padaly otáčky tak podřazovalo. To zde nefunguje a podřazení o 3 stupně vyžaduje dlouhou nepřítomnost ruky na volantu.
Standardní jízda
Prostě DSG, co dodat. Plynulé, bez škubání, dokonalé . Přesto připomínky:
a) na rozjezdech je auto fakt nervozni a gumovani hrozi při každém rychlejším rozjezdu.
b) jedete si 90 a dojedete kamion. Auto tam má 7, dáte plný že předjedete a .. nic.. nic.. nic.. podřazeno, motor řve, ale stále nic.. a šup, letíme. Při takto velkém podřazení (o 3-4 stupně to trvá nekonečně dlouho – odhaduji 1,5s, s manuální převodovkou je to jeden pohyb. Je lepší použít manuální režim.
c) krátká sedmička. motor by utáhnul mnohem delší, škodí to ekonomice a rychlejší dálniční přesuny jsou prostě hlasitý a drahý. Při 170 km/h točí lehce přes 4tisíce.

Spotřeba
Milé překvapení. Celkový průměr byl lehce přes 9 litrů. Jako většinou, i zde je to hlavně o řidiči a stylu jízdy.
Při cestě do Chorvatska (dálnice tempomat 140, okresky plynutí s provozem) průměr 6,3, cesta z Dubrovníku na dálnici dala 5,2. Kdo potřebuje diesel 

Celkové zhodnocení
Strašně podceňované a neprávem přehlížené auto. Možná že je psaná recenze více kriticky, holt jsem již takový. Často překvapila papírově mnohem lepší soupeře a loučil jsem se s ní rozhodně nerad.

Silné stránky

výkon, praktičnost na velikost vozu, asi i nenápadnost

Slabé stránky

komfort, hluk

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia RS

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
3
provozní náklady
6

nebyt te pořizovací ceny, tak hodnotím lépe

náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
6

málo zvuku

kvalita sedadel
10

sedačky parádní. příjemná tuhost, tvar, opora v zatáčkách

brzdy
9
zavazadlový prostor
2

je to dáno velikostí vozu


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři. On popsal taktiku

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři.…

Po třech neuvěřitelně náročných horských etapách, během kterých z letošní Tour de France odstoupila celá řada…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl série vychází česky

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl…

Sedmdesátiletý Amík Stephen King patří k nejúspěšnějším spisovatelům současnosti a málokteré jeho dílo přitahuje…

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444 schodech v norském fjordu Lysefjorden

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444…

Je to jedno z nejdelších dřevěných schodišť na světě. Má 4444 schodů a najdete je v jihozápadním Norsku u fjordu…