Recenze

9 Majitel

Mazda 6

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 6 2.5 20th Anniversary Rok výroby 2023 Koupeno ojeté najeto [km]:22000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 143 kroutící moment [Nm]: 258 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 221 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 522 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Začnu trochu zeširoka o tom, proč jsem vlastně nakonec koncem roku 2024 koupil Mazdu 6. Vypověděl mi službu asi 13 let starý Opel Insignia s motorem 1,6 turbo a výkonu 132 kw. Auto bylo dobře vybavené, byl to manuál, takže při podřazení motor krásně táhl od nějakých 2500 otáček a od 3000 byl jak střela. Auto jsem měl rád a ještě jsem se s ním loučit nechtěl, ale obrovská ránu, hromada černého oleje a masivní kusy železa, které vypadly z auta na vozovku, mě donutili začít vybírat nové auto.

Chtěj jsem kombi nebo liftback (jako byla Insignia), ne SUV. Pohon na předek, 4 kolku nepotřebuju. Benzin - jezdím krátké vzdálenosti po městě hlavně. Výkonově samozřejmě co nejvíc, ale abych se vešel do rozpočtu, tak to většinou vycházelo okolo 140 kw. Rozpočet jsem si dal do 800 000 Kč s tím, že v této kategorii nové auto neseženu ani v základu, takže něco tak rok až 2 staré, s co nejmenším nájezdem.

Jakožto majitel první Insignie jsem logicky koukal po Insignii dvojkové řady, ale liftback mi připadalo pocitově, že má malý kufr a kombi se mi zezadu nelíbí a hlavně má délku bez 1 cm rovných 5 metrů a to mi přišlo na moje jízdy hlavně ve městě neobratné.

Hodně se mi líbil Peugeot 508, ale kvůli spolehlivosti a malému vnitřnímu prostoru jsem zavrhnul.

Co se jevilo jako rozumná volba byl Renault Talisman, navíc s dost silným motorem 1,8 turbo benzin 165 kw. Navíc docela velký vnitřní prostor, auto celkově docela hezké. Nicméně manželka byla celý život vedena k tomu, že Renault rozhodně ne, navíc spolehlivost auta...kdoví, takže i zde se zavrhlo.

Co se hrozně líbilo mně i manželce byl VW Arteon, což bylo jediné auto z koncernu, nad kterým jsme uvažovali. Ne Passat, ne Superb. Nepotřebuji auto, které má každý druhý a kterým bych každý den mohl stěhovat ledničku i s pračkou. Taky moc nemám rád koncern, ale VW Arteon je zvenku natolik hezký, že odpor šel stranou. I vevnitř je hezky prostorný, ale bohužel byl dostupná v černo černé variantě interiéru, což prostě nesnáším. Černý interiér dělá každý, je to nezajímavé a nehezké. Navíc Arteon, stejně jako Passat nebo Touran, je vevnitř plastový, povrzávající, kvalita nic moc. Takže Arteon, který byl vlastně největší favorit, taky vypadl.

Co jsem vybíral, tak mi hodně kamarádů říkalo: Hele, a co Mazda 6? A já na to, hele, auto dobré, ale asi ne, neuvažuji nad ním. Jenže jsem nad tím přemýšlel dál a vlastně všechny auta, co jsem měl předtím v hledáčku, byla kvalitativně i spolehlivostně nic moc a ta Mazda najednou začala dávat smysl, četl jsem, že má kvalitní materiály v interiéru a že motor 2,5 litru bez turba je příkladem spolehlivosti. Jenže zase ty interiéry, sice kvalitní, ale zase černé...když pominu jednu verzi, co má červená sedadla, což je dost hrozné. Ale pak jsem si šel auto do autosalonu vyzkoušet a měli tam poslední facelift s nejvyšší výbavou a speciálními prvky 20th Anniversary. Po usednutí do auta jsem si připadal jak v Mercedesu za 2 miliony. Luxusní světle hnědý kožený interiér, na palubce světle hnědá Alcantara, ta byla i ve výplních dveří. Interiér působil kvalitně, nic nevrže, má tlačítka na vše, co běžně ovládáte + akorát velký displej, který ale nepřekáží na rozdíl od moderních 15 palcových televizí v autě.

Ano toto chci, auto na 19 palcových kolech a krásně chromovanou přední maskou vypadá luxusně a po usednutí do interiéru máte hodně prémiový pocit.

Mazda, stejně jako jiné automobilky, dává na své modely z ceníkové ceny slevy, někdy i 20 nebo 30...nojo, jenže zatímco ve Škodovce dostanete slevu i 30%, v Mazdě i 30 tisíc...což při ceně vozu 1 150 000 Kč nejsou ani 3 procenta. Takže předváděčky a mírně ojeté vozy, ano, ale tato výbava 20th anniversary je v autech jen chvíli, takže se ceny pohybovaly přes 900 000 Kč. Našel jsem jednu v Německu za 32 000 EUR, ale tu mi do druhého dne prodali. Nakonec se poštěstilo a našel jsem v té době v Praze 14 měsíců staré s nájezdem 16 000 km, ano, bylo bourané trochu, na pojišťovnu se měnilo světlo a blatník, menší ťukanec na parkovišti, to jsem neviděl jako problém, mám nové světlo a slevu dalších nejméně 100 000 Kč. Výsledná cena 800 000 Kč mě za tak neskutečně krásné a dobře zpracované auto přijde víc než adekvátní. S autem jezdím přes půl roku a najel jsem cca 5 000 km, jezdím hlavně po městě.

Pokaždé, když se blížím k autu a pak do něj usedám, mám radost. Je to zvenku i zevnitř nádhera a luxus. Jízda je super, i na 19 palcových kolech docela pohodlná. Hlavně to auto je nastaveno tak nějak univerzálně, vše je akorát, tuhost podvozku, posilovač, vše na jedničku. Samozřejmě je v top výbavě, má asistenty jako adaptivní tempomat, drží auto v pruzích atd., ale to má dnes kde kdo, ale prostě ta celková vyváženost jízdy je top a z jiných aut neznám.

Silné stránky

Interiér jsem už vychvaloval, ten je vážně hodně kvalitní a hezký.
Dále je super, že autu zbyly tlačítka na ěežné funkce, palubní deska ale působí jednoduše, není přetlačítkováno, tak akorát.
Obrazovka je dotyková jen když se stojí, dle mého (a Mazdy evidentně taky) je dotykové ovládání za jízdy nebezpečné, chválím.
Chování auta nad 4000 otáček - to motor konečně ožije, krásně táhne a má krásný zvuk.
Sedadla - pohodlná, široce nastavitelná, vyhřívaná i vzadu, vepředu navíc odvětrávaná, což v létě používám minimálně prvních pár minut po nástupu každý den.
Dobře čitelný head up display.

Slabé stránky

Na autě není vše jen pozitivní.
Já mám jedno malé dítě, na dovolenou sebou nevozíme zásoby jídla, vše kupujeme na místě. Ani nemám potřebu stěhovat v autě ledničku, takže velikostí kufru a interiéru mi stačí. Ale upřímně vím, že takový Hyundai i30 má větší kufr a v interiéru možná stejně místa. Ale je mi to nějak jedno, mně to stačí, ale pozor, pokud hledáte prostorovou alternativu k Superbu, tak od Mazdy 6 ruce pryč.
Měřím 182 cm, za volantem úplně v pohodě, ale sedadlo mám nejníž jak to jde a musím říct, že nad hlavou mám místa jen tak tak. Je to asi i tím, že v nejvyšší výbavě je střešní okno a díky tomu je strop více obložený a střecha je zkrátka níže. Za sebe si v pohodě sednu, kolena se nedotýkají přední sedačky, ale rezerva je třeba 2 cm. Nad hlavou opět místa jen tak tak.
pouze 6 stupňová převodovka - na dálnici při 130 km/h točí skoro 3000 otáček a spotřeba okolo 8 litrů
Nelze dosáhnout nízké spotřeby, auto vypíná 2 válce při malém konstantním zatížení, pak nežere moc, ale když jezdíte v Brně hlavně v ranní a a odpolední špičce a neustále zastavujete a rozjíždíte se, tak je spotřeba po městě okolo 10 litrů.
Výkon - nutno vytáčet na 4000 otáček, aby auto pořádně jelo, na to nejsem zvyklý, jiná auta s výkonem 140 kw mají turbo a tudíž táhnou od 2500 otáček hezky, od 3000 velice hezky. Navíc parametry Mazdy 8,1 s na 100 je docela nic moc, konkurence, co jsem zmiňoval, to umí o 0,5 s rychleji a je to znát. Ono dostat se nad 4000 otáček je problém, když si auto přeřezuje dost rychle a snaží se dosáhnout svého optima, tedy 1500 otáček. Upřímně bych čekal svižnější vůz, váží jen 1500 kg, což je minimálně o 100 kg méně než konkurence, ale je z nich stejně nejpomalejší.
Samozřejmě - rychlost/pomalost je subjektivní a někomu, komu přijde Octavia se 110 kw svižná, tak tomu bude Mazda 6 se 143 kw připadat hodně svižná.
Auta v tom výbavě mají v této třídě takřka vždy elektronické zavírání kufru, Mazda to nemá, nejde ani připlatit, docela bych tuto funkci ocenil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím mám najeto cca 22000 km, za 2 měsíce mě čeká pravidelná prohlídka, žádné závady nemám.

 


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
7

na auto střední třídy podprůměrný prostor uvnitř, hlavně místo na hlavu vpředu i vzadu a prostor na kolena vzadu

jízdní vlastnosti
9

auto jede krásně, je tiché, dobře vyvážené, nastavené "tak akorát", tedy ani moc měkké, ani příliš sportovní

jízdní komfort
9

kdyby auto mělo 17 palcová kola, dám 10/10, na 19 palcových je trochu tvrdé, ale zase jsou krásné

provozní náklady
7
výkon motoru
7

upřímně jsem od motoru čekal více, jiná auta s podobným výkonem, která mají turbo ale, jedou papírově i pocitově svižněji

spotřeba
7

motor umí být úsporný jen při naprosto konstantní jízdě po rovině, bohužel na dálnici vezme kolem 8 litrů, protože točí hodně vysoké otáčky, ve městě jakékoli mírné přidání plynu znamená vyskočení okamžité spotřeby někam k 50 litrům/100

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

522 litrů mi bohatě stačí, nicméně jsem si vědom, že i některá kombi o třídu menší jsou na tom lépe






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…