reklama


Recenze

Tomyc (muž 23 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Uno 1.0 45 i.e.

9,12 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Uno, foto 1 Fiat Uno, foto 2 Fiat Uno, foto 3 Fiat Uno, foto 4 Fiat Uno, foto 5 Fiat Uno, foto 6 Fiat Uno, foto 7 Fiat Uno, foto 8
Fiat Uno, foto 9 Fiat Uno, foto 10 Fiat Uno, foto 11 Fiat Uno, foto 12 Fiat Uno, foto 13 Fiat Uno, foto 14 Fiat Uno, foto 15 Fiat Uno, foto 16 Fiat Uno, foto 17 Fiat Uno, foto 18 Fiat Uno, foto 19 Fiat Uno, foto 20 Fiat Uno, foto 22 Fiat Uno, foto 23 Fiat Uno, foto 24 Fiat Uno, foto 25 Fiat Uno, foto 26 Fiat Uno, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Fižón Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:160630 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 33 zrychlení 0-100 km/h [s]: 19 maximální rychlost [km/h]: 142 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

Toto je Fižón, můj dopravní prostředek. Jedná se o Fiat Uno Logo, vyrobený krátce po faceliftu. Vyroben byl v roce 1990, to jsem ještě ani nebyl na světě. Auto tenkrát koupil můj dědeček od jisté doktorky. Skvěle ho opečovával, stávalo v dobře větrané garáži, proto je v celkem zachovalém stavu. Po dědovi dostal Fiata táta. Bylo mu malé a potřeboval auto na dojíždění do práce, Fiat putoval k mámě. Ta si stěžovala na chybějící posilovač. My vzadu jsme měli krásný výhled z vozu díky velkým sklům. Poté potřebovala auto má teta, starší bratr a druhý starší bratr. Ti s Fiátkem jenom jezdili a nestarali se o něj, sloužil spíš jako pracovní nástroj. Do mých rukou se dostal jako prostý žebrák. Auto bylo zašlé od prachu a celé poškrábané, motor jel na 3 válce a sedačka řidiče byla prosedlá. Na cestě do Brna mi selhala převodovka. To bylo jedinkrát, kdy mě nechal Fiat na holičkách. Motor jsem vyměnil i s převodovkou a teď už Fíža jezdí zase jak má. Umyl jsem ho a naleštil, drobné škrábanečky a začínající rez se mi podařilo rozleštit. Do auta jsem se zamiloval(možná je to tím, že je to mé první auto)
S novým motorem chytl Fiat chuť do života. Jezdí živě, občas se chce honit s ostatními rychlejšími účastníky silničního provozu. Mě nejvíce vadí zrcátka, která jsem se odnaučil používat, protože v tom řidičově nejde nic vidět. Bohužel. Jinak je jízda s tímto autem velmi pohodová, vybízí k výletnímu tempu, tomu odpovídá i spotřeba, která se nyní pohybuje kolem 5 litrů(aspoň doufám :))
Do budoucna bych chtěl dát dovnitř středový tunel z luxusnějších Un, kde byla i drobná přihrádka. Možná vykoumám nějakou skříňku nad podběh, kam bych uložil různé drobnosti co se mi válí po kufru a nějakou desku na rezervu abych měl rovné dno a tím bych přivedl své auto k dokonalosti ;)

Silné stránky

-malé rozměry a nízká váha = skvělá obratnost ve městě a na parkovištích
-nízké náklady(pojistka, spotřeba)
-poměrně slušné jízdní vlastnosti
-po sklopení sedaček obrovský kufr
-pohodlné sedačky
-prostorný interiér
-úžasný výhled z vozu(pohledu šikmo vpřed nebrání široké sloupky a výhled při couvání je jako z rozhledny
-levné náhradní díly, auto si dokáže zkušenější člověk opravit sám
-dvě mlhovky vzadu, dnes mají auta mlhovky pouze vlevo

Slabé stránky

-na dnešní poměry slabý motor
-nemá posilovač-při jízdě to nevadí, ale na parkovišti je to nezvyk
-bezpečnost-žádné airbagy,asistenty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem jsem spokojený. Bohužel se mi těsně před dosažením 150 000 najetých km zasekla převodovka na čtvrtém rychlostním stupni. Motor už před tím jel na 3 válce. Rozhodl jsem se pro výměnu motoru i s převodovkou. Předělávka trvala 6 týdnu, práce po večerech s dvěma chlápkama. Náklady okolo 5 tisích se vším všudy a jezdí zase jako nový:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno před 19 lety od nějaké doktorky, víc info neznám. Tak se dostalo k dědečkovi. Po jeho smrti dostal Fiata táta, jezdila s ním máma, ta ho nechala své sestře. Bratr udělal řidičák a vůz stálo na ulici. Potom i druhý bratr začal jezdit a vymyslel do Fižóna pár kravinek. Nakonec mám i já řidičák a táta dal bílu střelu mě. Snažím se Fiata uvést do co nejpůvodnějšího stavu, bráchova práce přišla v niveč, vše nepůvodní jsem z auta vyházel.

 
reklama

Novinky v recenzi

7.6.2013 18:15

Výměna oleje a filtrů

Na začátku června se na počítadle objevila cifra 160 000 km a tak jsem si řekl, že bych mohl vyměnit olej a filtry. Olej jsem použil Castrol GTX 10W-40. Když už byl motor prázdný, přetěsnil jsem i víko, jelikož tudy prosakoval olej. Po prvním nastartování bylo hned jasné, že motor běží s menším namáháním, pěkně zlehka. To se také potvrdilo později. Na nádrž jsem najednou místo 470km ujel 600 a z kalkulačky se na mě smála číslice 4,76 l/100km. Vzhledem k tomu, o jak starém autě zde píši a také když si vzpomenu, že trochu přibrzďují brzdy, hodnotím to jako velmi kladný výsledek. Jen tak dál, Fížo:)

23.3.2013 16:29

Debordelizace a příprava na STK

V září jsem si vzpomněl, že Fižónovi končí technická a jelikož nebyl zrovna v nejlepším stavu, začaly opravy. Fiátka jsemm odstavil do garáže a mohlo se začít. Nejdříve jsem vnitřek nahrubo vyluxoval a poté vyndal vše, co šlo. Sedačky, komplet čalounění, bočnice, stropnici. V podlaze jsem objevil pár děr, které jsem provizorně zalepil. Podlahu jsem zvenčí natřel asfaltem. Dolů šly také všechny dveře a když už jsem v tom byl, vyměnil jsem i přední lampy a (neplánovaně) taky čelní sklo. Koberce jsem vypral ve vaně a rozdíl je opravdu patrný. Místo původních sedadel jsem koupil jiná (nejdražší ve střední Evropě), zdají se mi být ale méně rozměrná a pohodlná proti těm původním. Stropnici jsem obarvil na černo a musím říct, že se opticky snížila výška stropu, nicméně působí trochu sportovně a neobyčejně. V servisu opravili ruční brzdu, zdá se mi ale, že přední kotouče stále probržďují. Kola šla do profesionální lakovny, cena byla přijatelná a doufal jsemm, že kolaa zůstanou sněhobílá alespoň 5 let, ovšem už teď kola "zdobí" drobné světle žluté flíčky. Škoda. Červenou i zelenou nálpku jsem obdržel a teď už bez obav jezdit. Auto prokouklo, ale ještě ho čeká výměna náplní a filtrů. Celé to vyšlo na nějakých 20 tisíc, návratnost nulová, ale o to u tohoto auta ani tak nejde.

2.10.2012 12:42

STK

Je přede mnou STK a ME. O prázdninách dostal Fižón dost zabrat, jezdil na krátké trasy a v dost prašném prostředí. Konečne se dostanu k opravě brzd. Auto moc nebrzdí a zároveň především zadní pravé kolo přibržďuje. Opravou sleduji snížení spotřeby a zvýšení bezpečnosti. Dále jsem pořídil nový interiér, který ovšem není ve 100% stavu, takže teď vykuchávám celý vnitřek, kompletně ho vyčistím a znovu usadím ten nový. Nastříkám vnější plasty nějakým obnovovačem a vyměním veškeré náplně i filtry. No a pak hurá s Fižónem na STK!:) Mám na to ještě měsíc, ale bude to slušná fuška. Jo a ještě se musí vyřídit odepsání motoru, s tím novým(nepřehlášeným) bych u TK nepochodil...

22.1.2012 12:30

Nová kola

Na rezavá kola už se nedalo dívat a Fižón dostal hezčí papučky. Na všech 5 kol jsem použil 3 spreje na kola, pouze jeden nestačí. Dle mého názoru auto prokouklo a ve skutečnosti vypadá mnohem lépe, než na fotkách. Má takový sportovnější vzhled. Mě se líbí a to je hlavní :)


Další vozy Fiat Uno


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Nedovezl mě pouze jednou, jinak chytá na brnk. Ostatní závady jsem opravil vždy na místě.

praktičnost
7

Chybí pouze dvířka od přihrádky před spolujezdcem a odkládací místa na různé drobnosti. Také nemám kam dát povinnou výbavu.

prostornost
9

Měřím 190cm, dopředu si sednu v pohodě a za sebe bych se asi také vešel. Problém mám akorát s páčkou od dálkových světel, které si občas kolenem vypnu. Kufr dostačuje a pokud ne, sklopím sedadla, otázka pár vteřin. Zatím jsem všechno odvezl :)

jízdní vlastnosti
7

Čiperný malý vůz, který pohopsává na českých silnicích jak jen může, ale snaží se. Má lehce přetáčivou charakteristiku, zábava zaručena:) A také musím vyzdvihnout výborný rejd.

jízdní komfort
6

Velké schody není schopný tlumit a ozve se docela velká rána. Jinak až na poskakování je jízda příjemná a zábavná

provozní náklady
10

Nízké provozní náklady - povinné ručení a pojištění je snad jedno z nejlevnějších, jednou po 15000km výměna oleje, žárovky nepraskají, nemůžu si stěžovat.

náhradní díly
9

Není jich přebytek, ale kdo hledá, ten najde. Ceny jsou opravdu lidové a opravy utáhne i student.

výkon motoru
6

45 koní na 780kg vážící auto. Mě stačí, nikam se nehoním, do prudkých kopců v plném obsazení budete nuceni podřazovat. Je to spíše auto pro dva.

spotřeba
8

Se starým motorem jsem jezdil za 7 litrů s cihlou na podlaze, ale bohužel i při ekonomické jízdě. S novým motorem se spotřeba snížila na 5,3 litru (měřeno cestou na lyže, dva lidi a věci po okna při sklopených sedadlech). Nyní po výměně oleje 4,7l.

hlučnost motoru
7

Na přijatelné úrovni, není nijak nepříjemný, docela ševelí. Nemám rád vytáčení motoru, žádný čtyřválec vytočený k omezovači nevydává libozvučný hluk

kvalita sedadel
8

Pohodlná, nebo aspoň mě vyhovují. Nic mě z nich netlačí. Vadí mi jen nastavení sklonu. Pružina je super pro rychlé sklopení sedadla třeba pokud vezete nějakou slečnu ;), ale já na takové věci mám postel, takže bych radši uvítal klasické kolečko

brzdy
3

Velmi velmi slabé. Prázdné auto zvládnou, ale s plným už je problém. Ruční brzda na mém Fiatu nefunguje, po zimě proběhne výměna.

zavazadlový prostor
9

Na tak malé auto vynikající. Oproti starému Unu je větší díky odlišnému víku, ale to jistě víte. Jediné co mi vadí je absence pevného dna, věci se propadají do rezervy. Vyřešen deskou :)


Více o modeluFiat Uno
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama