Recenze

9 Majitel

Renault Mégane GT

8,62 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta kombo Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1618 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 280 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední

Popis vozu

Renault Megane GrandTour GT

Rodinný vůz, se kterým se dá užít i trochu zábavy. Prostorný a podle mě jezdí skvěle.
Nejsem žádný velký spisovatel, takže romány nebudou. Pokud vás něco zajímá, tak se zeptejte v komentářích, rád odpovím.

Koupeno koncem května 2017, ve výbavě GT. Sedmistupňový dvojspojkový automat, 1.6 205 koní. Připlatil jsem si za modrou barvu, GT 18" kola (vypadají fakt dobře :), alcantara sedačky v polo-kůži, zadní parkovací kameru a nějaký packet, jehož součástí je hlavně "žraločí" anténa či podsvětlené logo na prahách předních dveří. Ruční brzdu mám elektronickou, přeci jen neplánuju s kombíkem nejaké driftování a navíc "obyčejná" vypadá na zvýšeném středovém panelu jako pěst na oko.

A proč renault "za ty prachy"? Měl jsem pár podmínek pro nové auto:
- kombi
- benzín
- max 2 roky staré
- automat (abych donutil taky jezdit ženu)
A hlavně kvůli automatu se mi výběr velmi zůžil. Navíc jsem nechtěl tak nějak z principu VW koncern ani šikmé H-čko, takže jsem nakonec vybíral v podstatě mezi starší Toyotou, Subaru (Levorg, ale je dražší i starší než nový megáne) a pár dalšíma (Mazda 6, ..).

No a vzhledem k tomu, že s Renaultem jsem měl předchozí velice dobrou zkušenost (jak vůz tak servis), zeptal jsem se orientačně na nabídku při jedné z prohlídek, a skončilo to novým autem :) Ale rozhodně nelituju, s autem jsem velmi spokojen.

Design, multimedia
Design je subjektivní, ale obecně je auto líbivé a už se mi stalo, že se lidi vyptávají (na benzínce, v pneuservisu..). Vzhled je podle mě velmi povedený a pomáhají tomu LED světlomety.
V interiéru se cítím příjemně, světelná atmosféra je vcelku blbost, ale holkám (myšleno dětem:) se líbí. Sedačky jsou sportovní a pohodlné, ale nejsou zrovna pro lidi co mají 100kg a vice, kvůli výrazným bočnicím. Velká spokojenost s koženým volantem a obecně i se zpracováním interiéru. Vychytávky jako automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka potěší.
Palubka je dobře čitelná (možnost volby vzhledu “budíků”) a přehledná. Středový dotykový displej taky OK, odezva celkem v pohodě, ale žádný supermoderní zázrak se nekoná. Svojí funkci ale plní dobře a je možné si ho personalisovat, což mi vyhovuje (např. jsem si přidal ikonu pro zavolání na konkrétní číslo, atp.). V předu jsou 2USB porty pro připojení a nabíjení, vzadu pouze 12V zásuvka, takže pro děcka je nutné případně koupit redukci na USB.

Jízda a vše co k tomu patří
Motor je podle mě výborný, táhne dobře a rád se nechá točit. Pro rychlejší jízdu je to i potřeba. Běžně jezdím na režim “neutral”, auto se chová velice civilně. Jakmile ale sešlápnete “plyn” na podlahu, ukáže co umí. Nad 2,5 – 3 tisíce otáček začíná sranda.. V režimu “sport” ztuhne odezvna pedálů a hlavně automatická převodovka řadí výrazně ve vyšších otáčkách. Řazení je možné přepnout do “manuálu” a řadit si pouze pádly pod volantem či řadičkou. V podstatě to nevyužívám, když si chci na okrskách zablbnout nechám automat a jen si připadně měním rychlostní stupeň pádly. Pořád jen se jedná a vcelku velký rodiný vůz a žádný závoďák (od toho je RS).
Spotřeba odpovídá stylu jízdy. Takže je možné jezdit za 6 na sto a taky v pohodě za 12. Jezdím hodně ve městě (a užívám si často rychlé rozjezdy na semaforech) a mívám spotřebu přes 8l. Maximální hodnotu ukazuje počítač jako 29.9 a to je tam pokaždé, když “trochu” přidám plyn :) Takuju běžně dražší (aditivovanou) 95-ku.
Podvozek je tužší, rozhodně neplave tak jako u mého předchozího “obyčejného” megana (II.), ale pocit z jízdy není nikterak nepříjemně tvrdý. Samozřejme naše děravé silnice se autu nijak extra nelíbí, ale to asi žádnému. Jezdím několikrát týdně a “naklepaný jak řízky” rozhodně nejsem a na cestu z/do práce se těším :)
Součástí výbavy jsou různí asistenti, ale například hlídnání jízdních pruhů při ostřejší jízdě jen otravuje a vypnul jsem ho :) ale na delší cesty po dálnici proč ne. Tempomat občas používám, omezovač rychlosti mi přijde jako zbytečnost. Obojí se ovládá pohodlně na volantu. Systém start-stop je možné vypnout tlačítkem na palubce (pro režim sport je automaticky deaktivovaný). Líbí se mi že je možné “vypnout” motor silou zašlápnutí brzdového pedálu. Tedy stojím na světlech, nohu mám na brzdě jen zlehka a motor nezhasne. Naopak když vím že budu čekat déle, jen zašlápnu brzdu větší silou.
Auto obsahuje systém 4Control, tedy mírné natáčení zadních kol (pro čí proti směru předních podle rychlosti jízdy). Přiznám se že zřejmně nejsem tak dobrý řidič, abych cítil vliv tohoto systému, nemám s tím žádný pocit nestability nebo nepředvídatelného chování v zatáčkách (jak jsem se někde dočetl). Nebo jsem si prostě už tak zvykl :) auta nestřídám, takže nemám nikdy bezprostřední porovnání.
Výhled z auta je dopředu a do stran velmi dobrý, dozadu díky malému oknu slabší (porovnávám hlavně se předchozím sedanem a jinými kombíky co jsem řídil). Couvací kamera plus sensory vpředu/vzadu pomáhají pro bezproblémové zaparkování.

Nakonec jsem se rozepsal vice než jsem čekal :) takže ještě jednou – jsem rád že jsem GTčko pořídil, jezdí suprově a je to praktické a zábavné auto. Pár neduhů má, ale podle mě poměr cena/výkon je skvělý a po necelých 8.000km jsem přesvědčený že jsem neudělal chybu a koupil bych megana znovu.

Silné stránky

- Motor
- Převodovka
- Univerzální vůz
- Bezklíčové odemykání/zamykání/startování
- Automatické stmívání zpětného zrcátka, denní i dálkové svícení

Slabé stránky

- Navigace (§udajně se zlepší další aktualizací)
- Nemá přední mlhovky (otvory pro chlazení)
- Verze GT nemá hlídání mrtvého úhlu (údajně snad zatím není homologace pro jiný zadní nárazník)
- Senzor stěračů nefunguje ideálně (ale to asi v žádném autě)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do servisu jsem zatím jel jen kvůli navigaci, v případě provozu nabízí nesmyslné objížďky. Servis přenahrál SW, ale problém přetrvává. Nová verze SW i navigace bude, otravováním v servisu jsem se dostal mimo officiální rollout a měl bych ji dostat v nejbližších dnech.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RPZ Praha Zličín
Kupoval jsem tam i předchozí vůz a několik let zde servisoval, s novým autem v tom hodlám pokračovat.

Naprostá spokojenost, vyjdou člověku vstříc.

Nákup nového vozu taky zde a taky bez sebemenších problémů. Sleva by mohla být větší, ale co už :)

 

Novinky v recenzi

28.10.2017 15:03

update 28.10.2017

Recenzi jsem doplnil a přidal více fotek. Pokud vás něco zajímá ptejte se..


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nové 2017, zatím bez problémů

praktičnost
10

rodinný vůz, vcelku velký kombík

prostornost
9

trochu více místa na zadních sedačkách by neškodilo

jízdní vlastnosti
9

naprostá spokojenost

jízdní komfort
8

trochu tvrdší podvozek, což je očekávané

provozní náklady
8

vyšší spotřeba, opět adekvátní motoru a "váze nohy"

náhradní díly
8

zatím bez zkušenosti, staré auto byl tak renault a vcelku v pohodě

výkon motoru
9

super, bohatě stačí i na trochu zábavy

spotřeba
7

adekvátní výkonu motoru

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

při delším cestování bolí zadek :)

brzdy
10

po zadupnutí naprosto v pohodě

zavazadlový prostor
10

kombi


Více o modeluRenault Mégane 2015-dosud
Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130  – Dvě mouchy jednou ranou Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu…

Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…