Recenze

Tom24 (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Opel Astra

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta auto Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,2 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Tak snad abych začal od začátku. Při koupi nového vozu jsem zvažoval v podstatě pouze několik značek, resp. modelů. Již od začátku jsem vyřadil auta francouzské provenience, neboť mne nikdy ničím neupoutala, spíše naopak. Japonská a Korejská (jiho) auta v době rozhodování nebyla vybavena přeplňovanými benzínovými motory, a tudíž nesplňovala základní parametry, tedy to, že chci auto právě s takovým motorem. Přečetl jsem mnoho lkavých článků nad krásou atmosféricky plněných motorů, o gradaci výkonu, zvuku, charakteru, apod. Osobně jsem s takovým motorem cca 10 let jezdil, abych ho posléze vyměnil za přeplňovanou 1,4 T. A světe div se, dle mého názoru je uživatelsky jednoznačně příjemnější menší motor s turbem. Kroutící moment od 2000-4500, žádné vytáčení, dálničních 130 na 2900 otáček, ticho na palubě, spotřeba cca 7 l v kombinaci. Navíc jak dynamika, tak pružnost o poznání lepší. Za mě nebylo co řešit. Nové auto bude s benzínovým turbem v rozumné kubatuře 1,4. No a celkem jasně se tedy výběr zúžil na Golf, Leon, Octavia a nová Astra. Navštívil jsem tedy všechny dealery poblíž, v každém autě se svezl, notnou chvíli v něm poseděl a důkladně prolezl. A protože jsem se zrovna trefil do období, kdy se všechny tři koncernové modely chystaly na facelift a v neposlední řadě Astra cenou, výbavou, vnitřním prostorem, atd. rozhodně příliš nezaostávala, ba právě naopak, vyhrála „souboj“ ona. Takže jsem volil Astru ST innovation, 1,4 T, 110 kw, 245 Nm. Z hlediska příplatkové výbavy jsem vybral LED matrix + navi, 17 kola, režim sport + černý strop, kožené sedačky AGR, wattův přímovod, vyhřívání volantu, sedaček vpředu i vzadu, ohřev vzduchu na přední sklo, aj.

Silné stránky

Kdo Astru K nekoupil s LED Matrix (nejsou zase tak drahé) rozhodně prohloupil. Jejich výkon a funkčnost je, až na několik detailů, ve své třídě vynikající. Na rozdíl od mnoha konkurentů tyto LED světla skutečně svítí a navíc přidávají funkci automatického řízení vysvětlování silnice, vykrývání protijedoucích vozidel, před vámi jedoucích vozidel a to opravdu poměrně precizně. Jízda v noci se tak stává výrazně pohodlnější a bezpečnější.
Multimediální systém. Jedna z věcí, které v Astře fungují taktéž velmi dobře (až na výjimky). Audio systém hraje na poměry nepříplatkové výbavy (v innovation standard) vcelku povedeně. Slušné výšky, dostatek středních basů, nižší basy taktéž ucházející, ovšem je znát méně nadhledu.
K tomu ovšem slouží zejm. subwoofer. Dotykový displej reaguje velmi svižně, navíc je designově velmi dobře zpracován a hlavně celkem po ruce (i když mohl být výše). Spolupráce s telefonem je blesková, řekl bych ukázkově. Do 5 sek. po startu jste propojeni. Příchozí, odchozí hovory bez jediného zaváhání, pouze SMS zprávy někdy systém nepřečte a to doslova (příchozí SMS si můžete nechat přečíst do reproduktorů, což většinou nefunguje). Bohužel hlasové ovládání telefonu, SMS a navigace pro češtinu není. Co lze plným právem označit za totální idiocii je fakt, že příchozí SMS systém odmítne za jízdy zobrazit na displeji, takže buď musíte vzít do ruky telefon (velmi bezpečné), nebo zastavit, abyste si SMS mohli přečíst. Takže jedete po dálnici, systém oznámí příchozí SMS a vy pěkně pokračujete v cestě, počkáte na sjezd z dálnice, tam sjedete, zaparkujete a teprve potom vám systém SMS povolí přečíst!!! To už snad můžu rovnou vzít do ruky mobil!!! Navigace je zatím (uvidíme, co bude s aktualizacemi) zcela funkční, zadávání adres intuitivní, rychlé, navíc si do trasy můžete vložit další cíle a tím si celou trasu přizpůsobit a dopředu naplánovat. Samotné navigování se odehrává bryskně, přesně a v pravý čas. Navíc všechny odbočky vám cca 800 m předem pošle navigace i na středový displej, takže na multimediálním displeji nemusíte mít navigaci zobrazenou. Byl jsem zvyklý na Garmina, ale i tato navigace pracuje nad očekávání dobře, resp. čekal jsem o dost horší systém. Pouze rychlost odezvy na displeji při práci s mapou není úplně na jedničku. Co se týče přehrávání multimédií, jsem nezaznamenal nic, co by systém nepřehrál. Navíc, což jsem nesmírně ocenil, můžete v připojeném zařízení listovat stejně jako ve složkách v počítači. Rychlé, jasné, přehledné. Samozřejmě máte možnost listovat pomocí interpret, žánr, album, skladba, atd, ovšem tohle mně přijde jako pitomost první třídy. Navíc, což je hodně povedená věc, máte možnost uložit si „oblíbené“ (v podstatě cokoliv – stanice, alba, telefonní čísla, adresy, atd.) až, tuším, do 30. Tyto se vám pak neustále zobrazují v liště na spodní části displeje, kdy na ně stačí ťuknout a už třeba voláte ženě, dětem, posloucháte oblíbenou hudbu, stanici, nebo navigujete domů, aniž byste se museli proklikávat do menu. Jednoduché, rychlé, jasné. Stran ergonomie typický Opel v dobrém i ve zlém. V dobrém je jasné rozmístění ovladačů tj. světel, infosystémů, multimédií, klimatizace. Opel naštěstí nepodlehl dotykovému ovládání a rozhodně dobře udělal. V podstatě všechno (vyjma navigace), můžete ovládat hezky analogově – hlasitost, posun skladeb, stanic, přepínání zdroje, atd. Stejně tak intuitivní a pohodové je ovládání palubního počítače, audiosystému, jízdních asistentů a tempomatu na volantu, jakožto volant samotný, příjemně se držící (ovšem to snad mají dnes všechna auta). Z hlediska klimatizace je situace malinko slabší. Její panel je jasně oddělen, ale tlačítka jsou poměrně malá, nepřehledná a kdykoliv chcete něco nastavit, musíte odvrátit zrak od silnice. Zejména intenzita ventilátorů by zasloužila řešení ala VW, tedy otočným ovladačem umístěným uprostřed nastavení teploty. V Astře je hůře hmatná, nevýrazná kolébka, kterou měníte rychlost ofuku.
Stran sedaček a polohy za volantem. Sedačky jsou AGR, tedy navržené ortopedy s certifikátem. Nejsou špatné, rozsah nastavení velmi dobrý, včetně prodloužení sedáku, ale minulá generace je měla rozhodně lepší. A to bez DEBAT!!! V minulé generaci vás sedačky k autu doslova přikovaly. Tyhle nové jsou stran bočního vedení, sportu a pocitu spojení s autem zkrátka slabší. Ovšem ve srovnání s konkurencí pořád na velmi slušné úrovni.
Motor se na jednu stranu povedl, na druhou nic moc. Má tak trochu dvě tváře. První tvář je velmi slušná kultivovanost a zejména odhlučnění. Druhá je pak výkon a chuť do života. Upřímně nechápu, proč inženýři od Opelu nenasměrovali motor k charakteru 1,4 TSI od VW (110 Kw). Motor od VW je svým projevem malinko hrubší, ale tah na branku má tedy rozhodně intenzivnější a to i při zachování o něco nižší spotřeby (můžu srovnávat, máme ho v Octavii v práci). Oplácký motor je sice svým chováním kravaťák, ale až příliš, příliš velký. Ne, že by vyloženě nejel, ale je to celé takové vláčné, pozvolné, umírněné, ale hlavně NIJAKÉ!!! To se částečně ovšem změní, když si připlatíte za tlačítko „sport“ (doplněk k černému stropu, nebo standard ve výbavě dynamic). Po aktivaci tlačítka se motor konečně trochu probere, upraví se mapa plynu a Astra akceleruje s větší vehemencí. I když i tak je TSíčko v běžném režimu přinejmenším stejně rychlé. Takže pro ty, kteří se chtějí vozit dynamicky, je tlačítko sport povinným doplňkem.
Podvozek je z mého pohledu stavěný spíše na kvalitní cesty, kde dokáže být opravdu hodně stoický i při velmi svižné jízdě. Na horších cestách (u nás téměř všude) je znát horší odhlučnění při odvalování pneumatik (minulá generace výrazně tišší), takže kvalitu povrchu si vychutnáváte dosyta. Stejně tak na příčných nerovnostech je znát, že je podvozek tužší, než je pro naše přibližovací stezky zdrávo. V tomto směru jsou koncernové vozy o poznání pohodlnější.
Řízení je velmi strmé a rychlé, takže stačí opravdu malý pohyb volantem a auto už za ním peláší. Kdyby měli něco takového na Titaniku, na střet s ledovcem by určitě nedošlo. Ze začátku mě tato agilita v ochotě zatáčet překvapovala a mnohdy jsem musel bryskní reakce Astry korigovat.
Stran prostorového pohodlí, je Astra z mého pohledu nadstandardní. Na předních sedáčkách panuje příjemné a vzdušné prostředí, ale konečně i vzadu je překvapivě hodně místa a to jak nad hlavou, tak před koleny. Měřím 187 cm a při správně nastavené poloze za volantem si za sebe bez problému sednu. Octavia to není, ale řekl bych, že Astra patří mezi největší ve své třídě. Vše navíc umocňuje poměrně široký nástupní otvor a také tvarování sedaček, které je dle mého názoru na úrovni Golfu, tedy v rámci třídy parádní. Zadní pryčny mnohé konkurence nesahají Astře ani po kotníky. Kufr je celkem běžný (540l), nakládací hrana poměrně nízko. V čem Astra na koncern ztrácí je variabilita ložné plochy, kdy zejména na bocích jsou úložné prostory nepříliš dobře schované za čalouněním. Navíc roletka je spíše podprůměr a na systém VW nemá.
Co je věc, kterou si užívám plnými doušky, je bezklíčový přístup a startování tlačítkem. Nesmírně frustrující situace, kdy jsem zejména v zimě ve všech kapsách (a že jich v zimním oblečení je) hledal klíče, jsou minulostí. Stejně tak usednete za volant a opět nic nelovíte, jednoduše vyšlápnete spojku a zmáčknete start. Taktéž případy, kdy s plnýma rukama vlečete nákup, venku prší a vy musíte všechno položit a hledat klíč, jsou minulostí. Stačí kopnout pod nárazník a kufr se vám otevře sám. Řeknete, že jsou to marginálie, ale pro mě nejsou. Tyto funkce mně rozhodně používání auta ohromně zpříjemnily a už bych bez nich jiný povoz nechtěl. A stejně tak zamykání. Stačí od Astry odejít a během cca 3. sekund vůz pozná, že se klíč vzdálil a samo se zamkne (možno nastavit v menu). A pokud si zapomenete klíče v bundě a tu necháte v autě, nepustí vás Astra pryč, ale zatroubí, že máte náběh na Alzheimera a že by kontrola u neurologa neuškodila.
Stran jízdních asistentů, stojí za zmínku především systém udržování v jízdním pruhu, který pracuje vcelku spolehlivě a především decentně a neagresivně. Zejména při jízdě na dálnici je příjemným pomocníkem, kdy při vybočení z pruhu jemně zasáhne do řízení a tím vás upozorní, že jedete, kam nemáte. Když nereagujete, větší silou se vás pokusí vrátit zpět do správného pruhu, takže v situacích, kdy nejste plně soustředění na řízení, je velmi užitečný. Ovšem pozor. Na rozdíl od nejmenovaných novinářů kritizujících jízdu „od lajny k lajně“, jsem pochopil, že se jedná pouze o asistenta, nikoliv o autonomního autopilota! Tedy asistent neslouží k řízení vozu, ale pouze upozorňuje na opuštění pruhu. Další z asistentů je upozornění na překážku před vámi, kdy led diody v palubní desce pod čelním sklem blikáním a zvukovou signalizací varují před kolizí. Toto však z 90% pracuje nepřesně a ve většině případů se jedná o planý poplach, jako např. v situacích, kdy vůz před vámi odbočuje doleva a vy ho chcete objet zprava. Ve chvíli, kdy jste plně soustředěni na řízení ihned poznáte, že máte vše pod kontrolou a výstrahu ignorujete. Ovšem stane se, že se provozu plně nevěnujete a tím vás systém i při planém poplachu donutí k opaku, což je jistě ku prospěchu. Spolehlivě asistent pozná, když auto vpředu začne rychle decelerovat a ihned vás na to upozorní, což opravdu pomůže. Navíc v případě, když je výstraha v činnosti a vy potřebujete prudce zabrzdit, je brzdový okruh připraven podat maximální výkon a auto se přímo postaví na přední. Asistent čtení dopravních značek má hlavně tu užitečnou vlastnost, že kontinuálně zobrazuje maximální povolenou rychlost, takže se neřídí jen daty z GPS jako u navigací, ale vždy dle aktuálních podmínek (např. omezení rychlosti při práci na silnici apod.), takže se opravdu můžete spolehnout na to, že co máte na displeji, opravdu platí.

Slabé stránky

Sorry jako! Někde jsem četl, že Astra J byla kvalitněji a bytelněji sestavená. Za necelý půlrok jsem seznal, že dotyčný zjevně věděl, o čem mluví. Stačí, abych zešikma najel na obrubník a to i velmi pomalu a Astra K ožije kakofonií pazvuků, vrzání, kroucení, tření, skřípání!!! Astra J mi toto nedělala ani po pěti letech. Divný chod spojky, která je příliš měkká a navíc vypíná až nahoře. Rychlá akcelerace a opuštění křižovatky je hodno mistra volantu. Bezmála o 0,8 l chybně počítající průměrná spotřeba, což je tedy, pánové z Opelu, řádná mýlka!!! Výškově nenastavitelná loketní opěrka, pouze jeden USB vstup do systému, elektronická parkovací brzda bez funkce autohold, valivý hluk od kol, střešní lišty pouze jako designová, nikoliv funkční záležitost a s tím spojená montáž střešního nosiče (to se v Opelu vyznamenali). Pominu-li celkem chaotické fungování parkovacích senzorů, které jsou extrémně citlivé, je přímo nepochopitelnou demencí umístit grafickou vzdálenost překážky od auta na malý displej do přístrojové kapličky, neboť ve chvíli, kdy couváte např. při podélném parkování, nemáte šanci přes volant a vaše ruce displej sledovat. Toto řešení vyžadovalo řádný kus blbosti a to především ve světle toho, jak skvěle to mají vymyšleno ve VW, Škodě, Seatu, Audi, aj, kdy je asistent graficky zobrazen na velkém displeji médií, tedy tak, abyste na něj viděli. Troufale luxusně ubohé materiály na panelu mezi předními sedadly a zpracování tlačítka ruční brzdy (to jste viděli v Daciích, nebo v Ladě?). Tvrdé, laciné plasty na dolní části palubní desku, resp. od chromované lišty dolů, stejně tak ve dveřích. Příšerně tvrdé loketní opěrky ve dveřích (to by se o tolik prodražilo dát tam silnější vrstvu molitanu?), resp. při cestě nad 15 km si dávám pod loket hadr na okna. Malé hlavní budíky v kontrastu se zbytečně velkým palivoměrem a teploměrem. Doslova katastrofální křečovitý a hlučný chod originálních stěračů. Tohle je první případ epileptického záchvatu stěračů!!! Předčí to i Pragu V3S - DĚS!!!

 


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové

praktičnost
6

Nevyužité místo v podbězích, podprůměrná roletka, malá variabilita a to i v interiéru, kde je málo odkládacích ploch - resp. proč není před řadičkou kastlík, je nepochopitelné faux pas.

prostornost
7

Na poměry C segmentu velmi dobré.

jízdní vlastnosti
8

Strmé, rychlé, přesné řízení, jisté jízdní vlastnosti i při rychlejší jízdě.

jízdní komfort
6

Tvrdší podvozek, velký valivý hluk od kol, aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech.

provozní náklady
7

Při klidné jízdě po okreskách kolem 5,4 l, v kombinaci cca 6,8. Dálnice s rakví na hory do Alp při rychlostech cca 135 Km/h cca 7,5 l. Žádná hrůza, ale TSI je o 0,5 l úspornější.

náhradní díly
0

Nelze hodnotit.

výkon motoru
7

vedu si představit lépe odvedenou práci. Příliš decentní, kultivovaný sameťák, bez charakteru.

spotřeba
7

Při klidné jízdě po okreskách kolem 5,4 l, v kombinaci cca 6,8. Dálnice s rakví na hory do Alp při rychlostech cca 135 Km/h cca 7,5 l. Žádná hrůza, ale TSI je o 0,5 l úspornější.

hlučnost motoru
9

Výborně odhlučněný, při vypnutí se musím vždy ujistit na otáčkoměru, zda se tak stalo.

kvalita sedadel
8

Na poměry třídy velmi dobrá, ovšem v minulé generaci lepší a sportovnější s výraznějším vedením.

brzdy
7
zavazadlový prostor
7

Nevyužité místo v podbězích, podprůměrná roletka, malá variabilita. Ovšem skvělé otevírání a zavírání pátých dveří.


Více o modeluOpel Astra K (2015-dosud)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…