Ford C-Max (2008)
14.2.2009Svého C-MAXe jsem si koupil v dubnu 2008 a volba padla na motor 1,8 benzín 125 koní v tmavě šedé barvě, k tomu příplatková sportovní a vyhřívaná…
Ford C-Max (Thomasino)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 26.09.12 00:56
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Zapomněl si napsat jakou klimu jsi měl v té Mazdě?
I když ji používáš v manuálním módu, pořád máš nastaveny konkrétní teploty ve st. Celsia, což u manuální nelze, nehledě na to, že už bývá minimálně dvouzonová, což je taky velká výhoda.
Moje drahá "polovička" např. miluje teplo mnohem víc, než já. -
Thomasino 25.09.12 23:48
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
já se musím přiznat, že automatickou klimu nikdy nepoužívám, vždy nastavuji mauálně i na aut. klimě :-! A když jsem ji měl kdysi v Mazdě, neměl jsem s ní problém a zásadnější rozdíly v ničem neshledávám.. -
Ronault. 25.09.12 23:35
« Re: Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Já mám docela slušný zabudovaný termostat "v sobě", takže mi ty problémy nevznikají. Neříkám, že automatická klima je horší, jen bych ji možná oželel. Prostě stejně si ten automat manuálně v Peugeotu často přenastavuju, hlavně to rychlé chlazení vichrem nemám v lásce.
Ale spíše než o tu automatickou klimu jde o některé jiné prvky výbavy, třeba ten dotykový display, XDS a jiné asistenty, ale chybí třeba mlhovky a kožený volant, což já bych teda v základu oželel naopak. Ale je jasné, že VW to dělá taky hlavně pro zisk co nejvíce bodů za bezpečnost a dotykové displaye jsou dneska prostě IN. -
white label 25.09.12 22:57
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Každé manuální klimě chybí v prvé řadě termostat a indikované nastavení podle stupňů Celsia.
Když chceš mít v autě třeba o pět stupňů méně než je venku, jsi s man. klimou nahraný. Můžeš si leda tak koupit teploměr do interiéru a hrát si na termostat a neustále regulovat klimu s topením, případně dokola zapínat/vypínat klimu. Jinak se můžeš spoléhat jen na svůj teplotní pocit, což rozhodně moc nedoporučuju.
Automatická klima umí vše co manuální, naopak to bohužel neplatí. Jako bonus s ní získáváš i automatické topení na zimu.
Problém se vzpomínaným rychlým náběhem klimy je pouhý mýtus. Máš dost možností to dostatečně ovlivnit. Jednak počátečním nastavením požadované teploty (začneš třeba na 28mi stupních a postupně (rychleji, nebo pomaleji) snižuješ teplotu. Samozřejmě si taky můžeš nastavit ventilátor na minimální otáčky, nebo usměrnit proud vzduchu nepřímo na hlavu, nebo jinou část těla.
Až budeš mít delší zkušenost i s aut. klimou, na manuální už si ani nevzpomeneš. Je to podobné jako třeba s pračkou. ;-) >:-[]
Kůže na volant a řadící páku musí být, o tom žádná, nový Golf ji má už od druhé nejnižší výbavy, takže to je taky docela OK. -
Ronault. 25.09.12 21:52
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
WL: No jo, to je ten problém, když manuální klima umí jen jeden stupeň, to se mě netýká ;-) Ale nevidím problém s tím, že klima nechladí stále, ale na moment ji vypínám, navíc při první rychlosti ventilátoru to ke mně ani nedovane.
Ale asi bych měl větší problém s plastovým volantem, to je věc, na kterou by se mi nechtělo vracet, jak po stránce estetické, tak taktilní. -
white label 25.09.12 21:47
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Vypínat můžeš podle libosti jak manulální, tak automatickou klimu, ale právě když chceš, aby ti manuální klima nechladila stále a naplno (jedno jestli při rozběhu, nebo později) máš (kromě úplného vypnutí) jen jednu možnost a tou je právě míchání chladného vzduchu z klimy se vzduchem z topení. 8-s :no: -
Ronault. 25.09.12 21:41
« Re: Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Takhle jsem tedy topení a klimu nikdy nekombinoval, když chci přece zeslabit klimu manuální, tak jí vypnu a pak klidně zapnu. Navíc v Laguně jsou dva stupně výkonu manuální klimatizace, ale chápu, že VW takové vymoženosti asi nemá... >:-[] A nebo ještě uberu sílu ventilátoru na stupeň jedna a otočím výdechy vzhůru či jen na okna, ale spíše ji vypínám.
Já teď jezdím s manuální klimou, taťka má automat a prostě stejně taťkovou klimu přepínám velmi často na manuál, hlavně rychlé vychlazení proudem vzduchu moc nemám rád.
Co se spotřeby týče, tak to bych nesouhlasil, já klimu většinou zapínám jako takovou brzdu v klesání, z práce už mám přesně vytipovaná místa >:-[] -
white label 25.09.12 21:36
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Proč? Když už klimu, tak určitě automatickou, když chceš zeslabit manuální klimu tak musíš začít topit a míchat vzduch z topení se vzduchem chlazeným klimou, což mi přijde docela psycho, nehledě na stále vyšší spotřebu a snížený výkon pro samotný pohyb vozu, což je důsledek toho o čem píšu. Manuální klimu jsem měl jen jednou v G3 (protože u mé motorizace tehdy nešel objednat climatronic) a už bych ji znovu nechtěl. -
Ronault. 25.09.12 21:24
« Re: Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Tak jako jo, je to docela překvapení. Social verzi s 1,2 TSI 63 kW s ještě menší výbavou jsem čekal někde na 399t Kč, takhle to je pecka.
Tak ta kožená řadička a ruční brzda taky v základu není. Já bych možná i oželel aut. klimu proti koženému volantu, těžko říct. -
Thomasino 25.09.12 20:46
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Ty mlhovky mě něvadí, zvláště s tím přiblblým přisvěcováním do zatáček. A za pár tisíc se dají vždy objednat nebo nahradit dodělanými LEDkami. Ale nyní se muselo připlácet za větší dotykové rádio, autom. klimu s výdechy, tempomat, XDS bylo jen u GTI, GTD a R, kožený volant a řadičku apod. Časem to nahradili samozřejmě různými výhodnými pakety, ale nyní mi to přijde smysluplnější, s ohledem na to že je to začátek prodeje ;-)
P.S.: Jo, jo, přepískly, je vidět že to sestavovaly ženy >:D -
Ronault. 25.09.12 20:37
« Re: Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Přepískly? Ve VW pracují jen ženy? >:-[]
Jinak ceník je postavený fikaně a zároveň zvláštně - v základu automatická klima a XDS, ale i ve střední výbavě mlhovky za příplatek 8-s
U VW marketing měli vždy zmáklý. -
Thomasino 25.09.12 19:43
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej - co nový Golf VII ?
Musím přiznat, že mě celkem mile překvapily ceny nového sedmičkového Golfu a malý rozdíl mezi motorem 1,2 TSI 105k a 1,4 TSI 120k a především úroveň výbavy Comfortline. Tempomat, automatická klima s výdechy mezi př.sedadly, barevné dotykové rádio, mraky airbagů vč.kolenního, ESP+XDS, 5-ti dvířko v ceně, kožený volant a řadička apod, vše v základu. K tomu slušné snížení hmotnosti proti šestkové generaci. To by možná už ta silnější 1,2 TSI mohla i trochu jet, pokud člověk nechce závodit ;-) Ale malý doplatek na nový typ 1,4 TSI je lákavý :-) Jen příplatek 14T za vyhřívaní předních sedadel dost přepískly :-( Ale to je tak všechno co bych nutně potřeboval, no vlastně ještě 16" kola. Pokud bude výše slevy kolem 10%, je to již ke zvážení :-! Asi uvidíme co na jaře ;-)
Co na něj říká náš znalec White Label? ;-)
Ale i nový Leon na stejném základu vypadá dost slušně a bude jistě znatelně levnější :yes: -
Bud 24.09.12 21:06
« Re: Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej
Navíc ten 1,4 nebyl nějak dobrý, teď si nevzpomínám co to bylo, snad něco s klikovkou, hmotností, nebo co a ta 1,4 TSI prý vychází z ní, musel bych to zas hledat, to je strašné ta paměť :-) . Je sice prý lepší než ta 1,2, ale ten projev a síla a myslím i ta spotřeba mizerná, jak u té 1,2. -
Thomasino 24.09.12 19:40
« Re: Re: šestkový Golf GTI po 3 letech na prodej
většina 1.2 TSI a 1.4 TSI měly problémy a měnilo se toho hodně co vím :-( ;-\ Proto bych tento motor v jetém autě zrovna moc nechtěl. Buď ten starší 1.4 nebo 1.6 jako atmosféru, nebo pak nový 1.2 TSI nebo 1.4 TSI, kde je to již vyřešeno (snad)
Z mého pohledu by mi všude stačila manuální klima, stačí že také umí regulovat teplotu a nevadí, pokud u toho nemá napsané kolik stupňů je na jakém místě, to se člověk za chvilku naučí ve které poloze ovladače mu to vyhovuje :-!
P.S.: V Mazdě byla tehdy jednoduchá manuální klima a brzo jsem měl vychytané, že mi stačí ji zapnout a otočit ovladač "topení" na 1/4 abych měl tu správnou teplotu..