Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 525i

7.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta báwo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 160 / 195 * kroutící moment [Nm]: 270 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 / 6.5 * maximální rychlost [km/h]: 248 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.4 / 8 *

Popis vozu

FL sedan 525i s N53 motorem (DI - přímé vstřikování) a 6q manuál převodovkou. Osobní dovoz z DE - naskočíte do letadla, za hodinu a něco kolem dvou tisíc českých jste v Dusseldorfu, vezmete si vlak s bandou turků do Bochumy, kde vám jiný prima opálený kluk nadělí báwo, na inspektorátu jste nejvíc native možná vy a úředník, pak nacvaknete značky, dotankujete plnou za 6 hodin jste zpátky v Praze s průměrnou pod 7/100 a 135km/hod. Hard to beat :-)
----

Silné stránky

Úsporný a silný motor s jednoduchou možností sw upgrade ze 160 na 195kW.
LCI model s mnoha vychytávkami a podstatně kvalitnějším interiérem. Tichý a perfektně vyvážený jízdní projev, auto se nechá krásně vodit na i za hranou (M paket podvozek + silnější stabilizátory).

Slabé stránky

Při dodržování servisního intervalu 25-30tis km se N53 těžko dožívají 150-200tis km (zakarbonování, zadření na klice). Odcházejí HPFP, NOx senzory, vstřikovače, cívky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do autorizáku jezdím pouze pro díly, dělám si vše sám nebo u specialisty na Bmw.
Motor je z konstrukčního hlediska skoro jako nafťák (čerpadlo, přímé vstřiky), chvíli po dovozu umřela HPFP (vysokotlaké palivové čerpadlo, nové cca 12tis, vyřešeno jetým v OK stavu od známého, kterému jej vyměnili v servise ve snaze najít jiný problém). Vyčistil jsem Vanos ventily, vyměnil svíčky (vydrží tak 30tis km, ale nestojí majlant), filtry, oleje (v převodovce to byla malá revoluce, začala řadit jako nová, předtím šla ztuha 1-R-1).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mno... nikdy nekupujte auta na blind, ikdyž si myslíte, že máte vše ošéfované, ověřené a pod... pak jste hodně daleko od domova a nechce se vám jet zpátky s prázdnou...

Sport móde - "ON".

SW upgrade ze 160 na 195 kW. Obligátní výměna stabilizátorů za silnější M z 535d, odvrtáných Zimmermann kotoučů, sport koncový tlumič s trvale oteřenou klapkou z 530i s větším průměrem, Alpina origo přední spoiler, černé ledviny, hifi 2-pásmo typové repro + 2x100W zesilovač.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525i

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

S pravidelnou výměnou oleje po 10-15tis km a preventivní výměnou opotřebených dílů spolehlivé auto.

praktičnost
8

Moje verze nemá sklopné sedačky ani skivak. Výška podvozku je v pohodě, dodělaný přední spoiler omezil možnost parkovat nad obrubníkem a občas je limitující nájezdový úhel, daň za radlici :-)

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10

Za mě super, dá se hezky vodit bokem, motor je lehký (v porovnání s dieslem 530d, o předokolkách ani nemluvím).

jízdní komfort
9

Klid, ticho, pohodlí, na R16 je opravdu komfortní, za předpokladu, že nepoužíváte sadomaso RFT pneu.

provozní náklady
9

Auto se nijak zásadně nekazí, stačí jej udržovat...

náhradní díly
9

HPFP 12tis, NOx 8-10, vstřiky 25-30, cívky do 10, možná lambda sondy 5tis a to je tak vše, zas je jak nový...

výkon motoru
9

Zátah od volnoběhu, krásný zvuk, točivost až do omezovače, rychlé reakce na plyn, dávkovatelnost, směšné nízká spotřeba...

spotřeba
10

Spotřeba je směšná, kombinovaná po Praze za 8,5? Na dálky bez problémů pod 7,5

hlučnost motoru
9

Zvenku zvuk dieselu (studený po nastartování), uvnitř to není slyšet, pak velmi příjemný a motivační :-)

kvalita sedadel
9

Obyč nedej bože hadrové sedačky jsou trgédie, tady jsou sport s výsuvným prodloužením sedáku.

brzdy
9

Perfektní a jistý nástup, přesné dávkování, vadnou leda na okruhu, aktivní systém panického brždění, brzdící tempomat...

zavazadlový prostor
9

Veliký, vysoký, hluboký, prostory po stranách i pod podlážkou, ale nemám variantu se sklopnými sedačkami a skivakem.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…