Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 525i

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta báwo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 160 / 195 * kroutící moment [Nm]: 270 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,1 / 6,5 * maximální rychlost [km/h]: 248 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,4 / 8 *

Popis vozu

FL sedan 525i s N53 motorem (DI - přímé vstřikování) a 6q manuál převodovkou. Osobní dovoz z DE - naskočíte do letadla, za hodinu a něco kolem dvou tisíc českých jste v Dusseldorfu, vezmete si vlak s bandou turků do Bochumy, kde vám jiný prima opálený kluk nadělí báwo, na inspektorátu jste nejvíc native možná vy a úředník, pak nacvaknete značky, dotankujete plnou za 6 hodin jste zpátky v Praze s průměrnou pod 7/100 a 135km/hod. Hard to beat :-)
----

Silné stránky

Úsporný a silný motor s jednoduchou možností sw upgrade ze 160 na 195kW.
LCI model s mnoha vychytávkami a podstatně kvalitnějším interiérem. Tichý a perfektně vyvážený jízdní projev, auto se nechá krásně vodit na i za hranou (M paket podvozek + silnější stabilizátory).

Slabé stránky

Při dodržování servisního intervalu 25-30tis km se N53 těžko dožívají 150-200tis km (zakarbonování, zadření na klice). Odcházejí HPFP, NOx senzory, vstřikovače, cívky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do autorizáku jezdím pouze pro díly, dělám si vše sám nebo u specialisty na Bmw.
Motor je z konstrukčního hlediska skoro jako nafťák (čerpadlo, přímé vstřiky), chvíli po dovozu umřela HPFP (vysokotlaké palivové čerpadlo, nové cca 12tis, vyřešeno jetým v OK stavu od známého, kterému jej vyměnili v servise ve snaze najít jiný problém). Vyčistil jsem Vanos ventily, vyměnil svíčky (vydrží tak 30tis km, ale nestojí majlant), filtry, oleje (v převodovce to byla malá revoluce, začala řadit jako nová, předtím šla ztuha 1-R-1).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mno... nikdy nekupujte auta na blind, ikdyž si myslíte, že máte vše ošéfované, ověřené a pod... pak jste hodně daleko od domova a nechce se vám jet zpátky s prázdnou...

Sport móde - "ON".

SW upgrade ze 160 na 195 kW. Obligátní výměna stabilizátorů za silnější M z 535d, odvrtáných Zimmermann kotoučů, sport koncový tlumič s trvale oteřenou klapkou z 530i s větším průměrem, Alpina origo přední spoiler, černé ledviny, hifi 2-pásmo typové repro + 2x100W zesilovač.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525i

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

S pravidelnou výměnou oleje po 10-15tis km a preventivní výměnou opotřebených dílů spolehlivé auto.

praktičnost
8

Moje verze nemá sklopné sedačky ani skivak. Výška podvozku je v pohodě, dodělaný přední spoiler omezil možnost parkovat nad obrubníkem a občas je limitující nájezdový úhel, daň za radlici :-)

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10

Za mě super, dá se hezky vodit bokem, motor je lehký (v porovnání s dieslem 530d, o předokolkách ani nemluvím).

jízdní komfort
9

Klid, ticho, pohodlí, na R16 je opravdu komfortní, za předpokladu, že nepoužíváte sadomaso RFT pneu.

provozní náklady
9

Auto se nijak zásadně nekazí, stačí jej udržovat...

náhradní díly
9

HPFP 12tis, NOx 8-10, vstřiky 25-30, cívky do 10, možná lambda sondy 5tis a to je tak vše, zas je jak nový...

výkon motoru
9

Zátah od volnoběhu, krásný zvuk, točivost až do omezovače, rychlé reakce na plyn, dávkovatelnost, směšné nízká spotřeba...

spotřeba
10

Spotřeba je směšná, kombinovaná po Praze za 8,5? Na dálky bez problémů pod 7,5

hlučnost motoru
9

Zvenku zvuk dieselu (studený po nastartování), uvnitř to není slyšet, pak velmi příjemný a motivační :-)

kvalita sedadel
9

Obyč nedej bože hadrové sedačky jsou trgédie, tady jsou sport s výsuvným prodloužením sedáku.

brzdy
9

Perfektní a jistý nástup, přesné dávkování, vadnou leda na okruhu, aktivní systém panického brždění, brzdící tempomat...

zavazadlový prostor
9

Veliký, vysoký, hluboký, prostory po stranách i pod podlážkou, ale nemám variantu se sklopnými sedačkami a skivakem.


Více o modeluBMW řada 5 E60/E61 (2003-2010)
BMW M550d xDrive Touring - Dieselové superkombi BMW M550d xDrive Touring - Dieselové superkombi

Takhle silný naftový kombík vyšší střední třídy jinde…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…