Recenze
Technické info
Přezdívka auta báwo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 160 / 195 * kroutící moment [Nm]: 270 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 / 6.5 * maximální rychlost [km/h]: 248 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.4 / 8 *
Popis vozu
FL sedan 525i s N53 motorem (DI - přímé vstřikování) a 6q manuál převodovkou. Osobní dovoz z DE - naskočíte do letadla, za hodinu a něco kolem dvou tisíc českých jste v Dusseldorfu, vezmete si vlak s bandou turků do Bochumy, kde vám jiný prima opálený kluk nadělí báwo, na inspektorátu jste nejvíc native možná vy a úředník, pak nacvaknete značky, dotankujete plnou za 6 hodin jste zpátky v Praze s průměrnou pod 7/100 a 135km/hod. Hard to beat :-)
----
Silné stránky
Úsporný a silný motor s jednoduchou možností sw upgrade ze 160 na 195kW.
LCI model s mnoha vychytávkami a podstatně kvalitnějším interiérem. Tichý a perfektně vyvážený jízdní projev, auto se nechá krásně vodit na i za hranou (M paket podvozek + silnější stabilizátory).
Slabé stránky
Při dodržování servisního intervalu 25-30tis km se N53 těžko dožívají 150-200tis km (zakarbonování, zadření na klice). Odcházejí HPFP, NOx senzory, vstřikovače, cívky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do autorizáku jezdím pouze pro díly, dělám si vše sám nebo u specialisty na Bmw.
Motor je z konstrukčního hlediska skoro jako nafťák (čerpadlo, přímé vstřiky), chvíli po dovozu umřela HPFP (vysokotlaké palivové čerpadlo, nové cca 12tis, vyřešeno jetým v OK stavu od známého, kterému jej vyměnili v servise ve snaze najít jiný problém). Vyčistil jsem Vanos ventily, vyměnil svíčky (vydrží tak 30tis km, ale nestojí majlant), filtry, oleje (v převodovce to byla malá revoluce, začala řadit jako nová, předtím šla ztuha 1-R-1).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mno... nikdy nekupujte auta na blind, ikdyž si myslíte, že máte vše ošéfované, ověřené a pod... pak jste hodně daleko od domova a nechce se vám jet zpátky s prázdnou...
Sport móde - "ON".
SW upgrade ze 160 na 195 kW. Obligátní výměna stabilizátorů za silnější M z 535d, odvrtáných Zimmermann kotoučů, sport koncový tlumič s trvale oteřenou klapkou z 530i s větším průměrem, Alpina origo přední spoiler, černé ledviny, hifi 2-pásmo typové repro + 2x100W zesilovač.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525i
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2009) Majitel: zakkwylde
Přidáno: 12.12.2018 010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 3410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2006) Majitel: vl.sl
Přidáno: 15.4.2012 810 Majitel 9.83 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2005) Majitel: bose
Přidáno: 15.10.2008 3210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2008 1610 Majitel 9.71 Uživatelé