Recenze

3 Majitel

Citroën C4 Picasso Grand, Intensive 2.0 BlueHDi

9,03 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4 Picasso, foto 1 Citroën C4 Picasso, foto 2 Citroën C4 Picasso, foto 3 Citroën C4 Picasso, foto 4 Citroën C4 Picasso, foto 5 Citroën C4 Picasso, foto 6 Citroën C4 Picasso, foto 7 Citroën C4 Picasso, foto 8
Citroën C4 Picasso, foto 9 Citroën C4 Picasso, foto 10 Citroën C4 Picasso, foto 11 Citroën C4 Picasso, foto 12 Citroën C4 Picasso, foto 13 Citroën C4 Picasso, foto 14 Citroën C4 Picasso, foto 15 Citroën C4 Picasso, foto 16 Citroën C4 Picasso, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Pičaso Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:6 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 750 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

V září jsme se dozvěděli, že čekáme třetí mimčo, a tak bylo nezbytné vyřešit cestování pětičlenné rodiny. Naše dvojčata mají v současnosti dva roky, takže ještě jezdí ve velkých autosedačkách, mezi které se „vajíčko“ v běžném autě jen tak nevměstná. Do Octavie II combi rozhodně ne. Oktávka tedy musela z domu, ačkoli jsem zamáčkl slzu, a my začali přemýšlet o náhradě.

Nejprve jsme si říkali, že se poohlédneme po nějaké bazarovce. V úvahu připadal S-Max, Galaxy, Alhambra II, Sharan II nebo Touran. Nicméně jejich nabídka byla žalostná: buď dovozovky, u kterých se člověk nedobere historie, nebo Češky olítané domrtě, případně auta se slušným nájezdem, ale buď bouraná, nebo za cenu, která se blížila ceně nového auta.

Při procházení nejrůznějších nabídek jsem narazil na tento předváděcí kousek s nájezdem 6 500 km za cenu 600 000 v 7místném provedení a velmi slušné výbavě. Nu což, sice překročíme původní rozpočet, a to rovnou dvojnásobně, ale zase se jedná prakticky o nové auto.

Přiznávám bez mučení, že jsem dlouho bojoval s předsudky vůči Francouzovi, ale vzhledem k momentálním finančním možnostem to bylo v zásadě jediné nové auto, které jsme si mohli v dané době dovolit, takže 18. 12. 2014 byl náš.

O vzhledu vozu toho bylo napsáno poměrně dost, takže se zřejmě již budu opakovat: nebude se líbit každému a není to nic pro „konzervy“. Je to prostě avantgarda na kolech a na silnici většinou neujde zkoumavému pohledu kolemjdoucích. Po předchozím modelu C4 Picasso, jehož vzhled byl hodnocen veskrze kladně, se tedy jedná o poměrně hodně odvážný designový kousek a bude zajímavé sledovat, jak si nový Technospace povede v prodejních číslech.

Zvenku auto působí zejména na šířku relativně subtilním dojmem; ten se ale rozplyne v okamžiku, kdy se usadíte za volant, kde si člověk připadá spíš jako v kokpitu letadla. Výhled všemi směry je prostě úžasný! Přispívají k tomu jednak dělené sloupky A, jednak rozměrné čelní sklo. Při jeho ceně (cca 30 000 Kč) se je rozhodně vyplatí připojistit. (Doporučuji využít oddělené připojištění čelního skla, které je sice dražší než druhá varianta, tj. připojištění v rámci havarijního pojištění, ale člověk po každém kamínku nepřichází o bonus a neplatí spoluúčast.)

Měl jsem poněkud obavy, zda si zvyknu na umístění přístrojové kapličky uprostřed palubní desky, ale zvykl jsem si takřka okamžitě, již při zkušební jízdě. Zobrazované údaje jsou přehledné, ovládání funkcí vozu na dotykovém panelu je rovněž vcelku bezproblémové. Zdůrazňuji vcelku, protože zcela bez chyb rozhodně není.

Tím se dostávám k ergonomii pracoviště řidiče, která by si zasloužila poněkud více pozornosti, zejména pro řidiče, kteří přichází z koncernu. Páčky ovládání stěračů a blinkrů jsou pod volantem skryté, takže popisky na nich jako by ani nebyly. Na spoustu otočných prstenců, nezvyklé nebo spíš zmatečné ovládání mlhovek a stěračů, jakož i neobvyklé přepínání dálkových světel je třeba si chvíli zvykat. To platí i o změti tlačítek a válečků na volantu. Ovládání ventilační soustavy by slušely běžné „čudlíky“ namísto integrace do digitální dotykové obrazovky, která je sice efektní, ale má tendenci odvádět pozornost řidiče, a navíc trpí některými dětskými nemocemi. Jestliže například zapnete navigaci, jejíž kvalita je mimochodem hluboko pod průměrem těch přenosných, a přepnete zpět na ovládání ventilace, mapa zmizí i ze sdruženého ukazatele v kapličce. Nezbývá, než se zeptat: „Mon Dieu, pourquoi?!“ Jen Bůh také ví, proč hlasové pokyny navigace nemohou být v češtině. Sice si poradím s němčinou, angličtinou i francouzštinou, ale když už je lokalizováno GUI celého systému, proč, zatraceně, nenahrát i hlasové pokyny?! Proč během telefonátu přes HF nelze z ovládání telefonu přepnout například na ovládání ventilace? Zkrátka a dobře, v oblasti ergonomie čeká Citroën, alespoň v případě C4 GP, ještě docela hodně práce.

Co se týče jízdy, slušelo by se hovořit spíš o plavbě. Auto na silnici totiž v podstatě pluje; v porovnání s tvrdě naladěnou Octavií překonává nerovnosti s neuvěřitelnou grácií a takřka neznatelně, pouze zadní náprava je u prázdného auta tu a tam trochu nervóznější a na příčných nerovnostech hlučnější, než by bylo záhodno. Do zatáčky se Picasso skládá ochotně a snese i poměrně hrubé zacházení, zato je ale poměrně náchylné na poryvy větru. Velká boční plocha karoserie si prostě vybírá svoji daň. Grand Picasso je však rodinné, nikoli závodní auto.

Motor je tichounký, zatahuje plynule a bez výrazné turbodíry, což je oproti mé předchozí Octavii 2.0 TDI-PD (BMM), která dávkovala newtonmetry stylem „nic – všechno – nic“, příjemný rozdíl. Nějaké velké tlačení orgánů do sedaček nečekejte, spíše solidní, plynulý zátah. Spotřeba zatím okolo 6 l je na takto velké auto v pohodě.

Řazení je horší průměr: gumové, s delšími dráhami a v mém případě i nepříjemným zvukovým doporovodem v podobě cvakání při dorazu, které nápadně připomíná zvukový projev kulisy řazení ve stodvacítce. Řadička navíc povrzává, takže při první prohlídce by se na ni měl servis podívat. Po vyšlápnutí spojky otáčky navíc klesají jen velmi neochotně, zejména u studeného motoru, takže se zařazením je třeba počkat, protože v opačném případě se člověk nevyhne nepříjemnému trhnutí. Mám-li opět srovnat s Oktávkou, je řazení v C4 GP o třídu níže. (PS: řadička se, zdá se, po mých 2 000 km uklidnila a vrzání přestalo. Namísto něj se u studeného motoru nemůže řadička při řazení z trojky na čtverku rozhodnout, jestli skočí na čtverku, nebo na dvojku. Kontrola ji tedy nemine.)

Řízení reaguje na pokyn od volantu bleskově, ale je poměrně odtažité, žádný hrubý kontakt s vozovkou nečekejte. U rodinného vozu, se kterým se zpravidla nebude kličkovat mezi kužely ani projíždět serpentiny přes ručku (koneckonců, tady je parkovací brzda elektronická), to ani nevadí, spíše naopak.

Brzdy jsou jedním slovem jedovky. Možná mají až přehnaně ostrý nástup, ale je to jen otázka zvyku. Po pár křižovatkách už to nováčkovi za volantem C4 GP ani nepřijde. Zatím jsem nezkoušel opakované prudké brzdění, takže nemohu soudit, zda brzdy pod velkou zátěží nevadnou, ale taková situace snad v běžném provozu ani nenastává. Závodit nehodlám.

Přední sedačky jsou pohodlné, ale neuškodil by jim trochu delší sedák a výraznější boční vedení. Nevyžaduji zrovna závodní skořepiny, nicméně trochu zvednuté boky by rozhodně byly ku prospěchu věci. Absence středového tunelu poskytuje nadbytek místa pro nohy řidiče i spolujezdce. Zadní sedačky jsou jednotlivě posunovatelné i polohovatelné, a navíc jsou všechny vybaveny kotvami pro ISOFIX. Na zadní straně opěradel jsou i úchyty pro systém Top-Tether, takže výběr dětských sedaček může být vpravdě široký.

Bezvadná je samozřejmě variabilita interiéru i spousta drobných vychytávek, které dokáží zpříjemnit život, ať již je to například vyjímatelné osvětlení zavazadelníku, které poslouží jako ruční svítilna, couvací kamera, osvětlení odkládacích prostor v interiéru a řada dalších příjemných blbůstek. Naopak nepochopím, proč není polohovatelný sklon hlavových opěrek.

Co mi v nabídce Citroënu u tohoto modelu chybí, je čtyřkolka. S chalupou v Jeseníkách bych ji rozhodně ocenil.

Takže mi popřejte hodně šťastných kilometrů bez závad. Uvidíme, zda moje nadšení vydrží i po pár desítkách tisíc kilometrů.

Silné stránky

Prostor a variabilita interiéru, tichý a úsporný motor, fantastický výhled všemi směry.

Slabé stránky

Podprůměrná ergonomie za volantem, horší řazení, kontroverzní vzhled.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První pravidelný servis v Citroën Červená Hospoda u Třebíče: ochotní zaměstnanci, vše dokonale vysvětleno, možnost zapůjčení náhradního vozidla. Cena 5 200 Kč, bez závad.

Druhý pravidelný servis v CarCiton Olomouc: zapůjčení vozidla problematické, ale nakonec se podařilo, cena servisu cca 10 000 Kč.

Prozatím dvě svolávačky: výměna šroubů ramen, výměna systému vstřikování močoviny. Obě řešeny v Citroën Červená Hospoda.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Car Citon Olomouc: prodejce ochotný, vycházel maximálně vstříc.

 

Novinky v recenzi

26.10.2016 12:06

Najeto 51 500 km: Pičaso šlo z baráku

Takže v předchozím příspěvku jsem to zakřikl, Pičaso se nezklidnilo, ba právě naopak, to nejlepší si nechávalo nakonec a připravilo mi třešničku na dortu: jen tak si v klidu jedu a před nějakou prdelí světa mi Pičaso zahlásí chybu ABS. Jedu dál a následuje to ráz na ráz: chyba ASR/ESP, chyba parkovací brzdy, chyba motoru a motor padá do nouzáku, chyba systému kontroly podhuštění pneumatik, chyba dobíjení akumulátoru, zastavte motor. Takže zajedu ke krajnici a volám odtahovku, která auto odvezla do servisu.

Verdikt: praskl řemen pohonu příslušenství (dle papíru vloženého do servisní knihy měl vydržet 5 let, nebo 150 000 km) a zamotal se do rozvodů, rozvoďák přeskočil o dva zuby, zničily se dva snímače. V Třebíči navrhli, že vymění rozvody a zkusí, co to bude říkat. Po výměně rozvodů auto sice jelo, ale táhlo asi jako moje atmosférický scudo.

Následoval telefonát prodejci, že uplatňuji záruku. Prvotní vyjádření poskoka u přepážky: „Dle VIN je vozidlo dva měsíce po záruce.“ Takže následoval dopis přes advokáta, který prodejce upozornil, že vozidlo může sice být po TOVÁRNÍ záruce, nicméně stále běží jejich vlastní 2letá záruční lhůta, neboť jsem při koupi vozidla nesouhlasil s jejím zkrácením. Načež volal jednatel olomouckého dealera s tím, že záruku samozřejmě uznávají, že chybu provedl poskok u přepážky, který se jako vždycky jenom podíval na VIN, ale že se svých povinností v žádném případě nezříkají.

Za pár dnů si pan jednatel přijel pro auto do Třebíče, naložil a odvezl. Musím uznat, že jeho chování bylo maximálně vstřícné a profesionální, jednoduše opravdový chlap ze staré školy. S takovými lidmi vycházím velmi snadno.

Oprava trvala 5 týdnů, z toho se 4 týdny čekalo, než z Francie dorazí vačky. Takto postižených aut totiž bylo víc, nicméně kluci francouzští nechtěli o nějaké svolávačce ani slyšet.

Suma sumárum, odnesly to obě vačky, sání, zdvihátka ventilů, rozvody, pár snímačů, celkem by oprava stála asi tak 80 000 Kč. Pičaso šlo tudíž z baráku.

Souhrn závad za 1,75 roku, resp. 51 500 km:
- vadný HD displej,
- rozpadlá brzdová čelist (odtah),
- 4x hlášení závady vstřikování močoviny – vždy stačilo vymazat paměť závad, ale člověk s tím musel do servisu,
- upevňovací šrouby ramen (svolávačka),
- výměna vstřikování močoviny (svolávačka),
- zvýšená spotřeba močoviny (15 l / 11 000 km) – neřešeno,
- přeskočené rozvody (odtah).

Novému majiteli přeji, aby mu Pičaso vydrželo aspoň půl roku bez závady. Já se vracím ke koncernu.

1.8.2016 12:54

Najeto 50 000 km

V lednu 2016 Pičaso absolvovalo druhou servisní prohlídku, cena cca 10 000 Kč, což byl v porovnání s první prohlídkou (5 200 Kč) docela ranec.

V červenci 2016 byla svolávačka na systém vstřikování močoviny, který byl kompletně vyměněn (cca 3 hodiny práce). Do té doby se vždy do 1 000 km po dolití močoviny rozsvítily na palubovce chyba a milion varovných nápisů. Od výměny vstřikování je klid a ticho po pěšině (klepu na dřevo – svoji kebuli).

Spotřeba se ustálila na 5,5 l ropy, motor ještě trochu ztichl, takže zatím, navzdory protrpěným peripetiím, víceméně spokojenost.

18.10.2015 01:56

Srpen 2015, 24 500 km

Zničeho nic se mi palubovka rozsvítila jak cikánskej kolotoč: závada na systému vstřikování močoviny. V servisu závada nezjištěna, přehrán software.
Současně proběhla výměna horního displeje, na kterém se objevily tři tmavé fleky.

17. 10. 2015: Při rejdování na parkovišti slyším cinknutí o asfalt. Kouknu a na parkovišti leží pružina, která zajišťuje pevnost brzdové čelisti v krutu. Takže odtah a náhradní auto přes asistenčku. V autě manželka a osmiměsíční mimino, další dvě děcana 110 km daleko ve školce. Bezva, no ne?!

Tohle auto mě začíná pomalu ale jistě štvát!

17.6.2015 14:46

První servis

Po 19 000 km přišel první servis. Jsem delší dobu mimo bydliště, a tak nejbližší Citroën byl v Červené Hospodě u Třebíče. Zaměstnanci nesmírně ochotní, třebaže mile zvědaví, proč Brňák s olomouckou značkou jede k nim. :) Stálo to trochu úsměvného vysvětlování. Využil jsem možnost zapůjčení náhradního vozidla. Navzdory platnému ceníku mi auto zapůjčili zdarma, což byl příjemný bonus. Ještě příjemnější byla cena servisu, zejména s ohledem na diesel: 5 200 Kč.
V rámci prohlídky byla pořešena i svolávačka na upevňovací šrouby ramen.
Prozatím s tímto servisem maximální spokojenost.

15.6.2015 15:26

Najeto 18 000 km a svolávačka

Náš Pičaso najel zatím 18 000 km a jede na běžný servis. Společně s ním se spláchne i svolávačka na výměnu upevňovacích šroubů ramen nápravy. Ta je poněkud mrzutá, protože servis má volno až za pár dnů a já s autem potřebuji jezdit, takže se jen modlím, abych někde na dálnici za sebou nenechal nápravu. Ploužím se tedy jako šnek, aby byl případný průser co nejmenší.

Jinak prozatím vše bez problémů, nikde nic nezlobí, tedy kromě šropů, kteří auto při každé jízdě zaneřádí jak hnůj. No nic, naštěstí jsme od jara do podzimu na chatě, takže to jistí průmyslový vysavač.

Průměrná spotřeba za celou dobu 5,8 l ropy. Když se teď ale ploužím, ověřil jsem si, že se s Pičasem dá jet v plném obsazení a klimou i za 4,5 litru.

23.1.2015 15:06

Spotřeba po 2 000 km

Mám najeto cca 2 000 km a spotřeba se ustálila na 6 litrech ropy při jízdním mixu 30 % město – 40 % dálnice – 30 % okresky. Kdyby po pořádném zajetí ještě o půl litránku klesla, vůbec bych se nezlobil.

30.12.2014 13:45

První trochu delší cesta

29. 12. 2014: Absolvoval jsem první trochu delší cestu (Brno – obec za Vranovem nad Dyjí – Brno a nějaké popojíždění), celkem 240 km, v osazenstvu 3 dospělí a 2 děti.
Parádní pohodlí, nikdo nebyl po cestě rozlámaný, ani otec (75 let), ani gravidní manželka na prostředním sedadle ve 2. řadě mezi dvěma dětskými autosedačkami.
Cesta mezi Vranovem nad Dyjí a cílovou obcí byla čerstvě zasněžená, ale auto sedělo velmi dobře a bylo výborně předvídatelné.
Spotřeba po dojezdu: rovných 6,0 l / 100 km.


Další vozy Citroën C4 Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
2

Za 1,75 roku víc závad než na mých předchozích všech autech dohromady.

praktičnost
9

Zavazadelník je poměrně mělký, ale je to dáno 7místným provedením. Možnosti interiéru jsou jinak ukázkové.

prostornost
8

Méně prostoru na nohy na zadních sedadlech. Děti jsou zatím ale malé a při výšce všech členů naší rodiny (se 175 cm jsem zdaleka nejvyšší) ani nelze čekat, že z nich vyrostou dlouháni.

jízdní vlastnosti
8

Je to Francouz: měkký, ale ne přespříliš. V zatáčkách se nechá vést, karoserie se sice nakloní, ale podvozek drží. Daní za velkou plochu karoserie je citlivost vůči bočnímu větru.

jízdní komfort
8

Paráda; na rodinné auto ideál. Zadní náprava hlučnější.

provozní náklady
7

Spotřeba 5,5 litru, pravidelný servis za průměr (první 5 200, druhý 10 000). Kdyby auto nebylo v záruce, opravy by mě stály už hodně přes 100 000.

náhradní díly
9

Před koupí jsem zjišťoval náklady na první tři servisní prohlídky a cenu nového filtru pevných částic. Cena za prohlídky normální, cena filtru příjemně překvapila – zde se není čeho obávat.

výkon motoru
8

Motor má síly, řekl bych, tak akorát na pětičlennou rodinu s plným zavazadelníkem a rakví na střeše. Dlažební kostky od kol nelítají, ale k dispozici je dostatečná výkonová rezerva pro předjíždění na okreskách.

spotřeba
10

Po nájezdu 18 000 km průměr 5,8. Když se budu ploužit tachometrových 90–100, dá se v 5členném obsazení a s klimou jet i za 4,5 litru. Po 30 000 km spotřeba dlouhodobě 5,5 litru. V posledním cyklu se zvýšila spotřeba močoviny. Uvidíme, co bude dál.

hlučnost motoru
9

Odhlučnění je výtečné. Zastudena je sice poznat, že pod kapotou klepe ropák, ale po pár stovkách metrů je slyšet už jen vzdálené dunění.

kvalita sedadel
7

Sedačky jsou slušné: vpředu by neuškodil delší sedák a výraznější boční vedení.

brzdy
10

Jedovky: na ostrý nástup je třeba si pár kilometrů zvykat, ale není to problém.

zavazadlový prostor
9

-


Více o modeluCitroën C4 Picasso (od 2013)
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

Olga Menzelová odtajnila stav manžela: Jiřího převezli domů

Olga Menzelová odtajnila stav manžela: Jiřího převezli domů

O víkendu byl oscarový režisér Jiří Menzel (80) se stal Mistrem umění a připojil se tak například ke Karlu…

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z úřadu práce! Jaké jsou změny v »rodičáku«, příspěvku na péči či podpoře v nezaměstnanosti?

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z…

Jste v nouzi a nevíte si rady? Hrozí vám ztráta práce a toužíte po rekvalifi kaci? Netušíte, jak se změnila výše…

 

iSport.cz

Dohra utkání Třinec - Sparta. Za chybně uznaný gól dostal Mikula stopku na měsíc

Dohra utkání Třinec - Sparta. Za chybně uznaný gól…

Videorozhodčí Pavel Mikula dostal od komise rozhodčích trest zákazu činnosti za chybně uznaný gól v pátečním…

Šok na Slovensku! Po prohře s Čechy rezignoval kouč Kozák

Šok na Slovensku! Po prohře s Čechy rezignoval kouč Kozák

Slovenské fotbalisty už nevede Ján Kozák. Čtyřiašedesátiletý trenér skončil na vlastní žádost den po prohře 1:2…

 

Reflex.cz

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční stromky už mizí, nevidíme skutečnou hrozbu

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční…

Generál Petr Pavel, bývalý šéf Vojenského výboru NATO, potřebuje svobodu a volnost. Má toho hodně na srdci a…

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly nejméně sedm mrtvých, do mnoha obcí se nedá dostat

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly…

Jih Francie v noci na dnešek zasáhly prudké deště a záplavy, které si vyžádaly nejméně sedm mrtvých a pět vážně…