Jaguar XJR (1999)
12.5.2007Sport saloon tomu říkají Britové. Pohon zadní nápravy, čtyřlitrový motor s kompresorem, automatická převodovka. Výkon 370 BHP a točivý moment 525 Nm.…
Jaguar XJR (StanS)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 31.05.07 18:18
« Re: Re: Re: Re: 1 bod
V pohodě, beru to teda tak, že jsi bodování na počátku jen testoval. K tomu bodování, když se podíváš např. na moje BMW, tak vidíš na pravé straně, jak jsem hodnotil já Tvého Jaga a uvidíš tam 9 bodů.. ;-)
Takže to už nebudeme řešit, za bodama se neženu, jen mi mrzela od tebe ta jednička..
Nyní díky za desítku :yes:
-
Ricardo 16.05.07 17:34
« Re: "Silný motor s obrovskou rezervou výkonu, který se většinou líně a tiše převaluje"
To je pravda. Ad kompersní poměr (omlouvám že je to OT ale když už jsem to naťuknul) - MB 770 4,7:1, 150k/2800 ot., 400 Nm/1200 ot.; MB 770K vše stejně jen měl 200 k a 550 Nm (v roce 1930!). Později komprese 6,1:1 a 230 koní nebo dvojité přeplňování, 7,2:1 a 400 koní. Při jakých otáčkách a hodnoty točivého momentu bohužel nevím. -
StanS 13.04.23 21:44
« letos, 2023, 7. ledna měl XJR 24 let - přesně.
poslední dva roky vykazoval motor při delším stání na volnoběh, (třeba semafory v objížďkách) zajímavou hlášku - omezený výkon, což znamená, že řídící jednotka motoru nepustí otáčky nad 3000. omezení výkonu vždy zmizelo po 200 metrech rozjetí. navíc jemné vibrace motoru při nízkých otáčkách; při nájezdu 313 tkm začal motor chodit na sedm válců, diag. odhalila nezápaly na 2. válci. u pana Milana Zelenáka (Ivančice, výborný a zkušený mechanik, doporučuji!) šel motor dolů a důkladně rozebrán. bylo zjištěno, že druhý (těsnící, minutový s nosíkem) pístní kroužek se zlomil a úlomky kutaly 10 tkm dutinu v pístu. takže nový píst, všechny (8 sad) pístní kroužky nové, komplet přetěsnění hlav, nová gufera na ventilech, ... atd.
motor má 314 tkm, jemný chod, vše oukej.
hliníkový blok a nikasil: vrstva nikasilu je silná jen asi 0,08 mm (osm setin mm!), přesto ani v postiženém 2. válci nebyly žádné stopy vydření a všechny pístní kroužky rovnoměrně odbroušeny na průměru o 0,2 mm - gap z původních 0,25 mm zvětšen na 1 mm. Dobrá práce anglických inzenýrů! -
"-- skrytý --" 17.01.09 20:49
« Re: Re: Podělte se o zkušenosti
Díky moc jeno jeste takova kuriozni otazka da se poridit zahradka rad lyzuji a kupovat si jeep nechci. Nasel jsem pro XJ 2002 tak to by rozdil bejt snad nemel kdyz koukam po XJR 2001 [odkaz]–-4dvr--–--42… vypada strasne ale holt ji potrebuju. Díky -
StanS 17.01.09 15:02
« Re: Podělte se o zkušenosti
Štěpáne, zdravím. Doporučuji mrknout na [odkaz] kde je dost silná diskuse. Jsem tam taky. Převodovka (je tam MB) stála (totální repase v KAPS Kojetín - super chlapi, servis měniče, nový všechen olej) 90 tKč. Němečtí soudruzi tam udělali konstrukční chybu, u novějších (od roku 2000) je to dobré. Kompresor se nedá servisovat bez demont, ale nebojím se ho, i když mi klepe jako tédéí; dal by se pořídit asi za třicet tKč. Jinak na xjr ve 203 nic nebylo; termostat, brzdové kotouče a destičky, oleje a filtry dělám sám, nebo kdokoliv, náhradní a servisní díly se dají sehnat překvapivě levně (v UK i tady), hlavně se neptat v AMT, cd měnič je v kufru, u premiové muziky je tam i zesilovač. Ve 212 tkm jsem jel 1/4 míle za 12,273 sec. Je to kočička! Když něco, zavolej mi 603415857.
Stan -
"-- skrytý --" 14.01.09 20:05
« Podělte se o zkůšenosti
Dobrý den,
Váš Jago je špička. O něco takoveho se začínám zajímat a proto bych se chtěl na par věcí zeptat abych pak nebyl překvapen... Zajimalo by mě jak je to se servisem protože přece jenom 200 000km už je nějaké číslo a poruchy se musejí čekat. V jakych řadech se pohybuje třeba již zmíněná výměna převodovky za novou nebo kompresor... Myslím si že díly jste měl asi z Anglie, ale raději se ujistím. Potom bych měl takovou hloupou otázku je auto vybaveno přehrávačem CD? Na palubce jsem si ho nevšiml tak jestli je CD měnič někde schovaný nebo jak je to.
Děkuji za váši odpověď a za věnovaný čas. Štěpán -
"-- skrytý --" 26.09.08 00:56
« zdravim
Mam na Vas dotaz jako zkuseneho uzivatele Jagu. Jiz dlouho chodim kolem podobneho XJR r.v 2002. Nyni jezdim Volvo S80 V8, ale porad me to tahne k tomuhle kousku a posledni tydny na nic jineho nemyslim :).. V zasade resim pouze jednu vec. tim je znak Jaguaru, ktery ma vyhlidnuty kousek na kapote. Je sance na jeho jednoduche odstraneni? Tusim, ze by kocku nekdo rychle ulomil. Ze bych ji odstranil ja sam drive. Stale se nemohu rozhodnout, Urcite vite, co tim myslim. Je to vuz, ktery chci jiz od mala.. Mam na nej vzpominky jako dite, kdyz nas jeden takovy se znackou z NDR v dobach temna v 80 letech predjel na okresce. :-) -
StanS 31.08.08 10:21
« Re: pěknej kousek
No, další ...
Ten S-type v MA je naše nákupní taška a proto se xjr stal vozem pro Pána Síly - jezdím s ním na delší cesty, nebo na pohodu. Srovnání: xjr jachta, S-type pěkný motorový člun. Skutečně každý to auto jezdí jínak, ale excelentně obě.
Cihly vozím v favo Pickup.
dnes má najeto 299672 km. jezdíme s ním minimálně jednou týdně, na nákupy i na dálku.