Recenze

SR20 (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan Primera 2.0i Motion

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1 Nissan Primera, foto 2 Nissan Primera, foto 3 Nissan Primera, foto 4 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 8
Nissan Primera, foto 10 Nissan Primera, foto 11 Nissan Primera, foto 12 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 14 Nissan Primera, foto 15 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 18 Nissan Primera, foto 19 Nissan Primera, foto 20 Nissan Primera, foto 21 Nissan Primera, foto 24 Nissan Primera, foto 25 Nissan Primera, foto 26 Nissan Primera, foto 27 Nissan Primera, foto 28 Nissan Primera, foto 29 Nissan Primera, foto 30 Nissan Primera, foto 31 Nissan Primera, foto 32 Nissan Primera, foto 33 Nissan Primera, foto 34 Nissan Primera, foto 35 Nissan Primera, foto 36 Nissan Primera, foto 37 Nissan Primera, foto 38 Nissan Primera, foto 39 Nissan Primera, foto 40 Nissan Primera, foto 41 Nissan Primera, foto 42 Nissan Primera, foto 43 Nissan Primera, foto 44 Nissan Primera, foto 45 Nissan Primera, foto 46 Nissan Primera, foto 47 Nissan Primera, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Primerka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,9 / 8,5 *

Popis vozu

Kedze ja mam sluzobnu embecku, manzelka chcela tiez nejake priblizovadlo. Povodne to malo byt BMW 3-er, alebo Mercedes C, nejaky maly fajnovy sedan. Po troche Googlenia a skumania TUV reportov padla volba - bude to japonec.

Chceli sme sedan, pretoze 5dv liftbacky podla mna nemaju taku pevnu karoseriu (skusenosti 5dv Mondeo, 5dv Octavia) a ja som priserne haklivy na pazvuky.

Takze do uzsieho vyberu sa dostala Honda Accord, Mazda 626, Nissan Primera a Subaru Legacy. Nakoniec sme nasli vhodnu Primeru a cestovali sme s bratom na zapad Nemecka, do mestecka Bruchsal. Obchod sa podaril, majitel ma aj pekne povozil, na sever od mestecka je taky okruh, ma nieco vyse 20km, zastrceny v lese, dali sme tam 4 kola, zodrali gumy a pravdepodobne som tam nacal manzetu praveho klbu. Na Slovensku sa sice cakalo skoro 3 tyzdne na vybavenie papierov, ale vsetko dobre dopadlo.

Primeru som obzeral este ked bola nova v showroomoch, uz vtedy sa mi celkom pozdavala. Avsak ako vacsina z JPN automobilov tej doby, nemala miesto pre vodica mojich rozmerov. Az na jedu vynimku, to je verzia GT. Ta ma hlbsie vykrojene a nizsie polozene sedacky, do tej som sa vedel naskukat aj s mojimi dlhymi nohami pod volant.

Ked nastal cas a ja som zacal hladat rodinne priblizovadlo, zacal som hladat Primeru so sportovymi sedackami. Okrem toho dobre drzia telo v zatackach, ktore si mozem vdaka slusnym gumam, nizkej hmotnosti a skvelemu podvozku naozaj uzivat. Zena vravi, ze jazdim jak magor, po rovine 90, do zakrut 130. No, co, ked ma to bavi, som este mlady a hravy. Ale musim este spomenut celkovu nizku stavbu auta, vedla Octavie, Fabie a povedzme Megana II je opticky Primera o poznanie stihlejsie auto, strechu ma o takych 10 cm nizsie. V spojeni s japonsky nizkymi sedackami si mnoho ludi pri nastupovani, ale hlavne vystupovani zanadava. Hlavne svokra vpredu ani sediet nechce, sada rovno dozadu.

Tym sa dostavam k hodnoteniu vnutorneho priestoru. S razvorom 2,60 m by sa zdalo, ze nic moc, ale opak je pravdou. Kedze pristrojovka nie je mohutna a netrci velmi do interieru, tak vodic a spolujazdec maju slusne miesto na nohy a na sirku sa vedla seba netlacia ani dvaja 125kilovi chlapi. Vzadu sa za mna vojde osoba do 185cm, deti mam este na zakladnej skole, takze sa este chvilu do auta pomestime. Odkladacich priestorov je na dnesnu dobu zalostne malo, mala policka pod volantom, skrinka pred spolujazdcom, priestor v laktovej opierke. V prednych dverach uzky priestor, na flasu vo dverach rovno zabudnite. Cestujuci vzadu maju iba jeden priestor na drobnosti, a to v zadnej casti pravej prednej sedacky. Je to jednoducho byvala stredna trieda. Ale musim prizvukovat BYVALA, so sucasnymi autami strednej triedy samozrejme nemoze drzat krok, teda je to porovnatelne so sucasnym Focusom a nie s Mondeom, samozrejme. Vsetko zle je vsak na nieco dobre, kompaktne rozmery so sebou nesu absenciu veci, co zabijaju spotrebu a jazdne vlastosti, ale hlavne zabavu. Ano, je to absencia kilogramov.

Auto ma jeden a stvrt tony, benzinovy dvojliter s nim nema vela roboty. Aj napriek mojim tvrdeniam, ze odspodu moc netaha, si ho manzelka a kamosi co ho vyskusali, chvalia. Ja som hodne jazdil s koncernovym tedeickom (5 rokov s 81kW), takze v tomto ohlade nemam uplne objektivne hodnotenie. Teda po korekcii nazorov je vyhlasenie k motoru taketo: plynule taha od volnobehu , pri 3800 otackach ma spicku tociveho momentu a zacne tahat jak divy az ho zastavi obmedzovac. Teda na plynulu jazdu staci 2-3 tisic otacok, na razantne predbiehanie ci nahananie sa staci podradit aby sa dostal do otacok a zabava sa moze zacat. Obcas takto pred koncom dediny nasieram za mnou jazdiacich vodicov, takych, co sa mi lepia na zadok. Podradim zo stvorky do dvojky, pri znacke "koniec obce" zadupnem plyn do podlahy, a zmiznem. Dvojku nie je problem podrzat do 110km/h. Teda az do obmedzovaca. Ak sa chcem velmi nahanat, tak tam hodim trojku, ta ide do 150km/h. Motor sa velmi rad toci, nema totiz ziadny moderny "stopel vo vyfuku" v podobe Euro4, nema ani dokonca EGR ventil. Prevodovka je oproti jednasestke "tazsia", teda pri 130ke toci namiesto 3600/min iba nejakych 3300/min. Pri 90ke nieco malo nad 2300/min. Hlavne kvoli takemuto sprevodovaniu sa da s Primerou dosahovat velmi slusna spotreba, na nasej jazdime s tretinovym podielom mesta za 7,7 l/100km. Ale tot je iba taka ceresnicka na torte, s manzelkou sme si pri vybere auta stanovili, ze by sa malo dostat pod 10 litrov, predtym sme totiz jazdili na starom sedmickovom BMW s benzinovym motorom a starokoncepcnym stvorstupnovym automatom. Teda mesto zhruba 20, mimo tak do 15. S lahkou nohou.

O skvelych jazdnych vlastnostiach Primery mnoho ludi ani netusi, v spojitosti s tocivym motorom a dobrymi gumami teda vie nenapadny Japonsky sedan s nadsenym vodicom za volantom zamotat hlavu mnohym vodicom firemnych koncernovych vozidiel. Male odporucanie: ked sa cesta zacne krutit, tak sa s Primerami radsej nenahanajte, mohlo by sa stat, ze sa strapnite. V zakrutach sa nasa Primera sprava neutralne a pri naozaj vysokych rychostiach skor mierne pretacavo. Predok je pomerne tvrdy, udava ton celemu autu na vlniacej sa ceste, zadok je o poznanie maksi. Na letnych 16" pneumatikach s profilovym cislom 50 je auto pomerne tvrde, na zimnych 15" s cislom 60 je to o poznanie komfortnejsie. Rozumej: nie komfortne, ibaze nie uplne tvrde.

Brzdy su na vsetkych kolesach kotucove, brzdia primerane. Pri nudzovom brzdeni v stotridsiatke na letnych 205mm sirokych znackovych gumach na suchom teplom asfalte sa moze spustit ABS, ucinok im teda nechyba. Kedze vzdy dodrziavam dvojsekundove rozostupy a dole kopcom brzdim motorom, tak ich velmi podobnymi kuskami ani nezatazujem. Spojka zabera na moj vkus vysoko, je mozne ze ma uz najlepsie roky za sebou. Pedal spojky ma dost tvrdy chod. Toto vsak mozno odstrani premazanie bowdenu a spojkoveho lanka nejakym teflonovym mazadlom. Uvidime.

Co sa tyka vybavy, v tejto generacii sa napriklad xenony, ani poloautomaticka klimatizacia nevyskytovali, tieto vymozenosti priniesol az nasledny facelift. Pristrojova doska je bez dizajnovych vystrelkov, budiky su podsvietene bielymi ziarovkami. Ak by som zakryl logo Nissan na volante, nahodny pozodovatel by tusil Japonsky povod, ale znacku by asi neuhadol, dobove interiery z krajiny vychadzajuceho slnka asi robili z rovnakeho materialu a navrhoval ich rovnaky robot. Az na ovladanie okien vzadu mame v podstate plnu moznu vybavu. Centralne zamykanie sme doplnili dialkovym ovladanim, popri tom sme zakupili a dali domontovat modul dennych svetiel. Kedze hudbu pocuvam na kvalitnej aparature doma, do auta sme kupili iba radio LG s moznostou MP3 a USB konektorom. Predne reproduktory boli uz dotrhane, tak som zakupil a za pomoci kolegu( diki, Frankie) domontoval dvojpasmove komponentne Magnaty. Na pocuvanie rozhlasu a dopravneho servisu mi to staci.

Mozno som sa unahlil a mal som radsej chvilu pockat a zakupit nejake vhodne denne LED svetla, ponuka je teraz dost siroka a zda sa mi logicke svietit pocas dna LEDkami na to urcenymi a vecer prepnut na stretavacie. Ale to je iba detail. Skor mi chyba polo/automaticka klimatizacia, zo sluzobnych aut som na to zvyknuty, ale manzelka si vobec nestazuje. A v zime by sa niekedy hodil protipreklz, pripadne diferencial s obmedzenou svornostou. Vacsinu vsak spolahlivo vyriesi jemna praca pravej nohy a dobre zimne gumy. V lete problem nieje, predsa atmosfericky motor nema taky krutak, aby utrhol predne gumy. Aha, a chyba mi zadna roletka, v BMW sme si na nu zvykli, je to podstatne lepsie, nez nejake tmave folie. Cez den, pri priamom slnku sme ju dali hore, v noci spustili, lepsie sa napriklad vecer cuvalo. Nejaku podobnu budem musiet najst a domontovat do Primery.
Celkovo sme cela rodina s Primerou spokojni, na 7-10 tisic km rocne nam uplne staci. Vacsinou na nej jazdime mimo mesta, po meste beham na firemnej kombi Fabii.

Podvozok bol este v DE upraveny prvym majitelom, H&R znizeny o 35mm vpredu/vzadu. Vacsie kolesa a koncovka vyfuku taktiez. Nechapem dovody, aj na autobahne to bolo dost tvrde. Na nasich "cestach prvej triedy" absolutne nepouzitelne. Jedine pozitivum bolo, ze to na parkovisku vyzeralo celkom dobre. Takze bracho cestoval do Rakuska a doniesol origo pruziny. Po vymene pohoda.
Vsetky upravy dal predchadzajuci majitel pekne zapisat do technickeho preukazu, preto som si mohol aj ja na okresnom urade dat zapisat do TP 16" kolesa a prislusne gumy, inac by to bol tazky porod a papierovy boj s uradmi a ich peciatkami.

Primerka a jej vybava:

Verzia MOTION, podla googlenia a skumania VIN je to v podstate GT vybava/podvozok so seriovym motorom, teda vpredu sportove sedacky, rozpery medzi tlmicni vpredu/vzadu, 4xairbag, ABS, manualna klima, elektricke zrkadla + predne okna. Centralne zamykanie. V cene boli 16" elektrony s ojazdenymi fuldami a 15" original plechace so zimnymi goodyearmi, 15" puklice Nissan. Kupoval som letne Bridgestone ER300 205/50R16, na zimu Dunlop 3D 195/60R15, samozrejme vymena naplni a filtrov. Ked nad tym rozmyslam, kupil som ju hlavne kvoli tymto elektronom. V internetovom vybere som mal totiz dalsie dve v rovnakej vybave, v okruhu zhruba 300km. Nazivo su tie kolesa velmi pekne a moja zena by mi nikdy nedovolila kupit drahe kolesa na stare auto - vraj by som zdvojnasobil hodnotu auta.

Par slov k modelu Nissan Primera:

Prva Primera sa mala interny nazov P10, vyrabala sa v rokoch 1990-1996 a Nissan pomocou nej chcel trafit vkus europskych zakaznikov a ponuknut japonsku spolahlivost v europsky vyzerajucom aute. Vacsina sa vyrabala v Britanii, kombiky sa tusim vozili z Japonska. Vyrabala sa v troch karosarskych verziach - sedan, liftback a kombi. Vsetky benzinove motory uz v P10 boli moderne sestnastvenilove, rozvody mali pohanane retazou. Predne aj zadne zavesenie malo modernu konstrukciu a auto vyborne jazdne vlastnosti. Prevazna vacsina P10 mala predny nahon, vyrabali sa vsak aj 4x4 modely P10 eGT. Tie su vsak velmi vzacne a vyhladavane, dvojlitrovy motor SR20DE v nich pouzity sa da opatrit turbom a to je uz potom ina kava. Taktiez stoji za pozornost ina silnejsia verzia, klasicka predokolka eGT. Ked uz som pri tom , dvojlitrove motory serie SR20 sa v roznych vykonoch a s atmosferickym/turbo plnenim pouzival aj v inych modeloch znacky Nissan, ci uz civilnych sedanoch, hatchbackoch, kombikoch, alebo aj sportovych coupe. Dalsi benzinovy motor je z rady GA16, teda v tomto pripade sestnastvenilova jednasestka. Z mojich skusenosti je to taktiez velmi slusny motor a s ani nie styriapolmetrovou (4400mm dlzka) Primerou si vie dobre poradit, ma velmi slusnu spotrebu a dymamicke vlastnosti. V ponuke bol aj v Europe neopomenutelny diesel, konkretne atmosfericky plneny komorkovy dvojliter, rozvody mal pohanane, narozdiel od benzinakov, ozubenym remenom. Model P10 prekonal v roku 1995 maly facelift, zmenila sa napriklad maska, dozadu pribudol spoiler.

V roku 1996 nahradil P-desiatku model P11. Ako to uz nejako byva zvykom, poroti minulemu modelu sa nafukla dlzka o 30mm a hlavne razvor o 50mm. Karosarske verzie ostali, teda - sedan, liftback a kombi. Motory v podstate kopirovaly predchadzajucu ponuku, teda benzinove 16 ventilove 1,6i a 2,0i v roznych vykonovych stupnoch, avsak dvojlitrovy komorkovy diesel dostal oproti staremu modelu turbo s medzichladicom. Predna naprava sa oproti P10 prakticky nezmenila, vzadu je uplne nova. Samostatne ramena nahradila priecka s vlecnymi ramenami a Scott-Rusell mechanizmom.
http://www.tommu.cz/nissan/index.php?PAGE=2&iq=2&id=3&klic=Nissan%20a%20technika&klic3=2
Jazdne vlastnosti si udrzala aj P11 na vysokej urovni. Sportova verzia P11 sa vola GT, v niektorych krajinach Europy TopSport. Lisi sa od seriovej vacsimi brzdami, pritvrdenym podvozkom, polokozenym calunenim a spoilermi. A samozrejme, 110kW verziou motora SR20DE. V roku 1997 sa odohral "maly" facelift, P11-120 maju pridane v serii bocne aibagy a zadne blinkre zmenili farbu z bielej na oranzovu. Vzadu pribudla tretia opierka (ktoru nosim v kufri, lebo mi vadi vo vyhlade dozadu). V roku 1999 prisel "velky" facelift P11-144, teda ine materialy vnutri, mechanicku klimu nahradila poloautomaticka, zvacsili sa brzdy, pribudol motor 1,8i, do niektorych vybav sa dostali xenonove svetlomety. Z ponuky vypadla verzia GT, ale zakladny dvojliter dostal vykon zvyseny z 96kW na 103kW, a pribudla verzia Sport s pevnejsim podvozkom, bielymi budikami a anatomickejsimi sedackami. Verzia P11-144 sa udrzala s kozmetickymi upravami vo vyrobe az do roku 2002, kedy bola nahradena verziou P12. Ta vsak uz nebola pokracujucou evoluciu P10, ale uplne novy druh.

Fotky su hlavne mobilom, niektore novsie aj digitalom, takze ludia majte strpenie, ucim sa.

Silné stránky

- Spolahlivost, po 4 rokoch stale OK. Startuje, nic neklepe, nic neodpadlo, nic nevrzga.
- Spotreba - po 730i s automatom je 2liter so spotrebou 9 v meste ako vyhra v loterii.
- Nelaka zlodejov, aj ked mi nejaki hajzlici ukradli kovove ciapocky z ventilkov - sidlisko robi svoje.
- Priestor - mam 200cm a 125Kg a cela rodina sa vpraceme do auta a dokonca za mnou ostalo aj miesto pre nohy. Kufor ma cca 500 litrov a zadne operadla sa daju sklopit.
- Motor - viackrat som chcel na semaforoch startovat beziaci motor, ma uplne tichucky volnobeh a chuti mu aj stretnutie s obmedzovacom. Uvidime, dokedy to vydrzi.
- Podvozok - uz v serii mali vsetky primery skvely podvozok a komunikativne riadenie. Riadenie ostalo, podvozok je trochu iny.
- Spotreba - manzelka ma v meste hlboko pod 9 litrov, povazujem to za velmi slusne.

EDIT:
- podvozok je uz original.

Slabé stránky

- H&R cervene pruziny, znizene 35mm a extra tvrde, namontoval ich zapadonemecky sudruh. Na vychodnom Slovensku mame asi extra rozbite cesty. Ani ked sa mojich 125 kil zaprie na predny blatnik, nedokazem stlacit predne pruziny, to by mohlo pomoct spravit si obraz o nesmierne tvrdom podvozku. Oproti tomu jazdi moja sluzobna embecka (Fa 1,4 mpi, 195/50R15) plavne ako dvojtonova limuzina.
- Interier - po presadnuti z 5rocnej Fabie som zazil silny kulturny sok. Japonske interiery 90-tych rokov so sivymi plastami nie su bohvieakou pastvou pre oci.
- Sprevodovanie - vdaka dlhej prevodovke ma sice nizku spotrebu, ale treba radit. Neviem naco je stvorka, z patky radim rovno trojku.
- Motor - je to 16 ventil a nie je to Honda, teda nema variabilne casovanie ventilov a odspodu moc netaha. Tymto je vsetko povedane. Aj ked toto uz zopar majitelov vyriesilo implantaciou motora SR20VE z Japonskej verzie Primery. Ten motor uz variabilne casovanie ma, a aj nejakych skoro dvesto koni.
- Rejd - Kvoli komplikovanej prednej naprave nema taky rejd ako napriklad Octavia, alebo Mondeo, teda auta s prednou napravou MacPherson. S tym su spojene mierne komplikacie pri parkovani, pripadne zatacani do ostrych uhlov. Nic, co by bolo tragediou, ale spomenut to treba.


EDIT:
- podvozok je uz original, takze jedna slaba stranka odstranena.
- Pre zmenu zacal presakovat olej a stierace su nejake divne.
- Spotreba - zere skoro uplne rovnako, ako 3-litrovy bavorak, a to som obcas znizil rychlost na okreske pod 140, a raz som mal dokonca otacky pod 4000. Asi diera v nadrzi, alebo vadne sviecky, asi.
- Tak, uz som odsledoval spotrebu - zena v meste 8,5. Ja mimo mesta 11. Asi som dilino pretekarske a Primera je uplne v poriadku. Pri normalnej jazde priemer 7,7.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V znackovom servise asi hulia nieco velmi silne, za vymenu oleja chceli 3000Sk. 1500 + material. Ide tam presne 3 litre oleja. O vymene manzety sa radsej nezmienujem. Riesim to v miestnom velkom pneuservise, jeden servisak ma Almeru a v Nissanoch sa vyzna.
Zatial jedina porucha - pri ceste z bazaru som tlacil na autobahnoch na pilu (vmax podla gps 207, tacho 220). Praskla manzeta pri pravom kolese, vsetko bolo zasvinene od vazeliny. Nastastie neprsalo a klb je OK ( Tak toto tvrdenie musim vziat spat, klb som zrejme uvaril a o pol roka v zime praskol. Takze som o skusenost bohatsi a o 260€ lahsi).
Stierace zacali vrzgat (vrzat), tak som rozobral a namazal nahon, uz OK.
Od kamienka prasklo prave predne svetlo, original Valeo ma stalo 139€, takze cena normalna.
Uz sme menili zadny vyfuk za 129€, zadne dosticky a predne tycky na stabilizatoroch. Cize normalny spotrebak, som zvedavy dokedy vydrzi spojka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predajca (bazar v DE) spustil z 2700 na 2400 euro a vybavil papiere.

Tuning ? Co to je? Nejaky druh rakoviny, asi.

Tuning nemusim, garazovy home made tuzing povazujem za kravinu a vyhadzovanie penazi. Takze podvozok bude originalny, asi zbehnem na nejake vrakovisko. A koncovka vyfuku je trochu vacsia, bucha obcas o naraznik a hrozne ma vytaca, asi zoberiem flexu a problem vyriesim. Problem s vyfukom sa vyriesil sam od seba, zadny tlmic bol uz zrely na vymenu, takze teraz je tam original a je klud.
Stale spekulujem nad inymi kolesami, nieco jednoduchsie, 5 alebo 6 lucove, co by sa jednoduchsie cistilo. A bodla by nejaka roletka na zadne okno, v lete je hic a folie zatial nemam v laske. Slusny clovek sa vo vlastnom aute nemusi schovavat.

 

Novinky v recenzi

11.1.2011 22:06

Pruziny

Vymena prednych pruzin z GT na seriove.
GT tlmice Monroe ostali, aj po 13 rokoch maju ucinnost P-81% Z-77%
Auto menej skace na nerovnej ceste.

20.7.2010 17:58

Bilancia po 2 rokoch.

Po vyse dvoch rokoch zivota s Primerou som rad, ze som zdvihol zadok a siel kupit auto do Nemecka. Stale mi ludia nechcu uverit, ze ma povodnu farbu, uz druhu STK sme absolvovali bez jedinej chyby. Az mi je niekedy divne, ze po 12 rokoch od opustenia tovarne v interieri nic nevrzga, a neskripe. Investicie do auta boli uplne smiesne v porovnani s okolo mna fungujucimi koncernovymi tedeickami a hlavne modroovalovymi tedeceickami, nakupenymi na Slovensku.

26.7.2009 18:09

Vyfuk seriovy tichy.

Kedze prehrdzavel, mame novy zadny diel vyfuku. Ziadna blba koncovka sa uz nekona, dormalna mala vyfukova rurocka trci vzadu, cize auto vyzera uz uplne normalne seriovo.
Dufam, ze ma uz tym padom prestanu vsetci pupakoviti pubertalni tuneri s velkymi rurami na ceste provokovat.
Okre toho, sa auto podstatne stisilo, takze sa lepsie cestuje na dlhsie trasy.

31.1.2009 14:19

Pravy klb.

Klb vymeneny + vyroba noveho ABS prstenca. Vsetko to trvalo vyse mesiaca, ale az tak ma to netrapilo, uskromnili sme sa a pouzivali sme Fabiu.

28.12.2008 00:00

Prisla svokra (tchyne) a so zenou isli na predvianocne nakupy. Presli dva kilometre a prdol pravy homokineticky klb.
A kedze zapadonemecky sudruh este predtym menil pravu poloos a tu dal z Infiniti G20, tak klb samozrejme nepasuje - iny pocet zubov na tisichrane.
Takze som zarobil a hura kupovat kompletnu poloos.

23.8.2008 00:00

Budu obute uzsie gumy a este k tomu 15-ky. Paradoxne pre vyssiu bezpecnost. Na 16-kach som este nenasiel limity v rychlych zakrutach. Tam, kde som na BMW isiel hranu v 150km/h, si Primera v 160km/h ani nevsimne nejaku zakrutu a vali si to v pohode dalej. Ta tuha naprava vzadu naozaj funguje - ani znamka po nedotacavosti, auto krasne zataca.
Ozaj a koncovka vyfuku uz neklepe, dal som dozadu dlhsie silentbloky. Takze je dva centi pod naraznikom a je klud.

15.8.2008 00:00

Tak a je to tu: jazdim ako prasa, tocim do cerveneho a zacal presakovat olej. V podozreni je tesnenie okolo rozdelovaca, pripadne okolo klukovky. A stierace su nejake divne, idu pomaly. Vyzera to na spinave hriadelky (alebo co to je), asi zacnem hladat gola sadu a monterky.

28.6.2008 00:00

Hura, mame original pruziny. Auto stale drzi stopu OK, komfort podstatne lepsi. Dokonca je v zakrutach na nerovnom podstatne stabilnejsie a rychlejsie. Nechapem, ako moze nejaky idiot na nasich cestach chciet znizovat a pritvrdzovat podvozok (mali by to uradne vyhlasit za druh sialenstva, zobrat obcianku a nasadit kazajku).


Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Osvedcena technika, robustne a spolahlive. Teda aspon podla odbornikov. Zatial mam este malo vlastnych skusenosti.

praktičnost
8

Hrozne maly rejd. Tam, kde som sedmicku otocil naraz, musim s primerou 3x cuvat.

prostornost
9

Aj napriek nie velkemu razvoru plnohodnotne auto pre 4-5-clennu rodinu.

jízdní vlastnosti
10

Uff, preco som ho nekupil skor ? Vyborne jazdi.

jízdní komfort
8

Co je komfort? H&R su proti. EDIT: podvozok je uz original, takze OK

provozní náklady
9

Osvedcena technika, robustne a spolahlive. Velmi rozumna spotreba.

náhradní díly
9

Celkom lacne, az som prijemne prekvapeny.

výkon motoru
9

Predtym som mal 3liter, nemozem byt objektivny. Od 4000 celkom slusne taha.

spotřeba
8

Na 2liter ujde. Manzelka do 7, ja asi do 11.

hlučnost motoru
10

Tichy a prijemny .

kvalita sedadel
9

Vybava motion, vpredu sportove sedacky. Prijemne calunenie.

brzdy
8

Vsade kotuce, ABS. Funguju dobre, len treba viac tlacit na pedal.

zavazadlový prostor
9

Velky kufor, velky otvor. Pre moje potreby OK. Ale sedan sa kombiku, alebo liftbacku nikdy nevyrovna.


Více o modeluNissan Primera P10 (1990-1998)
Nissan Teranno II 2,7 TDi Nissan Teranno II 2,7 TDi

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky .…

Nissan Micra - Omlazení auta roku 93 Nissan Micra - Omlazení auta roku 93

Od 15. dubna u nás odstartoval prodej radikálně…

 





Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…