Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1.4 TSI 90 kW

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Ovce Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:213000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Postupně doplním celou recenzi, děkuji za pochopení :) (aktualizováno 31.5.19)

Když jsem vybíral nové auto před 2 roky, o tomhle konkrétním modelu jsem nenašel moc ucelených informací, především týkajících se servisu a spolehlivosti motoru. Jak se dozvíte dále, má to svůj důvod, proč je informací poskromnu. Proto budu rád, pokud si projdete moji kompletní recenzi naprosto tuctového auta s netuctovou pohonnou jednotkou. Vycházím jak ze svých informací, tak z informací z internetových for a také přímo servisních mechaniků. Pro přehlednost je rozdělená do jednotlivých kapitol.

Pokud by měl někdo zájem o stručnou verzi recenze, doporučím část s hodnocením jednotlivých částí vozu a poslední část recenze.

----------
Výběr auta

Psaly se první měsíce roku 2017 a já začal vybírat nástupce mého tehdejšího auta - Feldy (Škoda Felicia 1.3 40 kw 1998 aka žebrák), která byla už na odchodu do automobilového nebe. (rozuměj šroťák). Požadavky byly dány vcelku jednoduše - 150-160 tisíc korun, odolnost proti rzi, benzínový motor, místo pro 4 dospělé lidi, velký kufr, tempomat, 4 el. okna, klimatizace a spotřeba do 6-7 litrů kombinovaně. Něco se splnilo, něco ne :)

----------

Koupě auta

V hledáčku mého výběru se ocitly víceméně pouze koncernové vozy, Japonci se v této cenové relaci nedaly sehnat v dobrém stavu, francouzské paštiky a italské zázraky inženýrství byly předem vyloučeny.

V úzkém výběru se ocitly VW Golf kombi, Fabia kombi a Octavia.
VW byl bohužel výrazně nad můj rozpočet a nebo s motorem, který jsem nechtěl (1.6 mpi a pod.)
Fabia zklamala stísněným vnitřním prostorem a u většiny kusů slabou výbavou, jedinou její výhodou byla cena...
Favoritem se stala Octavia...

Chtěl jsem facelitovou verzi, tedy roky 2009+. Z benzínových motorů byly na výběr následující motory:

1.6 mpi 75 kW - slabý, vyšší spotřeba, pouze pětikvalt, ne úplně spolehlivý při vyšších nájezdech.
1.2, 1.4, 1.8 tsi - všechny tyto motory patří do jedné konstrukční rodiny EA 111. Ve zkratce - nízká, ale zároveň vysoká spotřeba, chrasticí rozvody a relativně výkonné. Kromě 1.8, která je katastrofa, kterou je lepší obejít hodně širokým obloukem.
2.0 tsi 147 kW - parádní motor, co se týče všeho, kromě spotřeby. Navíc byl cenově mimo.

Ve výběru tedy zbyly 1.2 a 1.4 tsi. Nad oběma jsem uvažoval stejně, pocitově mi přišly srovnatelné. Samozřejmě 1.4 by měl (a také má) navrch při plném autu.

Navštívil jsem Auto Esa, kde jsem pár aut vyzkoušel, nechal si přes známého v servisu Škoda prověřit jejich historii (zatajená bouračka, výměna motoru, lakování půlky auta a podobné chuťovky) a znechuceně odcházel s nepořízenou, za což jsem zpětně rád.

Mezitím se objevil na Sbazaru inzerát na mé budoucí auto. "1.4 tsi, 2/3 cest po dálnici, servisováno pouze v autorizovaném servisu, 150 tisíc kilometrů."
Další den jsem byl auto obhlídnout, pohovořit s majitelem a udělat zkušební jízdu. Majitel dostal služební vůz a protože tenhle neměl kde tenhle parkovat, potřeboval ho co nejdříve prodat a také proto šel s cenou dolu o 15-25 tisíc oproti podobným modelům před 2 roky. Je zajímavé, jak klesly ceny tohoto modelu během těch 2 let do současnosti.

Auto bylo při 30 tisících kilometrů bourané na zadní část (vzadu jedoucí auto nedobrzdilo na křižovatce), ale opravené v servisu Škoda. Dále mělo menší šrámy a oděrky v laku na bočnici, které jsou vidět pouze na přímém sluníčku. Toto podle majitele způsobily děti našich spoluobčanů na sídlišti :)

Plácli jsme si za cenu 169 tisíc s tím, že majitel zaplatí přepis a evidenční kontrolu a tak se také stalo. Za dalších 5 tisíc jsem k autu dostal sadu pár "lét" starých originálních Škoda alu Crateris 16" s pneu Continental PremiumContact 5 se vzorkem 6 mm a dálniční známku na zbytek roku.

----------

Vzhled - arktická zeleň aka chameleon

Nejzajímavější věc na mém autě je jednoznačně barva. Nazývá se "Arctic green", ale chová se spíše jako chameleon :)
Za šera se zbarví metalíza do modra, na sluníčku do zelena a jinak je to mix stříbrné a zelené. Svůj podíl na tom má určitě i poctivé ruční mytí a leštění/voskování.
Krásný je detail, jakým jsou odrazky v zadním nárazníku a nebo nápis Octavia zboku předních světlometů. Myslím si, že tento design jen tak nezestárne.

----------

Interiér - Ať žije Simply clever!

Prostorný, prosvětlený interiér. Vše je umístěno přesně tam, kde by to člověk očekával. Pochvalu si zaslouží opravdu ohromné množství odkládacích míst, v předních dveřích je místo na 1.5l flašku, další dvě-tři držáky na pití se nacházejí na středovém tunelu mezi sedačkami, jedna menší prohlubeň na kelímek se objeví na víku kastlíku před spolujezdcem a ještě jeden držák na pití je v zadní části středového tunelu.









Silné stránky

Tichý motor s lineárním průběhem výkonu
Prostorný a prakticky řešený interiér
Spotřeba (viz text)
Výdrž podvozkových dílů
Dostupný a levný servis
Ne úplně obvyklá barva
Koncernová logika ovládacích prvků
Halogenová světla s čočkou

Slabé stránky

Koroze prahů (slabé místo u O2 a Golfů V)
Těsnění dveří, které ztvrdne a vydře lak na karoserii (řešeno ještě během výroby novým těsněním)
Spotřeba (viz text)
Odhlučnění interiéru




Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

5 - montáž tažného zařízení
32 000 - oprava zadního nárazníku po nehodě, lak, rovnání zadní stěny, nové senzory, slícování zadních částí karoserie
32 000 - brzdová kapalina, olej + filtr
41 000 - reklamace parkovacího senzoru + loga Škoda
57 000 - přední kotouče + destičky
62 000 - olej + filtr, svíčky, vzduchový filtr
94 000 - brzdová kapalina, vzduchový filtr, olej + filtr, výměna chladicí kapaliny
106 000 - zadní kotouče + destičky
109 000 - nová odrazka zadního nárazníku
124 000 - zapalovací svíčky, vzduchový a pylový filtr, olej + filtr
130 000 - rozhýbání a pročištění brzd, brzdová kapalina
136 000 - rozvody, olej
138 000 - nové přední kotouče + destičky
151 000 - servis klimatizace, dezinfekce, brzdová kapalina, nová baterie, vzduchový filtr,

------------------------------
Servis po koupi

155 000 - výměna kuželíkového ložiska v převodovce, ložiska v diferenciálu, simerink pravé poloosy, převodový olej, PZ ložisko kola, výměna chladicí kapaliny
165 000 - olej + filtr, senzor tlaku oleje
172 000 - vypálená pojistka světel v E-boxu (u motoru)
180 000 - klínový řemen, pročištění nefunkčního blinkru v levém zrcátku - oxidace konektorů.
196 000 - olej + filtr, brzdová kapalina
204 000 - LP pružina + ložisko + uložení
207 000 - LP tyčka stabilizátoru
212 000 - nové zadní kotouče + destičky, nový olej + filtr, čištění klimatizace, nový pylový filtr, vzduchový filtr, výměna chladicí kapaliny

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý prodejce z Karlovarska, auto používal na služební cesty a jezdil jenom do autorizovaného servisu Škoda, nelhal o stavu auta (lehce bourané), vše ukázal, předvedl, dodal kompletní výpis historie ze servisu. Kéž by takhle vypadalo jednání s každým prodejcem.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Na desetileté auto běžná spolehlivost.

praktičnost
10

Zde není co vytknout, nenašel jsem žádný nedostatek.

prostornost
9

Zadní prostřední místo je použitelné jenom jako nouzové na kratší vzdálenost, jinak naprosto ok.

jízdní vlastnosti
7

Nezáludné, stabilní (ne na 195/65 R15), je znát opotřebení podvozku po 212 tkm. Příjemně naladění posilovač řízení.

jízdní komfort
7

Stále původní tlumiče, 3 ze 4 pružin, ramena, čepy, a pod, takže hodnocení je úměrné stavu podvozkových dílů při 212 tkm, mírně houpavé, tvrdší na nerovnostech, ale neodskakuje ani neplave (aspoň ne znatelně)..

provozní náklady
9

Náklady na 1 ujetý km včetně pojištění, servisu, gum, myčky, benzínů a blbostí jako jsou vosky, vůně, žárovky apod se pohybují v mém případě kolem 3-4 korun. Vylepšit by to mohla pouze ještě nižší spotřeba.

náhradní díly
9

Díky šekové knížce a dalším osobním slevám v autorizovaném servisu nemám důvod jezdit jinam, jediná nevýhoda jsou delší objednací lhůty.

výkon motoru
8

90 kW (122 koní) stačí na pohodovou jízdu bez ústupků i při 4 lidech a plném kufru, při prázdném autě se dá mluvit o svižné jízdě, ale na žádné velké přejížděcí akce to není, stejně tak zvuk motoru je poněkud bezcharakterní.

spotřeba
8

Moje kombinovaná spotřeba (33:33:33 město, okresky, dálnice) je průměrně 6.5 L/100 Km, víceméně jsem spokojen, více v textu recenze.

hlučnost motoru
10

Pouze po nastartování je slyšet cvakání, po zahřátí není prakticky slyšet - a to nemá odhlučnění kapoty. I ventilátor na první stupeň je hlasitější. Perfektní!

kvalita sedadel
8

Jsou tvrdší, pro běžné postavy naprosto ok, pro silnější postavy (110 kg +) jsou stísněnější.

brzdy
9

Nevadnou, jezdím předvídavě, takže jejich účinek obvykle nevyužívám naplno. Málo se opotřebovávají.

zavazadlový prostor
10

Zde není co vytknout, úchytky, síťky, boční kapsy, 560 litrů...






Blesk.cz

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s Ebenem a Kostkovou?!

Revoluce ve StarDance: Samá nová jména! Co bude s…

StarDance se otřásá v základech! S jubilejní desátou řadou došlo k výměně všech tanečníků i půlky poroty. Jen…

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže vylovili už mrtvého!

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže…

Velké pátrání probíhalo v sobotu v podvečer na hladině Hostivařské přehrady v Praze. Lidé se tam vyrazili…

 

iSport.cz

Jágr o krachu s Veronikou: Nevyšlo to, byla jsi super! Co ho mrzelo?

Jágr o krachu s Veronikou: Nevyšlo to, byla jsi…

Jaromír Jágr a Veronika Kopřivová už netvoří pár, zvykejme si! Od sebe šli před delší dobou, až v sobotu ale…

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň vyloupil Letnou

T9Laky po další výhře: Jsem rád, že jsem pro Plzeň…

Znovu to dokázal. Offline finále iSport LIGY zatím nepoznalo jiného vítěze, i v sobotu se jím stal Lukáš…

 

Reflex.cz

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek benzínu a přemíra kriminality

70. léta na americkém severozápadě: Nedostatek…

Projekt Documerica vymysleli v americké Agentuře pro ochranu životního prostředí (EPA) a jeho účelem bylo…

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level: Nechají se sledovat dobrovolně a dostanou za to zaplaceno

Facebook povýšil špehování uživatelů na další level:…

O tom, jak Facebook sleduje své uživatele, kolují legendy. Ty se provozovatelé sociální sítě snažili často…