reklama


Recenze

Rasto (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 406 Break 2.0 HDI

8,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5 Peugeot 406 Break, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta kachle Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:365000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Ahojte, som student ktory zacal nedavno pracovat na polovicny uvazok, a kedze od malicka su auta mojim konickom zacal som uvazovat, ze si nejake zaobstaram.
Vopred upozornujem ze s autom mam pri vytvarani recenzie najazdene 2000km a velku cast recenzie venujem dovodom, preco som vlastne auto kupil - snad to pomoze niekomu, kto riesi podobnu dilemu.

Plan:
Povodne som chcel pockat este asi tak rok,nasetrit viac penazi a vyberat nieco ako Mondeo 2005+, Peugeot 407, Citroen C5 1. gen po facelifte, Toyota Avensis 2gen, Mazda 6 1gen, Opel Vectra vsetko v cca 2.0 diesel.
Nakoniec sa vsak udalosti vyvinuli tak, ze som potrebolval vyriesit otazku auta trocha skorsie, ale kedze som si uvedomoval, ze na tak stare auto si treba nechat financnu rezervu musel som spustit zo svojich povodnych poziadaviek, alebo ostat uplne bez auta - v rodine padlo rozhodnutie,
ze stare priblizovadlo na chatu a v ramci susednych miest pojde pre jeho (ne)bezpecnost z domu.

Aky pohon:
Diesel - preco? Viem mnohi ma asi budete kamenovat za to, ze stary diesel, ked Vam poviem ze odhadovany najazd je 15 000km/rok tak asi este viac.
Na svoju obranu dodam, ze vacsina kilometrov bude Praha - Zlina + vylety, teda jedna sa o dlhe ciastocne dialnicne trasy. Zahraval som sa aj s myslienkou benzinu, ale toho casu 5 stupnove naratko sprevodovane prevodovky s dialnicnou spotrebou tak 8 - 9 litrov + mensi vyber ma odradil. Navyse som prebehol vela diskusii a bezninovym motorom sa taktiez nevyhybali fatalne zavady. Pre uplnost dodam ze auto na LPG som po skusenostiach znamych nechcel - bud ma LPG uz namontovane a casto byva vydojene(preco by ho tam maitel montoval a potom predaval?), alebo si ho domontovat sam ale okamzite po kupe vrazat do auta 1000 eur za montaz LPG sa mi taktiez nechcelo.
Prijal som teda riziko dvojhmota + turbo + vstreky ako kompenzaciu som ocakaval pohodovejsiu jazdu vdaka nizko polozenemu krutiacemu momentu a lepsu spotrebu a cenu paliva. Viem ako sa jazdi s atmo benzinom (Toyota Auris 1.33 Dual-VVTi 100hp) - proste to v nizkych otackach netaha (neberte to ako vytku, ja viem podradit a do mesta povazujem benzin za lepsie riesenie, ale laborovat na dialnici ci toto mierne stupanie vylezem este na 6tke alebo bude treba 5ku ma vazne nebavi).
Kolko sa vlastne priblizne usetri na spotrebe? Pocitam usporu 2l na 100 km + naftu lacnejsiu o 0.15 eur. Z toho vypliva, ze na 100km usetrim cca 8*1.35 - 6*1.20 = 3.6 eur, co je cca 540 eur na 15 000 km. A to uz je cena vymeny Dvojhmoty/turba/vstrekov, tak som si optimisticky povedal, ze aj keby som vymenil 2 z 3 najproblemovejsich dielov, tak za tri roky budem v jemnom pluse oproti benzinu.

Velkost auta:
Podmienka bola napchat do auta 4 ludi s batozinou bez vyraznej straty konfortu. Tazne zariadenie by tiez potesilo. A cisto subjektivne mam proste rad velke auta.

Co som teda nakoniec hladal:
Auto strednej triedy r.v. 2003 - 2005, diesel, velky kufor najazd 150 000 - 250 000, aspon ciastocne uveritelna historia. Tempomat vyhodou, klimatizacia, radio, elektricke okna. Idealne keby auto bez generalnej opravy vydrzalo sluzit tak 3-4 roky, ale to clovek nikdy nevie - s kazdorocnou nakaldnejsou udrzbou som pocital.

Po dobrych skusenostiach kamaratov by som sa zmieril aj s mensim autom - Alfa Romeo 156sw. Ceny tychto aut su pomerne nizke, clovek sa musi zmierit s tym ze na naprave bude neico menit kazdy rok a elektrika taktiez nie vzdy poslucha, ale na druhej strane je auto pekne,
1.9JTD je pomerne spolahlivy motor s dobrou spotrebou a prejavom. Jednu som uz mal vytipovanu, ale predala sa mi pred nosom. Kontaktoval som este dvoch bazarnikov, ale v oboch pripadoch sa z auta vyklul viac menej vrak bez historie.
Okrem toho trpeli auta na prevybavenie v podobe xeonov (casty zdroj problemov, a ak sa tomu da vyhnut radsej sa vyhnem.)
Ford Mondeo 2.0 TDCI/TDDI - TDDi maju chulostive vstrekovace TDCI boli casto nad moju cenu + neviem preco ale asi vsetky mondea maju bazarnici - proste ani jeden inzerat ma nezaujal.
Citroen C5 2.0 HDI pred faceliftom pluj aj minus je podvozok Hydractive - ale inak sa mi moc nepaci + nic ma nezaujalo.
VW Passat 1.9 TDI/ Skoda Octavia 1.9 TDI - viem ze pletiem dve auta z roznych tried ale plati pre ne to, ze auto ktore na cloveka nekrici uz z fotiek "som stocene" sa prakticky neda najst a ak ano ma velmi vysoky najazd + vysoka cena + ziadna vybava.
Navyse skusenosti z okolia vravia, ze aj starsie auta Vam dnes dokzae niekto ukradnut.

Co som kupil:
Peugeot 406 BREAK 2.0 HDI 110HP M5
Najazd pri kupe - 363 000 km, rv 2002. Auto nesplnalo poziadavku na vek, najazd, o tomto Peugeote som navyse nikdy nerozmyslal pretoze v roku 2003 to uz bol vybehovy model - takze som ocakaval ze auto proste bude horsie, ako vyvojovo mladsi konkurenti. Narazil som vsak na inzerat, kde ho pan sukromne predaval v mojom okrese, navyse auto na fotkach vyzeralo perfektne - keby ho stocil o 150 000 ani si clovek nevsimne :D - dohodol som sa teda na predvadzacej jazde.

Pri osobnom prezreti som zistil nasledujuce: Auto ma doveryhodnu historiu - pri 260 000 dovezene z Nemecka dotycnym panom, dalej podla protokolov STK celkom jasne (vlastnil ho takmer 8 rokov). Faktury zo servisnych ukonov ako repas vstrekovacov, vymena roznych cidiel, domontovany tempomat, vymena celneho skla, novy vyfuk, nove zimne pneumatiky Continental, podvozok absolutne bez hrzde, zabalene nahradne diely na podvozok, ktore boli pred STK kupene symetricky na obe strany, avsak v servise usudili ze ich neteba symetricky menit, nova STK a na zaver rozumny dovod preco auto predava, kotry som si dokonca overil (proste nie preto, ze sa to sere a potrebujem sa toho zbavit).
Okrem toho som bol upozorneny na tukance ktore auto malo dalej na to, ze auto ma POVODNU baterku z roku 2002, kotru musel uz dobijat - auto stalo asi 2 mesiace na dvore a pri test. jazde bolo -10 stupnov - ponukol zlavu. Auto sa mi pacilo, sedadla a interier ako nove, tazne zariadenie tiez, druhe disky s vyjazdenymi letnymi gumami + ochotny predavajuci, navyse som nenasiel nic co by v aute nefungovalo, motor isiel krasne sa nabitou baterkou stratoval aj rano v minuse na brnk, nedymil, podvozok ticho bez hociakych pazvukov, prevodovka radila hladko - a ako je Vam uz davno jasne auto som kupil. Trocha mrzela povodna spojka a turbo - aj ked spojka nepresmykuje ani pri tahani privesu a turbo nehvizda.

Skusenosti:

Motor: 79KW/100HP, 250 NM - aspon podla papierov to tak bolo na vyrobnej linke. Nie je to trhac asfaltu, ale mne staci - hlavnu poziadavku nastavit na tempomate 135km/h a neriesit kopce to splna, navyse je celkom pruzny a aj s plnym autom si relativne poradi. Pri 1600 otackach sice taha ale duni, preto (a v ramci setrenia dvojhmoty a silenblokov motora) sa snazim jazdit okolo 2000 RPM. Motor ide perfektne, ale teraz (vonku -15-20 stupnov, teda celkom silne mrazy dlhsie startuje - tazko povedat, ci to moze byt horsia nafta (aj ked pridavam VIF), odchadzajuce zhavice, alebo ten stary diesel v tejto zime inak startovat rano nebude :D) - pri mensich mrazoch, alebo cez den startuje na brnk.
Prevodovka - manualna 5 stupnova - radi prekvapivo hladko, cakal som od tolko kritizovanych Francuzov horsie. Za minus povazujem sprevodovanie 3 a 4 - v dedine ked ide clovek tachometrovych 60 sa nevie rozhodnut co tam dat - trojka ma uz zbytocne vysoke otacky,
stvorka zase pri jemnom spomaleni zacne duniet a aby som neskodil autu tak treba preradit. Na 5ke auto toci pri 130km/h cca 2800 RPM a motor nie je moc hlucny - da sa celkom prezit aj bez 6tky.
Spotreba: Auto mam zatial kratko, a bol som majitelom upozorneny, ze po vymene vstrekov ukazuje PC o 1-2 litre na 100km viac ako v skutocnosti auto zozere - po prvej nadrzi sa mi to potvrdilo. Tu som napriek silnym mrazom (0 az -15 stupnov), jazde po snehu (vylet v Tatrach) a kamaratom, ktori skusali dynamiku auta :D vyjazdil za 6.25 l/100km podla dotankovania. Za velke plus povazujem ze nadrz ma nieco medzi 75-80l, takze clovek nemusi kazdu chvilu tankovat.
Podvozok: asi najvacsie plus tohoto auta - je to uzasne pohodlne a prirovnal by som to k plavbe na lodi. Ladove rolety absolutne necitit, ceska D1 - oproti ostatnym autam s ktorymi mam skusenosti uplna pohoda. Na dialnici je navyse auto pekne stabilne - ved nie je najlahsie (cez 1500 kg prazdne). Na moje prekvapenie napriek urovni tlmenia nerovnosti sa v zatackach sprava predvidatelne, prekvapivo dobre drzi stopu a naklana sa menej ako by som cakal.
Nedostatok sa mi zda byt, ze pri serii velkych priecnych nerovnosti sa auto vie rozhupat. Kazdopadne podvozok a jazdny prejav auta ma velmi milo prekvapil.
Interier: Mam 190 cm a subjektivne je v aute na zadnych sedadlach menej miesta, ako by som od takto velkeho auta cakal - napriklad Mondeo 2005 je ovela priestrannejsie. Kufor pre mna dostacujuci asi priemer triedy - nie je co vytknut.
Calunenie velmi kvalitne ani po takmer 400 000 km nikde nic zodrate. Co sa tyka klepania a pazvukov som pozitivne prekvapeny, lebo jedine pazvuky sa ozyvaju od stlpika pri vodicovej hlave pri naozaj velkych nerovnostiach, ale nic hrozne.
Brzdy: Treba zatlacit na pedal viac ako by clovek cakal ale potom brzdia celkom dobre, kazdopadne asi nie su prednostou auta hlavne ich nastup je vseliaky len nie ostry. Kedze som vsak v pohode na suchom asfalte vyprovokoval ABSko k cinnosti pocitam, ze su v poriadku.
Elektrika: Nikde nesvieti ziadna kontrolka (ano vsetky svietia pri starte takze odpojene nebudu). Elektricke okna a zrkadla funguju (okna vyzeraju ze by sa im hodilo torcha premazat). Kurenie ide, klimu som doteraz nedokazal vyskusat - vsetky displaye funguju.
Jediny problem je, ze auto nefuka na nohy - pravdepodobne odideny nejaky motorcek co to nastavuje, a raz pri rannom starte sa mi ozvalo ABS+ESP fault, ale okamzite to zmizlo, takze predpokladam plany poplach a iba nejaka chyba v kontaktoch.

Jeden postreh: auto je extremne citlive na primrzanie dveri - zadne dvere sa vacsinou nedali otvorit a raz ani spolujazdec - vyriesne za 100KC silikonovym sprayom.

Co na zaver? Dalsie fotky auta doplnim, ked bude umyte. Takisto planujem updateovat dalsie poruchy a skusenosti, ktore ma s autom postretnu, lebo aj mna vzdy zaujimalo, ci je mozne za rozumne servisne naklady uzivit stary naftovy Peugeot :D.

Silné stránky

+ pohodlny podvozok
+ motor dostatocny na pohodovu jazdu
+ technicky stav pri kupe tohoto konkretneho vozu
+ pomerne kvalitny interier
+ chod prevodovky

Slabé stránky

- slabsi nastup brzd
- 5 stupnova prevodovka
- miesto na zadnych sedadlach vzhladom na velkost auta
- tez zvuk a smrad :D ale vedel som do coho idem

 
reklama

Novinky v recenzi

10.2.2017 14:55

3500 km

Tak od kupy najazdene cca 3500 km.

Pocas silnych januarovych mrazov sa ozvala 14 rocna baterka - aj po 400km jazde sa autu na druhy den nechcelo startovat (asi 10 sekund) co bolo nasledne doprevadzane nefunkcnym ABS a ESP. Dalsie starty v danom dni uz boli v poriadku. Kupil som teda novu baterku, ktora problem vyriesila a auto aj rano startuje okamzite.

Rozsvietila sa mi kontrolka minimalnej hladiny chladiacej kvapaliny. Najprv musim podotknut, ze na to, ze sa v navode pise "Okamzite zastavit vozidlo a vypnut motor" je kontrolka dost zle umiestnena - zakryva mi ju prave horne rameno volantu, takze som si ju vsimol az pri stani na krizovatke s vytocenym volantom. Kazdopadne chladiacej kvapaliny je malo, uz mam kupenu novu na doliatie. Nastastie sa zda ze neprenika do oleja (ziadne biele stopy na viecku oleja), ani sa nedostava do motora (ziadny dym z vyfuku). Takisto nepozorujem ziadny viditelny unik kvapaliny - auto stoji tyzden a je pod nim sucho. Takze dolejem a budem sledovat stav. Takisto by som skritizoval nadobku chladiacej kvapaliny - pri vsetkych autach s ktorymi som mal doteraz cest bola priehladna, takze clovek pasivne kvapalinu kontroloval pri kazdom otvoreni kapoty - tu sa treba pozriet donutra.

Z veci, ktore zneprijemnuju zivot by som doplnil, ze tempomat funguje az od 4. rychlostneho stupna Nevie niekto ci je toto chyba mojho kususu, alebo ci sa to neda nastavit od trojky?

Este som objednal do auta gumove koberce na mieru, pretoze terajsie univerzalne textilne sa jednak zacinaju zospodu rozpadavat (hlavne u vodica) a neskutocne ma stve, ze sa mi vodicov kobercek stale pomaly posuva dopredu pod pedale.

Suma sumarum, zatial s autom jednoznacne prevlada spokojnost.

16.1.2017 21:33

nove foto a par postrehov

Pridal som do galerie par fotiek interieru - exterier pridam asi az pri prezuvani na letne elektrony (tie puklice co su tam teraz vyzeraju naozaj odporne...).

Teraz som prisiel na nejake drobnosti, ktore vedia bud potedit alebo nepotesit:
Pochvalil by som
- kryte prahy, co znamena ze auto je spinave ale prahy zostavaju relativne ciste a teda ziadne zamazane nohavice
- ovladanie tempomatu uz som si na packu zvykol a ovlada sa dobre
- rychle kurenie (pravdepodobne ma auto nejake elektricke prikurovanie lebo asi minutu po starte ide celkom teply vzduch)
- este razpodvozok clovek ani neciti ze presiel cez retarder
- motor sa moc nespini

Vyhrady:
- klimatizacia sa vzdy po starte nastavi do AUTO rezimu a ja si ju vacsinou prestavujem
- tym ze nemam origo radio a jeho ovladanie na volante, je ovladanie autoradia z ajazdy dost utopene a odvadza pozornost
- auto velmi slabo fuka na nohy /podla komentarov nie porucha ale vlastnost/
- tlacitka centralu na kluci sa hmatom nedaju lahko rozoznat - nejaky vystupok na tlacitku zamykania by to vyriesil


Další vozy Peugeot 406 Break


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluPeugeot 406 Break
Peugeot 206 1,4 XR Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i…

Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází

Když jsme na jaře na ženevském autosalónu na stánku…

 

reklama





Blesk.cz

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance si ale ponechá

Poslanec Holeček končí v ODS. Místo a plat poslance…

Poslanec Radim Holeček v pondělí ukončil své členství v ODS. Jediný zástupce strany za Ústecký kraj se tak…

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon a zvýší bezpečnost

Baterie dostanou „hasicí přístroj“. Neovlivní výkon…

Časopis Science zveřejnil práci vědců ze Stanford University, která má zvýšit bezpečnost Li-Ion baterií. Jde o…

 

iSport.cz

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je nejlepší, řval na kouče

Griezmann nechápal stažení parťáka. Nestřídej ho, je…

Mezi hráči má obrovský respekt. Trenér Diego Simeone je pro fotbalisty Atlétika Madrid někým, ke komu vzhlíží.…

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje. Neřešitelné, přiznal Koubek

Sparta jde na Rostov bez Dočkala i naděje.…

Bez reálné naděje na postup i bez klíčového záložníka Bořka Dočkala půjdou fotbalisté Sparty do čtvrteční odvety…

 

Reflex.cz

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé fotografie v čínské Šanghaji

Fotograf z Chomutova pořídil před 140 lety ojedinělé…

Baron Raimund Stillfried von Rathenitz, který je označován za významného rakouského fotografa v dobách…

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový světadíl, jmenuje se Zélandie

Sedm, nebo osm kontinentů? Vědci objevili nový…

Mysleli jste si, že má Země sedm kontinentů? Takhle se to učíme již desítky let ve školách, stejně jako naši…

 
 
reklama