Recenze

10 Majitel

Mazda RX-8 Revolution

9,08 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 3 Mazda RX-8, foto 5 Mazda RX-8, foto 6 Mazda RX-8, foto 7 Mazda RX-8, foto 8 Mazda RX-8, foto 8 Mazda RX-8, foto 11
Mazda RX-8, foto 13 Mazda RX-8, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:139000 palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1308 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 211 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,4 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Dobrý den,
Všichni muži to známe, když po něčem toužíte a najednou se to stane skutečnosti, tak je to někdy lepší než orgasmus. :-D
Přesně toto se mi stalo 7.11.2017 kdy jsem si šel vyzvednout svou červenou krásku Mazdu RX8. Popravdě už jsem nemohl vydržet až se s ni projedu. Musím se přiznat, že miluji originalitu, jedinečnost a to RX8 splňuje ve všem, ať si říká, kdo chce, co chce tenhle vůz i po x-letech vypadá pořád fantasticky a neokoukaně. Vybral jsem si ho i z důvodu jedinečnosti protože toto auto jen tak na ulici neuvidíte tak často jako třeba Ferrari, Porsche a to se mi prostě líbí. Tohle auto snad nikdy nezestárne!! :-*
Exteriér
Jedním slovem nádhera! Japoncům se tento vůz po designové stránce náramně povedl, červená RX8 náramně sluší, vypadá jako ležící žena v červeném sex prádélku.
Přední část vozu je Zoom Zoom, když trošku zafantazírujete tak se na nás krásně směje, kdo by odolal? Z boku auta dominují docela velké přední dveře a za nimi jsou další, které se otevírají do protisměru (ano, jako u Rolls-Roycu, snad mě majitelé neuškrtí, až toto budou číst) :-)
Tudíž RX8 je plnohodnotné čtyřdvéřové kupé, kterému schází B-Sloupek. Vzadu dominují světlomety s čirou optikou (nadčasové) a dvě koncovky výfuku, já mám značky Remus, z každé strany ani jeden není falešný! Jak to je v dnešní době módou u sportovních vozů. :-P Po nastartování to je balada pro mé uši, motor si krásně brumlá.
Líbí se mi, jak u Mazdy zakomponovali odkaz na Wankelův motor v podobě předního difuzoru a zadní mlhovky v nárazníku. Obě tyto části jsou trojúhelníkového tvaru, pecka!
Co se týče pneumatik, mám RX8 obutou na 17 Michelin Winter s klasickými litými koly, které jsou tak typické pro RX8. Na léto mám připravené 18 Vredestein s černými alu koly. Prostě kráska každým coulem.

Interiér
RX8 mám snad v nejvyšší výbavě co se dělaly, promiňte kromě navigace a tempomatu – ty dostávaly jen limitky. Takže kožené dvojbarevné (červeno-černé) sportovní sedačky u řidiče elektricky seřiditelné. Musím říci, že jsou boží výborně drží tělo v zatáčkách. Jak exteriér, tak i interiér je nadčasový!! Palubní deska je z tvrdého materiálu a ani na nerovnostech nic nevrže! Co se týče pracoviště řidiče tak na něho koukají tři budíky – vlevo je ukazatel paliva a teplota vody, vpravo ukazatel oleje. Ano, počítáte správně chybí poslední, lahůdka nakonec s otáčkoměrem, který je cejchováný do 10.tis ot./min.!!! (U mě to je do 8.200ot/min), a digitální rychloměr. Středový tunel sahající až dozadu vozu, má tři přihrádky. RX8 má uspořádání 2+2. Jelikož jsem, jak já s oblibou říkám středně vysoké postavy :-) tak jak dobře tušíte za mne si v pohodě vejde osoba vysoká 180cm :-D ale jinak vzadu jsou to spíše nouzovky, na krátké vzdálenosti. Přístup na zadní sedadla je dobrý pokud víte, jak se otevírají dveře. Na zadních sedadlech je místa dost i nad hlavou. Ale vrátím se zpět ke středovému panelu palubovky, kde najdeme úzký display (zobrazuje klimatizaci, rádio a hodiny) pod nim se nachází rádio a klimatizace. A před spolujezdcem je klasická klimatizovaná schránka. I v interiéru na nás dýchnou geometrické tvary – kruh (Středová konzole rádio, klimatizace) a nám tak známý trojúhelník (na volantu, řadicí páce, v předních sedačkách). Nádhera! I po 13 letech v interiéru nic nevrže, člověk by řekl, že v tom snad nikdo nejezdil, za mě top. A i přes rádio je skvělé, že slyšíte srdce RX8čky já osobně z toho mám pokaždé husí kůži, když vytáčím motor.

Jízdní vlastnosti
Jak všichni víme, Mazda má certifikaci na výrobu Wankelového motoru, který RX8čky pohání. Byly dvě specifikace a to 141kW - 170koní a 170kW – 231koní. Vlastním silnější verzi (170kW), nebudu tady psát, jaké jsou neduhy tohoto motoru, protože se ozvou lidi co v RX8 neseděli nebo jen krátce a jsou strašně chytří. O tom to nepíšu, je to moje subjektivní recenze. Inženýři od Mazdy se opravdu vyznamenali v rozložení hmotnosti vozu ten je přímo ideální 50:50, Bravo!!! Tleskám. Jinak RX8 je zadokolka takže zima bude zajímavá. Co se týče jízdních vlastnosti tak tady musím smeknout, RX8čku si nejlépe užijete na okrskách, kde zjistíte, jak skvěle drží v zatáčkách, než vám ustřelí zadek, mně se to ještě nepodařilo! A to do zatáček nejedu nějak pomalu. Už se nemůžu dočkat srazu RX8ček na Mosteckém okruhu. :-) Tohle auto si mě opravdu získalo a nikdy ho neprodám! Motor krásně točí, ale netušil jsem, že po městě 50km/h na 5tý rychlostní stupeň 2.200 otáček (!), cože? Ano neupsal jsem se je to tak. Když chcete předjíždět tak stačí sešlápnout plyn a frčíte - lineární nástup motoru, takže nemáte obavy, že kamion nepředjedete. Spotřeba záleží na stylu jízdy a těžké noze počítal jsem jen vzdálenost Praha -Šumperk -Praha překvapila mě mile a to 10l a to jsem jel po silnici 611. Město nějak nepočítám tuším, že cca 12-15l to bude.

Taková perlička myslel jsem si, že to bude spíš jen babolap už dostávám zprávy, kdy kterou svezu ale, že se dostanu do hledáčku policistů na to jsem zapomněl. Po cestě z Prahy do Šumperka což je 350km ani jeden policista až v Rapotíně mě zastavili a klasická silniční kontrola (vše v pořádku) dokonce mi dali dýchnout – negativní. A pak mi policista řekl důvod, proč mě zastavili, že si chtěli Mazdičku prohlídnout. Jak mi to řekl tak jsem se musel smát. Trubičku na památku jsem si nechal a odfrčel jsem stylem, že jsem zahrabal :-D .

Budu podle času aktualizovat profil a podělím se s vámi o své zážitky s Mazdičkou

Silné stránky

- Design
- Neokoukanost, jedinečnost, originalita
- Motor
- Jízdní vlastnosti
- Sedačky
- Ovladatelnost
- Zvuk
- Radio Bose

Slabé stránky

- Zatím žádné 100% spokojenost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Nebyly

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné!! Kamikaze racing a pan Sláma je prostě muž na svém místě! První schůzka trvala snad dvě hodiny, kde jsem se vyptával na vše možné co se týče RX8ček. Pák už jsem řekl jakou chci barvu a původně jsem chtěl s ancantarou ale nakonec mám v kůži. Super jednání a hlavně měl se mnou neskutečnou trpělivost protože jsem pana Slámu otravoval obden jestli už je pro mě nachystaná. Skvělá domluva, profesionalita, přístup, ochota! Pokud chcete RX8čku jen v kamikaze racing! Pan Sláma pro tyto auta žije a je to vidět.

 


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikde mě nenechala

praktičnost
8

Pro mě dostačující převezu, co potřebuji. Na ledničku nebo pračku to není ale proto jsem si to nekupoval. Mám sice i vak na lyže ale kdo by s tím vyjel do hor, že? :-)

prostornost
9

V pohodě netísním se. Myslím že je šikovně provedené

jízdní vlastnosti
10

Bomba! Je znát, že mám sportovní podvozek. Nikdy mi to nepřišlo až teď, kdo proboha vymyslel dekl na kanál dát na strany silnice? Přece by jim bylo lépe uprostřed.

jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
10

Bez chybičky, když potřebuji vypálím, předjedu, ujedu :-)

spotřeba
9

10-15l naštěstí pracuji za Prahou, chtěl jsem ji, mám ji a počítal jsem s tím. :-)

hlučnost motoru
10

Hlučnost? To je balzám, symfonie, balada, óda

kvalita sedadel
10

Bezkonkurenční, Recaro to sice nejsou ale podrží i při ostřejší jízdě a zatáčkách!

brzdy
10

Musím, říct, že mně ještě nezklamaly a ani neuvadají

zavazadlový prostor
10

Prostorný na kupé, 290! převezu, co potřebuji


Více o modeluMazda RX-8
Mazda: Nový koncept s motorem Wankel potvrzen pro Tokio Mazda: Nový koncept s motorem Wankel potvrzen pro Tokio

Mazda pro letošní podzimní autosalon v Tokiu potvrdila…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…