Recenze

Qual (muž 26 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault R19 Renault 19 1.8 RN

8,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R19, foto 1 Renault R19, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Renault R19 Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 127 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední

Popis vozu

Automobil, který vám chci v této recenzi představit je Renault 19 po faceliftu, tzv. Phase II, vyrobený v roce 1993.
Je vybavený motorem F3N o objemu 1,7 litru (označovaný ovšem u faceliftu jako 1.8) s výkonem 54kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Tato motorizace se v těchto autech objevovala nejčastěji a je to možná trochu škoda, silnější 66kW verze by špatná nebyla. Standardní podvozek, standard brzdy, žádné úpravy v tomto směru.

Devatenáctka je dovezená z Německa, v Čechách byly jako předchozí majitelé dva lidé.
Koupena byla v roce 2006, od té doby je s ní ujeto cca 55 000 km. Najetým kilometrům při koupi bych řekl, že se příliš věřit nedá, tipuju, že reálně má najeto o pár desítek tisíc víc.

S autem jezdí primárně můj otec, ale střídáme se a používá ho ten, kdo zrovna potřebuje. Není to ideální, člověk věčně šteluje nastavení sedačky a zrcátek, ale dá se to přežít.

ŘO mám více než a za tu dobu jsem najel svoje kilometry převážně s tímto autem, celkem cca 10 000 km všude možně (Praha, dálnice, odlehlé komunikace,...), za každého druhu počasí a denní doby. Můžu říct, že na naučení (přiznávám ale, že jsem v autoškole neseděl za volantem zdaleka poprvé) poměrně slušné auto, bez nějakých elektronických omezujících fíčurek jako ABS, ASR, ESP,... takže člověk aspoň trochu naučí auto pořádně ovládat.

Silné stránky

Mezi silné stránky "devatenáctky" bych rozhodně zařadil design. Tohle auto prostě vedle ostatních aut ze stejné doby vypadá v hodně případech i o mnoho moderněji, jak designem exteriéru, tak i interiéru.
Mezi další relativně silnou stránku bych zařadil poměrně pohodlné sedačky, ve kterých nebolí zadek ani po pár stovkách kilometrů. Musím přiznat, že pohodlné sedačky Francouzi opravdu umí.
Líbí se mi i decentně oranžové podsvícení budíků a ovládacích prvků, které v noci neruší (na rozdíl od některých "kktsky" modře podsvícených prvcích v moderních autech).
Pochválit též musím ukazatel hladiny oleje, to je opravdu dobrá věc a člověk nemusí lézt do motorové prostoru a vytahovat měrku (kontrola hladiny funguje kupodivu poměrně spolehlivě).
Jako poslední bych uvedl vzhledem k celkové velikosti auta slušný prostor na zadních sedadlech v podélném směru, ale je to možná tím, že mám docela vpředu sedačku :).

Slabé stránky

Samozřejmě musím také zmínit slabé stránky tohoto auta.

Mezi tu nejslabší stránku bych zařadil asi problémy s "elektrikou". Například dost často blbne centrální zamykání, včetně dálkového (a ne jen u tohoto konkrétního kusu).
Nejúčinnější nejsou bohužel ani brzdy. Pokud člověk jede sám, není to až tak špatné, ale jakmile je auto více naložené, je omezený brzdný účinek opravdu hodně znát.
Ne až tak zásadní, ale určitě ne úplně příjemnou záležitostí je přenášení hluku od kol do kabiny. Utlumení není úplně nejlepší, odvalování kol je poměrně hodně slyšet a člověk slyší i každý přejezd nerovnosti (podvozek je přitom poměrně komfortní, díry v silnici obvykle nejsou cítit vůbec nebo jen trochu).
Řazení u francouzských aut nikdy nebylo nejpřesnější. Přesto to musím zmínit. Řazení má poměrně vůle, ale není to úplně nejhorší (například Peugeot 307 s 80t km na tom byl podobně, což mě hodně překvapilo). Na přesné řazení německých aut to bohužel zdaleka nemá.
Jako poslední bych zmínil ne příliš dobré zpracování interiéru. Plasty místy nasedí tak jak mají, nedolisky a občas se ozývají pazvuky z různých částí interiéru. Osobně mě toto poměrně štve, prtože zrovna interiér mám rád opravdu kvalitní, ale není to žádná tragédie a za ty léta to můžu autu odpustit.
Trochu problémem, alespoň tohoto kusu, je únik oleje zejména z motoru. Kolem olejové vany je vidět, že mírně uniká olej, nějaká ta kapka občas ukápne. Mezi výměnami se dolije tak kolem 0,5l. Ztráty v samotném motoru jsou jinak minimální.

Rád bych ještě zmínil ochranu proti korozi. Na svoje roky se to sice dá chápat, ale auto má pár svých míst kde se objevuje rez skoro u všech "devatenáctek". Zejména lemy zadních blatníků. Jinak bych hodnotil lak a ochranu proti korozi poměrně jako poměrně slušnou (na Favorita to v reznutí nemá jinak ani zdaleka :)).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Možná budu jako fanda Audi vypadat divně (přece jen je to trochu jiná kategorie), ale musím říct, že "žblepty" o tom, že Francouzská auta jsou strašně nespolehlivá a bla, bla, bla... podle mě nejsou oprávněné. Tohle auto mě nikdy nijak závažně nezradilo, sice se najde pár mušek, které jsem vyjmenoval nahoře, ale každé auto má něco a nic není dokonalé.

Jen jednou při cestě do Ostravy mi začala unikat chladící kapalina, ale to nebyla chyba Francouzů, ale chyba předchozího majitele, který do chladiče nalil nesprávnou chladící kapalinu reagující se starou co tam již byla a docela to poškodilo hadice, takže po čase musela zákonitě prasknout.

Jinak kromě toho, že odešly ložiska na zadních kolech (docela bolest R19), se většinou měnil jen spotřební materiál (do toho počítám při stavu našich silnic i čepy, apod.). Pár věcí by se jistě ještě našlo, ale nevzpomínám si na nic závažného, většinou šlo vcelku o prkotiny, které si člověk pokud na to má vybavení, možnosti, chuť, znalosti a snahu udělá doma sám.

Co se týče například problémů s motorem, nikdy s ním nic nebylo a slouží spolehlivě. Jediné co ho trápí je kolísání otáček (poměrně časté).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Předchozí majitel byl člověk, který se v autech příliš nevyznal a bylo to místy znát (viz kapalina v chladiči). Jinak jednání co si vzpomínám (byl jsem u toho) bylo poměrně dobré, slušná domluva.

Ostatní

Doporučil bych tento model případným zájemcům? Nemůžu říct ne. Pokud se ještě dnes někde objeví slušný kousek, tak ti co mají hluboko do kapsy a chtějí líbivé auto, které rozhodně není špatné, určitě nemusí váhat.

Můžu doporučit i těm, co s autem začínají. Není to na závodění, ale na přemístění z bodu A do B rozhodně dobré auto.

A jak to vidím já do budoucna?

S autem ještě nějakou tu stovku, spíš tisícovku kilometrů najezdím, ale v dohledné době bych chtěl přesedlat na auto, které chci už dávno (teď nemyslím S2, tu bych rád, ale na běžné ježdění to není, to si pořídím až na to někdy bude :)) - Audi A4 B5 a nejlépe s tím co k pravé Audi patří, quattro. Až koupím, bude také recenze :). Uvidíme jak se to vyvine, zatím je "devatenáctka" moje auto číslo 1 :).

----
Pravděpodobně ještě průběžně doplním.

 

Novinky v recenzi

22.7.2011 00:09

Mám svojí R19 TSE 1.7 54kW

Takže jsem "zdědil" kousek s tím samým motorem po dědovy, akorát předfacelift :). Uvidíme, s tím něco najezdím, je to auto v opravdu pěkném stavu, takže je mi ho líto poslat někam dál :).


Další vozy Renault R19



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7

Slušný, dostačující, ale silnější 66kW by na škodu nebyla.

spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9

Sedadla jsou opravdu velmi dobré, za ty mají Francouzi +.

brzdy
7

Osobně bych viděl raději silnější.

zavazadlový prostor
9

Velmi dobrá variabilita, sklopné sedačky jsou výrazné plus.


Více o modeluRenault R19
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Řezník tygrů z Berouskova zooparku: Pytlák bez zbrojního průkazu organizoval lovy zámožným

Řezník tygrů z Berouskova zooparku: Pytlák bez…

V dřevěné chatrči se povalovaly mrtvoly chráněných zvířat, všude byly jejich kosti a maso. Kolem byla špína a…

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Vážné zranění jí překazilo plány! Zpěvačka Eva Pilarová (78) zrušila účast na akci, jelikož musela po ošklivém…

 

iSport.cz

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa potěší sprintery

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa…

Po extrémně náročných etapách na Tour de France, které si vyžádaly konec hned několika sprinterů, čeká cyklisty…

Jak si české televize rozdělily fotbal: co a kde uvidíte v této sezoně?

Jak si české televize rozdělily fotbal: co a kde…

Fotbaloví fanoušci si po mistrovství světa užili pár dní oddychu, teď už ale zase musejí zvýšit pozornost.…

 

Reflex.cz

Okno do minulosti: Podívejte se na unikátní koláže z historie budapešťských ulic

Okno do minulosti: Podívejte se na unikátní koláže z…

Maďarský fotograf Zoltán Kerényi se v Budapešti již několik let věnuje projektu, ve kterém se snaží postihnout…

Věčný konflikt sunnitů a šíitů: Jak se zrodil a v čem se liší dvě hlavní větve islámu

Věčný konflikt sunnitů a šíitů: Jak se zrodil a v…

V českých médiích se občas objevují informace o násilných konfliktech mezi sunnitskými a šíitskými muslimy. Kdo…