Škoda Favorit (1990)
16.11.2008Nápad kúpiť si vlastné auto vo mne driemal už od dákych 16-tich rokov..vodičák ešte v nedohľadne ale už vtedy som začal po brigádach zháňať peniaze..…
Škoda Favorit (PietroLM)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 04.04.11 23:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Koroze je jak rakovina, jak začne a ty to rázně nestopneš, tak to jde dál. U dveří to neprojde gumou, ale jakmile začne reznout spodek, což jsou prahy, tak to letí jak střela.
Ty to nějak těžce neseš, když ti někdo něco vytkne. Prostě můj názor je takový, že na auto díra nepatří, ani zakitovaná. Jestli ti to dovolí svědomí mít místo prahů cedník, tak prosím, ale za cenu toho zbytečného subwofera, který se jen bude prát se zbytkem kraválu v autě, bys měl nový práh. Možná když bys zařizoval diskutéku, neřeknu ;-) -
PietroLM 04.04.11 23:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Samozrejme, že bol konštruovaný s ohľadom na bezpečnosť. Škoda, že pred 20 rokmi. Pozri sa, ako a v čom sa jazdí dnes..nie som pesimista, ale čistého vína to ja rád ;-)
A neskúšaj mi vnútiť niečo, čo som nenapísal. Samozrejme, že korózia ovplyvňuje tuhosť karosérie a tým pádom aj celkovú pasívnu bezpečnosť. Ale Diera v zadnej časti jedného prahu? Sotva. Pri čelnom náraze určite nie..
Ohľadom predaja- márne reči. Favorit neplánujem predávať. Som študent a ešte pekných pár rokov (dúfam teda) študentom zostanem. A do tej doby fávo musí slúžiť. Potom ho buď zo slzou v oku odveziem na vrakáč, alebo (a čo je pravdepodobnejšie) si ho odložím na lepšie časy a hĺbkovú rekonštrukciu. Rozhodne ho nepustím cigáňom za pár šušňov.
Inak som myslel, že to z recenzie, fotiek a konieckoncov aj tejto diskusie vyplynulo- moje auto nie je žiadna leštenka. Je to pracovný voz. Pravidelnú údržbu nezanedbávam, ale aby som trávil víkendové popoludnia s handričkou a turtle waxom nad hnedou sahara..ďakujem neprosím :-) Preto ma dosť urážajú tvoje reči o "naleštenej kráse".
A STK-čku som robil už dva krát, raz po tej samo doma oprave prahu, a vždy na prvý krát a legálne. Len toľko. -
Ronault. 04.04.11 22:10
« Re: Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Ačkoli se ti to nezdá, tak i ten Favorit je kostruován s ohledem na bezpečnost, jen dle hledisek a měřítek oné doby. A pokud některý svár nebude držet, tak se ta karoserie v tom místě bude kroutit jinak než bylo předepsáno. A nechceš snad tvrdit, že koroze nijak neovlivní bezpečnost?
A ano, narážím na to, že když bys jej prodával, tak bys mohl narazit na někoho, kdo si to prověří. Vyleštěných Favoritů jsem při hledání toho svého bývalého našel mnoho, ale opravdu "zdravý" byl jen jeden.
A snad nebudeme zde diskutovat o tom, jestli je dobré mít na autě rez či díru, ne? Nebo snad máš opačný názor? Třeba, že jde o odlehlčení vozu? >:-[]
Přes STK projdeš, když budeš "chtít".
;-) -
PietroLM 04.04.11 21:53
« Re: Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
Ako konkrétne ovplyvní bezpečnosť zhnitý prah pri zadnom blatníku? :-O Nehovoriac, že jediná šanca na prežitie vo favorite je- NEbúrať.
A neni nahlodaný celý prah, teda zatiaľ. Predok išiel zdvihnúť v pohode :-!
Tým posledným odstavcom narážaš, že som kúpil zle? Alebo že predám zle? 8-s A stavím sa s tebou o pivo, že STK prejdem. -
Ronault. 04.04.11 18:35
« Re: Re: Nahoře huj, dole fuj?
No právě, to málo, co Favorit z bezpečnosti má, máš ještě prorezlé. To už stojí za zamyšlení.
Navíc jedna věc je povrchová koroze a druhá věc je mít díru v prahu a celý prah tak nahlodaný, že je problém na něm zvednout auto ;-)
A pokud bych si třeba chtěl koupit Favorita, tak prvně se mrknu dolů na podlahu, pak na podběhy a potom na prahy. Nějaké zrezlé páté dveře neho rohy dveří je maličkost, ale tady z těch prahů ti to půjde dál a po příští zimě už nemusíš udělat ani STK 8-s -
PietroLM 04.04.11 18:23
« Re: Nahoře huj, dole fuj?
No tak chlape, nebuď cimprlína. Zdvíhanie staršieho auta na zdviháku je vždy ošemetná záležitosť.A to nemyslím, že auto je nadranc zhrdzavené, len proste roh prahu pri zadných dverách- čo je najexponovanejšia časť- je kus prederavený.
O "nosnej" či "bezpečnostnej" úlohe tohto segmentu auta si každý môže urobiť obraz z fotiek v mojej galérii. Keď som to opravoval prvýkrát, je tam krásne vidieť aj rozsah poškodenia a časť, ktorú tvorí tmel.
Takže brzdi to moralizovanie, môj favorit patrí medzi to zachovalejšie, čo z bývalej čssr/čsfr jazdí po slovenských cestách. -
Ronault. 02.04.11 23:12
« Nahoře huj, dole fuj?
Ale no tak, chlape!
Nebylo by lepší než vozit auto do pneuservisu na přezutí 4 kol raději si nechat ty prahy vyvařit? Taky mi začaly reznout prahy, ale měl jsem je v plánu letos měnit.
Kit není železo a prahy nejsou rohy dveří, přecejen je to do jisté míry nosná a deformační zona auta, tam přece nebudeš riskovat. Plus ta výměna není až tak rujnující na peněženku.
Tak se nad tím zamysli, jinak to je stejné auto, jak píšu v nadpisu článku,. -
PietroLM 19.08.09 13:05
« Re: Re: Re: 10/10/10
Vyskakujem? Ale no, ohovárať ma rovno v diskusii ;-)
Priznám to kľudne verejne, každému čo mi dá nižšie hodnotenie ako 6-7 píšem súkromnú správu s tým čo sa mu na aute/recenzii/fotkách nepáči a čo by som mohol zlepšiť aby bol spokojný...žiadne vulgarizmy ani vyhrážky...ak je toto pre teba "vyskakovanie" tak už neviem ;-\
p.s.-máš sz, týka sa toho štvorkovania -
jersey.se 19.08.09 11:36
« Re: Re: Re: Re: 10/10/10
Přiznám se že to byla provokace ty 4. Ale kdybych měl hodnotit zcela neovlivněn, dal bych mu za recenzi nejvýš 5, ruku na srdce, není tu z nejlepších, za fotky asi klidně 10 a za auto určitě ne víc než 4. Ano, je to Favorit. Chápu že se řadě lidem líbí, ale aby dostalo odemě za 10, muselo by vypadat jako by sjelo z výrobní linky. -
jersey.se 19.08.09 11:25
« Re: Re: Spolehlivost
Kdybych se měl bát že s autem někam nedojedu, nejel bych s ním. Kolikrát jedu radši autem než vlakem z toho prostého důvodu že mám mnohem větší šanci že dojedu na čas. Hodnocení ADAC je imho vcelku nesmysl a u většiny aut jsou tyto výjezdy už dlouho vinou jejich majitelů, jinak řečeno jejich naprostou technickou ignorancí. Pro mě osobně spolehlivost znamená jak často musím s autem do servisu nebo na něm musím něco dělat. Podle toho jsou také obodovány všechny mnou recenzované vozy. Teď se například chystám snížit hodnocení u Aera protože se u něj vyskytlo několik po sobě jdoucích menších závad kvůli kterým jsem sice nemusel volat asistenčku, ale musel jsem si vyhrnout rukávy a dělat na něm. A čas jsou peníze děcka. -
Ronault. 19.08.09 11:21
« Re: 10/10/10
Nikdo tě nenutí hodnotit 10/10/10, spíše je důležité se oprostit od afektů a ohodnotit relativně kvalitní recenzi a fotky reálně. Auto se každému líbit nebude, to ne, Favorit už je řekněme 16 ( 8-s ) let za zenitem, jízda ani v době vzniku nebyla excelentní atd...
Ale ničit snahu majitele čtyřkami za recenzi fér není ;-)
Někdo mě napadne, že hodotím tady Favority dost vysoko. No, není to tím, že je mám rád, ale tím, že mé hodnocení žádného Favorita neposune vysoko celkově, ale mohlo by jej posunout výš nebo níž v žebříčku faťasů, kam si dle mého úsudku zaslouží být.
Btw- subwoofer v aute nie je, to bola len štedrá dotácia od brata, ktorý neskôr postupoval systémom "dal sem, vzal sem" >:D