Recenze

10 Majitel

Škoda Karoq

9,27 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Karoq, foto 1 Škoda Karoq, foto 2 Škoda Karoq, foto 4 Škoda Karoq, foto 5 Škoda Karoq, foto 6 Škoda Karoq, foto 7 Škoda Karoq, foto 8 Škoda Karoq, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Karoq Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Karoq mám teprve dva týdny, takže na rozsáhlejší recenzi je ještě brzy. Již teď ale můžu říct, že se jedná o velice příjemný, pohodlný a prostorný vůz. Z finančních důvodů jsem se spokojil s naftovou jedna šestkou, avšak se 7stupňovou DSG převodovkou ve výbavě Style. Připlatil jsem si za audio CANTON a automatické přepínání dálkových světel. Výbava Style jinak obsahuje téměř vše, co člověk chce - adaptivní tempomat, rádio (nebo jak to nazvat) Amundsen s navigací (kterou ale nepoužívám, lepší je Waze přes Apple Car Play), led světla, autohold, automatické stěrače, lepší sedačky, vyhřívání sedaček i vzadu, vyhřívaný volant, sklápěcí zrcátka, osvětlení nástupního prostoru...

Nový vůz jsem začal řešit vloni na podzim, neboť se blížil konec pronájmu mé Fabie. Rozhodoval jsem se mezi mnoha značkami, s nějakými auty se i projel (VW Golf, Rapid, Honda Civic, Mini). Co se týče Golfu, tak to bylo velké zklamání, oproti Fabii uvnitř fakt hlučné, prostě nic moc, vůbec mě Gofl nezaujal. Pak jsem se byl projet také Rapidem 1.0 TSI s automatickou převodovkou (automat byla pro mě podmínka, manuál už nikdy nechci). Ten mě moc mile překvapil, moc příjemný vůz, tichý, opravdu svižný... Ale Už v té době byly nějaké komplikace s objednávkami z důvodu ukončení výroby Rapidu a upřímě, už jsem nechtěl auto, které končí... V Plzni jsem si objednal jízdu 134kW Hondou Civic. Nejezdila špatně, ale v automatu už by byla hodně drahá a ten interiér působil jak 10 let starý a to nemluvím např. o grafice infotainmentu nebo kvalitě hudby. Také jsem se nechal nalákat na Mini. Málem už jsem byl rozhodnutý, ale nakonec jsem si uvědomil, že bych musel dělat až příliš mnoho kompromisů, co se týče velikosti auta. Je to opravdu moc moc malé. Také jsem se zajímal o Scalu, ale nebyla v té době ještě ani v Showroomech, což by až tak nevadilo, objednal bych ji i bez možnosti svezení v ní, ty motory v ní jsou známé a škodovku znám, takže co se jízdních vlastnotí týče, by mě asi nic nepřekvapilo, ale one mě pak ve výsledku vlastně moc nezaujala (mě se prostě ten tablet nalepený na palubní desce fakt nelíbí) a už jsem byl tak nějak rozhodnutý pro větší auto.

Nakonec tedy zvítězil Karoq, ten mě zaujal hlavně nabídkou OL od 6800 Kč bez DPH za výbavu Style. Nakonec jsme se tedy dostali na cca 8200 Kč bez DPH měsíčně, tedy vč. servisu, dálničních známek, různých asistencí, 5% spoluúčasti a příplakové výbavy.

Zatím jsem ujel nějakých 1000 km, takže motor šetřím, ale musím říct, že na to, že má pouhých 85 kW, umí jet i rychle a krásně akceleruje, ale to je převodovkou. Na semaforech jsem většinou první, kdo odjede, ale to je i tím, že hodně ostatních řidičů je prostě jak zpomalený film... :)

Jízda s Karoqem je prostě hrozně příjemná, vlastně úplně vybízí k tomu, si jet a vychutnávat si ten klid a komfort, takže jsem zatím ani pořádně nevyužil audio systém Canton, který je podle mě potřeba, protože základní audio je v Karoqu na nic. Náročnější posluchač by si určitě měl těch 10 000 Kč za tento systém připlatit. I když...

Možná jsem na tohle náročný až moc, příjde mi, že ne všechno je přes Canton až tak dobré (pouštím hlavně přes Spotify), hodně záleží na tom, jak je ta která skladba nahraná. Možná, že některé skladby zní i trochu hůř, než v mé předchozí Fabii, kde byl nad základ Škoda Surround. Ten hraje moc dobře. Ale možná jsem měl jen příliš vysoké očekávání. Jasně, pořád to není několikrát dražší Harman Kardon nebo Bang and Olufsen...

Určitě by Karoqu slušela větší kola, 17ky, které jsou na tom mém, sice vypadají jakžtakž, ale viděl jsem Karoq na 19kách, a to je fakt rozdíl. Pokud by se nějak extra dařilo, tak si možná nějaké ty 19ky pořídím :) ale nejspíš ne.

O Karoqu se píše, že je to SUV. Já nevím. Sport Utility Vehicle... Tak sportovní určitě není, užitkový asi taky ne... Spíš je to taková pro mě ideální, příjemná velikosti - krásně se do auta nastupuje a vystupuje, je z něj hezky vidět, uvnitř je vzdušnost, prostor, to je to, co mám u auta rád. Musím říct, že když po Karoqu vlezu do "normálního" auta (např. ke kamarádovi do BMW 1), tak se cítím poněkud stísněně. Ale samozřejmě tomu odpovídá i jízda, klidná, tichá... Žádný řidičský zážitek to není.

Ještě jsem neměl čas udělat nějaké fotky, tak snad brzy. :)

Silné stránky

Pohodlí
Komfort
Vnitřní prostor a vzdušnost
Čistý a přehledný design interiéru
DSG
Klid
Výbava
Adaptivní tempomat - ten mě opravdu baví. Minulý týden jsem cestou z Plzně do Prahy nemusel snad ani jednou použít pedály (když nepočítám zastavení na benzínce). Ještě line assist a mohl bych si cestou zdřímnout :-)
Světla - led, svítí opravdu perfektně, vepředu jsou krásné dlouhé pruhy pro denní svícení, které se střídají s blinkry a ty jsou tedy extra silné.

Slabé stránky

Také se něco najde...
- Autohold - příjde mi, že když chci zahájit couvání, tak je příliš razantní uvolnění brzd, takže to s autem většinou dost cukne, což při couvání není moc příjemné. Ale věřím, že to bude o zvyknutí si
- USB - je zde pouze jeden USB vstup, v přihrádce před ovladačem DSG. On by většinu času stačil, ale uvažoval jsem o zakoupení LTE Car Sticku, abych měl vůz stále připojen k internetu. Tím bych ale toto USB obsadil a už bych nepřipojil iPhone. Nevím, jestli by stačila USB rozdvojka. A dále tento Car Stick by tam tak trčel, že by nešla ta přihrádka zavřít. Tohle si myslim, že moc nedomysleli a měli připojení k internetu vyřešit nějak jinak - např. USB v kaslíku spolujezdce nebo tak něco.
- Jak už psal v recenzi zde kolega Karoqista, to třísknutí SPZky při zavření pátých dveří (také vyřeším molitanem).
- Že bydlím asi 100 m od práce, takže se musím jet občas projet jen tak, abych si ho užil :)
- Základní audio, které je ve výbavě Style. To hraje opravdu základně, daleko hůř, než např. Škoda Surround, který je myslím v základu výbavy Style např. ve Fabii.
- Apple Car Play - že při připojení iPhonu se zneaktivní funkce volání přes infotainment. Což je škoda, protože volání přes Car Play mi nějak nevyhovuje, pořád se tam nějak motá Siri, nerozumím tomu.
- Žárovkové blinkry v zadních světlech. Když už jsou celá zadní světla LED, tak nechápu, proč tam neudělali i LED blinkry. Ty žárovkové v té kombinaci působí opravdu divně, ale má to tak i dost jiných značek - nechápu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Super, Karoq mi půjčili na dva dny už při projevení zájmu (již jsem u nich jeden vůz na OL měl). Ani za to nic nechtěli, jen podepsat papír. Takže jsem se ním mohl krásně projíždět a všechno si vyzkoušet.

 


Další vozy značky Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

ŽIVĚ: Nástup Tomáše Řepky do vězení: Za těmihle zdmi stráví 2,5 roku!

ŽIVĚ: Nástup Tomáše Řepky do vězení: Za těmihle zdmi…

Na dva a půl roku má dnes nastoupit do pražské ruzyňské věznice někdejší fotbalista Tomáš Řepka (45), kterého…

Češi věří penzijním fondům. Neznalostí se ale připravují o podporu od státu

Češi věří penzijním fondům. Neznalostí se ale…

Devět z deseti Čechů se nějakým způsobem finančně připravuje na stáří, aby si mohli svou penzi užít. Většina…

 

iSport.cz

French Open ONLINE: Češi bojují v Paříži, Kristýna Plíšková nepostoupila

French Open ONLINE: Češi bojují v Paříži, Kristýna…

V druhém hracím dnu hrají na grandslamovém Roland Garros čtyři čeští tenisté. Na novém dvorci Simonne Mathieuové…

Expert Sýkora: Říha je ďábel, razantní Pešán snad v Česku prosadí změny

Expert Sýkora: Říha je ďábel, razantní Pešán snad v…

K bronzu bylo blízko, ale ruská zeď jménem Vasilevskij byla proti. A tak se české čekání na medaili prodloužilo…

 

Reflex.cz

Strana, která vytrolila eurovolby: Milion od státu si nespravedlivě rozdělíme, teď chceme Senát i radnice

Strana, která vytrolila eurovolby: Milion od státu…

S obvyklým pozdravem „čuste draci“, kterým youtuberka Sejroška alias Lucie Schejbalová zdraví své fanoušky, nyní…

Volby online: Lidovci a socialisté ztratili většinu. Katastrofu zažívají britští konzervativci

Volby online: Lidovci a socialisté ztratili většinu.…

Volby do Evropského parlamentu letos začaly ve čtvrtek 23. května, v České republice se volební místnosti…