Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1.2 TSI Style 81 - kW

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta auto Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

"Nová" Fabia mě zaujala už před několika lety, když jsem ji poprvé uviděl stát u nás v ulici - novou, modrou... Prostě mě hned zaujala a líbila se mi. Předchozí generace, druhá, se mi naopak hodně nelíbila.

V tu dobu mě ještě vůbec nenapadlo, že si ji v roce 2017 pořídím, novou, na operativní leasing. Do té doby jsem měl Volvo s40, 2,4i, pětiválec, super spolehlivé auto, s krásným zvukem, ale vysokou spotřebou. A jelikož jsem chtěl trochu "optimalizovat" náklady spojené s tím, že všude jezdím autem a to někdy i jen tak bez cíle, rozhodl jsem se Volvo prodat a pořídil relativně levné a relaitvně úsporné auto, do kterého nebudu muset, opět relativně, nic investovat a prostě jezdit.

Ano, mohl jsem ušetřit ještě víc a koupit Fabii v základní výbavě se 14 palcovými koly a manuální klimatizací, na to už jsem ale přeci jen zhýčkaný a také jsem chtěl, aby auto bylo aspoň malinko zajímavější, než většina ostatních (byť musím uznat, že tento model Fabie často vidím v hezkých barvách, kombinacích...).

Takže nakonec jsem se stal provozovatelem tmavě šedé s černou střechou a černými koly. Trochu mě mrzí, že lak není světlejší, více by vynikla černá střecha. A černá kola, no, myslím, že za rok (kdy budu auto vracet) už budou celkem z módy. Navíce je nevýhoda, že černá kola jsou hezká jen když jsou umytá. Jak se trochu zapráší, už nevypadají hezky. U "stříbrných" to takové rozdíly nejsou.

Kdybych si vybíral i barevnou kombinaci, což by bylo možné, pokud by mi nevadilo na auto čekat několik měsíců, tak bych asi zvolil kombinaci - zelená metalíza, bílá nebo černá střecha a bílá nebo černá kola a nebo takovou tu světlou základovku šedivou a k tomu černou střech a černá kola.

Silné stránky

Nejvíc mě asi zaujalo to, jak se vůz dobře a lehce ovládá. Krásně se s ním manévruje, parkuje, jezdí, všechno je lehoučké a všechny ovládací prvky tam, kde mají být. Tedy téměř.

Materiály jsou příjemné na dotyk. Že je např. palubní deska z tvrdých plastů - to fakt neřeším, nemám důvod tam sahat a i kdyby, tak prostě mě je to jedno, vypadá to dobře, nic nevyrže...

Což je asi také zásluha kvalitního podvozku (technicky tomu nerozumím, ale každopádně cesta přes Hlávkův most mě od doby, co mám Fabii, nějak nevadí). :)

Motor, čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 81 kW, je dostačující, člověk od toho nesmí očekávat nějakou sportovní, rychlou jízdu, zvuk je příjemný, nerušící, při stání v křižovatce (pokud není zrovna aktivní systém start/stop) není vůbec slyšet. Při akcceleraci má takový zvláštní zvuk, nevím, jak ho popsat, ale mě se líbí, je takový škodovácký. :)

Moc se mi líbí řešení a zpracování interiéru a nejvíc mě asi baví ovládání automatické klimatizace, které mi připomíná staré rádio ve Škodě 120. Nevím, jestli to byl záměr nebo ne, ale mě se to líbí. Je to jednoduché a milé.

Autorádio, jestli se tomu tak dá vůbec říkat, Bolero, je to větší ze dvou velikostí. Uživatelské rozhraní je graficky moc dobře vyřešené. Ale vzhledem k tomu, že neobsahuje navigaci a ani, což jsem ted myslel, že obsahovat bude, Car play (neob Car link, teď přesně nevím), tak je ta velikost displeje úplně k ničemu. Klidně by stačilo to menší, ale to už nevypadá tak dobře a navíc, myslím, neobsahuje Škoda Surround, který je potřeba k tomu, aby rádio dobře hrálo.


Obecně mi ta potřeba čím dál větších displayů v autech příjde komická. Pokud neobsahuje navigaci, je to vlastně úplně zbytečné, 99 % různých nastavení si člověk nastaví jednou a pak už je nepotřebuje. Jako vážně si někdo bude např. vypínat line assist, front assist, hlídní mrtvýho úhlu, měnit jednotky atd.? Displej mi dává smysl, když je pod volantem místo budíků a člověk si tam může nastavit co chce. Ale když to dneska cpou do každého nejlevnějšího Clia, paradoxně za příplatek, přitom vlastně ušetří, protože dají místo různých tlačítek jednu obrazovku, jejíž cena bude tak 200 Kč... Nevím no.

Front Assist vás pomocí radaru upozorní na blížící se nebezepčí. Ne, že by vás nenechal nabourat např. při popojíždění v zácpě, ale už mi parkrát zasáhl do řízení. Jednou jsem jel v takové šnůře, cca 80 km/h a auto předemnou se rozhodlo asi čůrat, rychle zpomalilo, zrovna, když jsem asi hledal něco v tel seznamu na displeji a Front Assist začal pípat. A jednou mi dokonce sám zastavil, opět, když nějaké auto předemnou začlo odbočovat. Ale dělá to jen v určitých situacích, takže to nijak neruší.

Slabé stránky

Do slabých stránek bych uvedl pár drobností:

- ovládání vyhřívání zadního skla, zrcátek a max. výkon větráků na přední sklo - toto se ovládá na 3 různých místech. Vyhřívání zrcátek se zapne tak, že se otočí ovladačem náklonu zrcátek do polohy vyhřívání. To mi příjde dost nepraktické a navíc to tam většinou člověk už v té poloze nechá, takže se mu zrcátka vyhřívají i když to není potřeba.

Např. u Renault Laguna bylo jedno tlačítko pro všechno. Člověk to zmáčknul a začlo to foukat na přední sklo, vyhřívat zadní a zrcátka. Pak zmáčkl na klimatizaci AUTO a foukání na přední sklo přestalo, zrcátka a zadní sklo se zahřívaly dál... Po vypnutí motoru se samozřejmě vyhřívat přestalo. Nevím, proč ani zde není vše pod jedním tlačítkem nebo aspoň nějak sdružené vedle sebe.

Rozhodně mi chybí tempomat, ten tento model nemá. Má omezovač, který jsem ale použil jen tehdy, když jsem ho zkoušel, abych zjistil, že je k ničemu. Možná, kdyby uměl brzdit, tak by se dal použít např. v nějakém klesání, kde je radar, ale to neumí, takže to člověk musí hlídat (ale aspoň vás při překročení rychlosti upozorní pípnutím).

- trochu mě s..e upozorňování, že je venku 4°C. Je to dost hlasité a varovné pípnutí, které vás v zimě upozorní, že je zima. Myslím, že se to může hodit na začátku zimy, než si člověk zvykne, ale pak vás to vždy spíš vyděsí.





Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic, řešil jsem pouze opravu okna, vlítl do něj kamínek a udělal malou díru. Přijel pán a díru, v rámci pojistky, zacelil. No malinkou tam nějaká známka po díře tam zůstala, tak uvidíme, až budu auto vracet...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toto byla moje první zkušenost s operativním leasingem.

Když jsem se začal rozhovodat, jaké auto, tak jsem chtěl orientační měsíční splátku cca 6000 Kč bez DPH. Při sledování různých reklam, akcí, letáků, billboardů atd. člověk může nabýt dojmu, že za tuto cenu dostane Mercedes S Class i s plnou nádrží. :)

Ale to tak není. Většina těch ůžasných nabídek, které jsou inzerovány, jsou falešné. A to nejde o nějaké bazary ale o značkové, autorizované prodejce. Prostě ve většině případů, když jsem zavolal, že bych měl zájem a to a to, bylo už vyprodáno nebo by se čekalo x měsíců... Jasně, může se nabídka vyprodat, ale pochybuji, že by nebyl někdo schopný např. upravit nebo stáhnout nabídku, která visí na internetu.

Dále je potřeba mít na paměti, že všechny ty nízké ceny, které jsou inzerovány, jsou upravdu "již od" a téměř nepoužitelné, tzn. nejnižší nájezd, nejvyšší spoluúčast na pojistce, bez servisu, bez pneuservisu, bez GAP a případně s nějakou akontací. Naopak vždy už je ve splátce uvedena pojistka havarijní i povinná.

Co se týče servisu, pneu (někdo třeba nabízí i dálniční známku), tak tyto položky jsou prostě jejich hodnota, rozdělena do splátek, takže je vlastně úplně jedno, jestli to zaplatíte ve splátkách nebo najednou při přezutí, servisní prohlídce... Spíš bych řekl, že při volbě těchto položek ve splátce, vyjdou méně výhodně.

Servis - zde se nám snaží leasingové firmy a prodejci namluvit, že jen jezdíte a nic neřešíte. Do jisté míry je to pravda, auto je v záruce, ale pokud auto rozbijete, např. vlítnete do díry a zničíte kola, tlumiče atd., normálně zaplatíte opravu, nebo aspoň spoluúčast, pokud půjde o pojistnou událost. Vlastně řešíte úplně všechno úplně stejně, jako když si normálně koupít auto v záruce, akorát máte ve splátce pojistky atd. Navíc je tam ten okamžik vracení, kdy opravdu můžou nastat komplikace - škrábance, fleky, ošoupání něčeho... Nechtěl bych třeba řešit zničení sedačky (což vám může udělat dítě, pes...). Věřím, že pak může člověk doplácet klidně několik desítek tisíc, protože to, řekl bych, nepůjde z pojistky.

GAP - toto je pojištění, neříkám, že jsem ho úplně pochopil, ale teoreticky by to mělo jistit to, že když vám auto někdo ukradne nebo ho úplně zrušíte, dostanete zpět plnou cenu vozu, čímž se vše uhradí leasingovce a vy prostě přestanete splácet. Bez GAP musíte doplatit rozdíl mezi cenou auta a zůstatkovou hodnotou (nebo tak nějak, teď opravdu nevím přesně). Ale pozor, i tady jsou ještě různé možnosti, někde mi nabízeli např. GAP S, GAP M, GAP L, GAP XXL atd. Takže i zde je potřeba si dát pozor, co vlastně získáte. Aby se pak člověk nedivil.

Zkrátka na auto musí být provozovatel hodně opatrný, protože při vracení bude auto podrobeno velmi důkladnému zkoumání a každá maličkost bude připsána k úhradě. Já budu auto vracet za rok, tak uvidíme :)

Získání operativního leasingu nebyl problém u Škofinu. U většiny jiných leasingovek byl problém to, že jsme jako firma existovali teprve necelý rok, takže jsme neměli ještě ani daňové přiznání a některé firmy vyžadovaly přímo to, abychom byli na trhu aspoň dva roky. Případně chtěli např. akontaci 10 %.

Do Škofinu stačilo zaslat zpracovaný náš podnikatelský záměr a nějaké odhady a leasing jsme získali. Samotné auto jsem pak "koupil" v Auto Štěpánek (ne Štěpánek auto bazar). Tam mi ho zařídil, sehnal, pán z firmy Autonaoperak.cz, který vlastně zařídil úplně všechno, můžu doporučit.

Pneu - zde jsem si zvolil možnost, že si zimní pneumatiky (auto bylo na letních) koupím sám a přezuju v místní pneuservisu. Tady jsem se trochu nachytal, protože rozměr pneumatik je 225/45/R16, což je celkem netypický rozměr a tudíž celkem drahý - pneu mě vyšly asi na 11 000 Kč, protože jsem nechtěl nějaké levné, které dopadly špatně v testech. Problém je ten, že tyto pneu mám jen na dvě sezony (auto na dva roky) a tak mi, až Fabii vrátím, zbydou a pravděpodobnost, že další auto bude mít tento také rozměr, je mizivá. No, třeba se pak najde někdo, kdo je koupí, ale spíš ne...

Servis - ve splátce mám jednu servisní prohlídku, kterou můžu nechat provést v jakémkoli autorizovaném servisu. Do Auto Štěpánek, odkud Fabii mám, bych musel v případě škodní události.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jediný problém, který zatím nastal, je při pouštění hudby z telefonu přes bluetooth. Když mezi streamováním volám, tak po ukončení hovoru se kvalita streamování nevrátí do původního stavu, ale hraje jakoby hrála ze sluchátka telefonu.

praktičnost
8

Záleží, kdo a jak auto využívá. Nemám chalupu, většinou jezdím po městě nebo na nějaké výlety s 1-2 lidmi.

prostornost
9

Jezdím většinou sám a tak mi malý hatchback stačí. Na dovolenou např. s 3 lidmi bych tím asi nejel, resp. rozhodně bych nechtěl být ten, kdo sedí vzadu. Jinak vepředu je kabina vzdušná s dobrým výhledem ven.

jízdní vlastnosti
9

Je to prostě normální auto, žádný sporťák, při jízde je znát, že jde o malé, lehké auto.

jízdní komfort
9

Nic nevrže, neklepe, člověk se cítí příjemně. Volant je moc příjemný na dotyk, všechno jde lehce. Infotainment Bolero (ten největší) ale není potřeba, pokud nemáte (a já nemám) Carplay a navigaci. Bez toho je velká obrazovka úplně zbytečná.

provozní náklady
10

Pojištění a základní servis mám ve splátkách operativního leasingu. Pouze jsem musel koupit nové pneu 215/45/R16, které nejsou úplně běžné a tak jedna stála cca 3000 Kč. Auto za rok vrátím a pneu mi budou k ničemu.

náhradní díly
10

Zatím nevím.

výkon motoru
8

Motor má úplně dostačující výkon pro svižnou a jízdu. I vplně naloženém autě se dá úplně normálně jet na 6ku do mírného kopce a auto nezpomaluje.

spotřeba
7

dlouhodobě max. 6,3 l/100 km. V týdnu město, o víkendu nějaký ten výlet.

hlučnost motoru
9

Při jízdě ve městě skoro není slyšet, na okresce také ne, na dálnici také ne, ale ostatní zvuky jako odpor větru, valení kol atd. už při 140-150 a výš už trochu ruší...

kvalita sedadel
8

normální

brzdy
10

Brzí dobře, to nemohu říct.

zavazadlový prostor
9

Malý, ale k velikosti auta ani větší být nemůže, už tak je dost málo místa na zadních sedadlech.


Více o modeluŠkoda Fabia od 2014
Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla. Znetvořenou ženu (23) šikanovali, ale nedala se

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla.…

Život Angličanky Raiche Mederick (23) se krutě změnil, když jí byl teprve rok a půl. V domě jejích rodičů, kde…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

K reprezentaci se připojil nováček Rittich: NHL? Odejít ven se mi vyplatilo

K reprezentaci se připojil nováček Rittich: NHL?…

Po jedné kompletní sezoně v extralize podepsal David Rittich (25) smlouvu s Calgary. Výsledek? První rok farma.…

 

Reflex.cz

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…