Recenze

Petr136 (muž 27 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Favorit 136L

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8 Škoda Favorit, foto 9
Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Fanouš Rok výroby 1990 Koupeno nové najeto [km]:180000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Zdravím

ŠKODA FAVORIT 136L

Výkřik moderní technologie a designu z roku 1990. Nejspolehlivější a nejoblíbenější auto které kdy Škodovka splodila.

Fanouš patří ještě k čistě českým autům, byl vyroben před příchodem Škodovky do Volkswagenu.

Rodiče ho zakoupili jako nový automobil v mototechně, tuším za nákých 85 tis. korun československých a do této doby nezměnil majitele.

VÝBAVA
Klasická chudá verze L=LUX
Automobil byl zřejmě vyvíjen jako DODO = dodělej doma!
A proto se náš Fanouš časem obohatil o luxusní prvky o kterých se vývojářím nikdy nezdálo.
Patří k nim - kapsy ve dveřích!
- polstrované hlavové opěrky
- čiré boční blinkry
- spojlery všeho typu
- chromová koncovka výfuku
- vyhřívané hadičky ostřikovačů
- palubní počítač Apri

A co bylo dodáváno na luxusnější verze Favoritů a mému nebylo z výroby dopřáno- dopřál jsem mu já!
- kouřovo-červená zadní světla
- hagusy
- šíbr
- Autorádio Blaupunkt Essen spolu se 4 reproduktory věhlasné značky Prosonic
- Otáčkoměr v přístrojích + led diodový otáčkoměr místo popelníku
- stropní digitální hodiny
- spojlery - lízátko a stříška a křídlo
- osvětlení kufru - světýlko TOUCH made in china
- středový tunel + sportovní řadička

Pokud se ptáte co je to za zajímavý lak? Odpovím to není lak ale plech se základní bílou barvou. Kdysi Fanouš zářil jako sníh. Ovšem lak těch náročných 18 let nevydržel :)




To je zatím vše co sem napíši. časem se to rozroste :)

Podrobnější info zde - www.petr-favorit136l.7x.cz -






Silné stránky

SPOLEHLIVOST
Možná si řeknete sotva! Ale je to tak, Favorit je velice spolehlivé auto.
Známá hláška- furt se na něm něco s*re ale nikdy se nepos*re úplně- vždy nás dovezl tam kam jsme chtěli.
Třikrát dojel do Itálie-což o něčem svědčí :D

Fanouš zažil velice těžké chvíle při stavbě našeho domku - odtahat všechen materiál na stavbu to není sranda a tak je jasné že se odporoučelo více věcí
- spojka už vyměněna :)
- tlumiče - furt originální a furt pohodlné :D
- vozík :D opraven - Byl plně naloženej cementem, a při naštěstí pomalé jízdě se utrhlo uchycení oje vepředu na vozíku- ten se zhoupnul dozadu a zvednul zadek Favorita - v tu ráno bylo v tátovi adrenalinu na rozdávání :D naštěstí to zvládnul a po přeložení cementu do kufru se pokračovalo na stavbu.

Každý rok navozí dřevo na zátop a to jednou i se skoro uvařeným altíkem. Dali by se na něm smažit vajíčka.

Favorit ovšem potřebuje trvalou údržbu, takže nestačí jednou zarok zajet do servisu a oni už si poradí. Furt je co vylešovat a opravovat. Hlavní problém jsou lukasy :D celkem nepotřebná věc ale zlepšuje pohodlnost ovládání, ovšem dokážou vydržet tak půl roku a pak se zas musí vyměnit.

Rozepisovat se o korozi nemá cenu že?!

CENA
Pořizovací cena - roku 1990 - 85 ticís korun československých.
Díly - naprosto levné i ty nové :D

DESIGN
Nadčasový a líbivý i dnes. Velice,převelice děkuji panu Bertonemu který se ujal designu Favorita a do výroby se tak nedostaly prototypy hrozných tvarů- navíc velice podobné Golfu I. a II. generace

KOMFORT
Pohodlné sedačky a komfortní podvozek. :D

Favorit velice prospívá zdraví řidiče! Je jako jedna velká posilovna, při parkování posilujete svaly rukou z důvodu absence posilovače řízení, při přeřazování skoro to samé

Tak jelikož už sem něco najezdil s Fáčkem za tu dobu co mám papíry tak můžu říci že sedačky jsou doopravdy pohodlné- luxusní křesílka. A jízdní vlastnosti stylu plavba po moři sou taky fajné :D .
VÝKON
Řeknete si že tato položka k Favoritu ani snad nepatří ale naopak, na semaforech sem vždy ten nejrychlejší- zrychlení na jedničku a dvojku je úžasné, trojka taky jde a na čtyrku už nezávodím.

Slabé stránky

Bezpečnost
Co k tomu říci - tento automobil byl zkontruován k ježdění a ne k bourání!!
Jediný bezpečnostní prvek - pásy.

Po delší době za volantem jsem zjistil a moho potvrdit že volant má deb*lní polohu a chytnout volant pohodlně a bezpečně snad ani nejde. Hold řídíte jak v autobusu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Těžší opravy dělá strýc ve svém autoservisu - zatím jen kompletní Go karoserie.

Jinak si vše dělám sám.

Každoroční odrezivění je jedna věc, tou druhou jsou výměny dílů které už prostě mají svojí životnost za sebou

Můj příběh

Tak zde Vám povím něco o mě, skoro majiteli Fanouše.

O auta jsem se začal zajímat tak ve čtrnácti- to jsem koupil první tuningovej časák a chytlo mě to takže sem začal žít tuningem. Njedřív jsem se o Fanouše vůbec nezjímal spíš sem hledal jaký auto si pořídím a jak ho votuním.

Tohle mě přestalo bavit tak o necelé 2 roky později když sem zjistil jak to vlastně je s tunigem jak začalo být vše o penězích, a tak z Fanouše letěli pryč ty tuzerské koberečky a nastěhovali se tam klasické koberce z bůhví jakého auta- dostal jsem je od kámoše.

Uvědomil jsem si že Favorit je ta nejnádhernější sériovka a tak jsem akorát začal shánět dobové díly z lepších verzí favoritů- a tak Fanouš dostal novou masku, lampy, otáčkoměr, digitálky, stříšku, rádio, papírový repráky do zadu - hrajou dobře a sou tak 15 let starý :D .

Už mi chybí jenom přední origo zástěrky ( kdyby někdo měl tak ať se ozve )

Teď už jsou na řadě jenom náký malý opravy.

 

Novinky v recenzi

26.10.2012 19:02

Favorit stále žije a doufejme že to tak ještě pár let zůstane.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Neskutečná!!!!!!!!!

praktičnost
8

Dokáže vše odvézt i nemožné !!

prostornost
10

Velké auto uvnitř- malé zvenku.

jízdní vlastnosti
9

vždy víte co se děje, jste s autem dokonale spojeni

jízdní komfort
9

pohodlný podvozek, Luxusní automobil, velůice prostorný, doopravdy pro 5 lidí

provozní náklady
10

Velmi nízké už díky LPG

náhradní díly
10

Levné i ty nové

výkon motoru
7

Dostačujíci i pro převoz těžkého nákladu

spotřeba
9

ujde

hlučnost motoru
6

Aspoň víte jestli je všechno v pořádku

kvalita sedadel
10

,, na sedačkách se stejně dopře sedí jako spí¨ citace!

brzdy
6

Na automobil skvěle dimenzované

zavazadlový prostor
8

I přes bobmu to ujde


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…