reklama


Recenze

9 Majitel

Citroën C3 Picasso

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C3 Picasso, foto 1 Citroën C3 Picasso, foto 2 Citroën C3 Picasso, foto 3 Citroën C3 Picasso, foto 4 Citroën C3 Picasso, foto 5 Citroën C3 Picasso, foto 6 Citroën C3 Picasso, foto 7 Citroën C3 Picasso, foto 8
Citroën C3 Picasso, foto 9 Citroën C3 Picasso, foto 10 Citroën C3 Picasso, foto 11 Citroën C3 Picasso, foto 12 Citroën C3 Picasso, foto 13 Citroën C3 Picasso, foto 14 Citroën C3 Picasso, foto 15 Citroën C3 Picasso, foto 16 Citroën C3 Picasso, foto 17 Citroën C3 Picasso, foto 18 Citroën C3 Picasso, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Citron Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:81000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 136 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,2 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,9 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jedná se o malé bílé MPV Citroen C3 Picasso postavené na podvozku Peugeotu 207 vyráběné v Trnavě.
Výbava:
- provedení SX
- motor 1,4 VTi (70kw)
- manuální klimatizace+chlazena schránka spolujezdce
- tempomat+omezovač rychlosti
- palubní počítač
- ABS+EBD
- 16" plecháče s Michelin Energy Saver
- rádio s MP3
- el. přední okna+el. zrcátka
- chromované a hliníkové doplňky vně a uvnitř auta
- mlhovky
- 6x airbag
- hagusy
- paket Cestování (spousta odkládacích schránek, v zadních dveřích roletky a v zadu v podlaze dvě docela objemné schránky, dva stolečky s lampičkami vzadu, dobíjecí přenosná svítilna v kufru, otvor pro lyže v zadním opěradlu sloužící jako odkládací stoleček)

Přesedlával jsem z Renault Laguna 1,8i. Takže u nového auta si musím zvyknout trochu točit motor(od 3000ot táhne pěkně až někam do 4500ot, dál jsem zatím nešel), má vyšší posez, výborný přehled před autem, pěkný variabilní posilovač, příjemný digitální tachometr, odhlučnění je myslím podobné (zatím jsem neměl problém až na ty pneu viz. jízdní komfort, ale chci ještě časem zkusit vyšší rychlosti-zatím max 110km/h).
U Laguny jsem měl dlouhodobou spotřebu 8,0 l/100km. S tímto jsem zatím na 7,5 l/100km. Předpokládám pokles. Dnes na 140km trase (30 město a 110 okresky dělal 7,2 l/100km.
Rád bych časem přidal do spojleru LED světla pro denní svícení. Štěrbiny jsou tam pěkné, tak uvidíme jak tam pásnou.

Silné stránky

manévrovatelnost
pěkný výhled z auta vpřed a do stran
variabilní a vcelku velký vnitřní prostor
vyšší posaz v autě
dvojité těsnění dveří
neokoukaný a povedení design
digitální rychloměr uprostřed palubky
kvalitně provedený interiér
variabilní zavazadlový prostor (385-500 litrů)
velice jednoduše sklopné zadní sedačky
pohodlná sedadla přední (trochu tvrdší než jsme u francouzů zvyklí)
plno elektronických pomocníků (upozornění na zapomenutý klíček ve spínačce, hlídání všech nezapnutých pásů, hlídání otevření dveří, automatické zamykání při rozjezdu, automatické stírání vzadu pokud jedou přední stěrače, rychlost přerušování předních stěračů podle rychlosti auta, automatická regulace hlasitosti rádia (ale nevím podle čeho :) ), atd....)
variabilní posilovač řízení (s rychlostí pěkně tuhne)

Slabé stránky

horší výhled šikmo vzad - vážně uvažuji o parkovacích senzorech
tužší řazení - toto mne štve hlavně při studeném motoru je to obtěžující, po zahřátí je to již OK
horší výhled do prava přes sloupek vedle spolujezdce
vzadu užší interiér (cca 1400mm)
málo odkládacích prostor u řidiče a spolujezdce - ve starém autě jsem jich měl ještě méně :)
skoro žádné místo pro mince do parkovacích automatů (jen držák karet a "vanička" vedle volantu vlevo)
bez 12V zásuvky v kufru
bez schránky před tachometrem v palubce (ani prodejce neví do jakého stupně výbavy je montována)
špínící se zadní okno v dešti (ale to bude asi klasika)
menu palubního systému v angličtině

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

I když jsem teď přišel na to, že když je motor studený, ale opravdu třeba po ránu, tak po nastartování a okamžitém rozjezdu jednou cukne, pak už OK. Pokud motor nechám chvíli cca 10s běžet a pak se rozjedu tak vše OK. Zajímavé. Zkusím to nechat do podzimu a uvidíme jak se to bude vyvíjet s teplotami pod nulou. Dále se již neprojevilo.

Objevilo se tady info o drnčení kapličky přístrojů. Také jsem slyšel u svého auta (předání někdy koncem června). Ale jen asi dvakrát a při přehřátém interiéru a jen chvíli (do zchlazení interiéru?). Zatím jsem neřešil protože nemohu dokázat že se tak děje. Buď video a nebo v Citroenu drnčení předvést zkušební jízdou.

Řešil jsem:
1) špatně nastříkaná hrana 5-tých dveří. Ale jen asi 0.5-1cm. Byla tam vypěněná barva. Opraveno bez problémů v záruce a již bez problémů.
2) Málo oleje v převodovce. Z výroby. Dolito dvě deci. Pak již lehčí řazení.
3) Vrzání na přední nápravě při točení volantem (léto 2015). Promazáno. Ale za 6 měs. se objevuje znovu. Na funkčnost to nemá vliv.
4) Urezlý držák výfuku (konec) - opraveno servisem. (6,5roku staré auto) Ostatní držáky taky hodně orezlé (slabý plech). Servis nabízí výměnu výfuku za 10 000kč. Musím řešit jinak.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S prodejcem mám dobré zkušenosti. Ochotný a vstřícný přístup. dokonce jsem dostal klíčky od auta a na zkušební jízdu jsem vyrazil sám s rodinou. :) Cca 20km (5km po měste a zbytek mimo). Bylo automaticky nabídnuto, že mohu přinést kočárek a autosedačku s malým na ozkoušení jak pasujou. No byl jsem nadšen.

 
reklama

Novinky v recenzi

5.1.2016 23:47

Aktualizace za posledních 5 let:

20.12.2015 81 000km - od přední nápravy se ozývá klepání. Stabilizační tyčky. Jo daň za retardéry ve městě a rozbité silnice.
29.10.2015 78.550km - stav pneu: letní 3,5-4mm, zimní 5-6mm
Léto 2015: Instalace HEKO Ofuky oken Citroen C3 Picasso 5D 09R (+zadní).
Na autě vypadají pěkně. Aerodynamický hluk se nijak nezvýšil.
04.05.2015 69.938km - objevuje se slabé vrzání na přední nápravě když točím volantem ke krajním rejdům. Promazáno a vše OK. Vrzání se objevuje zase před konce roku 2015 (81 000km)
29.03.2015 68.399km - stav pneu: letní 4mm, zimní 5-6mm
10.11.2014 63.399km - výměna svíček (originální) a oprava držáku výfuku (známá bolest těchto aut)
27.06.2014 55.590km - výměna PŘEDNÍCH kotoučů (prý byly tenké) a destiček !! A výměna destiček vzadu. Prý by to cca 5000km ještě dalo. Ale jezdím často do Alp s naloženým autem a tak jsem raději kývl.
podzim 2013 - v motoru se ztrácí olej. Každých 15 000km měním za Total INEO ECS 5W30. Motor olej spaluje. Nikam jinam neuniká. Více zde:
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Toto jsem vyřešil přechodem na Total Quartz 9000 5W-40. Originál servis s tím neměl problém. Ač to není doporučovaný olej podle manuálu. Každopádně motor je tišší. Hlavně studené starty a olej se neztrácí.
15.08.2013 44.860km - výměna brzdové kapaliny
Výměna motorového oleje je dělána každých cca 15000km a 1 rok.
26.06.2012 29.124km - výměna chladícího média klimatizace

Únor 2012:Dostal jsem domu dopis od svého dvorního autoservisu na C3 Picasso 1,4VTi.
Zkráceně hovoří o citlivosti benzínových motorů VTi na kvalitu paliva. V případě nekvalitního paliva dochází k zanášení sacích kanálků a ventilů. Výrobce doporučuje do benzínu každých 5000km přimíchat 300ml přísady s objednacím číslem 1606355880. Zatím stále kupuju a leju.

1.10.2010 19:30

1. Servisní prohlídka

Tak jsem absolvoval 1. servisku po cca roce a 3 měsících a 12000Km.
4018Kč celková cena.
Motorový olej Total 5W40, filtry, prohlídka auta, dolití chladicí kapaliny a ostřikovačů a umytí auta zdarma.
Velice vstřícný přístup autosalonu. Zajímavé bylo, že motorový filtr jen vyčistili a zkontrolovali. Prý byl OK a tak bez výměny.

5.8.2010 08:35

Benzin

Ted jsem tankoval na pumpe kde jsem dal levny (31,1Kc) benzin. Pumpa neznackova a ja dal plnou. A je ta cena znat. Auto tahne hure, obcas pri studenem motoru motor cukne a mozna i vyssi spotreba se ukazuje. Normalne beru na OMV Natural 95 a nebo Carrera 95. Obcas i Shell V-Power.

3.8.2010 21:20

Příčníky a box

Koupil jsem příčníky. Nejprve jsem zkoušel Menabo Brio 120cm ale neseděly dobře. Takže nakonec DIHENG D2000 120cm Alu. Cena cca 1750Kč. Drží dobře a vypadají pěkně. V 50-55km/h trochu pískají :) a jinak od cca 90km/h začínají trochu hučet.
Box budu mít k zapůjčení HAKR Relax 300 Z.

3.8.2010 21:12

Dovolená 2010

Tak celkem 1250km dovolenkových KM zvládnuto dobře. Osazení: 2 dospělý a 2 děti. 6,1l/100km podle počítače. Posledních 200km ale bylo tempem TEMPOMAT:140km/h, předtím se pohybovalo nastavení na 100-110km/h. Takže to pak ve finále vylezlo k 6,3l/100km.
Do auta jsem narval cca 650l zavazadel. Kufr až po střechu. :)
Vše OK a vcelku spokojenost.

22.5.2010 21:01

Převodovka

Tak mi to nedalo a jel jsem reklamovat tuhé řazení. Přijmutí k reklamaci bez problémů-v pohodě. Auto si tam nechali 2 dny i když říkali, že druhý den by mělo být. A verdikt je ten, že v převodovce chyběly 2 deci oleje (doplněno) a promazali všechny táhla řazení. A já jsem i cítil, že lehkost řazení se znatelně zlepšila. 1-2-3-4-5 v pohodě. Jen někdy když jdu z 3 na 2 tak se tam 2 moc nechce. Dokonce mi volal šéf servisu asi 14 dní po vyzvednutí z opravy jaký mám pocit po opravě z auta. V tomto směru (péče o zákazníky) jsem spokojen. Jen chybějící olej mne drásá? Může to mít nějaký dlouhodobý efekt? Zadření převodnovky v 150000Km?
Jinak i hlučnost převodovky na neutrál při stání je lepší. Při jízdě je OK. Diskutoval jsem se servisem i na téma hlučnost a prý je to normální a OK - žádný důvod k obavám. Prostě šustí. Na staré Laguně mně vyloženě hučela ale 100 000Km v poho zvládla a jezdí ještě dál.

28.2.2010 16:51

Prodeje

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v lednu 2010 (zdroj Auto.cz)
- Kategorie OA+LUV Tržní podíl ve tř.
- Období 1/2010 1/2010
1. Škoda ROOMSTER 224 61,5%
2. Opel MERIVA 52 14,3%
3. Citroen C3 PICASSO 36 9,9%
4. Nissan NOTE 19 5,2%
5. Kia VENGA 13 3,6%
6. Hyundai MATRIX 11 3,0%
7. Mercedes-Benz A 5 1,4%
8. Renault MODUS 4 1,1%
- CELKEM 364 100,0%

18.12.2009 21:16

Sněhové řetězy

Tak jsem zauvažoval nad sněhovými řetězy. Volba padla na Pewag Brenta 9 velikost 67. Cenou lehce nad 1000Kč.
Jinak se zimními pneu jsem max. spokojen. Drží jak přibité na těchto zasněžených silnicích.

19.11.2009 18:52

Zimní pneu

Tak na autíku mám zimní pneu Semperit Speed-Grip 195/60 R 15. Koupil jsem i 15" plechy. Zatím spokojenost, ikdyž jsem na sněhu a ledu netestoval.

28.7.2009 13:28

Plánované ůpravy

Tak DRL LED světlomety asi nenaistaluji. Nebudu moci splnit požadavek zákona na umístnění. Musím to ale ještě s Citroen servisem prodiskutovat.
Zvažuji instalaci bavlněného vzduchového filtru proti papírové klasice pro zlepšení průběhu točivého momentu a také zkusím 98oct. benzín.

28.7.2009 13:28

Spotřeba

Podle BC jsem se spotřebou trochu níže než těsně po nákupu. 3/4 nádrže (půlka město a půlka mimo město) a display BC ukazuje 7,1l/100km. Tj. o cca 0,4 l méně než po koupi s tím, ale že auto více zatežuji. Zatím tedy spokojenost a uvidíme jak to půjde dále.

28.7.2009 13:22

Nádržka ostřikovače

Zjistil jsem, že nádržka ostřikovače nemá hladinový spínač s kontrolkou-došla mi voda :(, takže je skoro nutné vozit v kufru zálohu a nebo pravidelně dolévvat. Ve starém autě jsem jej měl, zjišťuji, že to bylo šikovné.


Přidat názorDiskuse: Citroën C3 Picasso

Další vozy Citroën C3 Picasso


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je nové, tak předpokládá, že bude OK.

praktičnost
9

Supr vystupování a nastupování. Také vysoký posaz je příjemný. Skládání zadních sedaček je supr-jednou rukou a během jedné vteřiny. Posuvné sedačky jsou parádní. Centrální přístroje také. Slunce jen zvyšuje čitelnost hlavního displeje (supr řešení).

prostornost
8

Kufr nemá špatný objem, ale je spíše jako skoro každé MPV situovaný na výšku. Dvojité dno kufru je spíše určeno pro to aby při složených sedačkách byla rovina. Zatím dvojité dno nepoužívám.

jízdní vlastnosti
8

Komfortní měkčí francouzké odpružení. Zatím jsem nezkoušel limity podvozku.

jízdní komfort
9

Trochu zasahuje do kabiny hluk od pneumatik. Je to hlavně znát na silnici s rozdílným povrchem (hrubý/hladký). Airodynamický hluk je OK i na dálnici. Odpružení komfortní. Viditelnost a ovladatelnost je v pohodě.

provozní náklady
8

Spotřeba je trochu vyšší když se auto pohybuje kolem 130km/h a výše. Zatím kolem 7,1l/100km kombinovaná. Olej měníme po 30000km nebo 2 letech v ceně servisní prohlídky cca 5500Kč.

náhradní díly
0

Zatím jsem neřešil. Tak uvidíme.

výkon motoru
0

V záběhu je OK. Od 2000ot se začíná probouzet. Od 3000ot kontinuálně táhne a to velice slušně. Ochotně jde do cca 6000ot kde zasahuje omezovač. Pro rodinnou jízdu s plně naloženým autem postačuje.

spotřeba
5

Spotřeba je trochu vyšší. Zatím kolem 7,1l/100km kombinace město/mimo město tak 50/50. Mimo město se nechá jezdit za kolem 6,0l/100km. Město ukrajuje kolem 7,5-8,0l/100km.

hlučnost motoru
5

Ve vyšších otáčkách cca 4000ot a výše se projevuje trochu vyšší hlučnost motoru. Ikdyž je víko kapoty odhlučněno.

kvalita sedadel
9

Pěkné tvrdší sezení, ale né tak tvrdé jako u Octavie I, ale boční vedení by mohlo být lepší.

brzdy
10

Pěkné, ostré a dají se dobře dávkovat.

zavazadlový prostor
8

Mohl by být větší, ale posuvná zadní lavice jej slušně zvětší. Bohuže po posunutí dopředu je na zadní lavici místo pro nohy tak pro sezení dětí a v kufru na dně vznikne za zadní lavicí díra.


Více o modeluCitroën C3 Picasso C3 Picasso (2009-dosud)
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama