Recenze

7 Majitel

Ford Galaxy Ghia 2.2 TDCi

8,56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Galaxy, foto 1 Ford Galaxy, foto 2 Ford Galaxy, foto 3 Ford Galaxy, foto 4 Ford Galaxy, foto 5 Ford Galaxy, foto 6 Ford Galaxy, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Busík Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:103000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 139 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Ford Galaxy, který je dnes už výběhovým modelem a zvědavci už jen čekají na novou generaci, asi netřeba představovat. I fotografií v profi recenzích je mnoho a netřeba proto zvlášť doplňovat. Recenze hodnotí auto po 6 letech provozu, v situaci, kdy přešlo do péče nového majitele, a současně ve věku, který řada Galaxy do druhé (spíše třetí) ruky má.
Galaxy má podle mě praktický smysl především pro ty, kteří skutečně pravidelně používají více než 5 míst, v opačném případě bych volil spíše S-max nebo Mondeo (pokud mi menší prostor stačí). Většina příplácených rozdílů proti S-maxu - nezávislá klimatizace pro 3. řadu a posuvná sedadla ve 3. řade - totiž ztrácí smysl a prostorový rozdíl není zásadní. Druhou výhodou oproti S-maxu, kterou kladně hodnotili okamžitě ti, kdo k nám přesedli, bylo pohodlí; Galaxy bylo naladěno na komfortnější jízdu a bylo to skutečně poznat.
I když doporučuji jiné modely, nechci tím vyjádřit nespokojenost s vozem, spíš to vyplývá z faktu, že mi přijde zbytečné pořizovat vůz dražší, než potřebuji.
Prostor
Prostor je určitě hlavním důvodem, proč si lidé kupují Galaxy. My jej kupovali s představou 4 dětí, prodali, když je na světě 6., to už sedadla nestačí.
Pro 4 děti je prostor dostatečný (na střechu jsme dávali pouze lyže na hory), s pěti to bylo už dost natěsno, ale 2 týdenní dovolenou po Evropě se stany, spacáky jsme zvládli bez rakve. Přesto vnímám prostor za 3. řadou sedadel pro 7 lidí jako nedostatečný, auto by podle mě zasloužilo tak 10cm navíc a bylo by to OK. Chápu ale, že potřeba prostoru je věc ryze individuální.
Za zásadní výhodu prostoru v Galaxy považuji sklopná sedadla (teď už to má Sharan také, ale tehdy v roce 2008 bylo Galaxy z evropských aut jediné). 10 cm, které složená sedadla z výšky vozu zabírají, je vzhledem k celkové výšce interiéru celkem zanedbatelné, naopak není problém během chvilky z auta vyrobit ložnici. Když jsme cestovali ve čtyřech po Evropě (1 dospělný, 3 děti), dokázali jsme se po zaparkování za 7 minut uložit - sedačky dát na přední sedadla, sklopit druhou řadu, vyčistit zuby a zabouchnout dveře. Sousedí z obytných vozů vedle nás za tu dobu nestihli ani uklidit židličky a pak naše auto zvědavě obcházeli a zkoumali, kde že to spíme. Měli ale smůlu, natažené záclonky na oknech všechno schovaly.
Na druhou stranu třeba na převážení kol je auto malé, takže pro nadšené cyklisty bych skutečně doporučil dodávkové MPV. My kola vozili na nosiči za autem, protože dávat je na střechu je při výšce auta asi docela dřina (neměl jsem tu čest vyzkoušet).
Měli jsme verzi se střešním oknem („nice to have“, ale příště si to odpustím) a řadou přihrádek nad hlavami, které vypadají skvěle, ale kdyby místo nich bylo auto nižší, abych bych tomu dal přednost. Je ale pravda, že řada užitečných věcí se do nich schovala (mapy, plenky, časopisy pro děti, apod.). Velmi mi vyhovovaly elektricky ovládaná okýnka v 3 řadě, výborně se jimi větrá, kdyby střešní okno bylo otevíratelné, možná by je nahradilo.
Vynikající je polohovatelnost zadních sedadel včetně možnosti volit mezi větším prostorem pro lidi nebo zavazadla. Vzhledem ke spícím dětem je vynikající i možnost naklánění jednotlivých opěradel.
Motor
Náš model byl v té době nejsilnější dieslovou variantou 2.2 TDCI, 129kW a i když pro motoristické nadšence a majitele rychlých kol nejde o žádný výkon, z pohledu praktického uživatele šlo o motor výborný - sil měl kdykoli dostatek a na dálnici, pokud jela alespoň 100kmh, nebylo třeba nikdy přeřazovat. Nikdy - ani s naplněným autem - nebyl problém zařadit se do levého pruhu nebo vjet do silnice.
Kvůli tomuto motoru jsme chtěli nový vůz, protože se v roce 2007/2008 začal vyrábět a ojetiny nebyly. Díky čekání jsme vyzkoušeli i slabší S-MAX s dvoulitrem, a i když nešlo o zásadní rozdíl, bylo to stádečko koníků navíc při naloženém autě znát. (S prázdným se to nepoznalo, auto na větší zrychlení nemělo trakci)
Jízda
Přesedlal jsem z Octavie (a předtím z lady) a rozdíl v pocitu z jízdy byl dudy a nebe (po řadě). S Octavií (1. generace, diesel) jsem si nad 150kmh netroufal jezdit, byla nestabilní i na kvalitní německé dálnici o problémech chování v táhlých zatáčkách ani nemluvě. Oproti tomu stabilita Galaxy končí někde u 180kmh, takže když jsem se při cestách napříč Evropou držel cestovní rychlosti 170kmh, nebylo třeba ani do (dálničních) zatáček zpomalovat. V obou případech jsem používal pneumatiky originálního rozměru, značky i dezénu (Galaxy: 17“ Continental)
Shrnuto: S jízdními vlastnostmi jsem byl vždy nadmíru spokojený a nezhoršily se po celých 6 let.
Spotřeba
Se spotřebu jsem z počátku nebyl nijak nadšený, léta jsem měl kolem 7,2l/100km, pak jsem při zkoušce jiného forda zjistil, že se dá leccos zlepšit řazením a když jsem si zvykl na jízdu s otáčkami kolem 1600o/min, dostal jsem se na spotřebu 6,5 i s plným autem a klimatizací (převážně mimo město, předpisovými rychlostmi). To považuji za velmi dobré. Mimoprázdninová, tedy především městská spotřeba se pohybuje kolem 6,8 l/100km
Stav vozidla po 6 letech
Auto prošlo technickou kontrolou po 6 letech, předtím nebylo na žádné přípravě a technik jej zhodnotil jako nové - tolerance řízení, tlumičů a odchylky brzd byly kolem 3%. Během let se měnily pouze 1x zadní destičky, přední mají 50% kapacity.
V interiéru je těch 6 let poznat - navíjecí pásy, které pravidelně držely sedačku, už navíjejí špatně, roletky, které jsou vynikající, ale provokují děti k hraní, mají s navinutím problémy také. V posledním roce už se ozvalo i nějaké vrzání ve sloupku, které, kdybych měl v autě jezdit dál, bych určitě musel řešit. Jinak ale interiér vypadá dobře.
Jediným důvodem k prodeji tak je fakt, že 8 lidí se do něj legálně nevejde.
Náklady na provoz
O spotřebě už jsem psal, ale to nejsou všechny náklady. Relativně drahé jsou pravidelné prohlídky (cca 7500Kč), vzhledem k ceně auta nebylo levné ani pojištění (cca 13000Kč povinné ručení + havarijka). Celkové výdaje se proto budou výrazně lišit podle toho, kolik dáte za pojistku a kolik najedete. Při našem nájezdu přispívala pojistka k ceně skoro 0,8h/km a celkově vyšel kilometr na cca 3km bez ceny vozu (s opravami a servisem). (Amortizace samotná 7 kč/km, takže celkem 10 Kč/km)

Silné stránky

Silnou stránkou jsou jednoznačně prostor a jízdní vlastnosti. Chápu, že obojí je relativní a možní i subjektivní, ale věřím, že většina bude souhlasit, že poměr prostoru k jízdním vlastnostem je výborný.
Celkově vysoce hodnotním pohodlí a stejně tak jízdu v autě hodnotili a uživatelé vozů jiných značek (německých, francouzských)
Rozhodující silnou stránku při výběru byla již zmiňovaná flexibilita sedadel.

Slabé stránky

Za slabou stránku musím uvést, že jsme za těch 6 let používání 4x neodjeli, protože se vybil akumulátor. Servisy nikdy nezjistily proč, zjevně šlo o náhodnou záležitost. Naštěstí to bylo vždy před domem, tak nebylo problém odjet. Taky na to bylo potřeba několik dní stání, tak jsem neměl velké obavy, že bychom zůstali někde na cestách, ale kvůli zimnímu parkování jsem pro jistotu pořídil externí startér; jestli by ale ta 2kg bedna skutečně pomohla, jsem nikdy neměl šanci vyzkoušet.
Vnitřní materiály by mohly být lépe udržovatelné (s ohledem na dětský provoz), ale nejsou horší než u jiných značek.
Za nevýhodou, která je ale dnes de facto standardem v segmentu, považuji chybějící rezervu. Chápu výhody (hmotnost a tedy jízdní vlastnosti, prostor), ale když přidáte fakt, že 7 lidí nikdo neodveze a trpělivost mimin také není nekonečná, tak pneumatika proražená někde na cestě vyžaduje slušnou záchrannou akci. Nám se to stalo naštěstí u chalupy a pro manželku to znamenalo nečekaný týdenní pobyt s dětmi, protože vprostřed Vysočiny 17“ pneumatiku na potkání nedostanete. Od nového nákupu stejně handicapovaného auta by mě to asi neodradilo, i když i tento problém 2x auto uzemnil. Opravná sada byla pokaždé na nic, vždycky to odnesl bok pneumatiky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nejsou příliš velké, s autem se řešily za 6 let problémy:
- 2x výměna proražené pneu (řešil vždy nejbližší pneuservis) - cca 2 x 4500Kč
- oprava zadní klimatizace - v tomto případě jsem přesvědčen, že šlo o výrobní vadu, samozřejmě se řešila až krátce po záruce, i když už v době záruky utekl chladící plyn a servis na to mohl přijít - 11 000 Kč
- geometrie vadná asi od nového vozu, autorizovaný servis (Ford AMB) neopravil, vyřešili u Renaultu (laserové měření geometrie)
- vadné táhlo kapoty po 5 letech - 1200Kč
- oprava promáčklého blatníku po nešikovi, co neuměl vyjet z parkoviště a trefil nás - 7500 Kč (z pojistky nešiky)
- oprava okna a laku po vykradení - 33 000 Kč (z vlastní pojistky s 10000 spoluúčastí - drahá sranda na to, že ukradli doma vyrobený papírový stojánek na navigaci)
- výměna levého zrcátka - 6000Kč (jediná oprava, kterou nedělal autorizovaný servis)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup přes AutoBusch velmi dobré, proti ceníku sleva 250 000 Kč vyjednaná dražbou několika prodejců (v ČR a SRN), auto koupili v Německu, ale jediným dopadem je německá hlasová navigace. Hlasovou navigaci považuji za nesmysl, takže mi to bylo jedno.
Na auto jsme čekali asi 8 měsíců a mělo proti plánu skoro 2 měsíce zdržení, ale to asi nebyl problém prodejce. Ten se k tomu postavil velmi vstřícně a na čas nám půjčil S-maxe.
Když se rozkřiklo, že je nám auto malé, hned se ho chytila rodina, takže zkušenosti s prodejem jenom dobré.

 


Další vozy Ford Galaxy



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Body ztrácí za zmiňované problémy - akumulátor a chybějící rezerva

praktičnost
10

Myslím, že praktičtější sedmimístné auto není. Dobré úložné prostory, pohodlné vpředu i vzadu.

prostornost
10

Pořád dost malé na běžné ježdění a parkování a přitom dost velké i pro sedm lidí.

jízdní vlastnosti
10

Viz hodnocení v textu - jezdí se s ním výborně, zvlášť, když je plné. A neztrácí dech ani plné na němckých dálnicích

jízdní komfort
9

Hodnotím zejména podle komentářů jiných řidičů, kteří se s námi svezli. Bez výjimky byli překvapení pohodlím - prostorem i odpružením. Plný počet nedávám jenom proto, že by vzadu (hlavně v 3. řadě) mělo lépe topit. Prý to později zlepšili.

provozní náklady
7

Náklady nejsou nijak nízké a je pravda, že známým, kteří jezdí minimálně a auto po nás také měli zájem, jsem doporučil, ať si koupí provozně levnější.

náhradní díly
7

Nedovedu moc posoudit, téměř nic jsem nekupoval.

výkon motoru
10

Motoroví nadšenci to jistě vidí jinak, ale motor má rozhodně víc síly, než ustojí běžná posádka vozu tohoto typu.

spotřeba
9

Reálná spotřeba se pohybuje pod 1 l na osobou a 100 km při jízdě na maximu povolených rychlostí; asi je to srovnatelné s jinými vozy. Samozřejmě není problém mít při honičce spotřebu i o 3 l / 100km vyšší

hlučnost motoru
8

Motor je bez problémů, i když trochu slyšet ho je - akorát, abych dával najevo, jak se mu vede. Hlučnější jsou spíš kola na českých silnicích. Je to ale problém typicky český

kvalita sedadel
8

Výboná polohovatelnost (i v zadních řadách!), ani po 2 týdnech cestování nebolely záda. Látky by mohly být lépe udržovatelné

brzdy
8

Nemám příliš srovnání, nikdy neselhaly, Ale jezdím předvídavě

zavazadlový prostor
8

Většina lidí by na "kufr" Galaxy dala jistě 10, ale když ho hodnotíte s ohledem na 7 sedadel a stejný počet pasažérů, tak by fakt mohl být větší...


Více o modeluFord Galaxy CD340 (2006-dosud)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…