Ford Focus (2013)
30.8.2013Již několik let pročítám auto.cz a profily řidičů. Nedávno jsme si pořídili vlastně první fungl nové auto a vzhledem k tomu, že tato motorizace není na…
Ford Focus (PCJoe)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 13.10.13 09:49
« Re: Re: Verva 100
Ahoj, Jak si pročítám ty diskuze ohledně vervy, tak to snad taky zkusím . Zkazit tím samozřejmě nic nemůžu, jen to bude stát tak 100 na nádrži navic. Osobně si ale myslím že vliv bude spíš mizivý, možná lepší prohoření směsi může nějaký koník a Nm přidat ale to bude spíše na prahu vnímání. snad vy se mohl ještě mírně zklidnit chod motoru, ale pak bych to TSi taky nemusel slyšet vůbe že? Takže za měsíc dám vědět jak to dopadlo. -
Bud 11.10.13 21:41
« Re: Re: Re: Verva 100
Ahoj, nic jiného ti taky nezbývá, než brát, to co je. Ale s tím Shellem moc nepočítej. U nás docela obyčejný benzín. Já má možnost jezdit za hranice na PK Orlen, tam je benzín OK. Taky nemám žádný problém s benzínem od Agipu. Když dělali test benzínu od různých benzínek a zkoumali, kolik mají ty superbenzíny 98 atd. oktánů, tak nejlíp dopadla právě Benzina s Vervou. -
Bully_ 11.10.13 19:38
« Re: Verva 100
PCJoe:
kdo podobnou vec resil a provadel nejake exaktni mereni, ten ma tema uz uzavrene. Pro motor urceny pro 95-ku staci pro plny vykon 95-ka. Marketing muze slibovat klidne zazracna aditiva, ale ta jsou v PH v tak minimalnim mnozstvi, ze snad nepujde neco poznat ani v laboratori, natoz v beznem provozu. Poznas spis protivitr, stoupani/klesani, pouzite pneu a tlak vzduchu v nich, nalozene auto, vnimavejsi ridici tlak, teplotu a vlhkost vzduchu, ale vliv aditiv primo na jizdu???
Ad kvalita PH v CR/SR- PH se vyrabi z ropneho zakladu z ruske ropy, ktera je mene kvalitni nez v "zapadni" Evrope. Dalsim faktorem je povolene vyssi procento bioslozek v PH v CR/SR a na "zapade". At natankujes 95ku v CR/SR kdekoli, vzdycky to bude prast jako uhod. Vyjimku tvori obcasne zavazeni pump cisternami s PH ze zahranici, ale u 95ky jde opravdu o vzacnost, mozna spis o reseni nejakych krizovych situaci se zavazenim. Netusim kde a kdy, ale slysel jsem i o podobnych ojedinelych pripadech.
Jina situace je u NEKTERYCH 98-okt. a NEKTERYCH "premiovych" paliv, kde se obcas opravdu pouziva ropny zaklad ze zapadni ropy. Opet netusim, ktera
paliva to treba v CR konkretne jsou a jestli je to u nich vzdycky.
Dalsi vec je v case klesajici oktanove cislo u pump s nizsi vytocnosti. Pak u drazsich pump muze byt diky zvysene cene treba i ta zminena 98-icka nebo nektera premiovka po nejake dobe klidne nekvalitnejsi nez 95-ka, ktera se zavazi daleko casteji i tam. Verva od Benziny je obecne povazovana za kvalitni palivo, takze je mozne, ze jde prave o ten pripad kvalitni PH. Coz se projevi i u vozu urcenych pro 95-ku, jezdicich na NEKVALITNI 95-ku. Chvalu na Vervu jsem slysel nebo cetl od vic lidi, tak to mozne je.
Resenim je kupovat benzin na pumpach s vysokou vytocnosti a idealne soucasne u tech, kde COI neobjevuje nejake nedostatky. Pak by mela i ta 95-ka byt pro vuz urceny pro 95-ku v poradku a jine PH budou jen placebo.
A oprava- chtel jsem napsat "minimalne o pul litru az o litr" na 100, ne "minimalne o litr", to by bylo moc :-) -
Bully_ 11.10.13 19:07
« Re: Verva 100
Mikys:
souhlasim s vyjadrenim vyrobce :-)
Druha vec- ono tam klidne muze byt napsano "min.95 oct."(jako snad u naprosto vsech soucasnych automobilu), ale neznamena to to, co tvrdis. Jen ze musis pouzit benzin s oktanovym cislem minimalne 95. Pokud je RJ motoru vyladena a cely motor je uzpusoben na provoz s 95-okt. benzinem, muzes samozrejme pouzit i 98 ("100"okt. a jine marketingove trhaky)- ale auto lip nepojede, ani nebude mit nizsi spotrebu. Samozrejme za predpokladu, ze je ta 95-ka kvalitni palivo a ne nejaky osizeny sunt.
Aby mela 98-icka vyznam, musel bys mit v dokumentech od vozu vyslovne uvedeno, ze vyrobce doporucuje 98-i oktanovy benzin. Potom muzes pouzit i 95-ku, ale vyrobce nezarucuje plny vykon motoru. Coz bude nekde uvedeno taky. -
mikys 11.10.13 12:57
« Re: Re: Verva 100
Výrobcem mi bylo vysvětleno, že pokud je motor určen pro Natural 91/95, tak v podstatě nemá smysl tankovat jiný benzín (100 oktan), protože to prostě nemá význam. Ovšem situace je jiná, pokud je např. na víčku od nádrže napsáno min. 95 oct. (stejně tak, jako u mého auta). To může dojít ke zvýšení výkonu nebo pružnosti motoru spolu se snížením spotřeby... -
PCJoe 11.10.13 10:56
« Re: Re: Verva 100
To je takové nekonečné téma jestli vůbec má nějaký vliv tankování více oktanového benzínu nebo nafty. Logicky mi vychází, že díky aditivům dochází k menšímu tření a buď má tedy auto lepší výkon nebo vstříkne méně paliva řídící jednotka. Což se subjektivně nemusí projevit na nižší spotřebě, protože zapálený vlastník auta si jízdu prostě chce užít.
Dost mrzutá je tvoje poznámka, že v ČR natankuješ a stoupne ti spotřeba o litr. To tady musíme kupovat pěkný šunt. Chjo, tak budu doufat, že v budoucnu se nějaký elektrický samohyb nenechá opít ošizenou elektřinou :-D. Já bohužel nemám a nebudu mít srovnání s kvalitou zahraničních čerpacích stanic, tak samozřejmě beru co máme tady.
P. -
Bully_ 10.10.13 18:17
« Re: Verva 100
Mne vzdycky stoupne spotreba u obou aut minimalne o litr, kdyz prijedu do CR a natankuju tam. Pokud je ta Verva vazne benzin jak ma byt, pak verim, ze na ni i to auto jede konecne jak ma. Nic jineho bych v tom nevidel- auto co je urcene na 95-i oktanovy benzin nepojede lip ani na kerosen a aditiva obsazene v PH maji (pokud vubec) vliv snad tak na cistotu motoru, pokud teda tankujete vyhradne jenom ten premiovy benzin a je to v radu stovek tisicu km. -
PCJoe 10.10.13 07:20
« Re: Verva 100
Ahoj, díky za komentář. Rád bych, aby byla spotřeba ještě lepší, ale i ten dobrý pocit ze změny motoru stojí za to. Shell jsem měl akorát v plánu vyzkoušet, ale podle tvého pohledu to ještě zvážím. I když není nad vlastní zkušenost :-). Hodně šťastných kilometrů :yes: . P. -
mikys 09.10.13 22:49
« Verva 100
Ahoj,
já Vervu 100 tankuji už asi půl roku a musím potvrdit tvé pocity. Oproti Naturalu 95 je auto takové "měkkčí" hbitější a také má o něco menší spotřebu (mám Fabii 1.2 TSI). Zkoušel jsem taky 100 oktanový benzin od Shellu, ale to byla hrůza - auto jelo ještě hůř než s 95 a spotřeba byla také o cca 0,7 litrů vyšší. Určitě jsem přidej další postřehy a mimo jiné gratuluji k super autu :yes: :-) -
PCJoe 22.09.13 11:26
« Re: Spotřeba
Aktuálně mám dlouhodobou spotřebu 7,0l podle mého tankování. Podle BC je to dlouhodobě 6,9l, takže zatím jsem s odchylkou spokojený. Uvidím jak to bude až vynuluju počítač. V plánu to mám až najedu 10t km.
Jinak poslední dobou dokážu jezdit kolem 6,5l, což bych ještě rád vylepšil, ale uvidíme. Plánuji vyzkoušet Vervu 100, tak pak k recenzi připíšu zkušenost, zda se něco změnilo. -
-
PCJoe 04.09.13 19:25
« Re: Re: Re: Spotřeba Ekoboost
Ahoj, díky. Na popojíždění je benzín nejvhodnější. Diesel podle mne trpí, zanáší se a to nemluvím o "úžasných" vynálezech jako EGR ventil a filtr pevných částic. Z toho důvodu jsme také zvolili benzín, i když tenhle motor už je také prošpikován různými náchylnými součástmi. -
PCJoe 02.09.13 07:54
« Re: Najlepšie z možných
Děkuji za reakci na vzhled auta. Jsme spokojeni jak jsme vybrali :-). Co se týká motoru, tak dojem těch, co se svezli je takový, že tam mám živou 1.6. Měl jsem z motoru obavy - je to novinka a spolehlivost ještě čas neprověřil. Ale je tichý a příjemně se s ním jezdí, pokud člověk netouží závodit. Časem snad přidám nějaké informace jak motor funguje. Přeji také hodně šťastných kilometrů. -
iudex 01.09.13 22:25
« Najlepšie z možných
Gratulácia k novému autu. Kombinácia karosérie kombi, veľké kolesá a šedohnedá metla je asi to najlepšie, čo možno z hľadiska dizajnu u Focusu nakombinovať (ak teda nerátam ST kombi v modrej Performance). Kombi rieši nevydarenú zadnú časť hatchbacku, decentná farba schová niektoré dizajnové úlety (tiež mám podobnú farbu na aute - Lunar Sky/Brisbane brown) a veľké disky pomôžu každému autu. Akurát ten motor by som asi nestrávil (R3 do tejto triedy jednoducho nepatrí), ale chápem ekonomiku voľby. Tak veľa km bez nehody!
-
PCJoe 31.08.13 08:59
« Re: Spotřeba Ekoboost
Děkuji za reakci a přání. Co se týká spotřeby, tak papírově má být kombinovaná spotřeba 5,1l. Toho se dá dosáhnout, pokud bude člověk jezdit kolem 90km/h a nebude šlapat na plyn. Spotřeba po městě se dá udržet mezi 6,0 - 6,3l, ale zase nesmí člověk šlapat na plyn. Já jsem na plyn šlapal, vozil jsem prázdné i plně naložené auto a skončil jsem dlouhodobě na 7,05l. Při zajíždění motoru se snažím střídat jízdní styly. Občas ho i vytočit nebo si jízdu užít ve svižnějším tempu.
Bohužel norma EU je nesmysl a kombinace 5,1l se prakticky nedá dosáhnout. Na druhou stranu mám asi o půl litru horší spotřebu než kamarádi co mají dvoulitr v naftě. -
Verny_2013 30.08.13 21:23
« Spotřeba Ekoboost
Blahopřeji k novému fordíkovi. Taky jsem ho měl v hledáčku, neb jsem 3 roky jezdil s FoFo 1, a kdyby nereznul, jezdil bych dál. Překvapuje mě ale spotřeba, od tohoto moderního a celkem vychvalovaného turmototorku bych čekal že by měla spotřeba oscilovat kolem 6 L, ale třeba si to ještě sedne. Kolik to má brát podle techničáku? Barva i kola tomu kombíku moc sluší, ostatně je to asi nejpěknější karosářská verze fokusu 3. Takže mnoho šťastných Km v pěkném nové autě.