Recenze

NItas (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Yaris Verso 1.3 VVT-i

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Yaris Verso, foto 1 Toyota Yaris Verso, foto 2 Toyota Yaris Verso, foto 3 Toyota Yaris Verso, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta veróšek Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Toto autíčko jsme vlastně s manželkou pořídili z důvodu nemožnosti převést v předchozím autě dvě velké kartonové krabice vedle sebe :)

Chtěli jsme opět japonské auto. Tentokrát kompaktních rozměrů (rozvozy zboží po městě) s co možná největším kufrem, ale schopné udělat ze sebe na víkend malé civilizované autíčko na výlet/dovolenou. Nafta nepřipadala v úvahu, ale spotřebu jsme chtěli samozřejmě co možná nejnižší.

V pracovní dny je z něj malá dodávka s prostorem pro náklad cca 1,8 m3 - stačí vyndat prostřední sedadlo, plato a vznikne zcela rovná plocha a možnost pravidelně vozit např. 300 kg zboží :)

Na víkend se do něj vejdou:
1. 2 lidé a 2 jízdní kola bez demontáže sedlovky nebo předního kola společně s potřebnými zavazadly.
2. Čtyřčlenná rodina se všemi potřebnými "krámy" na výlet.

Na auto je zcela 100% spolehnutí, nikdy nás ani náhodou nenechalo někde stát. Dalo by se říci, že je "bezúdržbové". Každých 15 tis. km měníme filtry a kvalitní olej. Zbytek údržby podle servisní knížky.

Motor se svými 168 tisíci nebere ani kapku oleje, všude v motorovém prostoru je sucho. Motor startuje při všech běžných teplotách bez problémů. 62 kW není mnoho, ale při prázdném autě jede moc hezky (zejména jeho zvuk při 6000 ot/min. je hezký:)). Motor se v žádném případě nehodí na dálnici - zde jezdíme max. cca 100 km/h, kdy je v autě docela pohoda... při dalším zrychlování rychle stoupá hlučnost pohonu i spotřeba.

Podvozek je tvrdý, ale velmi povedený. Zvládá vozit těžký náklad a v zatáčkách poslušně drží stopu. Na nekvalitní silnici - takže skoro všude - není pohodlný a každou nerovnost cítíme... Pokud Verso bereme jako "malá dodávka", tak je vše v pořádku... Na zahraničních cestách je auto vcelku pohodlné.

Výbava je standardní: 4x airbag, ABS, manuální klima, el. přední okna a zrcátka, nastavitelný volant a přední sedadla, palubní pc a CD rádio se 4 repro... to je vše a právě výbava je pro nás negativum, škoda... automatická klima, esp, ale hlavně vyhřívání zrcátek - to nám chybí.

Za celou dosavadní zušenost s tímto autíčkem nás nic nezlobilo, ale poslední dobu nás "trápí" neposlušné tlačítko dálkového centrálu - někdy se nám auto otevře až po 10. pokusu...

Velké pozitivum je spotřeba! Jedná se o benzinovou 1.3 a je možné jezdit i pod 5 litrů na sto... Jelikož je skoro polovina najetých kilometrů ve městě, máme kombinovanou spotřebu podle dotankování (za posledních 105tkm) 5,99 L...

Silné stránky

PRAKTIČNOST
SPOLEHLIVOST
SPOTŘEBA
hbitost ve městě
pohodlná přední sedadla

Slabé stránky

jízdní komfort
minimální výbava

nevyrábí se nástupce :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zprvu autorizovaný servis Toyota, poté všechno sám doma... a servis jen výjimečně

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v bazaru v Prostějově, jednání slušné, možnost si auto dobře prohlédnout...

 

Novinky v recenzi

24.2.2015 12:51

Nová spojka

Ve 188 tisících byla vyměněna spojka a při té příležitosti i řemen pohonu serva a kontrola klimatizace.

Po výměně zmizely různé pazvuky a pedál spojky jde o poznání lehčeji a potichu :)

19.12.2014 14:51

Původní baterie

Při 183000 km jsem poprvé musel nabít baterii a při té příležitosti jsem si vzpomněl, že je pořád původní z výroby :)

19.12.2014 14:49

Hlásí se spojka a výfuk

Pomalu se hlásí o výměnu spojka a výfuk... po téměř 10 letech mají nárok :)

19.12.2014 14:49

Výměna podvozkových dílů

Ve 175000 vyměněno: tlumiče, dorazy, uložení, přední ramena, tyče stabilizátoru. Spolu s tím geometrie a nové letní pneu.

19.12.2014 14:49

Originální ceny dílů :)

Potřebuji vyměnit zadní přidržovač dveří (kufru), náhradu najít nemůžu a originál: 3400 Kč ! :)) zakus plechu s plastem :D

19.12.2014 14:49

Nový klíč

Po zkušenosti s 2 předchozími - originálními jsem objednal nový klíč - "vystřelovák" a zatím se zdá být vše v pořádku. Opravu mikrospínače v dálkovém ovládání odkládám - nemám vybavení na tuto jemnou práci :(


Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris Verso 1.3 VVT-i

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Za celou dobu žádná závažná závada! Jen údržba. Trošku zlobí tlačítko dálkového centrálu a jednou bylo nutno vyměnit patice osvětlení RZ.

praktičnost
10

Díky zajíždějícím zadním sedačkám skvělý, prostorný a rychle přízpůsobitelný zavazadlový/ložný prostor. Ve městě skvěle ovladatelné.

prostornost
10

Do auta se vejde neuvěřitelné množství věcí. Jízdní kola není problém přepravovat tak jak jsou (bez demontáže jakékoliv části). Pro cestující je všude dost místa, a to zejména nad hlavou.

jízdní vlastnosti
7

Do rychlosti 100 km/h je vše v pořádku... na vyšší rychlosti se nehodí - velmi citlivé na boční vítr, ve vyšších rychlostech žere a velmi hlučné

jízdní komfort
5

Hanlivá přezdívka "koza" je víc než výstižná... Na kvalitních silnicích je jízda relativně komfortní.

provozní náklady
10

Po většinu "života" nežádá díly, nežádá servis... spotřeba je na "benzín" minimální...

náhradní díly
8

Většinou nejsou potřeba. Pouze díly běžné údržby, které stojí na většinu aut naprosto stejně... akorát nesmí člověk chtít originální specifický díl.

výkon motoru
6

Nezatížené verso na kvalitní silnici je hbité a vcelku překvapivě výkonné (v poměrech objemu 1,3).

spotřeba
10

Perfektní - 120 tisíc km smíšeného provozu za 6,00 l benzinu!

hlučnost motoru
5

Do 3000 ot/min tichý motor... Taky docela záleží, jaký benzín se tankuje (s víceoktanovým je tišší a vyrovnanější narozdíl od obyčejných supermarketových).

kvalita sedadel
10

Přední jsou na jedničku - 2000 km bez delších přestávek v naprosté pohodě, zadní neřeším...

brzdy
8

Spíše slabší - vzadu jsou bubny... ale dostačují na tak lehké auto.

zavazadlový prostor
10

Na délku auta 3,8 m je nepřekonatelný!


Více o modeluToyota Yaris Verso
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru. Potlačily démony

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru.…

Padly do písku, objaly se a užívaly si neskutečnou energii z ostravských ochozů. Barbora Hermannová s Markétou…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…