Recenze

10 Majitel

Ford Escort XR3i 77kW

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18 Ford Escort, foto 19 Ford Escort, foto 20 Ford Escort, foto 25 Ford Escort, foto 26 Ford Escort, foto 27 Ford Escort, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta HUNTER Rok výroby 1987 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 138 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Ford Escort XR3i...k tomuhle autu sem se dostal díky kamarádovi, kterej si ho koupil za dob, kdy sem ještě neměl řidičák. Tenkrát sem s nim pro něj jel do Bechyně...ani nevim kdy a proč mi ruplo v bedně, ale brzo na to sem měl jasno co bude moje první přibližovadlo.
Tenhle typ escorta neni žádnej extra historickej kousek (někdo ani neví že se něco takovýho vůbec vyrábělo), ve světě motosportu taky nezanechal velkou vzpomínku jako jeho předešlý generace, ale je to prostě XRtrojka...malý svižný přibližovadlo se spolehlivým motorem a s vůní 80. let.
Každopádně jak byl řidičák na dohled, přišel čas inzercí. Narazil sem na frajera z Liberce...1.6i 66kW žlutý barvy...barva samo-domo, mračítka až do pekla, náprava do A, motor katastrofa, děs, běs...no a tak sem měl první auto. Dal sem mu menší péči, naleštil, uřezal mračítka, nahodil čistej XR interier, no a parády bylo habaděj. Tak nějak sme rok jezdili, ale při pohledu na nosníky a podlahu bylo jasný že na dveře klepe Zubatá. No a tak sem znova hledal...kastli v co nejlepším stavu. Karma mi byla nakloněna a tak se na scéně objevil Hunter. Stav byl takový, že byla jen kastle s motorem bez interiéru, části podvozku a s vytrhanou elektrikou. Ale vzhledem ke korozi bych nic lepšího jen tak nesehnal. Nicméně po měsíci práce za pomoci dílů ze žlutýho bylo auto provozuschopné.

Tohle auto už mělo smysl trochu vymazlit, takže sem začal potají přemítat...první myšlenka byla udělat z auta XR3i se vším všudy a brouzdat po srazech, což nebyl problém...většinu jsem už měl ze žlutýho escorta, takže stačilo koupit XR kola, přední nárazník a pár prkotin...ale vzhledem k tomu, že mě nebaví kolem auta jen chodit a občas přeleštit šmouhu na dveřích spolujezdce, začal jsem vymejšlet nesmysle. Něco už proběhlo, něco čeká na lepší finanční období...nejsem zastáncem extreme tuningu, nechci na auto rvát blbosti co tam nemaji co dělat. Snažim se tvořit z origo paketů a dílů...no, každopádně momentálně asi takhle:

Interier: Došlo k částečnému odlehčení (pryč zadní sedačky, tlumící koberce apod.)... Podařilo se mi sehnat RECARO sedačky (mazec, z nich funim blahem) a SCHROTH 3bodové pásy s navijákem. V blízké budoucnosti bude rozpěra mezi zadní tlumiče a přídavný budíky.

Exterier: XR zadní křídlo, RST paket prahy + lemy, morette přední světla, čas od času jiná kola. Momentálně pavučiny RH 15" s pneu 195/50, ale už se mi moc nepozdávaji. Dálší upgrade, 90spec přední nárazník (mírně upravený - z důvodu lepšího přísunu vzduchu), kapota s RST výdechy, zámky kapoty a kouřové zadní lampy. Do budoucna kola ronal turbo R10. Myslim si že exterier mám jinak hotov.

Motor: motor byl původně 1.6 CVH 8V se vstřikováním KE-jetronic a řízeným KATem což dávalo 66kW. Ten sem vyměnil za 1.6 CVH 8V, vstřikování K-jetronic, bez KATu -> 77kW (čistě mechanické vstřikování). Na něm byla zatím dělaná hlava. Srovnala se, koupena nová vačka, hydroštely, vyleštily se kanály. Do airboxu přišla sportovní vložka filtru od JR-filter. Do budoucna bude sportovní výfuk, svody. Do vzdálené budoucnosti plánuju sehnat motor z RS turbo, z něj vzít blok, turbo a převodovku se svorem a naroubovat to na stříkačku z XRtrojky + ještě třeba decentně snížit hlavu a odlehčit setrvák, ale tam zatím příjem studujícího nesahá.

Převodovka: IB5, 5-ti stupňová...časem bude se svorem z RST + zkrácený řazení. Převodovka moc vychytaná neni. Tyč jak v autobusu a cesty k jednotlivým rychlostem...no, jak ústa staré ženy...ale zvykl sem si.

Podvozek: zatím série, avšak i tak velmi dobře laděný + zadní nezávislá náprava hodně zvedá jízdní vlastnosti. Auto pěkně drží v zatáčkách, pocit jistoty dokáží vzít max špatné pneumatiky a silniční koleje, který lehký auto dokážou rozházet. Až budou peníze, rád bych nějaký sportovní podvozek se snížením max 30/30mm a letos mě čekají pneu.

Brzdy: přední kotoučové origo 240mm byly vyměněny za 260mm z RST. Zadní zatím stále origo bubny, ale budou kotouče.

Design: Pro mě velice líbivý, ale to možná zkresluje skutečnost, že ujíždím na 70. a 80. letech. Interier si zaslouží pozornost už jen proto, že není hranatý a nudný jako je typické pro 80. léta a není přebastlený rúznými čudlíky, páčkami a jinými vehementy jako je běžný u dnešních aut. Jediný co tam je, tak 3 knoflíky na ovládání topení a foukání a čudl na vyhřívání zadního skla a na mlhovku...paráda... Prostoru za volantem je z důvodu jednoduchosti habaděj a zadek neřešim, když už tam nejsou sedačky. Výhled ven je na výbornou. Co se týče exteriéru Huntera začínám bejt spokojenej, ale co si budem povídat...furt je co zlepšovat.

Výbava: Kromě elektrických předních oken a šíbru nic, ale ty vyměním asi za švihadla...jsem zastáncem názoru "čim míň elektriky, tím míň se toho po*ere".

Závěrem už jen pár slov, abych se nestal řečníkem. Tohle auto mám asi 4 roky. Za tu dobu co ho mám mě pořád hodně baví. Líbí se mi jeho jednoduchost, vzhled, jízdní vlastnosti...prostě všechno. Zatim sme se vždycky domluvili takže mě nikdy nikde nenechal (zaklepat na dřevo)...je to už prostě kámoš. Za chvíli mu bude už 30 let, ale pořád ještě dokáže potrápit některý současný auta a občas se i někdo za náma otočí. 77kW sice není bůhví co, ale na 880kg to mrzák taky neni a do budoucna uvidíme, jak vyjdou plány ;-)

Silné stránky

+Určitě podvozek a celkově jízdní vlastnosti.
+vzhled...po 30 letech pořád koukatelný, navíc rarita...u nás bohužel nedoceněná.
+k-jetronic...mechanická stříkačka...prakticky se na autě nemá co podělat (mluvím z vlastní zkušenosti, zatím žádné problémy).
+ celkově jednoduchost jakékoliv opravy...abych byl objektivní, tak občas se pozastavím nad tím jak to soudruzi mysleli, to jo, ale to sou momenty spíš k pousmání.

Slabé stránky

- koroze...všechny fordy hnijou. Nebejt větší péče a neježdění v zimě, už je z něj paštika.
-některé díly už jsou celkem k nesehnání.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nikdo to neudělá tak jak když si to člověk sám opraví/upraví...takže servis ne-e. Zatím vše své nebo kámopomocí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problému

 

Novinky v recenzi

8.6.2015 19:40

Menší péče

Letos už proběhla výměna všech 4 ložisek, tyče řízení, olejové vany + s tím spojená výměna oleje. Ještě to bude chtít silentbloky na zadek a bude to TOP.


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim mě nikde nenechal

praktičnost
10

Beru z pohledu, že bych Huntera jednou rád viděl na okruhu.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

Až bude sportovní podvozek a nový gumy, dám 10

jízdní komfort
10

Neřešim, je to racing car, motor přece musí bejt slyšet :-D

provozní náklady
10
náhradní díly
10

Zatím vše co bylo potřeba se sehnalo...

výkon motoru
10

Klidně by stačil, ale jak sem psal...nebaví mě když se v autě nemůžu hrabat.

spotřeba
10

Když jedu na spotřebu, dá se za 7L/100km a to je nádhera Milado.

hlučnost motoru
9

ještě málo

kvalita sedadel
10

RECARO ...co víc dodat.

brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Sud piva a spacák se vejde jak nic...


Více o modeluFord Escort
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…